Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Τέρμα τα διόδια από το 2021 με σύστημα οδικής ασφάλειας

Το Safe Strip παρουσιάζει το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών-ΙΜΕΤ στο πλαίσιο της ΔΕΘ

Της Λεμονιάς Βασβάνη

 

Πιο ασφαλή οδήγηση και τέρμα στα διόδια έρχεται από το 2021 με το συνεργατικό ευφυές σύστημα οδικής ασφάλειας Safe Strip που παρουσιάζει το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών-ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ στο πλαίσιο της 84ης ΔΕΘ.

Μια αντιπροσωπευτική ιδέα του πώς θα λειτουργεί το καινοτόμο έργο SAFE STRIP (SAFE and green Sensor Technologies for self-explaining and forgiving Road Interactive Applications) θα μπορεί να δει το κοινό.

Ουσιαστικά το Safe Strip έχει σκοπό τη συνεισφορά στα Συνεργατικά Ευφυή Συστήματα Μεταφορών, μέσω μίας επαναστατικής ιδέας: τη μετάδοση σε πραγματικό χρόνο στατικών και δυναμικών πληροφοριών που αφορούν στο δρόμο, τις περιβαλλοντικές και κυκλοφοριακές συνθήκες στα κινούμενα οχήματα. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω μίας χαμηλού κόστους διάταξης μίκρο/νάνο αισθητήρων που είναι ενσωματωμένοι στην υποδομή, χωρίς παρεμβατικές, χρονοβόρες και δαπανηρές διαδικασίες, και αποτελούν το λεγόμενο “strip”.

Στη ΔΕΘ παρουσιάζεται εργασία που έχει εκπονηθεί από ομάδα συνεργατών υπό την καθοδήγηση της Τεχνικής Συντονίστριας-Ερευνήτριας Β’ του ΙΜΕΤ, Μαρίας Γκέμου, στο πλαίσιο του έργου Safe Strip. Αφορά οχήματα που είναι εξοπλισμένα με προηγμένα συστήματα υποστήριξης του οδηγού, αυτόνομα οχήματα που κάνουν χρήση τεχνολογιών I2X καθώς και μη εξοπλισμένα οχήματα που λαμβάνουν τις προειδοποιήσεις μέσω κινητού. Θα επιδειχθούν συγκεκριμένα σενάρια κυκλοφορίας με στόχο την πρόληψη ατυχήματος και την ασφαλή οδήγηση.

safestrip.jpg

Μιλώντας για το Safe Strip η Μαρία Γκέμου δήλωσε στον «Τύπο Θεσσαλονίκης»: «Πρόκειται για ένα Ευρωπαϊκό πρόγραμμα και η ελληνική παρουσία σε αυτό είναι έντονη και δυναμική. Από τους 10 εταίρους οι 7 προέρχονται από την χώρα μας και ανάμεσά τους είναι το ΙΜΕΤ/ ΕΚΕΤΑ και το Πανεπιστήμιο Πατρών».

Αναφερόμενη στη σημασία του Safe Strip είπε πως εφόσον ολοκληρωθούν οι πιλοτικές δοκιμές – ο πρώτος γύρος θα γίνει από τέλη Οκτώβρη στην Αττική Οδό σε πραγματικές συνθήκες και με πραγματικούς οδηγούς, ενώ οι δοκιμές θα συνεχιστούν στην Ισπανία και την Ιταλία – είναι πολύ πιθανό να προκύψει εμπορικό προϊόν που θα αναμένεται να έχει επιτυχία. «Θα είναι πιο φθηνό από τις υπάρχουσες λύσεις. Θα βοηθήσει στην οδική ασφάλεια και θα  αντικαταστήσει τους σταθμούς διοδίων, τις τρέχουσες “έξυπνες” εφαρμογές στάθμευσης καθώς και τα VMS (Variable Message Signs–Πινακίδες Μεταβλητών Μηνυμάτων Αυτοκινητοδρόμων)”. Είναι μια πλατφόρμα που μπορεί να λειτουργήσει στο κινητό ή σε έξυπνα αυτοκίνητα. Και πλέον δεν θα χρειάζεται να υπάρχουν σταθεροί χώροι για πληρωμή διοδίων. Αυτό θα γίνεται ηλεκτρονικά και αυτόματα».

Εφόσον ολοκληρωθούν επιτυχημένα οι πιλοτικές δοκιμές θα αναζητηθούν προγράμματα χρηματοδότησης ώστε να προκύψει ένα τελικό εμπορικό προϊόν. Πότε αναμένεται στην αγορά; «Πιστεύουμε μέχρι το 2021» σχολίασε η κυρία Γκέμου.

 

Από την έντυπη έκδοση της εφημερίδας "Τύπος Θεσσαλονίκης"

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ