Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Συνεργασία για την ανάπτυξη του τουρισμού θέλει το ΕΕΘ

Με ομιλία Ζέρβα η εκδήλωση του ΕΕΘ για τον τουρισμό στο πλαίσιο της ΔΕΘ

Με εκδήλωση για τον τουρισμό συνεχίστηκαν οι εκδηλώσεις του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΕΕΘ) στο πλαίσιο της 84ης ΔΕΘ. Τίτλος της ήταν «Τουρισμός- η επόμενη μέρα και διοργανώθηκε από την Επιτροπή Τουρισμού του ΕΕΘ, με καλεσμένους εκπροσώπους όλων των εμπλεκόμενων τοπικών φορέων.  Μεταξύ άλλων στην εκδήλωσή μίλησαν ο νέος δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, ο πρόεδρος της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης, Νίκος Νικολόπουλος, ο τομεάρχης Τουρισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Αλέξανδρος Θάνος, ενώ χαιρετισμό απηύθυναν η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης και Πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης, Βούλα Πατουλίδου, ο Πρόεδρος του TCB, Γιάννης Ασλάνης, ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, Ανδρέας Μανδρίνος, εκπρόσωπος της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Θεσσαλονίκης, όπως και εκπρόσωποι όλων των κομμάτων

Αναλυτικά σε σχετική ανακοίνωσή του το ΕΕΘ αναφέρει:

Αποτελεί σταθερή δέσμευση του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης να συνεργάζεται πάντα αρμονικά με όλους τους φορείς της πόλης για να βελτιωθεί το τουριστικό προφίλ της πόλης, καθώς για τον κοινό αυτό στόχο δεν υπάρχουν ούτε προσωπικές ούτε συντεχνιακές στρατηγικές.

Στο πνεύμα αυτό, στο οποίο κινήθηκαν όλοι οι συμμετέχοντες, κινήθηκε η εκδήλωση για τον τουρισμό, με την οποία συνεχίστηκαν οι εκδηλώσεις του ΕΕΘ, στο πλαίσιο της 84ης ΔΕΘ. Τίτλος της ήταν «Τουρισμός- η επόμενη μέρα και διοργανώθηκε από την Επιτροπή Τουρισμού του ΕΕΘ, με καλεσμένους εκπροσώπους όλων των εμπλεκόμενων τοπικών φορέων. 

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης Νίκος Νικολόπουλος σημείωσε ότι η αύξηση που παρατηρείται στον τουρισμό της Θεσσαλονίκης οφείλεται σε παράγοντες που μέχρι στιγμής δεν έχουν γίνει πλήρως κατανοητοί με συνέπεια να μην δίνεται η δυνατότητα στους επαγγελματίες του τουρισμού να αναλάβουν τις κατάλληλες δράσεις για να διατηρήσουν αλλά και να αυξήσουν τα ποσοστά επισκεψιμότητας της πόλης μας.

«Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, μέσω της  Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης έχει συγκεκριμένες προτάσεις που θα οδηγήσουν σε πλήρη κατανόηση των παραγόντων που οδηγούν σε αύξηση του τουρισμού αλλά και σε άρτια καταρτισμένους επαγγελματίες του χώρου που θα είναι σε θέση να καλύψουν στο έπακρο τις ανάγκες των επισκεπτών της πόλης. Σε συνεργασία με το Δήμο Θεσσαλονίκης, την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας καθώς και όλους τους τοπικούς φορείς τουρισμού της πόλης μπορούν και πρέπει να γίνουν δράσεις που θα βελτιώσουν την τουριστική ταυτότητα της Θεσσαλονίκης, επεσήμανε», τόνισε ο κ. Νικολόπουλος.

Την εκδήλωση χαιρέτισαν η Βούλα Πατουλίδου, αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης και Πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης, ο Γιάννης Ασλάνης, Πρόεδρος του TCB, ο Ανδρέας Μανδρίνος, Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης εκπρόσωπος της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Θεσσαλονίκης, όπως και εκπρόσωποι όλων των κομμάτων.

 

Ο Κων. Ζέρβας

Αποσπασματικές, χωρίς στρατηγική και σχεδιασμό ήταν οι κινήσεις που έγιναν για τον τουρισμό στη Θεσσαλονίκη τα τελευταία χρόνια, παρόλο που παρατηρήθηκε βελτίωση, τόνισε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας. Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που παρουσίασε, η Θεσσαλονίκη παρουσίασε πολύ μικρότερη σε σχέση με άλλες περιοχές της χώρας, αύξηση στα ποσά που καταναλώνουν κατά την παρομονή τους οι τουρίστες στην πόλη, κάτι που όπως τόνισε πρέπει να μας απασχολήσει. Όπως και ο πολύ χαμηλός αριθμός των κατά κεφαλή διανυκτερεύσεων. 

«Οι προσπάθειες που έγιναν με στόχο την αύξηση των αφίξεων στην πόλη μας, δε συνδυάστηκαν με πρωτοβουλίες και σχεδιασμό για προσέλκυση τουριστών με υψηλότερο οικονομικό προφίλ», τόνισε ο κ.Ζέρβας και πρόσθεσε: «Οι ενέργειες και οι δράσεις που υλοποιήθηκαν, έγιναν αποσπασματικά, χωρίς να εντάσσονται σε έναν ενιαίο σχεδιασμό, χωρίς να στοχεύσουν ποιοτικά σημεία». Ο κ. Ζέρβας τόνισε ότι δεν μηδενίζει τις προσπάθειες που έχουν γίνει, ωστόσο τα στοιχεία δείχνουν ότι η πόλη υστερεί σε ό,τι αφορά τις τιμές των δωματίων (που είναι χαμηλές), στ χρόνο διαμονής, στον τουρισμό κρουαζιέρας αλλά κυρίως στις υποδομές και στην εικόνα που βλέπει ο επισκέπτης και η οποία αφορά την καθαριότητα, την ασφάλεια και την τάξη.

«Στόχος είναι να γίνει η πόλη πόλος έλξης του παγκόσμιου τουρισμού. Διαπιστώνουμε ότι η πόλη έχει πολλαπλά πράγματα να προσφέρει στον φιλοξενούμενο. Αυτές οι δυνατότητες δεν έχουν φτάσει στους ανθρώπους που θα θέλαμε, ώστε να το επιλέξουν να έρθουν, να την επισκεφθούν» είπε ο κ. Ζέρβας και τόνισε ότι μεταξύ αυτών που απαιτούνται να γίνουν είναι η προώθηση και προβολή των στρατηγικών πλεονεκτημάτων με σκοπό την ανάδειξη της πόλης ως σημαντικό τουριστικό, εμπορικό, οικονομικό, πολιτιστικό, θρησκευτικό τουρισμό, η ενίσχυση της διαφήμιση και της τουριστική προώθησης και η διαμόρφωση της τουριστικής ταυτότητας – το Branding της Θεσσαλονίκης». Στο  πλαίσιο αυτό, σύμφωνα με τον δήμαρχο πρέπει να γίνει ενδυνάμωση του Branding  της πόλης μέσα από στοχευμένες διαδικασίες.

 

Ο Αλέξ. Θάνος

Στην ανάγκη να υπάρξει συνεργασία με τους δήμους για περαιτέρω ανάπτυξη του τουρισμού αναφέρθηκε ο τομεάρχης Τουρισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας Αλέξανδρος Θάνος. «Ήρθε η ώρα να είμαστε πιο αποτελεσματικοί και ουσιαστικοί. Όπως έχει αναφέρει και ο περιφερειάρχης μας Απόστολος Τζιτζικώστας, ο βασικός πυλώνας της ανάπτυξής μας είναι ο τουρισμός, ο οποίος δίπλα στην αγροτική παραγωγή και τη γαστρονομία του τόπου δημιουργεί ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα», υπογράμμισε ο κ. Θάνος. «Αυτήν τη φορά έχουμε κι έναν πολύ ισχυρό σύμμαχο, την κεντρική κυβέρνηση, από την οποία περιμένουμε να λειτουργήσει πιο τεχνοκρατικά ώστε να δώσει σε όλους τους επαγγελματίες αλλά και σε εμάς τη δυνατότητα να ξεκινήσουμε ένα καινούργιο ταξίδι πιο γρήγορο στο κομμάτι της τουριστικής υπηρεσίας, ενισχύοντας τους επαγγελματίες σε αυτήν την κατεύθυνση», πρόσθεσε.

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ