Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Ζέρβας: Και αρχαία και μετρό, αλλά και σύντομα και οικονομικά

Η απάντηση του δημάρχου Θεσσαλονίκης στις επικρίσεις της αντιπολίτευσης στο δημοτικό συμβούλιο

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ 

Απαντήσεις στα όσα ακούστηκαν από τους επικεφαλής των παρατάξεων έδωσε στη δευτερολογία του στο δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης που συνεδριάζει αυτήν την ώρα, ο δήμαρχος Κωνσταντίνος Ζέρβας. Αρχικά και σε ότι αφορά τις ακολουθούμενες διαδικασίες, τόνισε ότι η εφαρμογή του Κλεισθένη και οι όροι που έβαλε στην Τοπική Αυτοδιοίκηση για να κινηθεί χρειάζονται συνεχώς διευκρινίσεις. «Οι μισοί συνεργάτες μου είναι στα τηλέφωνα για να δουν τι ισχύει. Και νόμιμοι είμαστε και απόλυτα δημοκρατικοί. Αν σε κάποιους δεν αρέσει λυπάμαι», υπογράμμισε ο δήμαρχος. Ζήτησε για μία ακόμη φορά συγκρότηση και απόλυτα τεκμηριωμένη και εποικοδομητική αντιπολίτευση ή συμπολίτευση «για να βγαίνει κάποια άκρη». 

Ανακοίνωσε ότι πολύ άμεσα θα συγκαλέσει έκτακτη συνεδρίαση για το θέμα του μετρό, στην οποία θα καλέσει όλους όσους εμπλέκονται. Το ζητούμενο είναι «και αρχαία και μετρό», τόνισε, σημειώνοντας ότι έχουν ακουστεί τόσο πολλά από ανθρώπους που δεν έχουν αντιληφθεί ότι τα αρχαία θα επιστρέψουν εκεί που ήταν. Τόνισε ότι ο ίδιος έχει ασχοληθεί πάρα πολύ με το θέμα και ότι πιστεύει ότι η προοπτική της πόλης είναι το μετρό. «Οι επαγγελματίες ευαίσθητοι είναι αυτοί που δεν ήθελαν το έργο του μετρό», είπε μεταξύ άλλων. «Και αρχαία και μετρό είναι το ζητούμενο, αλλά και σύντομα και οικονομικά και χωρίς κλειστά μαγαζιά», υποστήριξε ο δήμαρχος.

Η αντιπολίτευση 

Σημειώνεται ότι οι επικεφαλής των παρατάξεων της αντιπολίτευσης στάθηκαν ιδιαίτερα στο θέμα του έργου του μετρό στις τοποθετήσεις τους, ενώ ασκήθηκε κριτική για ορισμένες διαδικασίες που ακολουθήθηκαν και ζητήθηκε να υπάρξει και σεβασμός των παρατάξεων από τη διοίκηση στο δημοτικό συμβούλιο.

Ειδικότερα, ο δημοτικός σύμβουλος της παράταξης «Θεσσαλονίκη Υπεύθυνα» κ. Βασίλης Γάκης εκπροσωπώντας τον επικεφαλής Νίκο Ταχιάο ο οποίος δεν ήταν παρών, ευχήθηκε καλή επιτυχία στη διοίκηση, τονίζοντας ότι ζητούμενο όλων στο δημοτικό συμβούλιο είναι οι πολίτες, η καθημερινότητα τους και η βελτίωση συνθηκών ζωής στην πόλη. Σε σχέση με τις διαδικασίες και τις λειτουργίες του σώματος πάντως, ο ίδιος άσκησε κριτική στο ζήτημα ορισμού προσώπων σε νομικά πρόσωπα ζητώντας καλύτερη ενημέρωση των παρατάξεων.

Ο Γιώργος Ορφανός επικεφαλής της παράταξης «Η Θεσσαλονίκη είναι το μέλλον» ευχήθηκε καλή δύναμη και καλή επιτυχία στον νέο δήμαρχο, προειδοποιώντας όμως ότι «δεν πρόκειται να σας αφήσουμε το δικαίωμα να αποφασίζετε εσείς για εμάς». Δεν θα κάνουμε πίσω επειδή κάποιοι θεωρούν ότι πρέπει να ελέγχουν τα πάντα, τόνισε μεταξύ άλλων, ζητώντας από τη διοίκηση ενημέρωση για τα θέματα που βάζει στο τραπέζι. «Είμαστε έτοιμοι να δώσουμε τη μάχη να γίνει η Θεσσαλονίκη καλύτερη», τόνισε μεταξύ άλλων.

«Θα ευχόμουν καλή αρχή, αλλά δυστυχώς δεν κάναμε καλή αρχή», τόνισε από την πλευρά της η Κατερίνα Νοτοπούλου, επικεφαλής της παράταξης «Θεσσαλονίκη Μαζί».

Το θέμα του μετρό είναι αυτό που κυριάρχησε στην τοποθέτηση της κ. Νοτοπούλου. Ετοιμάζεστε να κάνετε δωράκι στον εργολάβο να διεκδικήσει αποζημιώσεις από το δημόσιο χωρίς η πόλη να αποκτήσει μετρό. Δεν είστε εκπρόσωπος των εργολάβων αλλά δήμαρχος Θεσσαλονίκης, πρέπει να το συνειδητοποιήσετε, είπε απευθυνόμενη στον νέο δήμαρχο η κ. Νοτοπούλου.

Η Θεσσαλονίκη έχει όλες τις προϋποθέσεις για να γίνει η μητρόπολη της ΝΑ Ευρώπης, δυστυχώς όμως ακούσαμε τον πρωθυπουργό να ανακοινώνει το σταμάτημα του έργου του μετρό και ο κ. Ζέρβας επίχαιρε σαν βουλευτής της ΝΔ, είπε η κ. Νοτοπούλου."Συμφέρον της πόλης είναι να υλοποιηθεί το μετρό, να έχουμε και μετρό και αρχαία. Εσείς υιοθετήσατε το συμφέρον ποιου; Να τοποθετηθείτε σε αυτό", είπε ακόμη η ίδια.

Να μας ενημερώσει από πού ορμώμενος διχάζει εκ νέου την πόλη, συνέχισε η κ. Νοτοπούλου, σημειώνοντας ότι ο εργολάβος δεν έχει ζητήσει παράταση ούτε η Αττικό μετρό, ενώ διερωτήθηκε αν υπάρχει μελέτη για την απόσπαση των αρχαίων στο σταθμό Βενιζέλου. «Θεωρητική οικονομική εκτίμηση υπάρχει μόνο, ενώ η μελέτη για ανάδειξη των αρχαίων in situ έχει κατατεθεί και εγκριθεί», υποστήριξε, καλώντας το συμβούλιο να αποφασίσει για το κοινό καλό «να ολοκληρωθεί η μελέτη για in situ ανάδειξη των αρχαίων, να μη δοθεί καμιά παράταση και φυσικά να σωθούν τα αρχαία». Τόνισε ακόμη ότι αν αποσπαστούν τα αρχαία δεν θα έχει η πόλη μετρό.

Ο Σπύρος Βούγιας, επικεφαλής της παράταξης «ΠΟΛΗχρωμη Θεσσαλονίκη» σχετικά με την σύνοψη των προγραμματικών θέσεων του δημάρχου, τόνισε ότι το στοίχημα είναι αυτά που ακούστηκαν να επιτευχθούν, ενώ ζήτησε από τον δήμαρχο «να προσέξει σε αυτό το μεταδημοκρατικό κλίμα που ζούμε παγκοσμίως να μη γίνει το δημοτικό συμβούλιο μεταμοντέρνος χυλός χάνοντας τη δύναμη που έχει και απαξιώνοντας δημοτικές παρατάξεις και τους επικεφαλής τους. Αναφορά έκανε και στο θέμα του μετρό, σημειώνοντας ότι οι δυο πλευρές δεν έχουν παρουσιάσει όλα τα στοιχεία.

Να έρθει το θέμα του μετρό στο δημοτικό συμβούλιο, ζήτησε ο Παναγιώτης Ψωμιάδης, επικεφαλής του συνδυασμού «Δύναμη Πολιτών».

Μιλάμε για 12 χρόνια καθυστέρηση στο έργο του Μετρό, τόνισε ο Σωτήρης Ζαριανόπουλος επικεφαλής Λαϊκής Συσπείρωσης. «Μιλάμε για μια μαύρη τρύπα που συνέχεια καταπίνει εκατομμύρια, που θα πληρώσει πανάκριβα ο Θεσσαλονικιώτικος και ο ελληνικός λαός. Ένα τέτοιο έργο, αντί να διευκολύνει, τραυματίζει, εμποδίζει, τρέφεται με δις., φτωχαίνει κόσμο», τόνισε μεταξύ άλλων, επισημαίνοντας ότι το κύριο αν όχι το μοναδικό πρόβλημα του μετρό είναι ότι εμπλέκεται η έννοια του ιδιωτικού κέρδους κατασκευαστικών εταιριών και άλλων μονοπωλίων.

Να μην υπάρξει νέα διχαστική επιλογή για το μετρό ζήτησε ο Μιχάλης Τρεμόπουλος επικεφαλής της παράταξης «Οικολογία – Αλληλεγγύη», ο οποίος στάθηκε ιδιαίτερα και σε θέματα που έχουν να κάνουν με το περιβάλλον, την ανακύκλωση, την κλιματική αλλαγή κλπ.

Η λύση της απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαίων μάλλον θα είναι κολοβή, υποστήριξε ο Αντώνης Γαζάκης από την Ανοιχτή Πόλη, προτείνοντας και αυτός να συζητηθεί το θέμα στο δημοτικό συμβούλιο.

Άτοπος είναι ο διχασμός για το θέμα του μετρό και συγκεκριμένα του σταθμού της Βενιζέλου, σύμφωνα με τον Γεώργιο Ρακκά, επικεφαλής του Μένουμε Θεσσαλονίκη, «γιατί και οι δύο πλευρές έχουν ευθύνες». Σύμφωνα με την παράταξη είναι επιτακτική η ανάγκη να έχουμε ταχεία ολοκλήρωση του έργου «γιατί το έμμεσο κόστος από την τεράστια καθυστέρηση που θα μπορούσε να μπει και στο Γκίνες είναι πάρα πολύ μεγάλο, πολύ μεγαλύτερο από το άμεσο κόστος του έργου». Κατά τον κ. Ρακκά, επιτακτική είναι η ανάγκη και για παραμονή των αρχαίων που βρέθηκαν στη Βενιζέλου in situ.

Ο Ιωάννης Κουριαννίδης, επικεφαλής της παράταξης «Θεσσαλονίκη πόλη ελληνική», ανακοίνωσε ότι η παράταξή του θα καλέσει και άλλες παρατάξεις σε διαπαραταξιακή διαβούλευση για σχέδιο ψηφίσματος με το οποίο «θα ζητάμε από τον πρόεδρο της Βουλής να γίνει εξεταστική επιτροπή», για το θέμα της συμφωνία των Πρεσπών.

Στη συμφωνία Τσίπρα – Ζάεφ αναφέρθηκε στην τοποθέτησή του και ο Ιωάννης Νασιούλας, επικεφαλής της παράταξης «Νέα αρχή για τη Θεσσαλονίκη».

Τέλος, ο Βασίλης Μωυσίδης, επικεφαλής της παράταξης «Θεσσαλονίκη των πολιτών», ανέφερε ότι η παράταξή του αποφάσισε να δώσει στήριξη στον Κωνσταντίνο Ζέρβα «για να μπορέσουμε όλοι μαζί να κάνουμε κάτι καλό για την πόλη».

«Η πόλη στερείται υποδομών και έργων. Έχουμε εγκλωβιστεί πίσω από τα κόμματα […] με ενδιαφέρει να πάει μπροστά η πόλη μου να αλλάξει η Θεσσαλονίκη να γίνει σύγχρονη ευρωπαϊκή πόλη», τόνισε.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κωνσταντινούπολη: Επεισόδια στην πορεία της Πρωτομαγιάς - Πάνω από 200 συλλήψεις
Εκτεταμένη χρήση δακρυγόνων από την αστυνομία, για να εμποδίσει διαδηλωτές να φθάσουν στην πλατεία Τάξιμ
Κωνσταντινούπολη: Επεισόδια στην πορεία της Πρωτομαγιάς - Πάνω από 200 συλλήψεις