Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Μετρό Θεσσαλονίκης: Διχάζει ξανά ο σταθμός Βενιζέλου

Σε τεταμένο κλίμα η συνεδρίαση για τα αρχαία στον συγκεκριμένο σταθμό του μετρό - Απεργία διαρκείας προανήγγειλαν αρχαιολόγοι και προσφυγή στο ΣτΕ

Της Λεμονιάς Βασβάνη 

Σε έντονο κλίμα που σε στιγμές θύμιζε κερκίδα γηπέδου πραγματοποιήθηκε χθες στην αίθουσα δημοτικού συμβουλίου δήμου Θεσσαλονίκης η συνεδρίαση για τα αρχαία του σταθμού Βενιζέλου του μετρό με τους αρχαιολόγους να προαναγγέλλουν προσφυγή στο ΣτΕ αλλά και απεργία διάρκειας προκειμένου να σταματήσουν τη νέα λύση απόσπασης και επανατοποθέτηση που προωθείται. 

Παραθέτοντας τις θέσεις του υπέρ της απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαίων  ο πρόεδρος της Αττικό μετρό κ. Νίκος Ταχιάος παρέθεσε παραδείγματα όπου εφαρμόστηκε η συγκεκριμένη μέθοδος εργασίας ενώ τόνισε  πως:«Η in situ κατασκευή δεν μπορεί να υπακούσει στις προδιαγραφές πυρασφαλείας και αερισμού ενώ η λύση για την έξοδο κινδύνου είναι ένα λαγούμι 40 μέτρα κάτω απ την αποβάθρα ".

Ως προς το κόστος της κατασκευής τόνισε πως: «Δώδεκα εκατομμύρια το κόστος θα είναι με την λύση που προτείνεται τώρα , ενώ μια κατασκευή με in situ κατασκευή απαιτεί τουλάχιστον 40 εκατ. ευρώ"

Ο κ. Ταχιάος είπε ακόμη πως «στο παρελθόν έγιναν άστοχες κινήσεις», και κατέληξε πως πρέπει «όλοι να απομακρυνθούν από το παρελθόν και από λάθος αντιπαραθέσεις». «Αυτή η πόλη από την υπόθεση μετρό έχει ταλαιπωρηθεί για χρόνια. Δήλωσε έτοιμος για διάλογο με την τονίζοντας πως «ο διάλογος θέλει ανοιχτά μυαλά και μάτια», κατέληξε.

Την θέλησή του η πόλη να αποκτήσει σύντομα Μετρό εξέφρασε  ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ. Κωνσταντίνος Ζέρβας λέγοντας πως "Η πόλη έχει γίνει ένα απέραντο εργοτάξιο και δεν μπορεί να περιμένει άλλο". «Είμαστε εδώ για να καταθέσουμε αλήθειες",  πρόσθεσε. Αναφερόμενος στην κινητοποίηση στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ, ότι θα προσφύγουν στη Δικαιοσύνη, αν υπάρξει αλλαγή του τρόπου κατασκευής του σταθμού «Βενιζέλου», με στροφή στην απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων, αντί για κατασκευή με τις αρχαιότητες in situ δήλωσε: «Υπάρχουν κάποιοι που όποτε κάτι δεν τους αρέσει, καταφεύγουν σε συγκεντρώσεις και δικαστήρια. Άλλωστε αν δε θέλεις κάτι η καλύτερη λύση είναι να καταφύγεις στο Συμβούλιο της Επικρατείας», και πρόσθεσε:

«Αν η λύση της απόσπασης και επανατοποθέτησης είχε προχωρήσει μετά το 2014, σήμερα δεν θα υπήρχε ανάγκη να γίνει αυτή η συνεδρίαση. Αν πάλι με τη λύση που είχε επιλεγεί στη συνέχεια, είχε γίνει πρόοδος πάλι δεν θα υπήρχε θέμα. Τώρα πρέπει όλοι μαζί να αναζητήσουμε μία λύση για το Μετρό».Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκη κατέληξε στην τοποθέτησή του.:"Κανείς δεν έχει δικαίωμα να διχάζει την πόλη και να την καταδικάζει να μείνει στάσιμη. Περιμένουμε λοιπόν τα επόμενα βήματα από την Αττικό Μετρό και από την κυβέρνηση, που κρατάει την μπαγκέτα, όπως όλες οι κυβερνήσεις, στα μεγάλα έργα".

«Τα έργα δεν έχουν ούτε χρώμα ούτε ιδεολογία» τόνισε ο Πάρης Μπίλιας, πρόεδρος του ΤΕΕ/ΚΜ  και τάχθηκε υπέρ της απόσπασης και επανατοποθέτηση.

Ένταση προκλήθηκε όταν μέλη της Κίνησης Πολιτών Θεσσαλονίκης που είχαν έρθει στην αίθουσα άρχισαν διαφωνούν με τα όσα διαμείφθηκαν, φωνάζοντας συνθήματα υπέρ της παραμονής των αρχαίων στη Βενιζέλου.

«Θα έπρεπε να είχε κατατεθεί πλήρης τεχνική μελέτη για το σταθμό Βενιζέλου στο υπουργείο Πολιτισμού», τονίστηκε σε επιστολή του Γιώργου Σκιαδαρέση, διευθυντή της Εφορείας αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης.  

«Η Θεσσαλονίκη έχει ανάγκη αυτό το έργο κ ελπίζουμε να το δούμε σε λειτουργία», τόνισε ο κ. Κούβελας. Είπε ακόμη πως το έργο δεν πρέπει να αποτελεί πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης. Ένταση σημειώθηκε εκ νέου όταν ανέβηκε στο βήμα η βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ κα Κατερίνα Νοτοπούλου. Η ίδια έριξε πυρά προς τον πατέρα του κυρίου Κούβελα λέγοντας πως: "Από το 1986 η ΝΔ ταλαιπωρεί την πόλη με το μετρό. Άρχισε το έργο χωρίς να έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.  Μετά την τρύπα Κούβελα πήγαμε στην τρύπα Παπαγεωργόπουλου, Σιμόπουλου κλπ ".

Τόνισε ακόμη πως απαξιώθηκε η πολιτιστική κληρονομιά της πόλης.  «Εμείς σε 4 χρόνια μνημονίου ξεκολλήσαμε το έργο", υποστήριξε.  "Δεν αντέχετε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ ολοκλήρωνε ένα έργο», είπε χαρακτηριστικά. Στη συνέχεια τής επιτέθηκε φραστικά ένας επιχειρηματίας που επλήγη από το έργο κατασκευής του μετρό επικράτησε ένταση και η συνεδρίαση διεκόπη για 10 λεπτά. Στην επανέναρξη της συνεδρίασης η κα Νοτοπουλου κάλεσε τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης να τεθεί υπέρ της in situ ανάδειξης των αρχαιοτήτων.

Στα παράδοξα του κομματιού της επέκτασης στην Καλαμαριά εστίασε ο δήμαρχος Καλαμαριάς, Γιάννης. Δαρδαμανέλης. Ενδεικτικά είπε πως θα γίνει μετρό που θα περνάει κάτω από τα χωράφια, σε περιβάλλον που δεν έχει δομηθεί, ενώ δεν θα υπάρχει σύνδεση με αεροδρόμιο. Πρέπει να δούμε το έργο συνολικά», υπογράμμισε αναφερόμενος στις προεκτάσεις του έργου στα ανατολικά και στα δυτικά . «Ο σταθμός Βενιζέλου έχει μονοπωλήσει το ενδιαφέρον ενώ στην Καλαμαριά 9 μελέτες δεν έχουν δημοπρατηθεί και εγκριθεί», πρόσθεσε. 

Για τα 100αδες μέλη του που επλήγησαν από την κατασκευή του έργου μίλησε ο κΝικολόπουλος από το ΕΕΘ. «Δεν ξέρουμε πότε θα τελειώσει το έργο όμως υπάρχουν επιχειρηματίες και οικογένειες που έχουν καταστραφεί οικονομικά απ την κατασκευή του έργου. Κάποιοι θέλουν να υπάρχει κόντρα.  Εμείς θέλουμε απλά να τελειώσει το έργο», σημείωσε. 

Αποφασισμένοι να κινηθούν με όλα τα μέσα που διαθέτουν προκειμένου να σταματήσει η λύση της απόσπασης και επανατοποθέτηση των αρχαίων είναι εκπρόσωποι των αρχαιολόγων. Μάλιστα η Γενική Γραμματέας του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων κα Δέσποινα  Κουτσούμπα είπε πως θα κάνουν προσφυγή στο ΣτΕ και θα κάνουν απεργία διαρκείας. : «Δεν θα βρίσκετε αρχαιολόγο να αποδομήσει τις αρχαιότητες», δήλωσε ενώ υπογράμμισε τη σπουδαιότητα των ευρημάτων στο σταθμό Βενιζέλου. 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σοκολάτα: «Τσουχτερή» για αγρότες και καταναλωτές η τιμή του κακάο
Δεδομένου ότι οι τιμές σε δημοφιλή προϊόντα σοκολάτας έχουν ανέβει έως και 50% από πέρυσι, ορισμένοι αναλυτές προειδοποιούν ότι μπορεί να εξελιχθεί...
Σοκολάτα: «Τσουχτερή» για αγρότες και καταναλωτές η τιμή του κακάο