Skip to main content
Menu Αναζήτηση

Λαϊκή Συσπείρωση: Κακοστημένη παράσταση η συνεδρίαση για το Μετρό

Ανακοίνωση της Λαϊκής Συσπείρωσης Θεσσαλονίκης

Ως μία κακοστημένη παράσταση χαρακτηρίζει τη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης για το Μετρό και το σταθμό Βενιζέλου, σε ανακοίνωσή της η Λαϊκή Συσπείρωση Θεσσαλονίκης.

Όπως αναφέρεται υπάρχει κοινή ευθύνης ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ για την καθυστέρηση του έργου διαχρονικά, ενώ ασκείται κριτική στο ότι αλλάζει εκ νέου ο τρόπος κατασκευής του Σταθμού Βενιζέλου και πως ο πρωθυπουργός από τη ΔΕΘ ανακοίνωσε ότι το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2023, ενώ έχει ξεκινήσει εδώ και 17 χρόνια.

Αναλυτικά η ανακοίνωση αναφέρει:

Μια ακόμα κακοστημένη παράσταση – «συζήτηση» για το Μετρό παίχτηκε στη συνεδρίαση (7/10) του Δημοτικού Συμβούλιου Θεσσαλονίκης με συμπράττοντες ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, τις παρατάξεις τους και τα παρακλάδια τους και την ίδια τη δημοτική αρχή. Όλοι αυτοί προσπάθησαν να αναδείξουν τις επιμέρους διαφωνίες τους μόνο γύρω από το ζήτημα των αρχαίων της Βενιζέλου και ταυτόχρονα να αποκρύψουν την κοινή τους ευθύνη για την καθυστέρηση του έργου διαχρονικά, το γεγονός ότι και οι δυο τους στηρίζουν μια ανάπτυξη που υποτάσσει την παραγωγή και υλοποίηση των έργων στα μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα.

Ολόκληρη η πορεία κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης (δημοπράτηση, σχεδιασμός, υλοποίηση) αποτελεί ένα εμβληματικό παράδειγμα χρεωκοπίας της λογικής ότι η «αγορά», οι κατασκευαστικοί όμιλοι και οι κυβερνήσεις τους μπορούν να διασφαλίσουν την υλοποίηση έργων προς όφελος του λαού.

Με την τοποθέτηση του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ, ως γνωστό, ανακοινώθηκε επίσημα νέα μετάθεση του χρονοδιαγράμματος για τη λειτουργία της βασικής γραμμής στο 2023 (17 χρόνια μετά την έναρξη των εργασιών), ενώ ταυτόχρονα αναθεωρήθηκε ακόμα μια φορά, ο τρόπος κατασκευής του Σταθμού Βενιζέλου.

Είναι μεγάλη η ευθύνη της δημοτικής αρχής του κ. Ζέρβα που έχει αναλάβει (και το επιβεβαίωσε αυτό κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου), ρόλο προώθησης αυτών των αποφάσεων τη στιγμή που έτσι δημιουργούνται νέα προβλήματα και επιβάρυνση στους εργαζόμενους και στα λαϊκά στρώματα της πόλης.

Η νέα αλλαγή χρονοδιαγράμματος έρχεται να «κουμπώσει» στην εξέλιξη του έργου επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, όταν και δόθηκε νέος πακτωλός χρημάτων στους κατασκευαστικούς ομίλους, οι μισθοί και τα μεροκάματα πείνας συνέχισαν «να σπαν κόκκαλα» ιδιαίτερα στις υπεργολαβίες, ενώ ταυτόχρονα συνέχισαν να ανακοινώνονται χρονοδιαγράμματα για πολιτική αξιοποίηση χωρίς να λαμβάνονται όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ολοκλήρωση ενός σύνθετου τμήματος του έργου, όπως είναι ο Σταθμός Βενιζέλου.

Ο επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» στο Δήμο Θεσσαλονίκης Σωτήρης Ζαριανόπουλος και ο βουλευτής του ΚΚΕ Λεωνίδας Στολτίδης επισήμαναν, κατά τη διάρκεια της συζήτησης, την ανάγκη για γρήγορη ολοκλήρωση του έργου και προώθηση της βέλτιστης λύσης για το Σταθμό Βενιζέλου, με τη διατήρηση των αρχαιοτήτων στο χώρο, χωρίς απόσπαση και επανατοποθέτησή τους. Είναι λύση που έχει τη σύμφωνη γνώμη των ειδικών επιστημόνων, ενώ ταυτόχρονα υπάρχουν διαβεβαιώσεις ότι μπορεί να υλοποιηθεί και τεχνικά.

Ταυτόχρονα στάθηκαν στο κρίσιμο ζήτημα της υλοποίησης των απαραίτητων επεκτάσεων του Μετρό προς Δυτικά και Ανατολικά, με επιτάχυνση του χρονοδιαγράμματος και συγκεκριμένες δεσμεύσεις μαζί με άμεσα μέτρα βελτίωσης της κατάστασης των αστικών συγκοινωνιών της πόλης. Για τα παραπάνω κάλεσαν τους εργαζόμενους, το λαό και τους μαζικούς φορείς της πόλης σε αγωνιστική διεκδίκηση.

Σε κάθε περίπτωση, το βασικό συμπέρασμα που προκύπτει από την τραγική καθυστέρηση της ολοκλήρωσης του Μετρό Θεσσαλονίκης είναι ότι η γρήγορη, ασφαλής, φθηνή για το λαό, κατασκευή υποδομών με ταυτόχρονη διασφάλιση της πολιτιστικής κληρονομιάς, απαιτεί ριζικές αλλαγές σε επίπεδο εξουσίας και οικονομίας, που θα επιτρέψουν και αλλαγές στον τρόπο σχεδιασμού και παραγωγής των μεγάλων έργων υποδομής, με αποκλειστικό κριτήριο την κάλυψη των κοινωνικών αναγκών.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ