Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Από Ιανουάριο αισθητή ανάκαμψη δηλώνει ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ

Αντίθετοι στην ανάθεση δρομολογίων στα ΚΤΕΛ οι εργαζόμενοι στον οργανισμό

Αισθητή ανάκαμψη του μεταφορικού έργου θα "βιώσουν" οι Θεσσαλονικείς από αρχές Ιανουαρίου, οπότε και αναμένεται η ανάθεση των δρομολογίων που εκτελεί ο ΟΑΣΘ εκτός πολεοδομικού συγκροτήματος να περάσει στα ΚΤΕΛ, δήλωσε ο πρόεδρος του οργανισμού, Γιώργος Σκόδρας, στο περιθώριο σημερινής συγκέντρωσης διαμαρτυρίας φοιτητών μπροστά στα γραφεία του οργανισμού.

"Αυτό θα μας δώσει τη δυνατότητα να φέρουμε μέσα στον πολεοδομικό ιστό περίπου 60 με 70 λεωφορεία που σήμερα εκτελούν αυτά τα δρομολόγια", επισήμανε ο κ. Σκόδρας, προσθέτοντας ότι "με την εξέλιξη αυτή, το ποσοστό κάλυψης των δρομολογίων από 60% που είναι σήμερα θα ανέβει στο 80%".

Βέβαια, όπως επισήμανε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, ακόμη και με την προαναφερόμενη εξέλιξη δεν θα λυθεί πλήρως το πρόβλημα με την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου στη Θεσσαλονίκη και πρόσθεσε "θα χρειάζονται ακόμα 100 περίπου λεωφορεία για το πολεοδομικό συγκρότημα. Δουλεύουμε πάνω σε αυτό και όταν θα μπορούμε να μιλήσουμε με οριστικές αποφάσεις θα κάνουμε και τις ανακοινώσεις", τόνισε χαρακτηριστικά.

Ερωτηθείς για το ποιες γραμμές πρέπει να ενισχυθούν κατά προτεραιότητα, ο κ. Σκόδρας τόνισε "όλες οι γραμμές πρέπει να ενισχυθούν, προτεραιότητα βέβαια έχουν αυτές του κορμού" και πρόσθεσε "ειδικά για την γραμμή "52", την οποία χρησιμοποιεί και ο γιός μου για να πάει στο πανεπιστήμιο και ακούω έτσι από πρώτο χέρι τι συμβαίνει, βλέπουμε μήπως φέρουμε περισσότερα δρομολόγια στις ώρες αιχμής (8.45-9.30 πρωί και 13.00-15.00 το μεσημέρι) αλλά δεν ξέρω τελικά αν θα καταφέρουμε να το πετύχουμε".

Σε ερώτηση για ενδεχόμενη αύξηση της τιμής των εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες, ο πρόεδρος του οργανισμού επισήμανε ότι η τιμολογιακή πολιτική είναι πολύ συγκεκριμένη και δεν υπάρχει στον ορίζοντα κάποια αλλαγή. "Η άσκηση κοινωνικής πολιτικής ασκείται από το κράτος και στις αστικές συγκοινωνίες. Η υφιστάμεση κατάσταση προβλέπει οι φοιτητές να πληρώνουν μισό εισιτήριο, τώρα εάν στη συνέχεια αλλάξει κάτι και περάσει με νόμο και προβλέπεται και αποζημίωση για τον οργανισμό, τότε εμείς δεν έχουμε κανένα πρόβλημα", είπε και πρόσθεσε: "δυστυχώς δεν υπάρχουν λεφτόδεντρα και δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι τα λεφτά που δίνονται στον οργανισμό είναι όλων μας και για αυτό θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί, χρειάζεται και ισσοροπία".

Απαντώντας σε όσους μιλούν για ιδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ, ο πρόεδρος του οργανισμού είπε: "Προφανώς αυτοί που τα λένε αυτά δεν γνωρίζουν το καθεστώς κανονισμού 1370/2007 της ΕΕ, η οποία προβλέπει ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών. Σε επίπεδο Ελλάδας, η πρόβλεψη για ελεγχόμενη από το κράτος αστική συγκοινωνία υπάρχει μόνο για την Αττική και όχι για τη Θεσσαλονίκη".

Αντίθετοι οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ στην ανάθεση δρομολογίων στα ΚΤΕΛ

Την αντίθεση των 2.200 εργαζομένων του ΟΑΣΘ στην ανάθεση δρομολογίων του οργανισμού στα ΚΤΕΛ, εξέφρασε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του συνδικάτου τους, Δημήτρης Τσερμενίδης, λέγοντας χαρακτηριστικά "χαρίζουν στα ΚΤΕΛ το 1/3 της συγκοινωνίας. Ξεπουλούν δημόσια περιουσία".

Ο ίδιος σημείωσε, "αύριο θα έχω τη γνωμοδότηση απο τους νομικούς μου συμβούλους, απο την οποία και θα καταστεί ξεκάθαρο εάν η ανάθεση των δρομολογίων από τον ΟΑΣΘ στα ΚΤΕΛ είναι νόμιμη" και συμπλήρωσε "επιφυλασσόμαστε για κάθε νόμιμο δικαίωμά μας". 

Διερωτώμενος "γιατί δεν γίνεται δημόσια διαγωνισμός, αλλά αναντίθενται στα ΚΤΕΛ τα δρομολόγια του ΟΑΣΘ", ο κ. Τσερμενίδης εξήγησε: "Ο οργανισμός έχει σήμερα στους δρόμους 320 λεωφορεία και άλλα 198 λεωφορεία χρήζουν επισκευής. Γιατί δεν δίνονται στον ΟΑΣΘ τα 23 εκατ. ευρώ ετησίως που θα παίρνουν τα ΚΤΕΛ προκειμένου να εκτελούν δρομολόγια και έτσι να μπορέσει ο οργανισμός να κάνει τις επισκευές και να παρέχει ένα υψηλά ποιοτικό μεταφορικό έργο"; 

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας φοιτητών  

Στο μεταξύ, παράσταση διαμαρτυρίας μπροστά στα γραφεία του ΟΑΣΘ, αλλά και διάλογο με τον πρόεδρο του οργανισμού, είχαν σήμερα το μεσημέρι σπουδαστές του Αλεξάνδρειου ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.
Οι σπουδαστές εξέφρασαν την έντονη διαμαρτυρία τους για την "απαράδεκτη", όπως κατήγγειλαν, κατάσταση που επικρατεί στα λεωφορεία της γραμμής 52, τα οποία τους μεταφέρουν από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό προς το ΤΕΙ, στη Σίνδο.

Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ από την πλευρά του δήλωσε: "Ήρθαν να μας ενημερώσουν. Έχουν δίκιο. Η κατάσταση στην εκτέλεση του μεταφορικού έργου στις αστικές συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης δεν είναι καλή. Έγιναν κάποια βήματα τους τελευταίους δύο μήνες που αναλάβαμε τον οργανισμό. Αυξήθηκε ο αριθμός των λεωφορείων περίπου κατά 60%, αυτό όμως δεν είναι αρκετό".

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΞΕΕ: Θετικό πρόσημο θα έχει η εφετινή τουριστική χρονιά - Οι μεγαλύτερες προκλήσεις
Όλες οι ενδείξεις συνηγορούν για άλλη μια σεζόν με θετικό πρόσημο, αναφέρει ο Αλέξανδρος Βασιλικός
ΞΕΕ: Θετικό πρόσημο θα έχει η εφετινή τουριστική χρονιά - Οι μεγαλύτερες προκλήσεις