Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Ζέρβας: Μπορούσε να γίνει υπόγειο πάρκινγκ στην πλατεία Ελευθερίας

Το θέμα τέθηκε στο δημοτικό συμβούλιο σήμερα

Το θέμα της πλατείας Ελευθερίας τέθηκε στο δημοτικό συμβούλιο του δήμου Θεσσαλονίκης. Απαντώντας στην τοποθέτηση που είχε κάνει νωρίτερα ο δημοτικός σύμβουλος Ανδρέας Κουράκης, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας υπενθύμισε ότι ήταν από εκείνους που στο δημοτικό συμβούλιο έλεγε ότι η καλύτερη λύση για την περιοχή ήταν ένα υπόγειο πάρκινγκ και μια ανάπλαση ως πάρκο.

«Τότε είχε ειπωθεί ότι δεν μπορεί να γίνει υπόγειο πάρκινγκ. Μπορώ να σας ενημερώσω τώρα ότι στο πλαίσιο της προετοιμασίας κατασκευής του πάρκου έγιναν ανασκαφές και αποδείχθηκε ότι τα αρχαία εκεί ήταν ήσσονος σημασίας. Θα μπορούσε να γίνει υπόγειο πάρκινγκ εκεί το οποίο να δώσει τη δυνατότητα στην περιοχή να έχει ζωή και στην πόλη να έχει διαφορετικές δυνατότητες στο κομμάτι της εξυπηρέτησης των αυτοκινήτων», τόνισε, μεταξύ άλλων. Διευκρίνισε ότι προφανώς δεν είπε να μην γίνονται πάρκα και να γίνονται πάρκινγκ, αλλά εφόσον μπορούν να γίνουν και τα δυο θα έπρεπε να γίνουν. Είναι όπως είπε ο δήμαρχος κάτι που "δεν ξέρω αν θα καταφέρουμε να το δούμε για εκείνο το χώρο ή για οπουδήποτε αλλού στο μέλλον να μην παίρνουν πολύ εύκολα αυτές τις αποφάσεις". Όταν θεωρούμε ότι αν βρεθεί κάτι αρχαίο τελείωσε η ανάπτυξη, τελείωσε η κατασκευή, οποιαδήποτε προοπτική στην πόλη νομίζω θα γίνουμε σαν κάποιες αρχαίες πόλεις στη Συρία ή στη Μεσοποταμία ή στην Αίγυπτο που ο κόσμος πάει τις βλέπει και φεύγει. Εγώ δεν έχω αυτή τη φιλοδοξία για την πόλη μας, πρόσθεσε. 

Στην δική του τοποθέτηση ο κ. Κουράκης από την παράταξη "ΠΟΛΗχρωμη Θεσσαλονίκη", είχε προβλέψει ότι δεν θα ολοκληρωθεί το έργο ούτε μέχρι το τέλος του 2020 και εκτίμησε ότι υπάρχει σοβαρή περίπτωση να κηρυχθεί έκπτωτος ο εργολάβος. "Το έργο έχει πέσει τελείως έξω", είπε χαρακτηριστικά σχετικά με τα χρονοδιαγράμματα. Είπε ακόμη ότι αρχίζει να φαίνεται ότι "η απόφαση που πήρε το προηγούμενο δημοτικό συμβούλιο ήταν μια λάθος απόφαση".Κατά τον ίδιο είναι μια ευκαιρία να γίνει επανεκτίμηση από τη διοίκηση και το δημοτικό συμβούλιο, «κάνοντας μια πιο ψύχραιμη αποτίμηση της κατάστασης», ενώ πρόσθεσε πως είναι λάθος να υποστηρίζεται ότι ένα ιστορικό κέντρο χωρίς καθόλου αυτοκίνητο είναι ακμάζων. Δεν υπάρχει πουθενά τέτοιο παράδειγμα στον κόσμο».

Επίσης, ο αντιδήμαρχος διοικητικής μεταρρύθμισης Γιώργος Αβαρλής απάντησε στον κ. Κουράκη ότι η θέση που είχε και συνεχίζει να έχει είναι ότι πρέπει να συνδυάζει υπόγειο πάρκινγκ με πάρκο. 

Με αφορμή την έγκριση του 1ου ανακεφαλαιωτικού πίνακα εργασιών για την εκτέλεση του έργου «Βιοκλιματική Αναβάθμιση Πλατείας Ελευθερίας», τόσο ο κ. Γάκης όσο και ο κ. Ορφανός και ο κ. Γαζάκης ζήτησαν να ενημερωθούν σε ποια φάση βρίσκεται το έργο, με τον αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων Μάκη Κυριζίδη να απαντά ότι σήμερα έχουμε ήδη μια μελέτη από τη διοίκηση Μπουτάρη και έναν ανάδοχο που προέκυψε έπειτα από από διαγωνιστική διαδικασία από την προηγούμενη διοίκηση. Η σύμβαση υπογράφηκε το Φεβρουάριο του 2019 με παράδοση του έργου το Φεβρουάριο του 2020 και δεν μιλάει για υπόγειο πάρκινγκ, τόνισε ο κ. Κυριζίδης ενώ τόνισε ότι σε αυτό το έργο υπάρχουν τρομερές καθυστερήσεις. Ο ίδιος επεσήμανε ότι "πρέπει να συνεννοηθούμε για το τι θέλουμε. Προβλέπονται όπως είπε συγκεκριμένα πράγματα για το πως κηρύσσεται κάποιος έκπτωτος και πως διακόπτεται ένα έργο σε εξέλιξη. "Είναι σαφείς οι διατάξεις σχετικά με το τι μπορεί να κάνει ο δήμος. Εάν η απόφαση του σώματος είναι να πάμε σε διακοπή της σύμβασης να κηρύξουμε έκπτωτο τον ανάδοχο κλπ ορίζονται συγκεκριμένες διαδικασίες τις οποίες θα τις φέρουμε σε μεταγενέστερα συμβούλια και θα πείτε όλοι τις απόψεις σας. Από εκεί κει πέρα όμως, οποιαδήποτε άλλη κουβέντα γίνεται για το παρελθόν και για το τι μπορεί να γίνει εκεί είναι άκαιρη και άκυρη".

Μ.Κουζούφη

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ