Skip to main content
Menu Αναζήτηση

Θεσσαλονίκη: Η νέα δέσμευση για 150 νέα λεωφορεία ΟΑΣΘ – Στόχος τα 500

Με στόχο τα 500 λεωφορεία στους δρόμους της Θεσσαλονίκης οι νέες δεσμεύσεις από κυβέρνηση και ΟΑΣΘ

Της Μαρίας Κουζούφη 

Την πρόθεση του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών να κυκλοφορούν 100-120 λεωφορεία περισσότερα στις αρχές του 2020 μετέφερε ο Γεν. Γραμματέας του Υπουργείου κ. Σταθόπουλος, μιλώντας στην ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης που είχε αποκλειστικό θέμα τον ΟΑΣΘ. 

Ειδικότερα, είπε ότι μέχρι Γενάρη, Φλεβάρη του 2020, η κυβέρνηση θα υλοποιήσει τη δέσμευση του πρωθυπουργού και θα προστεθούν 100-120 λεωφορεία στα 320 που κυκλοφορούν σήμερα -μέσω της σύμβασης με τα ΚΤΕΛ-, προκειμένου να φτάσουμε στα 440 περίπου. Πάντως τόνισε ότι ο αριθμός αυτός «δεν μας καλύπτει» καθώς ο ελάχιστος αριθμός που απαιτείται είναι 500, ενώ τον επόμενο χρόνο, επειδή ο στόλος έχει γεράσει θα αποσυρθούν 90 λεωφορεία περίπου.

Είπε ότι μέχρι το φθινόπωρο του 2020 «θα προσεγγίζουμε τα 450 λεωφορεία», για να ξαναβρεθούμε μόνο στο 90% της κατάστασης που υπήρχε το 2014, όπως τόνισε, σημειώνοντας πως είναι κρίμα που η Θεσσαλονίκη βρέθηκε σε αυτήν την κατάσταση.

Ο γ.γ. ανέφερε ακόμη ότι στόλος που κυκλοφορεί δεν ανταποκρίνεται στα περιβαλλοντικά στάνταρτς μιας πόλης σαν τη Θεσσαλονίκη σημειώνοντας ότι ο προγραμματισμός είναι πλέον των 100-120 λεωφορείων να προστεθούν 150 ακόμη το αργότερο έως το Φθινόπωρο του 2020. Ο διαγωνισμός για την μίσθωση λεωφορείων πρόκειται να βγει το πρώτο τρίμηνο του 2020. 

Συνηγορία για τον ΟΑΣΘ τιτλοφορούνταν η παρουσίαση του προέδρου του ΟΑΣΘ Γιώργου Σκόδρα. Υπάρχουν όπως παραδέχθηκε προβλήματα, αλλά παρακάλεσε «μην πετροβολείτε τον ΟΑΣΘ». Όπως είπε πάνω από το 60% του στόλου του ΟΑΣΘ είναι άνω των 15 ετών. «Υπάρχουν και κυκλοφορούν γιατί το 2018 αντί να γίνει προμήθεια, απλά επιμηκύνθηκε ο χρόνος ζωής τους», όπως είπε, τονίζοντας ότι δεν ικανοποιούν τις περιβαλλοντικές απαιτήσεις. Είπε ακόμη ότι την τελευταία 2ετία αποσύρθηκαν 129 οχήματα, ενώ το Φθινόπωρο θα αποσυρθούν ακόμη 90, τονίζοντας ότι είναι πιεστική η ανάγκη. Ταυτόχρονα, υποστήριξε ότι η εισιτηριοδιαφυγή έγινε κανόνας ενώ «κατέρρευσαν τα έσοδα του Οργανισμού. «Με βάση τα έσοδα ο οργανισμός δεν μπορεί να καλύψει πάνω από 20-25% των δαπανών του. Τα μέσα μηνιαία έσοδα ανά λεωφορεία μειώθηκαν δραματικά», όπως είπε, ενώ σχετικά με την κατάσταση που βρήκε η νέα διοίκηση, μίλησε για «πολύ μεγάλες οφειλές».

Παρουσιάζοντας αποτελέσματα έρευνας της Palmos Analysis ανέφερε ότι το 70% των πολιτών δηλώνει ότι η κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες έχει επιδεινωθεί την τελευταία 5ετία.

Προσπαθούμε καθημερινά να ανατάξουμε το συγκοινωνιακό έργο. Καταφέραμε να αυξήσουμε κατά 100-120 τα λεωφορεία που κυκλοφορούν στην πόλη σε αυτό το διάστημα. Παλεύουμε καθημερινά να κυκλοφορούν πάνω από 300 λεωφορεία και αυξήσαμε την κάλυψη του συγκοινωνιακού έργου από 40-45% σε περίπου 60-65%. «Δεν φτάνει αυτό. Για αυτό συνεχίζουμε και δρομολογούμε διαγωνιστικές διαδικασίες», πρόσθεσε. Αναφέρθηκε στην νομοθετική ρύθμιση της κυβέρνησης η οποία όπως τόνισε «έδωσε πνοή ζωής» στον Οργανισμό, ενώ δίνει τη δυνατότητα μίσθωσης μεταχειρισμένων οχημάτων με ταχύτερες διαδικασίες, τα οποία θα ενταχθούν στον στόλο «σε σύντομους χρόνους».

Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Οκτώβριο, οι πολίτες είναι μοιρασμένοι ως προς το τι πρέπει να συμβεί με τον ΟΑΣΘ. «Το 1/3 πιστεύει ότι πρέπει να είναι στον έλεγχο του δημοσίου, το 1/3 σε ιδιώτες ενώ κάτω από 20% των ερωτηθέντων ζητά να επανέλθει το παλιό καθεστώς», όπως είπε ο κ. Σκόδρας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ