Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

"Πράσινο φως" για ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκης - Σποράδων

Θετική γνωμοδότηση για προκήρυξη επιδοτούμενης ακτοπλοϊκής γραμμής αυτό το καλοκαίρι

*Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

Το "πράσινο φως" για την προκήρυξη επιδοτούμενης ακτοπλοϊκής γραμμής που θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τα νησιά των Σποράδων αυτό το καλοκαίρι, άναψε το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) την Δευτέρα. Εκτιμάται ότι αν όλα πάνε καλά με τις διαδικασίες που πρέπει να ακολουθηθούν, θα έχουμε τα πρώτα ευχάριστα αποτελέσματα για ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με Σκιάθο, Σκόπελο και Αλόννησο, περίπου τον Μάρτιο του 2020.

Ειδικότερα, το ΣΑΣ γνωμοδότησε θετικά υπέρ της προκήρυξης επιδοτούμενης ακτοπλοϊκής γραμμής που θα συνδέει κατά τη θερινή περίοδο με τρία δρομολόγια την εβδομάδα τη Βόρειο Ελλάδα και συγκεκριμένα την Θεσσαλονίκη με τις Σποράδες (Σκιάθο, Σκόπελο, Αλόννησο) με επιβατηγό-οχηματαγωγό ή επιβατηγό-οχηματαγωγό ταχύπλοο πλοίο.

Σχολιάζοντας την εξέλιξη αυτή στον "Τύπο Θεσσαλονίκης", η εντεταλμένη δημοτική σύμβουλος του δήμου Θεσσαλονίκης για θέματα τουρισμού κ. Μαρία Καραγιάννη, κάνει λόγο για μια υπόθεση που ξεκίνησε τον περασμένο Σεπτέμβριο μετά μια συνάντηση που είχε η νέα διοίκηση του δήμου με τον υπουργό Τουρισμού κ. Χάρη Θεοχάρη. Τότε ο δήμαρχος είχε ζητήσει ο ίδιος προσωπικά να επανέλθει η συγκεκριμένη ακτοπλοϊκή γραμμή. Η ύπαρξη ακτοπλοϊκής σύνδεσης με τις Σποράδες πέραν του ότι θα τονώσει τον εγχώριο τουρισμό προς τα συγκεκριμένα νησιά, βοηθά παράλληλα στην συνολική προσπάθεια που γίνεται για τοποθέτηση της Θεσσαλονίκης στο χάρτη των τουριστικών προορισμών.

Ο δήμος σκοπεύει να προωθήσει την ύπαρξη αυτής της σύνδεσης στο εξωτερικό, ώστε ο τουρίστας που θα έρθει στη Θεσσαλονίκη να γνωρίζει ότι εκτός από τη Θεσσαλονίκη και τη Χαλκιδική μπορεί να επισκεφθεί και άλλους δημοφιλείς κοντινούς προορισμούς που διαθέτουν μοναδικές παραλίες και φυσικό κάλλος, καθώς έχει προκύψει από έρευνες που έχουν γίνει πως οι τουρίστες θέλουν ειδικά το καλοκαίρι και μια άλλη πρόταση. Προς την κατεύθυνση της τουριστικής ανάδειξης της Θεσσαλονίκης βοηθά και η πρόσφατη ανακοίνωση νέων αεροπορικών συνδέσεων της Θεσσαλονίκης με προορισμούς του εξωτερικού από την Aegean.

Στόχος εξάλλου της τουριστικής πολιτικής της διοίκησης του δήμου είναι η επιμήκυνση της διάρκειας παραμονής των τουριστών στη Θεσσαλονίκη. "Για να το κάνουμε αυτό πρέπει να πουλήσουμε εμπειρία", τονίζει η κ. Καραγιάννη, σημειώνοντας ότι η παγκόσμια κατεύθυνση είναι ο τουρισμός εμπειρίας. Η διοίκηση του δήμου σκοπεύει να αξιοποιήσει αναγνωρίσιμα brand names της ευρύτερης περιοχής όπως είναι ο Όλυμπος για παράδειγμα και να αναδείξει τη Θεσσαλονίκη ως προορισμό πολλαπλών δραστηριοτήτων. Αυτό, όπως τονίζει η κ. Καραγιάννη θα γίνει σε συνεργασία με τους φορείς της πόλης γιατί μια τέτοια προσπάθεια απαιτεί ένα συνολικό "πακέτο" το οποίο πρέπει να το προσφέρουν οι επαγγελματίες του τουρισμού. "Εμείς ως δήμος θα το προωθήσουμε", τονίζει.

Υπενθυμίζεται ότι η Θεσσαλονίκη είχε μείνει το καλοκαίρι του 2019 χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες έπειτα από τρία συνεχόμενα καλοκαίρια που είχε επανέλθει η συγκεκριμένη γραμμή. Όπως επεσήμαιναν οι τουριστικοί πράκτορες παρότι ο συγκεκριμένος προορισμός είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στους βορειοελλαδίτες, η ζήτηση ήταν χαμηλή μετά την υψηλή τουριστική σεζόν, δηλαδή μετά τις 15 Αυγούστου. Εξάλλου ακριβό θεωρήθηκε και το κόμιστρο που ίσχυε, ιδιαίτερα για μια 4μελή οικογένεια.

 

Ενίσχυση της σύνδεσης του Καστελόριζου

Εξάλλου, το ΣΑΣ γνωμοδότησε θετικά και υπέρ της ενίσχυσης της ακτοπλοϊκής σύνδεσης του Καστελόριζου με τη Ρόδο, με αποτέλεσμα το εν λόγω ακριτικό νησί της Ελλάδας να έχει πλέον καθημερινά, χειμώνα -καλοκαίρι, τόσο συμβατικά όσο και ταχύπλοα επιβατηγά - οχηματαγωγά πλοία. Ειδικότερα, μετά την τελευταία εισήγηση του ΣΑΣ το Καστελόριζο θα έχει αθροιστικά:

- Πέντε δρομολόγια την εβδομάδα με συμβατικά πλοία καθόλη τη διάρκεια του έτους.

- Δύο δρομολόγια την εβδομάδα με ταχύπλοο επιβατηγό - οχηματαγωγό σκάφος κατά τη θερινή περίοδο.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ "ΤΥΠΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ"

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μεγάλη απεργία 24 ωρών: Ποιοι βάζουν λουκέτο - Χωρίς λεωφορεία η Θεσσαλονίκη
Πώς θα κινηθούν τα ΜΜΜ - Στον ΟΑΣΘ μόνο 50 λεωφορεία τα οποία θα λειτουργούν με προσωπικό ασφαλείας, θα εξυπηρετούν τους πολίτες
Μεγάλη απεργία 24 ωρών: Ποιοι βάζουν λουκέτο - Χωρίς λεωφορεία η Θεσσαλονίκη