Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Η «Οικολογία – Αλληλεγγύη» για τα σχολεία της Κλεάνθους

«Ενεργειακή αναβάθμιση και όχι σχολική υποβάθμιση»

Η «Οικολογία -Αλληλεγγύη» υποστηρίζει το έργο ενεργειακής αναβάθμισης αλλά ταυτόχρονα είναι αντίθετη με τη διάλυση των σχολείων του συγκροτήματος στην οδό Κλεάνθους 30, που έχει επιλέξει ο Δήμος Θεσσαλονίκης.

«Παρόλο που το έργο σχεδιάζεται εδώ και μια επταετία, υπάρχει ένα έλλειμμα δημοκρατίας, μια και δεν υπήρξε κανενός είδους διαβούλευση με τους γονείς και τους καθηγητές του 2ου και 4ου Γυμνασίων Τούμπας», δήλωσε ο δημοτικός σύμβουλος της «Οικολογίας -Αλληλεγγύης», Μιχάλης Τρεμόπουλος. Ούτε το Δ’ Διαμέρισμα, ούτε οι παρατάξεις, ούτε οι αντιδήμαρχοι και οι δημοτικοί σύμβουλοι, ούτε τα κόμματα ενημέρωσαν τους άμεσα ενδιαφερόμενους. Όμως η διαβούλευση δεν είναι απλώς μια τυπική προϋπόθεση που μπορεί να παρακαμφθεί αλλά και μια ουσιαστική διαδικασία βελτίωσης των χαρακτηριστικών και αποδοχής κάθε αναγκαίου έργου.

Είναι σημαντικό το ότι όλοι συμφωνούν με την ανάγκη ενεργειακής αναβάθμισης των σχολείων και μάλιστα σε μια εποχή κλιματικής κατάρρευσης. Όμως, θα πρέπει να γίνει σωστός προγραμματισμός των εργασιών, με κατάλληλη λήψη μέτρων ασφαλείας. Υπάρχουν εργασίες που μπορούν να ξεκινήσουν άμεσα, παράλληλα με τη λειτουργία των σχολείων αλλά και τις απογευματινές ώρες. Τέτοιες είναι η εγκατάσταση φωτοβολταϊκών, η αντικατάσταση κουφωμάτων, οι εξωτερικές θερμομονώσεις, η κατασκευή φυτεμένου δώματος κ.α. Κατά τη διάρκεια των απογευματινών ωρών, και περιόδων μη λειτουργίας του σχολείου, μπορούν να πραγματοποιούνται οι εργασίες εφαρμογής γεωθερμίας και οποιεσδήποτε άλλες εργασίες είναι αυξημένης όχλησης. Οι γεωτρήσεις πχ, που έχουν θόρυβο, σκόνη κτλ και οι εργασίες που μπορούν να είναι επικίνδυνες για μαθητές και καθηγητές, υπάρχει δυνατότητα να γίνουν κατά τη διάρκεια των 3 καλοκαιρινών μηνών και των διακοπών Χριστουγέννων και Πάσχα.

Η «Οικολογία -Αλληλεγγύη» τονίζει ότι θα πρέπει να αναζητηθούν λύσεις που δεν διαλύουν τις σχολικές μονάδες, δεν ξαναγυρνούν στις διπλοβάρδιες, ανατρέποντας το πρόγραμμα των μαθητικών υποχρεώσεων, δεν διασπείρουν τους μαθητές σε μακρινές αποστάσεις και δεν καταργούν την έννοια του σχολείου της γειτονιάς.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ