Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Υλοτόμηση του Σέιχ Σου για τη fly over καταγγέλλει ο Φάμελος

Για πιέσεις ώστε να αρθεί ο αναδασωτέος χαρακτήρας του περιαστικού δάσους κάνει λόγο ο βουλευτής Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ

Για «κυνική παραδοχή της κυβέρνησης» ότι έχει αποφασίσει «να προχωρήσει στην υλοτόμηση του περιαστικού δάσους του Σέιχ Σου για την κατασκευή της υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου (fly-over) στην Εσωτερική Περιφερειακή Οδό της Θεσσαλονίκης», κάνει λόγο σε ανακοίνωσή του ο βουλευτής Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ, Σ. Φάμελλος, επικαλούμενος όσα είπε ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Δ. οικονόμου, κατά τη συζήτηση σχετικής ερώτησης που είχε καταθέσει ο κ. Φάμελλος στη Βουλή.

Σύμφωνα με τον κ. Φάμελλο, «κατά τη διάρκεια της συζήτησης, η κυβέρνηση παραδέχτηκε ότι, σε αντίθεση με την Απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας που απέρριψε την περιβαλλοντική του αδειοδότηση, ζητάει από τις Υπηρεσίες που είχαν γνωμοδοτήσει αρνητικά, το 2011, για το ίδιο έργο να αλλάξουν γνώμη (!) ώστε, να αρθεί ο αναδασωτέος χαρακτήρας του περιαστικού δάσους του Σειχ Σου και να υλοτομηθούν δεκάδες στρέμματα του δάσους», ενώ επισήμανε ότι η κυβέρνηση «αποκαλύπτει, για άλλη μία φορά, το κυνικό αντιπεριβαλλοντικό της πρόσωπο, όπως σε όλα τα θέματα δασικής πολιτικής».

Αναλυτικά σε σχετική του ανακοίνωση ο Σ. Φάμελλος αναφέρει:

O Yφυπουργός ΠΕΝ, κύριος Οικονόμου, παραδέχτηκε ότι η κυβέρνηση έχει αποφασίσει να προχωρήσει στην υλοτόμηση του περιαστικού δάσους του Σέιχ Σου για την κατασκευή της υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου (fly-over) στην Εσωτερική Περιφερειακή Οδό της Θεσσαλονίκης, αίροντας τον αναδασωτέο χαρακτήρα της έκτασης, κατά τη συζήτηση επίκαιρης ερώτησης του Τομεάρχη Περιβάλλοντος και Ενέργειας και βουλευτή Β΄Θεσσαλονίκης, Σωκράτη Φάμελλου, στη Βουλή.

Στην τοποθέτηση του, ο Σ. Φάμελλος υπενθύμισε ότι η κατασκευή της υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου (fly-over) στη Θεσσαλονίκη αποτέλεσε μία πρόχειρη και αντιδεοντολογική εξαγγελία του κυρίου Μητσοτάκη, στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, καθώς το εν λόγω έργο δεν περιλαμβάνεται στο στρατηγικό σχέδιο υποδομών της χώρας και η Άδεια Έγκρισης των Περιβαλλοντικών του Όρων (ΑΕΠΟ) απορρίφθηκε, το 2017 από το Συμβούλιο της Επικρατείας.

Τόνισε ότι η πρόταση αυτή θα δημιουργήσει σοβαρά περιβαλλοντικά προβλήματα και ότι θα καθυστερήσει άλλα έργα που έχει ανάγκη η Θεσσαλονίκη, όπως η εξωτερική Περιφερειακή, η διαπλάτυνση του δρόμου προς το αεροδρόμιο κ.ά., έργα δηλαδή που δικαιούνται χρηματοδότηση από ευρωπαϊκά κονδύλια και έχουν περιβαλλοντική αδειοδότηση. Υπογράμμισε επιπλέον, ότι το έργο δεν συμπεριλαμβάνεται το κυκλοφοριακό σχεδιασμό της Θεσσαλονίκης ενώ, θα πραγματοποιηθεί με την ιδιωτικοποίηση της Περιφερειακής μέσω ΣΔΙΤ και διόδια.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, η κυβέρνηση παραδέχτηκε ότι, σε αντίθεση με την Απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας που απέρριψε την περιβαλλοντική του αδειοδότηση, ζητάει από τις Υπηρεσίες που είχαν γνωμοδοτήσει αρνητικά, το 2011, για το ίδιο έργο να αλλάξουν γνώμη (!) ώστε, να αρθεί ο αναδασωτέος χαρακτήρας του περιαστικού δάσους του Σειχ Σου και να υλοτομηθούν δεκάδες στρέμματα του δάσους. «Άραγε ποια συμφέροντα εξυπηρετεί τελικά η επιλογή σας να προχωρήσει το fly over, τα συμφέροντα των πολιτών της Θεσσαλονίκης ή τα συμφέροντα κάποιων εργολάβων», αναρωτήθηκε ο Σωκράτης Φάμελλος και επισήμανε ότι η κυβέρνηση αποκαλύπτει, για άλλη μία φορά, το κυνικό αντιπεριβαλλοντικό της πρόσωπο, όπως σε όλα τα θέματα δασικής πολιτικής.

Αναφέρθηκε συγκεκριμένα:

• Στη μη υλοποίηση της εγκεκριμένης Εθνικής Στρατηγικής για τα Δάση (ΕΣΔ), η οποία είχε συνταχθεί και κυρωθεί επί ΣΥΡΙΖΑ

• Στη μη υλοποίηση της πολιτικής πρόληψης δασικών πυρκαγιών, που επίσης είχε συνταχθεί και κυρωθεί επί ΣΥΡΙΖΑ, με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση 140 εκατ. ευρώ για τις δασικές υπηρεσίες

• Στην άρνηση της κυβέρνησης να ενεργοποιήσει την πρόσληψη 550 δασολόγων και δασοπόνων, που είχε ενταχθεί στον προγραμματισμό προσλήψεων και είχε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση επί ΣΥΡΙΖΑ

• Στη μη αξιοποίηση των 5.066 εργαζόμενων στα κοινωφελή προγράμματα αντιπυρικής προστασίας

• Στη μη ενίσχυση των Δασικών Υπηρεσιών με νέα τεχνικά εργαλεία, όπως είναι τα σχέδια πρόληψης και αντιμετώπισης της δασικής πυρκαγιάς στη μεικτή ζώνη δάσους – κατοικίας, που έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί και να έχουν ήδη υλοποιηθεί τα πρώτα πιλοτικά προγράμματα

Ο κύριος Οικονόμου, ο οποίος αντικατέστησε τον κύριο Χατζηδάκη παρότι δεν είναι αρμόδιος για τα θέματα περιβάλλοντος, στην προσπάθεια του να δικαιολογήσει την υλοτόμηση τμήματος του περιαστικού δάσους της Θεσσαλονίκης, να δικαιολογήσει δηλαδή τα αδικαιολόγητα, συνέκρινε την υλοτόμηση με τη νομιμοποίηση δασικών αυθαιρέτων, κάτι που προσπάθησε επιπλέον να χρεώσει στο ΣΥΡΙΖΑ, αποκρύπτοντας ότι τα δασικά αυθαίρετα έχουν δημιουργηθεί με αποκλειστική ευθύνη των ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, πριν το 2015, και φυσικά δεν έχουν ποτέ νομιμοποιηθεί.

Μπέρδεψε δε το σχέδιο νόμου του ΣΥΡΙΖΑ για τις οικιστικές πυκνώσεις του 2019, που κατατέθηκε στη Βουλή αλλά δεν ψηφίστηκε ποτέ λόγω εκλογών, με παλιότερη Κοινή Υπουργική Απόφαση του 2016 που ακυρώθηκε από το Συμβούλιο Επικρατείας, αποκαλύπτοντας τα σοβαρά ελλείμματα εκ μέρους της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΝ, καθώς και τα προβλήματα που προκύπτουν όταν Υπουργοί που δεν έχουν σχετικό με την ερώτηση χαρτοφυλάκιο καλούνται να απαντήσουν σε ερωτήσεις Κοινοβουλευτικού Ελέγχου.

Ο κύριος Φάμελλος στάθηκε στο σοβαρό κοινοβουλευτικό έλλειμμα της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας που αποφεύγει συστηματικά να απαντήσει σε γραπτές ερωτήσεις Κοινοβουλευτικού Ελέγχου που άπτονται περιβαλλοντικών ζητημάτων. Ανέφερε δε στο Προεδρείο της Βουλής την πληθώρα αναπάντητων ερωτήσεων των μηνών Σεπτεμβρίου, Οκτωβρίου, Δεκεμβρίου και Ιανουαρίου. Υπογράμμισε τέλος, ότι στις αναπάντητες, από το ΥΠΕΝ, ερωτήσεις του βουλευτή περιλαμβάνονται και Αιτήσεις Κατάθεσης Εγγράφων, όπως και η ερώτηση των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για τη μελέτη τροποποίησης της σύμβασης της Ελληνικός Χρυσός.

 

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τέλος χρόνου σήμερα για τις επιταγές διασύνδεσης POS - ταμειακών
Σε περίπτωση μη διασύνδεσης του POS με την ταμειακή μηχανή εντός των δεσμευτικών προθεσμιών, οι υπόχρεοι αντιμετωπίζουν πρόστιμο 10.000 ευρώ
Τέλος χρόνου σήμερα για τις επιταγές διασύνδεσης POS - ταμειακών