Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Παρέμβαση για τα αρχαία στο σταθμό Βενιζέλου το Σάββατο

Μεγάλο πάζλ από φωτογραφίες και σχέδια από μάτια θα δημιουργηθεί στην περίφραξη του σταθμού από την Κίνηση Πολιτών

Μετά την έκδοση της Υπουργικής Απόφασης για την απόσπαση των αρχαίων της Βενιζέλου, η  Κίνηση Πολιτών Θεσσαλονίκης διοργανώνει το Σάββατο 7 Μαρτίου 2020  συμβολική εικαστική δράση-παρέμβαση στον Σταθμό Βενιζέλου με στόχο τη διαμαρτυρία, την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση των πολιτών.

Σε σχετική ανάρτηση στη σελίδα της στο Facebook, η Κίνηση αναφέρει ότι «αν και για λόγους δημόσιας υγείας  η Κίνηση Πολιτών Θεσσαλονίκης για την Πολιτιστική Κληρονομιά, δεν οργανώνει άμεσα την μεγάλη ανοιχτή συγκέντρωση που προγραμμάτιζε, δηλώνει ξεκάθαρα ότι παραμένει σταθερή στις θέσεις της και τα μέλη της βρίσκονται σε εγρήγορση».

     Θέμα της παρέμβασης είναι η δημιουργία στην περίφραξη του Σταθμού Βενιζέλου ενός μεγάλου πάζλ από φωτογραφίες και σχέδια από μάτια που συμβολίζουν την παρουσία και την εγρήγορση της Κίνησης στο θέμα των αρχαίων.

     «Καλούμε όλους τους συμπολίτες μας που αναγνωρίζουν τη σημασία της in situ διατήρησης των αρχαίων και αγωνίζονται γι αυτό, να περάσουν από το ιστορικό σταυροδρόμι το Σάββατο μεταξύ 11.00 και 14.00 και να γεμίσουμε την περιοχή με τα "μάτια" που παρακολουθούν και δηλώνουν ότι δεν θα επιτρέψουμε το έγκλημα της απόσπασης και της καταστροφής της ιστορικής μνήμης της πόλης μας».

sas-vlepoume.jpg

Απάντηση στις δηλώσεις Ταχιάου

Στο μεταξύ, η Κίνηση ανήρτησε και μια απάντηση στις σημερινές δηλώσεις του προέδρου της Αττικό Μετρό κ. Ταχιάου (Δείτε ΕΔΩ)

Ειδικότερα αναφέρει:

Επειδή και σας βλέπουμε και σας ακούμε και για να μην νομίζει ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε. ότι κατέχει την δήθεν απόλυτη και αδιαμφισβήτητη γνώση, η οποία θα μένει και αναπάντητη, όσον αφορά την πρόοδο των εργασιών του Σταθμού Βενιζέλου με τη λύση της κατά χώραν διατήρησης, είναι αληθές πως έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή της πλάκας κυκλοφορίας (πλάκας οροφής του σταθμού), η οποία, όμως, έχοντας κατασκευαστεί με το δεδομένο ότι είναι τεχνικά εφικτή η in situ διατήρηση των αρχαιοτήτων, δημιουργεί σημαντικούς περιορισμούς (μέγεθος προσωρινών ανοιγμάτων, καθορισμός της δυσκαμψίας του συστήματος) για οποιαδήποτε αλλαγή σχεδιασμού πέραν της λύσης της in situ διατήρησης. Εαν η Αττικό Μετρό Α.Ε. δεν ήταν σίγουρη για την τεχνική λύση της in situ διατήρησης, θα κατασκεύαζε με διαφορετικό τρόπο την πλάκα οροφής και όχι με αυτόν που είναι τώρα κατασκευασμένη και προσαρμοσμένη στην τεχνική λύση που θέλουν να ανατρέψουν, δηλαδή της in situ διατήρησης.

Επίσης πραγματοποιήθηκε σειρά εργασιών για την οριοθέτηση της νότιας πρόσβασης του σταθμού και συγκεκριμένα ολοκληρώθηκαν οι εγκαταστάσεις για τη λειτουργία του μηχανήματος εκσκαφής των διαφραγματικών τοίχων, κατασκευάστηκαν οι οδηγοί των διαφραγματικών τοίχων σε όλο το μήκος της νότιας πρόσβασης, πραγματοποιήθηκε η μεταφορά όλων των δικτύων κοινής ωφέλειας από την έκταση της νότιας πρόσβασης και τέλος ολοκληρώθηκε η εξυγίανση του εδάφους σε βάθος 6m στις θέσεις κατασκευής των διαφραγματικών τοίχων.

Για όλες αυτές τις εργασίες καταβλήθηκαν χρήματα, τα οποία εάν δεν ήταν εφικτή η τεχνική λύση της in situ διατήρησης, δεν θα ήταν λογικό να δαπανηθούν άσκοπα και επιπόλαια. Γιατί δεν προχώρησε η προγραμματισμένη κατασκευή των διαφραγματικών τοίχων της νότιας πρόσβασης, ενώ μάλιστα οι μελέτες αυτού του τμήματος είναι εγκεκριμένες σε επίπεδο μελέτης εφαρμογής, είναι φανερό.

Σε κάθε δε περίπτωση ο κόσμος και καταλαβαίνει και παρακολουθεί τα συγκεκριμένα ζητήματα, τα οποία δεν έχουν θεωρητικό ή ιδεολογικό περιεχόμενο, όπως αυτάρεσκα ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό θέλει να τα παρουσιάσει για τους δικούς του λόγους

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ