Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Νοτοπούλου: Όχι σε δημιουργία parking στην πλατεία Ελευθερίας

Πώς σχολιάζει η «Θεσσαλονίκη Μαζί» την επικείμενη διάλυση της σύμβασης του έργου για την πλατεία Ελευθερίας

Ανακοίνωση εξέδωσε η δημοτική παράταξη «Θεσσαλονίκη Μαζί» σχετικά με την επικείμενη διάλυση της σύμβασης του έργου «ΒΙΟΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΠΛΑΤΕΙΑΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ»:

Τη συγκεκριμένη εξέλιξη σχολιάζει η παράταξη της Κατερίνας Νοτοπούλου, τονίζοντας την αντίθεσή της για την κατασκευή υπόγειου parking στην πλατεία Ελευθερίας, καθώς αυτή θα προκαλούσε μεγαλύτερη έλξη των μετακινήσεων με ΙΧ.

Από την παράταξη ζητείται η επιστροφή στον αρχικό σχεδιασμό για την πλατεία Ελευθερίας.

Αναλυτικά η ανακοίνωση αναφέρει:

Ένα ακόμη έργο έρχεται να προστεθεί στη λίστα των ακυρώσεων από την πλευρά της Διοίκησης του Δήμου και του κ. Ζέρβα με την επικείμενη διάλυση της σύμβασης της σύμβασης του έργου «ΒΙΟΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΠΛΑΤΕΙΑΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ»  

Έχουμε και στο παρελθόν δηλώσει την αντίθεση μας για την κατασκευή υπόγειου parking στην πλατεία Ελευθερίας διότι αναρωτιόμαστε: η κατασκευή νέων χώρων στάθμευσης στο κέντρο της πόλης είναι αυτό που απαιτείται για την αντιμετώπιση των προβλημάτων στις μετακινήσεις κατοίκων και επισκεπτών της πόλης; Οι μετακινήσεις με ΙΧ στους γεμάτους κυκλοφοριακή συμφόρηση δρόμους του κέντρου είναι το μοντέλο που θέλουμε να ακολουθήσουμε και τα επόμενα χρόνια στη Θεσσαλονίκη;

Οι ευρωπαϊκές πόλεις υιοθετούν Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ), τα οποία περιλαμβάνουν οικολογικές μετακινήσεις και δραστική μείωση της χρήσης του ΙΧ – ειδικά στα κέντρα τους – περισσότερα δίκτυα δημόσιας συγκοινωνίας, περισσότερο περπάτημα και ποδήλατο. Στη Θεσσαλονίκη αντίθετα, η Δημοτική Αρχή σχεδιάζει την κατασκευή parking, τα οποία προκαλούν μεγαλύτερη έλξη των μετακινήσεων με ΙΧ.

Παρά το γεγονός λοιπόν ότι οι ευρωπαϊκές πόλεις υιοθετούν το μοντέλο της βιώσιμης κινητικότητας – που επιφέρει αλλαγές στον τρόπο ζωής και στην κουλτούρα των μετακινήσεων των πολιτών, προκειμένου να κερδίσουν την ανθεκτικότητα και τη βιωσιμότητα των πόλεών τους – η Δημοτική Αρχή της Θεσσαλονίκης μας επιφυλάσσει έναν σχεδιασμό ξεπερασμένο εδώ και καιρό από τις ανάγκες και τις προκλήσεις του 21ου αιώνα για τη λειτουργία των πόλεων και τη ζωή των κατοίκων τους.

Ο Δήμαρχος έσπευσε να δηλώσει την πρόθεση του να μετατρέψει την πλατεία Ελευθερίας σε χώρο στάθμευσης, φέρνοντας το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο προσχηματικά, όχι για να τηρηθούν οι όροι του αρχικού σχεδιασμού, αλλά αντίθετα για να μην τηρηθούν επίσης και από την πλευρά της Δοίκησης. Καταψηφίσαμε την πρόταση της Διοίκησης και επιμένουμε να επιστρέψουμε στον αρχικό συμφωνημένο σχεδιασμό.

Είμαστε αντίθετοι στην κατασκευή Υπόγειου Σταθμού Αυτοκινήτων στην Πλατεία Ελευθερίας και προτείνουμε την εκτέλεση του έργου βάσει της εγκεκριμένης μελέτης. Τα σχέδια του δημάρχου για ΣΔΙΤ και νέες μελέτες, παραπέμπουν στην επόμενη τετραετία (δεδομένων και των νέων οικονομικών συνθηκών) και απλά επαναφέρουν την προηγούμενη κατάσταση στο χώρο αυτό, με τη λειτουργία του υπαίθριου παρκινγ
 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Φονικός καύσωνας στην Ταϊλάνδη: 52 βαθμοί στην Μπανγκόκ - Τουλάχιστον 30 νεκροί
Ο Απρίλιος θεωρείται ο πιο ζεστός και ξηρός μήνας στην Ταϊλάνδη, αλλά φέτος ο καύσωνας επιδεινώθηκε από το Ελ Νίνιο
Φονικός καύσωνας στην Ταϊλάνδη: 52 βαθμοί στην Μπανγκόκ - Τουλάχιστον 30 νεκροί