Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Ποδηλατόδρομος στην Κ. Καραμανλή – Ο επόμενος στην Τσιμισκή

Ποιες οδούς θα διασχίζει και τι προβλέπεται για την παράνομη στάθμευση

Του Γιώργου Καλλίνη

Οι εξαγγελίες του δημάρχου Θεσσαλονίκης Κωνταντίνου Ζέρβα για νέους ποδηλατόδρομους βρίσκουν άμεση εφαρμογή, με τη νέα αποκλειστική λωρίδα ποδηλάτων μήκους 3 χιλιομέτρων στην οδό Κωνσταντίνου Καραμανλή στο δήμο Θεσσαλονίκης, να έχει ήδη εγκριθεί από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής.

Σύμφωνα με τη σχετική μελέτη της Διεύθυνσης Βιώσιμης Κινητικότητας, ο προσωρινός ποδηλατόδρομος έχει περάσει στο στάδιο της μελέτης εφαρμογής και μέχρι τις αρχές Ιουλίου θα έχει ολοκληρωθεί και στα δύο ρεύματα, μήκους 1,5 μέτρου το καθένα, στην οδό Κωνσταντίνου Καραμανλή, με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ.

Συγκεκριμένα, ο δήμος προχώρησε στην χάραξη ποδηλατικής διαδροµής και στα δύο ρεύµατα κυκλοφορίας της οδού Κωνσταντίνου Καραµανλή µε την εγκατάσταση προσωρινών µονόδροµων λωρίδων αποκλειστικής κίνησης ποδηλάτου παράλληλης ροής µε την υπόλοιπη κυκλοφορία, πλάτους 1,50µ. και ταυτόχρονα στην επέκταση (διαπλάτυνση) του πεζοδροµίου κατά 80 εκ από το κράσπεδο.

Επίσης, θα διατηρηθούν δύο ενεργές λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, ενώ θα διατηρηθεί και η απαγόρευσης της στάσης και της στάθμευσης όλων των οχημάτων και στις δύο πλευρές της οδού.

Ο ποδηλατόδρομος θα αρχίζει από την οδό Μοσχονησίων με Βούλγαρη και θα ολοκληρωθεί στην οδό Καυτατζόγλου, όπου και συνεχίζεται στους ήδη υπάρχοντες ποδηλατόδρομους στις οδούς Καυταντζόγλου – Λ.Στρατού – Πάρκο Ξαρχάκου – Νέα και Παλαιά Παραλία.

«Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στην τελική ευθεία για τη δημιουργία του προσωρινού ποδηλατόδρομου και απομένει μόνο η μελέτη εφαρμογής», σημειώνει στο TyposThes ο Δημήτρης Μήτρου, τεχνικός σύμβουλος του δημάρχου Θεσσαλονίκης.

Μάλιστα, όπως μας εξήγησε ο κ. Μήτρου η κατασκευή ποδηλατόδρομων δεν σταματάει στην οδό Κων. Καραμανλή, εφόσον «σειρά» παίρνει η οδός Τσιμισκή, αλλά και αλλαγές στη Λεωφ. Νίκης.

Επιπλέον, το 2020 στο πλαίσιο του έργου «Ανάπλαση των οδών Βαφοπούλου και Θεµ.Σοφούλη», η υπηρεσία σε συνεννόηση µε τον ∆ήµο Καλαµαριάς προτείνει την δηµιουργία ποδηλατόδροµου στην οδό Θεµ.Σοφούλη από την οδό Γ.Πανανδρέου έως την οδό Αργοναυτών (διοικητικά όρια του ∆ήµου).

podilatodromos2.png

Το Δεκέμβριο η βελτιστοποίηση ή και μονιμοποίηση του ποδηλατόδρομου

Υπενθυμίζουμε ότι ο προσωρινός ποδηλατόδρομος και τα μέτρα της κυβέρνησης για τον κορωνοϊό, τα οποία επιτρέπουν τη δημιουργία ποδηλατοδρόμων και δρόμων κυκλοφορίας για τους πεζούς, ισχύουν μέχρι το τέλος Νοεμβρίου, όταν και θα αποφασισθεί εάν θα δοθεί παράταση ή θα μονιμοποιηθούν.

Συγκεκριμένα, το Δεκέμβριο ο δήμος θα εξετάσει αν χρειαστεί την βελτιστοποίηση του νέου ποδηλατόδρομου και την µετατροπή του σε µόνιµο διάδροµο ή λωρίδα αποκλειστικής κίνησης ποδηλάτων, ο οποίος θα ξεκινάει από την οδό Βούλγαρη έως την οδό Παπάφη.

Σύμφωνα με την μελέτη, το πρόγραµµα Ευρωπαϊκής Εδαφικής Συνεργασίας URBACT – Resilient Europe του ∆ήµου Θεσσαλονίκης στόχευσε στην ενδυνάµωση της βιώσιµης ολοκληρωµένης αστικής ανάπτυξης των πόλεων της Ευρώπης µέσω της συνεργασίας και της δικτύωσης. «Ο ∆ήµος Θεσσαλονίκης ως µέλος του δικτύου «RESILIENT EUROPE – ΑΝΘΕΚΤΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ» του URBACT µε στόχο τη διαµόρφωση Ολοκληρωµένων Σχεδίων ∆ράσης σε συγκεκριµένες προκλήσεις που αντιµετωπίζει η πόλη επέλεξε την προώθηση της ποδηλατοκίνησης και ειδικότερα την ανάπτυξη της ποδηλατικής κουλτούρας στους νέους της πόλης», αναφέρεται.

podilatodromos3.png

Μόνιμα παράνομη στάθμευση 1000 αυτοκινήτων στην περιοχή

Η στάση και η στάθµευση όλων των οχηµάτων απαγορεύεται στην οδό σύµφωνα µε την υπ’αριθµ.333/98 Απόφαση της Γενικής Αστυνοµικής ∆ιεύθυνσης Τροχαίας, σύμφωνα με τη μελέτη.

«Σε όλο το µήκος της οδού υπάρχει παράνοµη στάθµευση οχηµάτων και σε πολλά σηµεία διπλοστάθµευση. Η παράνοµη στάθµευση των οχηµάτων σε όλο το µήκος της οδού Κων.Καραµανλή και στα δύο ρεύµατα κυκλοφορίας, υπολογίζοντας και την παράνοµη στάθµευση σε κόµβους, στάσεις αστικής συγκοινωνίας κτλ υπολογίζεται σε 1.000 οχήµατα», αναφέρεται στη μελέτη.

Επί της οδού Κων.Καραµανλή υφίστανται διάφοροι στεγασµένοι ή υπαίθριοι σταθµοί αυτοκινήτων όπως και στη γύρω περιοχή. Ενδεικτικά καταγράφηκαν:

1) Στην ευρύτερη περιοχή του Ιπποκρατείου Νοσοκοµείου, λειτουργούν οι εξής σταθµοί αυτοκινήτων:

-Polis Park (εξυπηρετεί οδούς Κ. Καραμανλή και Αλ. Παπαναστασίου με χωρητικότητα 535 θέσεις)

-City Parking (εξυπηρετεί οδούς Αλ. Παπαναστασίου – Λυδίας με χωρητικότητα 252 θέσεις,  τις οδούς Βαρ. Χιρς με Γαριβάλδη με χωρητικότητα 30 θέσεις, τις οδούς Γαριβάλδη με Κλεάνθους με χωρητικότητα 27 θέσεις και στην οδό Πάρνηθας 33 με χωρητικότητα 50 θέσεις).

2) Στη συµβολή των οδών Κων.Καραµανλή µε Καυταντζόγλου υπάρχει ελεύθερος υπαίθριος χώρος στάθµευσης 57 θέσεων

3) Στη συµβολή των οδών Κων.Καραµανλή µε Γρ.Λαµπράκη υπάρχει ελεύθερος υπαίθριος χώρος στάθµευσης 92 θέσεων.

«Υπάρχει συγκεκριμένο νομικό πλαίσιο για την παράνομη στάθμευση και τους ποδηλατόδρομους, οπότε θα πρέπει να ακολουθηθεί αυτή η διαδικασία όσον αφορά το νέο ποδηλατόδρομο στην οδό Κων. Καραμανλή», καταλήγει ο κ. Μήτρου.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ