Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: «Αλλάζει» η Λεωφόρος Νίκης – Πώς θα κινούνται τα ΙΧ αυτοκίνητα

Τι παρεμβάσεις μελετά ο δήμος Θεσσαλονίκης

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

Παρεμβάσεις για μετατροπή της Λεωφόρου Νίκης σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας κάποιες ώρες και κυρίως τα Σαββατοκύριακα, μελετά ο δήμος Θεσσαλονίκης, ενώ ο ποδηλατόδρομος κατεβαίνει από την Παλιά Παραλία στο δρόμο.

Ειδικότερα, αυτό που μελετά ο δήμος σύμφωνα με το θεσμικό πλαίσιο που υπάρχει πλέον, είναι να κατέβει προσωρινά ο ποδηλατόδρομος από την παλιά παραλία που είναι σήμερα, στη δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας της Λ. Νίκης, με βάση τις προδιαγραφές που έχουν οριστεί (το σχετικό ΦΕΚ βγήκε την Παρασκευή) και έτσι όλο το κράσπεδο της παλιάς παραλίας να δοθεί προς χρήση στους πεζούς.

Με τον τρόπο αυτό, η δεξιά λωρίδα της Λ. Νίκης θα είναι ποδηλατόδρομος προσωρινά –για όσο διάστημα προβλέπει το θεσμικό πλαίσιο σε πρώτη φάση, δηλαδή μέχρι 30 Νοεμβρίου-. Αυτό που εξετάζεται είναι η μεσαία λωρίδα της Νίκης θα εξακολουθεί να χρησιμοποιείται από τα αυτοκίνητα, ενώ η αριστερή λωρίδα, προς την μεριά των πολυκατοικιών και των καταστημάτων που αυτήν την στιγμή καταλαμβάνεται από παράνομα σταθμευμένα οχήματα, σχεδιάζεται να δίνεται προς χρήση στους πεζούς, να γίνεται δηλαδή πεζόδρομος αλλά για κάποιες ώρες μόνο.

Πιο συγκεκριμένα, ο μέχρι τώρα σχεδιασμός του δήμου προβλέπει ότι σε καθημερινή βάση όλη την εβδομάδα θα υπάρχει ο ποδηλατόδρομος διπλής κατεύθυνσης στο δεξί ρεύμα κυκλοφορίας της Λ. Νίκης. Από εκεί και πέρα εξετάζεται κάποιες ώρες π.χ. τα Σάββατα αφού κλείσει η αγορά και περισσότερες ώρες την Κυριακή, η αριστερή λωρίδα της Νίκης να δίνεται για τους πεζούς. Να επιτευχθεί ουσιαστικά μια διαπλάτυνση του υφιστάμενου πεζοδρομίου με αυτόν τον τρόπο. Με την εφαρμογή του πεζόδρομου τα παράνομα σταθμευμένα οχήματα θα απομακρυνθούν από το σημείο.

Μιλώντας σήμερα το πρωί στο Ράδιο Θεσσαλονίκη, ο δήμαρχος Κωνσταντίνος Ζέρβας αναφέρθηκε στην εγκύκλιο για τον τρόπο κατασκευής προσωρινών ποδηλατόδρομων, πεζόδρομων και δρόμων ήπιας κυκλοφορίας, σημειώνοντας ότι ήταν αυτό που ανέμεναν οι υπηρεσίες του δήμου για να προχωρήσουν σε αυτό που «θεωρήσαμε ότι είναι μια πολύ μεγάλη ευκαιρία για το δήμο μας».  Για τις παρεμβάσεις στη Λ. Νίκης που θα περάσουν από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, ανέφερε ότι η μία λωρίδα της Νίκης μένει για την κίνηση οχημάτων γιατί πρέπει να εξυπηρετηθούν κατοικίες και κάποια πάρκινγκ. «Είναι εξαιρετικά σημαντικό να δώσουμε εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης και από την άλλη πλευρά να απελευθερώσουμε κάποιους χώρους για να μπορεί ο κόσμος να αξιοποιεί κοινόχρηστο χώρο», τόνισε ο δήμαρχος.

Αρχίζουν οι εργασίες για ποδηλατόδρομο στην Κ. Καραμανλή

Ο σχεδιασμός για τη Λ. Νίκης προβλέπεται να ξεκινήσει αφού ολοκληρωθεί ο προσωρινός ποδηλατόδρομος που θα γίνει στην οδό Κ. Καραμανλή. Συγκεκριμένα,προς τα τέλη της επόμενης εβδομάδας αναμένεται να ξεκινήσει η κατασκευή του ποδηλατόδρομου στην Κ. Καραμανλή. Η κατασκευή εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι τα μέσα Ιουλίου. Η μελέτη για τον προσωρινό ποδηλατόδρομο είναι έτοιμη, όπως είπε εξάλλου ο δήμαρχος χθες.

Όπως έχει γράψει ήδη το TyposThes o δήμος προχωρά στην χάραξη ποδηλατικής διαδροµής και στα δύο ρεύµατα κυκλοφορίας της οδού Κωνσταντίνου Καραµανλή µε την εγκατάσταση προσωρινών µονόδροµων λωρίδων αποκλειστικής κίνησης ποδηλάτου παράλληλης ροής µε την υπόλοιπη κυκλοφορία, πλάτους 1,50µ. και ταυτόχρονα στην επέκταση (διαπλάτυνση) του πεζοδροµίου κατά 80 εκ από το κράσπεδο. Επίσης, θα διατηρηθούν δύο ενεργές λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, ενώ θα διατηρηθεί και η απαγόρευσης της στάσης και της στάθμευσης όλων των οχημάτων και στις δύο πλευρές της οδού. Ο ποδηλατόδρομος θα αρχίζει από την οδό Μοσχονησίων με Βούλγαρη και θα ολοκληρωθεί στην οδό Καυτανζόγλου, όπου και συνεχίζεται στους ήδη υπάρχοντες ποδηλατόδρομους στις οδούς Καυταντζόγλου – Λ. Στρατού – Πάρκο Ξαρχάκου – Νέα και Παλαιά Παραλία.

Δρόμοι και για ποδήλατα και για αυτοκίνητα

Σημειώνεται ότι οι προδιαγραφές των προσωρινών ποδηλατοδρόμων όπως εξήγησε στο TyposThes ο τεχνικός σύμβουλος του δημάρχου Δημήτρης Μήτρου, δίνουν τη δυνατότητα σε κάποιους δρόμους με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, όταν δηλαδή δεν το επιτρέπει το εύρος τους, αντί να δοθεί μια ολόκληρη λωρίδα για τα ποδήλατα, να μπορούν να τοποθετούνται στάμπες με το σήμα του ποδηλάτου ανά κάποια μέτρα κατά μήκος των οδών, οριζόντια σήμανση στο οδόστρωμα δηλαδή, ώστε οι οδηγοί να γνωρίζουν ότι γίνεται χρήση και ποδηλάτου προκειμένου να έχουν ειδική οδική συμπεριφορά, ενώ στους δρόμους αυτούς μειώνεται και το όριο ταχύτητας στα 30 χλμ/ώρα. Άρα και αυτοί οι δρόμοι θα μπορούν να λειτουργούν σαν προσωρινοί ποδηλατόδρομοι παράλληλα με την κυκλοφορία, χωρίς ξεχωριστή λωρίδα. Αυτή η επιλογή εξετάζεται για κάθετες στην Κ. Καραμανλή οδούς μέχρι τη θάλασσα, όπως η Μοσχονησίων, η Μπότσαρη, η Βούλγαρη και η Παρασκευοπούλου.

Σε δεύτερη φάση ο δήμος Θεσσαλονίκης μελετά σύμφωνα με τον κ. Μήτρου και τη δημιουργία ποδηλατόδρομου και στην οδό Γιαννιτσών, είτε με τη μέθοδο της οριζόντιας σήμανσης που προαναφέρθηκε είτε με ξεχωριστή λωρίδα για τα ποδήλατα. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Νέες κινητοποιήσεις σχεδιάζουν οι αγρότες – Συνεδριάζει η Επιτροπή Μπλόκων
Ευρεία σύσκεψη των Ομοσπονδιών, Αγροτικών, Κτηνοτροφικών, και Μελισσοκομικών Συλλόγων θα πραγματοποιηθεί σήμερα
Νέες κινητοποιήσεις σχεδιάζουν οι αγρότες – Συνεδριάζει η Επιτροπή Μπλόκων