Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Νοτοπούλου: Η ευθύνη για καθυστέρηση του Μετρό βαρύνει συγκεκριμένους ανθρώπους

Δήλωση της Κ. Νοτοπούλου για την προσφυγή στο ΣτΕ για το σταθμό Βενιζέλου και τις αντιδράσεις που προκάλεσε

Κατά του Δημάρχου Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνου Ζέρβα, βάλλει με δήλωσή της η Κατερίνα Νοτοπούλου, μετά τις δηλώσεις του για την προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) κατά της απόφασης του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) για τη διαχείριση των αρχαιοτήτων του σταθμού της Βενιζέλου.

Αναλυτικά η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και επικεφαλής της δημοτικής παράταξης Θεσσαλονίκη Μαζί αναφέρει:

«Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης οφείλει να μετράει τα λόγια του, ειδικά όταν αποφασίζει να καταπιαστεί με θέματα που άπτονται της ιστορικής και πολιτιστικής κληρονομιάς όλων μας, τα οποία ξεπερνούν μια δημαρχιακή θητεία.

Το έγκλημα της ΝΔ, στο οποίο με ενθουσιασμό συμμετέχει, με την αλλαγή του τρόπου κατασκευής του σταθμού Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης, μόλις έχει αρχίσει να αποκαλύπτεται.

Ενόχλησε τον κ. Ζέρβα η προσφυγή στο ΣτΕ ενάντια στην ανεκδιήγητη απόφαση Κυβέρνησης, Αττικό Μετρό ΑΕ και διοίκησης του Δήμου να αποσπάσει και να επανατοποθετήσει μέρος των σπουδαίων αρχαιολογικών ευρημάτων της Βενιζέλου. Γιατί; Επειδή θέλει να προετοιμάσει τους Θεσσαλονικείς για το αυτονόητο: ότι με αυτή τη μέθοδο δε θα έχουν στο μέλλον ούτε μετρό, ούτε αρχαία.

Προειδοποιήσαμε, αλλά δεν εισακουστήκαμε.

Σε μια κρίσιμη φάση για την υλοποίηση του Μετρό, η λύση που είχαμε προκρίνει με την κατά χώρα ανάδειξη των αρχαιοτήτων και την κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου, εγκαταλείφθηκε, με εντολή του κ. Μητσοτάκη και χειροκροτητές τους κ.κ. Ταχιάο και Ζέρβα. Τι είπαμε τότε; Ότι θα έχουμε νέες καθυστερήσεις και ότι οι κρατούντες παίζουν με τη φωτιά.

Διότι στην ουσία περαιτέρω καθυστερήσεις στην κατασκευή του Μετρό θέτουν σε κίνδυνο την υλοποίηση του έργου, φέρνουν τη χώρα ενώπιον του κινδύνου δυσθεώρητων αποζημιώσεων, τόσο προς τον εργολάβο, όσο και προς την ΕΕ και βεβαίως οδηγούν στην οριστική ματαίωση του σημαντικότερου έργου υποδομής της Θεσσαλονίκης.

Και το έγκλημα είναι διπλό, διότι με τους επικίνδυνους πειραματισμούς τους και την ύποπτη εμμονή τους στη «μη λύση» καταστρέφουν ένα μοναδικό, παγκοσμίου σημασίας αρχαιολογικό εύρημα, λειτουργώντας σαν «χασάπηδες της Ιστορίας».

Σήμερα, μετά τις αναμενόμενες προσφυγές όσων θεωρούν ότι η κληρονομιά μας δεν προσφέρεται για ξεπούλημα, παιχνίδια και καταστροφές, έρχεται ο Δήμαρχος να μας προετοιμάσει για νέες καθυστερήσεις στο Μετρό. Δεν ήξερε ο κ. Ζέρβας ότι σχεδόν σύσσωμη η επιστημονική κοινότητα, όχι μόνο της χώρας, αλλά του κόσμου, αντιδρά στον τεμαχισμό των αρχαιοτήτων; Δεν ήξερε ότι οι Θεσσαλονικείς θα αντιδράσουν στην καταστροφή της κληρονομιάς τους; Και τώρα κουνάει το δάχτυλο και χαρακτηρίζει συλλήβδην «ιδεοληπτικούς», «σκοταδιστές», «φανατικούς», δήθεν «ακτιβιστές» και «πολιτικές περσόνες» όσους αντιδρούν.

Τι κάνει ο Δήμαρχος; Κάτι πολύ απλό , αλλά απαράδεκτο: Βλέπει ότι δε βγαίνει το χρονοδιάγραμμα και για να μη «λουστεί» το ανάθεμα του κόσμου για την επερχόμενη καταστροφή επιρρίπτει τις αποκλειστικές ευθύνες του και της κυβέρνησής του, σε άλλους. Για να έρθει τον Απρίλιο του 2023 όχι ως «βασικός θεματοφύλακας» του έργου ή «πρώτος επιβάτης» του μετρό, όπως λέει, αλλά ως κατήγορος όλων εκείνων που θέλουμε και Μετρό και Αρχαία.

Η λύση υπάρχει κ. Ζέρβα. Και με τη λύση αυτή θα είχαμε Μετρό φέτος και σταθμό Βενιζέλου το 2023, με έναν αρχαιολογικό χώρο στολίδι, που θα ζωντάνευε στα μάτια όλου του κόσμου τη σπουδαία Ιστορία αυτής της πόλης.

Επιλέξατε λάθος δρόμο. Η ευθύνη για την καθυστέρηση υλοποίησης του Μετρό, η ευθύνη για ενδεχόμενη ματαίωση του έργου, η ευθύνη για τη νέα τρύπα στην «καρδιά» της πόλης, η ευθύνη για την καταστροφή της Ιστορίας της Θεσσαλονίκης, βαρύνει πολύ συγκεκριμένους ανθρώπους: Τον Κυριάκο Μητσοτάκη, τον Κώστα Καραμανλή του Αχιλλέα, τον Νίκο Ταχιάο και τον Κωνσταντίνο Ζέρβα.

Η αλαζονεία και οι εμμονές είναι κακός σύμβουλος.

Δυστυχώς από ορισμένους αντιμετωπίζονται ως «αρετές» σε πλεόνασμα.»

Υπενθυμίζεται ότι νωρίτερα ο κ. Ζέρβας δήλωσε για την προσφυγή στο ΣτΕ ότι «κάποιοι θέλησαν να γυρίσουν το σημαντικότερο έργο της πόλης μας πάλι πίσω. Προσωπικά δεν μπορώ να τους καταλάβω», ενώ διαβεβαίωσε πως τόσο ο ίδιος «οι συνεργάτες μου, άλλα νομίζω και όλη η πόλη θα εργαστούμε σκληρά ώστε το 2023 η πόλη να έχει μετρό, όλους τους σταθμούς, συν τον σταθμό της Βενιζέλου».

«Όσοι θεωρούν ότι με όποιες κινήσεις όσες «ευαισθησίες» θα φέρουν το έργο πίσω ή θα προσπαθήσουν να μην κατασκευαστεί το μετρό θα βρουν απέναντί τους όλους εμάς που πιστεύουμε ότι η Θεσσαλονίκη το 2023 θα είναι μία σύγχρονη ευρωπαϊκή μητρόπολη. Και αυτό θα γίνει μόνο με λειτουργία του μετρό και μόνο με αυτούς τους τρόπους που έχουν επιλεγεί από την κυβέρνηση, την Αττικό Μετρό, από τον ανάδοχο, από όλους τους φορείς της πόλης, ούτως ώστε να έχουμε και αρχαία και μετρό με τον καλύτερο δυνατό τρόπο», τόνισε χαρακτηριστικά.

Δείτε ολόκληρη τη δήλωση του δημάρχου στο βίντεο του TyposThes

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ