Skip to main content
Menu Αναζήτηση

Θεσσαλονίκη: «Προκλητική» απόφαση για πρόστιμο 150 ευρώ σε επιβάτες ΟΑΣΘ

«Η μόνη λύση για να μην υπάρχει συνωστισμός  είναι η αύξηση των οχημάτων και των δρομολογίων»

Στην επιβολή προστίμου σε κάθε επιβάτη που υπερβαίνει το 65% της πληρότητας των ΜΜΜ αντιδρά με ανακοίνωσή της η Πρωτοβουλία Εργαζομένων-Συνταξιούχων και Φοιτητών για τις αστικές συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης

Όπως ειρωνικά τονίζεται «οι επιβάτες θα πρέπει απλά να εφοδιαστούν με ένα καλό κομπιουτεράκι για να υπολογίζουν την πληρότητα δια του εμβαδού των λεωφορείων», ενώ παράλληλα εκφράζεται ανησυχία για την κατάσταση που θα επικρατεί στην πόλη και στις μετακινήσεις με τον ΟΑΣΘ από το Σεπτέμβριο.

Αναλυτικά η ανακοίνωση αναφέρει:

Εν μέσω καύσωνα ως ένα δροσιστικό κρύο αστείο θα ακούγονταν οι ανακοινώσεις της κυβέρνησης και του αρμόδιου υπουργού Κ. Καραμανλή σχετικά με τα μέτρα αντιμετώπισης του κορονοϊού στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς σε Αττική και Θεσσαλονίκη. Ειδικότερα η απόφαση για επιβολή  πρόστιμου 150 ευρώ (!!!) σε κάθε επιβάτη που υπερβαίνει το 65% της πληρότητας των ΜΜΜ, αλλά και στους οδηγούς τους, θα προκαλούσε μόνο γέλιο αν δεν συνοδεύονταν από την δραματική καθημερινότητα που βιώνουν οι πολίτες και κυρίως εργαζόμενοι, συνταξιούχοι, φοιτητές.

Στην Θεσσαλονίκη ευτυχώς δεν έχουμε μετρό, τραμ, περιμένουμε τον εναέριο περιφερειακό, την υποθαλάσσια αρτηρία και την τηλεμεταφορά με διακτινισμό, οπότε τα μέτρα της κυβέρνησης αφορούν μόνο τον ΟΑΣΘ και οι επιβάτες θα πρέπει απλά να εφοδιαστούν με ένα καλό κομπιουτεράκι για να υπολογίζουν την πληρότητα δια του εμβαδού των λεωφορείων. Ο υπουργός δεν διευκρίνισε αν θα παρέχεται δωρεάν, αλλά από τη στιγμή που δεν παρέχεται ούτε δωρεάν μάσκα, οι επιβάτες θα πρέπει μάλλον να φροντίσουν να κατεβάσουν τις νέες σούπερ προσφορές των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας για τον υπολογισμό πληρότητας των ΜΜΜ.

Ο κάθε επιβάτης που δεν αντιλαμβάνεται ότι με την είσοδο του σε λεωφορείο του ΟΑΣΘ γίνεται υπεράριθμος άνω του 65%, εκτός από το πρόστιμο θα διαπομπεύεται λόγω έλλειψης σεβασμού στην ατομική ευθύνη και η φωτογραφία του θα παρουσιάζεται από τον Χαρδαλιά στα διαγγέλματα του. Το ίδιο μέτρο θα ισχύει και για τους οδηγούς οι οποίοι σε κάθε στάση, θα καταμετρούν όσους αποβιβάσθηκαν, θα υπολογίζουν πόσοι θα επιβιβασθούν, θα τους επαναμετρούν και στη συνέχεια θα διαιρούν με το εμβαδόν του λεωφορείου. Η κυβέρνηση εξετάζει να δώσει το κίνητρο της εισόδου των οδηγών στη σχολή του Μαθηματικού του ΑΠΘ με υποτροφίες μεγάλων χορηγών της επιτροπής εορτασμού του 1821.

Η κατάσταση όμως δεν είναι καθόλου αστεία και από τον Σεπτέμβρη, που η πόλη θα επανέλθει στην κανονική κίνηση, θα γίνει πιο τραγική και πιο επικίνδυνη για την υγεία των επιβατών.

Το μέτρο αυτό, εκτός από αναποτελεσματικό, είναι και ταξικό, καθώς  πλήττει ακόμα και όσους δεν έχουν καμιά άλλη δυνατότητα ούτε για ένα καλοκαιρινό μπάνιο σε κοντινές παραλίες εκτός των δρομολογίων του ΟΑΣΘ. Τον Σεπτέμβρη θα πλήξει τους εργαζόμενους, καθώς η ασφυχτική πληρότητα του 200% παρατηρείται στις ώρες προσέλευσης και σχολάσματος, θα πλήξει τους φοιτητές που έρχονται στην πόλη, τους συνταξιούχους. Επιβάλλεται δε τώρα, σε μια περίοδο που τα δρομολόγια  έχουν μειωθεί ακόμη περισσότερο, λόγω του θερινού ωραρίου, ενώ μπροστά στην κατακραυγή που προκάλεσε το μέτρο, η κυβέρνηση απάντησε με την ανάκληση των καλοκαιρινών αδειών των εργαζομένων!

Είναι προκλητική αυτή η απόφαση, ειδικότερα για τον ΟΑΣΘ, που λειτουργεί εδώ και χρόνια με τα μισά λεωφορεία από όσα προβλέπεται, τα οποία επιπλέον εμφανίζουν συνεχώς βλάβες λόγω έλλειψης συντήρησης και πολλών χρόνων λειτουργίας.

Η μόνη λύση για να μην υπάρχει συνωστισμός  είναι η αύξηση των οχημάτων και των δρομολογίων, με αγορά νέων λεωφορείων, η οποία θα έπρεπε να έχει ήδη γίνει. Σε διαφορετική περίπτωση, τα πρόστιμα και η αστυνόμευση θα είναι απλώς ένα ακόμα μέσο καταστολής και οικονομικής αφαίμαξης σε βάρος των οικονομικά αδύναμων, στους οποίους μεταθέτει τις συνέπειες της ανεύθυνης και επικίνδυνης στάσης όλων των κυβερνήσεων και των διοικήσεων του ΟΑΣΘ για το χάλι που επικρατεί.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ