Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Το σχέδιο για το νέο γηπέδο του ΠΑΟΚ - Τι αλλάζει στην Τούμπα

Η Μητροπολιτική Επιτροπή ενέκρινε τη στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του ειδικού χωρικού σχεδίου για την ανέγερση νέου γηπέδου

Την υπογειοποίηση της οδού Κλεάνθους στο τμήμα της που διασχίζει την αλάνα της Τούμπας, ώστε να μην ανατρέπονται τα κυκλοφοριακά δεδομένα της περιοχής, προβλέπει το σενάριο ανάπλασης για την κατασκευή του νέου ποδοσφαιρικού γηπέδου του ΠΑΟΚ. Πιο συγκεκριμένα, προβλέπεται η ανέγερση των νέων γηπεδικών εγκαταστάσεων μέσα στα όρια των παραχωρημένων οικοπέδων, η διαμόρφωση και λειτουργική ενοποίηση των ελεύθερων χώρων περιμετρικά του γηπέδου, η δημιουργία υπόγειων και μη χώρων στάθμευσης για την εξασφάλιση χιλίων θέσεων αθροιστικά, η πρόβλεψη για εγκατάσταση γωνιάς ανακύκλωσης καθώς και η λειτουργία συστήματος παρακολούθησης περιβαλλοντικών παραμέτρων.

Όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, η Μητροπολιτική Επιτροπή Θεσσαλονίκης ενέκρινε σήμερα τη στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του ειδικού χωρικού σχεδίου για την ανέγερση νέου γηπέδου στην Τούμπα ενώ ζήτησε να πληρούνται συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Συγκεκριμένα υπογράμμισε την ανάγκη οι εργασίες κατασκευής να γίνουν υπό την επίβλεψη της αρχαιολογικής υπηρεσίας, να χρησιμοποιηθούν σύγχρονες τεχνολογίες ενεργειακής αναβάθμισης (με τη χρήση φυσικού αερίου, φωτοβολταϊκών συστημάτων και γεωθερμίας) και να εκπονηθεί κυκλοφοριακή μελέτη για τη βελτίωση της κυκλοφορίας στην περιοχή.

Αναλυτικότερα, το σχέδιο για τη ανέγερση του νέου γηπέδου, προβλέπει, ακόμη, την υποβάθμιση του κυκλοφοριακού φόρτου της οδού Αδαμίδη, η οποία παραμένει ως έχει στο τμήμα της από την οδό Λαμπράκη ως την οδό Πραξαγόρα, και προτείνεται πεζοδρόμηση του υπόλοιπου τμήματος ως την οδό Μικράς Ασίας. Για το πεζοδρομημένο τμήμα της οδού Παπαηλιάκη, από την οδό Λαμπράκη ως την οδό Σουανίδη, προτείνεται η μετατροπή του σε οδό διπλής κατεύθυνσης ώστε να διευκολύνεται η πρόσβαση στον υπόγειο χώρο στάθμευσης. Προβλέπεται, επίσης, η δημιουργία κυκλικών κόμβων στις διασταυρώσεις Κλεάνθους - Διογένους, Μικράς Ασίας - Αδαμίδου.

Στην εισήγηση, άλλωστε, της Μητροπολιτικής Επιτροπής τονίζεται ότι κανένας πολίτης ή φορέας δεν κατέθεσε προτάσεις ή αντιρρήσεις στην υπηρεσία για το περιεχόμενο της στρατηγικής μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

Επιφυλάξεις διατυπώθηκαν από την πλευρά των παρατάξεων της αντιπολίτευσης στο Περιφερειακό Συμβούλιο σχετικά με τη χρηματοδότηση του εγχειρήματος. Η «Λαϊκή Συσπείρωση», άλλωστε, σε ανακοίνωσή της επισημαίνει ότι διεκδικεί την κατασκευή αθλητικών εγκαταστάσεων και γηπέδων για τις ανάγκες του μαζικού αθλητισμού όλων των ηλικιών και για τις ανάγκες του αγωνιστικού, σωματειακού αθλητισμού, ακόμη και με την παραχώρηση δημόσιων εκτάσεων για τη δημιουργία τους.

Από την πλευρά της, η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Βούλα Πατουλίδου, επισήμανε ότι υπάρχει αξιόπιστος επενδυτής που έχει λάβει υπόψη του όλες τις κοινωφελείς χρήσεις που προβλέπονται στο πλαίσιο της ανάπλασης. Εκτίμησε, άλλωστε, ότι το έργο, στο σύνολό του θα αναμορφώσει όλη την περιοχή.

Συνολικά η περιοχή παρέμβασης είναι η πρώην αλάνα της Τούμπας, η οποία χαρακτηρίζεται από την ύπαρξη του γηπέδου του ΠΑΟΚ και γύρω από αυτό συγκεντρώνονται πολλοί κοινόχρηστοι και κοινωφελείς χώροι όπως το ανοιχτό δημοτικό κολυμβητήριο, ο ιερός Ναός της Αγίας Βαρβάρας, τα σχολικά συγκροτήματα, το Πολυδύναμο Δημοτικό Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Θεσσαλονίκης καθώς και ελεύθεροι κοινόχρηστοι χώροι πρασίνου.

Σε ό,τι αφορά τις διαδικασίες για την έναρξη της κατασκευής του νέου γηπέδου, σημαντικό βήμα θεωρείται η έκδοση του σχετικού προεδρικού διατάγματος, ενδεχομένως και στους πρώτους μήνες του επόμενου έτους

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ