Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Τα ταξί το πιο ασφαλές μέσο – Στο μηδέν η βραδινή βάρδια

Απώλεια εσόδων όμως προκάλεσε και η ακύρωση της ΔΕΘ – Τι ζητούν για τις πιάτσες και τις λεωφορειολωρίδες

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

Μεγάλη πτώση του τζίρου έχει επιφέρει στα ταξί της Θεσσαλονίκης το μέτρο περιορισμού της εξάπλωσης του κορωνοϊού που προβλέπει ότι καφέ, μπαρ και εστιατόρια πρέπει να κλείνουν στις 12 το βράδυ.

«Στην ουσία η βραδυνή βάρδια έχει εκμηδενιστεί», επισημαίνει μιλώντας στον Τύπο Θεσσαλονίκης ο πρόεδρος του σωματείου ιδιόκτητων επιβατηγών αυτοκινήτων ταξί Θεσσαλονίκης «ο Ερμής» κ. Κλήμης Λεοντιάδης. Πλήγμα ωστόσο για τα ταξί αποτέλεσε και η ακύρωση της φετινής ΔΕΘ. «Είχαμε μεγάλη απώλεια εσόδων και από εκεί», λέει χαρακτηριστικά ο κ. Λεοντιάδης.

Σε ότι αφορά την τήρηση των μέτρων για την αποφυγή εξάπλωσης του κορωνοϊού, ο κ. Λεοντιάδης επισημαίνει ότι τα μέτρα τηρούνται στα ταξί. Γίνονται καθημερινά απολυμάνσεις στα οχήματα, ενώ και οι οδηγοί και οι επιβάτες φορούν μάσκες στη διάρκεια της διαδρομής. Η πληρότητα είναι στο 70% (έως 3 άτομα), ενώ πολλά αυτοκίνητα έχουν διαχωριστικά μεταξύ επιβάτη και οδηγού. «Από εκεί και πέρα καθένας στο πλαίσιο της ατομικής ευθύνης κάνει ότι μπορεί ώστε να μην υπάρξει διασπορά. Το ταξί είναι το πιο ασφαλές μέσο πιστεύω αυτήν την στιγμή», τονίζει ο κ. Λεοντιάδης.

Για τις λεωφορειολωρίδες

Στο μεταξύ το σωματείο επιδιώκει να συνεχίσει και μετά τις 31 Οκτωβρίου να επιτρέπεται η κυκλοφορία καθημερινά και καθ΄όλο το 24ωρο των ταξί στις λεωφορειολωρίδες.

Πρόκειται όπως αναφέρει ο κ. Λεοντιάδης για ένα πιλοτικό πρόγραμμα το οποίο πρόκειται να επανεξεταστεί στο τέλος Οκτωβρίου. Στο πλαίσιο αυτό το σωματείο ζητά από τα μέλη του να τηρούν τα προβλεπόμενα (κανένα σταθμευμένο ταξί στις λεωφορειογραμμές, επιβίβαση και αποβίβαση από τις ειδικές εσοχές) προκειμένου το μέτρο να παραταθεί.

Γίνονται ενέργειες για να παραμένει «καθαρή» από σταθμευμένα οχήματα η λεωφορειολωρίδα ώστε να μην υπάρχει παρακώλυση συγκοινωνίας και να υπάρχουν καλύτερα αποτελέσματα στην κυκλοφορία των οχημάτων. Να κινούνται δηλαδή με καλύτερες ταχύτητες τόσο τα λεωφορεία όσο και τα ταξί και έτσι να μπορούν να συνυπάρξουν στη λεωφορειολωρίδα, όπως λέει ο κ. Λεοντιάδης.

Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές του περασμένου Αυγούστου το υπουργείο υποδομών και μεταφορών είχε ανακοινώσει ότι θα επιτρέπεται έως το τέλος Οκτωβρίου 2020 τα ταξί να μπαίνουν στις λεωφορειολωρίδες όλο το 24ωρο και καθημερινά.

Η στάση των ΤΑΧΙ εντός των ειδικών λωρίδων αποκλειστικής κυκλοφορίας ΜΜΜ για τον σκοπό της επιβίβασης και της αποβίβασης επιβατών εκτελείται μόνο στις ειδικές εσοχές επιβίβασης – αποβίβασης οχημάτων Ε.Δ.Χ. έτσι ώστε να μην παρεμποδίζονται τα λεωφορεία, ενώ όπως επισημαίνει ο κ. Λεοντιάδης δεν σχηματίζονται «πιάτσες», δηλαδή μεγάλες ουρές ταξί στις λωφορειολωρίδες. «Ειδικότερα τις ώρες αιχμής, προσπαθούμε να ενοχλούμε το δυνατόν λιγότερο» και να μην υπάρχει παρακώλυση της διέλευσης των λεωφορείων αναφέρει ο κ. Λεοντιάδης.

Η συγκεκριμένη απόφαση του υπουργείου είχε ληφθεί κατόπιν θετικών εισηγήσεων του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης και του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ Α.Ε.) με σκοπό την αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού και τη διευκόλυνση της μετακίνησης των πολιτών στον αστικό ιστό, όπου διεξάγονται και οι εργασίες του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης.

Πριν από αυτήν την απόφαση η κυκλοφορία των Ε.Δ.Χ. οχημάτων στις ειδικές λωρίδες  απαγορευόταν από Δευτέρα έως Παρασκευή κατά τα χρονικά διαστήματα της ημέρας: 06.30 – 09.30 το πρωί και 14.00 – 17.00 μετά το μεσημέρι.

Ζητούν «πιάτσες» αριστερά της Τσιμισκή

Το σωματείο ιδιόκτητων επιβατηγών αυτοκινήτων ταξί Θεσσαλονίκης ζητά να μπορέσουν να χρησιμοποιούν δυο σημεία αριστερά της Τσιμισκή, στην Αγίας Σοφίας και στην Αριστοτέλους ως «πιάτσα», ώστε και τα ΙΧ να μη σταθμεύουν αλλά και να «καθαρίσει» καλύτερα η λεωφορειογραμμή. Οι σχετικές συζητήσεις ως επι το πλείστον γίνονται με το δήμο και με τον ΟΣΕΘ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ