Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Βήλος για αεροδρόμιο «Μακεδονία»: Υπάρχει ζήτηση για τη Θεσσαλονίκη

Υπάρχει ζήτηση για νέα slots από αεροπορικές εταιρίες όπως είπε στο συνέδριο Prodexpo North

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

Για την επένδυση της Fraport Greece στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» και τις προοπτικές του, μίλησε σήμερα στο Prodexpo North, το διαδικτυακό συνέδριο για την ακίνητη περιουσία στη Βόρεια Ελλάδα ο Γενικός Διευθυντής Ανάπτυξης της Fraport Greece κ. Γιώργος Βήλος.

Όπως είπε, η επένδυση της Fraport Greece στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, συνολικού ύψους μισού δις ευρώ ολοκληρώθηκε τον Ιανουάριο του 2021, τρεις μήνες νωρίτερα από το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα.

Σε λιγότερο από  4 χρόνια ολοκληρώθηκαν 14 παράλληλες εργολαβίες σε εν λειτουργία υποδομές, όπως είπε χαρακτηριστικά. Ειδικά για τη Θεσσαλονίκη, σημείωσε ότι η επένδυση είναι ύψους 100 εκατ. ευρώ και «μιλάμε ουσιαστικά για διπλασιασμό του αεροδρομίου» με την προσθήκη νέου τερματικού σταθμού 34.000 τ.μ.. Πλέον διπλασιάστηκαν τα σημεία του check in και των πυλών αναχώρησης και σχεδόν 115% αύξηση των σημείων ελέγχου και νέα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας και διαχείρισης αποσκευών. Αντίστοιχη επένδυση έγινε και στην Καβάλα.

Παράλληλα, για τη Θεσσαλονίκη ανέφερε ότι η εταιρία δεν βλέπει μόνο τον τερματικό σταθμό αλλά και τις προοπτικές ανάπτυξης της ευρύτερης περιοχής του αεροδρομίου αναφερόμενος στο παράδειγμα του διαμετακομιστικού κέντρου της DHL. Είπε επίσης ότι βασικός στόχος για όλα τα αεροδρόμια είναι η άριστη ταξιδιωτική εμπειρία. Στη Θεσσαλονίκη όπως είπε ο κ. Βήλος, έχουμε δημιουργήσει 3.650 τ.μ. νέων χώρων retail (αύξηση 150% σε σχέση με 4 χρόνια πριν) και 3.000 τ.μ χώρων εστίασης (αύξηση 155%), όπου «θα συνεργαστούμε με μεγάλες ελληνικές αλυσίδες εστίασης αλλά και αλυσίδες του εξωτερικού». Οι εργασίες συνεχίζονται.

Ερωτηθείς για τη νέα δυναμικότητα του αεροδρομίου και τις τουριστικές προοπτικές της Θεσσαλονίκης, ο κ. Βήλος είπε ότι η ανάπτυξη του δικτύου του «Μακεδονία» αποτελεί βασική επιδίωξη της Fraport από την αρχή. «Το Μακεδονία είναι μητροπολιτικό αεροδρόμιο με μεγάλη προοπτική ανάπτυξης όπως φάνηκε τα τελευταία χρόνια, πριν την έναρξη της πανδημίας», όπως είπε. Ενδεικτικά αναφέρθηκε στην έναρξη δρομολογίων της  Qatar Airways το 2018.

Όπως σημείωσε η Θεσσαλονίκη με το τουριστικό και επιχειρηματικό προφίλ που έχει μπορεί να υποδεχθεί αεροπορική κίνηση καθόλη τη διάρκεια του έτους και να αναπτύξει τη διασυνδεσιμότητά της με ευρωπαϊκούς και διεθνείς προορισμούς.

Το 2019, προ πανδημίας, οι επιβάτες εξωτερικού αποτελούσαν σχεδόν το 70% του συνόλου των επιβατών της Θεσσαλονίκης «αποτελώντας βασικό μοχλό ανάπτυξης». Το γεγονός αυτό σύμφωνα με τον κ. Βήλο αντανακλάται και στο ποσοστό αύξησης της κίνησης εξωτερικού το 2019 σε σχέση με το 2018 κατά 8,6%.

Η κυρίαρχη παρουσία επιβατών εξωτερικού αποτελεί σημαντικό πλεονέκτημα για το αεροδρόμιο αλλά και πρόκληση ταυτόχρονα δεδομένου του ανταγωνισμού και της ανάγκης συνεχούς διερεύνησης προσέλκυσης νέων συνδέσεων και αεροπορικών εταιριών, κατά τον ίδιο.

 Όπως είπε το 2019 το Μακεδονία κατάφερε να προσελκύσει 13 νέα δρομολόγια εξωτερικού, καθόλη τη διάρκεια του χρόνου. Ενώ σημείωσε και την ανάπτυξη χειμερινής κίνησης το 2019 σε σχέση με το 2018.

Ο κ. Βήλος τόνισε ότι είναι παρακινδυνευμένη οποιαδήποτε αναφορά σε νούμερα για το 2021 καθώς οι αεροπορικές εταιρείες κάθε μέρα παρακολουθούν σε κάθε προορισμό την εξέλιξη της πανδημίας και των εμβολιασμών. 

Ωστόσο, σημείωσε ότι υπάρχει ενδιαφέρον για τη Θεσσαλονίκη και αυτό το βλέπουμε από τα slots. Υπάρχει δηλαδή ζήτηση για νέα slots.“Βλέπουμε εταιρίες όπως η EasyJet, η Jet2, η Volotea, η Britsh Airways. Βλέπουμε από τα στοιχεία ότι έχουν αύξηση ως προ τη ζήτηση".

«Εμείς κάνουμε προσπάθεια. Μιλάμε με τις αεροπορικές σε καθημερινή βάση για να βάλουν δρομολόγια για τη Θεσσαλονίκη και σε όλα τα αεροδρόμια της Fraport. Η Θεσσαλονίκη είναι ένας προορισμός που είναι ψηλά στην ατζέντα των προτεραιοτήτων των αεροπορικών εταιριών», όπως είπε αναφέροντας το παράδειγμα της S7 που ξεκινάει δρομολόγιο Αθήνα - Μόσχα και τα νέα δρομολόγια από Aegean.

Όπως πρόσθεσε, το 2019 το «Μακεδονία» έφτασε στο peak και φιλοξένησε κάτι λιγότερο από 7 εκατ. επιβάτες και έχουμε κάνει τέτοια ανάπτυξη υποδομών που μπορούμε να διαχειριστούμε και 45% περισσότερους επιβάτες από το peak του 2019, δηλαδή πάνω από 10 εκατ. επιβάτες.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ