Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Ζέρβας: Ψήφος εμπιστοσύνης στη Θεσσαλονίκη - Η πόλη πάει μπροστά

zervas

Η Θεσσαλονίκη βρίσκεται πλέον στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος, τονισε ο δήμαρχος στο δημοτικό συμβούλιο

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ 

Η Θεσσαλονίκη βρίσκεται πλέον στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος από διεθνείς παράγοντες που φαίνεται ότι επενδύουν στην εξέλιξη της πόλης, την πρόοδό της και τη θέση που μπορεί να κατακτήσει –ευχόμαστε όλοι- σε λίγα χρόνια, τόνισε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας, με αφορμή τις επαφές που είχε πρόσφατα με τον αμερικανό Πρέσβη στην Ελλάδα Τζέφρι Πάιατ και τον υφ. Εξωτερικών της Γερμανίας Μίχαελ Ροτ.

Όπως είπε αυτό είναι το βασικό συμπέρασμα αλλά και η πολιτική πρόκληση από τις επαφές και τις πυκνές συναντήσεις με παράγοντες της πολιτικής και πρέσβεις ξένων χωρών. «Είναι όλα αυτά πρόδρομα σημάδια μια ανοδικής πορείας και προοιωνίζονται θετικές εξελίξεις σε επενδυτικό, επιχειρηματικό και ουσιαστικά οικονομικό πεδίο. Είναι μια ψήφος εμπιστοσύνης για την πόλη μας», είπε χαρακτηριστικά.

Αυτό που ίσως πολλές φορές δυσκολευόμαστε να αντιληφθούμε οι εντός των τειχών, φαίνεται ξεκάθαρα σε όσους όντας εκτός των τειχών το βλέπουν με διαύγεια: Η πόλη μας πάει μπροστά. Η Θεσσαλονίκη μπορεί και πρέπει να γίνει αυτό που ήταν σχεδόν πάντα στην μακροχρόνια πορεία της, μια πόλη κόμβος με σημαντικό οικονομικό, εμπορικό, παραγωγικό και γεωπολιτικό αποτύπωμα και αυτή είναι μια εθνική επιταγή και αναγκαιότητα, σημείωσε ο δήμαρχος. Η Θεσσαλονίκη όπως λέει πάντα στις τοποθετήσεις του ο δήμαρχος, είναι ένας δεύτερος αστικός πόλος ανάπτυξης που θα πυροδοτήσει την αντίστοιχη πορεία για όλη τη Β. Ελλάδα αλλά κατ ουσίαν για την ίδια τη χώρα.

Βγαίνοντας από την πανδημία πιστεύω θα τρέξουμε με γοργούς ρυθμούς προς αυτήν την κατεύθυνση γι αυτό και εμείς επικεντρωνόμαστε στις υποδομές, στις αναπλάσεις του δημόσιου χώρου, στην καθημερινότητα, καθώς είναι οι βασικές παράμετροι που διαμορφώνουν μια πόλη ελκυστική, είπε ακόμη ο δήμαρχος.

«Ο νέος εκλογικός νόμος εισάγει μια νέα φιλοσοφία στην Αυτοδιοίκηση»

Την άποψη πως ο νέος νόμος για την εκλογή Δημοτικών και Περιφερειακών Αρχών εισάγει μια νέα φιλοσοφία στην Τοπική Αυτοδιοίκηση εξέφρασε εξάλλου, ο Δήμαρχος.

Ο κ. Ζέρβας έκανε λόγο για μια πολύ σημαντική εξέλιξη, σημειώνοντας πως ο νέος εκλογικός νόμος απαντά “στη θεσμική, πολιτική και αριθμητική ανωμαλία που προκάλεσε ο ‘Κλεισθένης’”.

Αναφερόμενος στις ευρύτερες μεταρρυθμίσεις στον χώρο της αυτοδιοίκησης, ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης υπογράμμισε ότι ειδικά στην παρούσα περίοδο, μετά την οικονομική αλλά και την υγειονομική κρίση, είναι πιο αναγκαίο από ποτέ οι δήμοι να προχωρήσουν με τρόπο αποφασιστικό και επιχειρησιακά αποδοτικό. “Δεν έχουμε την πολυτέλεια χαμένων πόρων, χαμένων ευκαιριών, χαμένων ετών”, υπογράμμισε ο κ. Ζέρβας, τονίζοντας: “Η Αυτοδιοίκηση πρέπει με ένα σύστημα σταθερό να είναι σε θέση με τρόπο συστηματικό να μπει δυνατά στην υπόθεση της ανάπτυξης και της κοινωνικής συνοχής”.

«Βασικό ζήτημα που επιβαρύνει την πόλη το κυκλοφοριακό»

Ο δήμαρχος αναφέρθηκε και στο κυκλοφοριακό πρόβλημα. «Με το άνοιγμα της αγοράς και την επαναλειτουργία δραστηριοτήτων η πόλη ασφυκτιά στους δρόμους, ειδικά τις  ώρες αιχμής. Το γνωρίζω το βλέπω και έχω πλήρη επίγνωση του προβλήματος αυτού το οποίο είναι μακράν το πρώτο πρόβλημα στην πόλη», όπως είπε. Η κατάσταση αυτή έρχεται να μας υπενθυμίσει και αν θέλετε να δικαιώσει όσους φωνάζαμε και φωνάζουμε για τις υποδομές στην πόλη, για περισσότερα από 10 χρόνια. Η πόλη σύμφωνα με τον δήμαρχο έχασε μια ολόκληρη δεκαετία που θα μπορούσε και θα έπρεπε να έχει τελειωμένες και συλειτουργικές νέες υποδομές. "Το 2021 μας βρίσκει όπως μας άφησε το 2010", είπε χαρακτηριστκά. 

«Ο ίδιος περιφερειακός, κανένα μέσο σταθερής τροχιάς, την υποθαλάσσια την έχουμε ξεχάσει και με ακόμη μεγαλύτερη χρήση του αυτοκινήτου λόγω της πανδημίας. Είπε πάντως ότι ο ΟΑΣΘ σήμερα είναι καλύτερος συγκριτικά με 2 χρόνια πριν, ενώ τόνισε ότι ο δήμος αύξησε –σχεδόν διπλασίασε- το δίκτυο ποδηλατοδρόμων, ενώ υπάρχουν και τα ηλεκτρικά ποδήλατα και τα πατίνια, ενώ η δημοτική αστυνομία κάνει εξαιρετική δουλειά με ελέγχους και περιπολίες.

«Όμως, ο ελέφαντας στο δωμάτιο είναι πως η Θεσσαλονίκη ως έχει, μέχρι να τελειώσει το μετρό το fly over δεν έχει πολλές επιλογές, το δίκτυο είναι πεπερασμένο και η ζήτηση παραμένει μεγάλη», είπε μεταξύ άλλων.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ