Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Ζέρβας: Ανοίγει οριστικά ο δρόμος για το Μουσείο Ολοκαυτώματος

«Πράσινο» για την ανταλλαγή οικοπέδων από το δημοτικό συμβούλιο

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

Το «πράσινο φως» άναψε το βράδυ της Δευτέρας, με ευρεία πλειοψηφία, το δημοτικό συμβούλιο για την ανταλλαγή ακινήτων του Δήμου Θεσσαλονίκης με ακίνητα της ΟΣΕ Α.Ε., διαχείρισης της ΓΑΙΑΟΣΕ ΑΕ, για την δημιουργία του Μουσείου Ολοκαυτώματος Ελλάδος.

Όπως έχει πει ο δήμαρχος, μέσα από την ανταλλαγή των εκτάσεων το Μουσείο Ολοκαυτώματος αποκτά μεγαλύτερη προβολή, αφού χωροθετείται σε κεντρικότερο σημείο, ενώ την ίδια ώρα αναβαθμίζονται η προσβασιμότητα και η λειτουργικότητά του, καθώς διασφαλίζονται οι αναγκαίες προσβάσεις προς το κτίριο αλλά και η δημιουργία του απαραίτητου χώρου στάθμευσης για την εξυπηρέτηση των επισκεπτών του.

Σημειώνεται ότι είχε προηγηθεί η ψήφιση της σχετικής τροπολογίας από τη Βουλή πριν μερικές μέρες

Απαντώντας σε τοποθετήσεις και ερωτήματα που τέθηκαν από πλευράς εκπροσώπων της αντιπολίτευσης, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας, αναφέρθηκε στο ιστορικό του έργου ενώ σημείωσε ότι η διοίκησή του στον 1,5 χρόνο αγωνίστηκε για να «φτάσουμε στο σημείο που είμαστε σήμερα» εξηγώντας ότι με τη λύση που προωθήθηκε με την ανταλλαγή εκτάσεων ο Δήμος Θεσσαλονίκης συμβάλλει αποφασιστικά στη δημιουργία του Μουσείου Ολοκαυτώματος. Μίλησε για ένα έργο εξαιρετικά σημαντικό για την πόλη. «Η Θεσσαλονίκη με την ολοκλήρωση και τη λειτουργία του μουσείου θα είναι πραγματικά ένας τόπος μνήμης για αυτούς που χάθηκαν αλλά και ένα σύμβολο γι αυτά που δεν πρέπει ποτέ να γίνουν στην ιστορία της ανθρωπότητας», είπε μεταξύ άλλων.

Μιλώντας συγκεκριμένα για το έργο του Μουσείου Ολοκαυτώματος είπε ότι ενημερώθηκε ότι το μουσείο δεν μπορεί να κατασκευαστεί εκεί που προβλεπόταν γιατί για να εκδοθεί η άδεια πρέπει να προβλέπεται να υπάρχει ο υπαίθριος ισόγειος χώρος για να γίνει σταθμός αυτοκινήτων. «Ο χώρος πρέπει να βρίσκεται σε απόσταση 50 μέτρων από το κτίριο για λόγους ασφαλείας, άρα αυτό σημαίνει ότι τα 3.166 τ μ δεν επαρκούν. Δεν μπορεί να βγει προφανώς άδεια αν δεν υπάρχει ο χώρος για στάθμευση αυτοκινήτων, ούτε μπορεί να ενοικιαστεί χώρος εκ των υστέρων», όπως εξήγησε.

Έπρεπε, συνέχισε ο δήμαρχος, να βρεθεί επιπλέον χώρος περίπου 2.500 τ.μ ενώ επιπλέον δεν είχε προβλεφθεί ο κόμβος και το κτίριο ήταν σε μια γωνία του οικοδομικού τετραγώνου και έπρεπε να διανοιχθεί η οδός Κωλέττη για να υπάρχει καλύτερη πρόσβαση στο τόσο σημαντικό κτίριο.

Αναφέρθηκε στα τοπογραφικά δεδομένα αλλά και στο φορέα υλοποίησης του έργου, θέμα στο οποίο αναφέρθηκαν αρκετοί δημοτικοί σύμβουλοι. Είναι σαφέστατο το «ποιος κάνει τι» για όσους διάβασαν το νέο νόμο, σύμφωνα με τον δήμαρχο. Είπε ότι η Ισραηλιτική Κοινότητα Θεσσαλονίκης ως μισθώτρια του ακινήτου είναι ο κύριος του έργου της κατασκευής του κτιρίου στο οποίο θα κατασκευαστεί το Μουσείο Ολοκαυτώματος. "Ο φορέας υλοποίησης του έργου ως ΝΠΔΔ με έδρα την Ελλάδα είναι η Ισραηλιτική Κοινότητα Θεσσαλονίκης". Όσον αφορά τη διαχείρισή του στο μέλλον, είπε ότι περιγράφεται στην παράγραφο 9 όπου ρητά αναφέρεται ότι η διοίκηση, διαχείριση και λειτουργία του Μουσείου θα ανατεθεί σε νομικό πρόσωπο μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα που θα συσταθεί για το σκοπό αυτό κατά την ισχύουσα νομοθεσία «ελληνική προφανώς», όπως είπε ο δήμαρχος. Θα το συζητήσουμε ποιοι θα συμμετέχουν θεσμικά σε αυτό. Η διοίκηση που θα προκύψει στο μέλλον θα ανήκει σε ένα φορέα στον οποίο θεσμικά θα συμμετέχει ο εκάστοτε δήμαρχος, ο εκάστοτε πρύτανης, ο πρόεδρος ισραηλιτικής κοινότητας ίσως εκπρόσωπος χορηγών κλπ ,όπως ξεκαθάρισε.

Είναι πράγματα που θα τα δούμε στην πορεία. Το πιο σημαντικό ήταν αυτήν τη στιγμή να επιλύσουμε το θέμα της χωροθέτησης. Θα πρέπει να τρέξουμε γρήγορα το θέμα της αδειοδότησης γιατί «έχει πάει πολύ πίσω», είπε ο δήμαρχος προσθέτοντας ότι "αν είχε την ωριμότητα να κτιστεί θα είχε κτιστεί, αλλά προφανώς δεν είχε την ωριμότητα και τη δυνατότητα να κτιστεί μέχρι τώρα. Αλλά δεν κοιτάμε πίσω, κοιτάμε το σήμερα και κοιτάμε το αύριο".

Σε ότι αφορά τα επόμενα βήματα ο κ. Ζέρβας είπε ότι πρέπει να εκδοθεί ένα προεδρικό διάταγμα αλλά συγχρόνως η ισραηλιτική κοινότητα Θεσσαλονίκης θα πρέπει να τρέξει το συντομότερο δυνατό τις μελέτες, την αδειοδότηση και στο μέλλον την δημοπράτησή του με βάση όλους τους όρους που ισχύουν για ένα νομικό πρόσωπο της Ελλάδας. Στην αμέσως επόμενη φάση θα έχουμε και τη συζήτηση για το πώς θα λειτουργήσει το μουσείο αυτό "που τόσο πολύ θέλουμε στην πόλη μας", όπως είπε.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Θεσσαλονίκη: «Στάχτη» λεωφορείο ΟΑΣΘ στον Περιφερειακό – Μεγάλη φωτιά, δείτε εικόνες
Για την κατάσβεση επιχείρησαν 6 οχήματα της Πυροσβεστικής με 18 άτομα – Η Τροχαία απέκλεισε την κυκλοφορία στο ρεύμα του Περιφερειακού προς δυτικά
Θεσσαλονίκη: «Στάχτη» λεωφορείο ΟΑΣΘ στον Περιφερειακό – Μεγάλη φωτιά, δείτε εικόνες