Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: «Πράσινο» για το πρότζεκτ της Νέας Τούμπας

Άναψε απόψε το δημοτικό συμβούλιο

Μ.Κ.

Ένα σημαντικό βήμα αναφορικά με το πρότζεκτ της Νέας Τούμπας έγινε απόψε, με τη θετική γνωμοδότηση του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης επί του ρυμοτομικού σχεδίου εφαρμογής για την ανέγερση του νέου γηπέδου του ΠΑΟΚ.

Για μια ιστορική στιγμή για το δημοτικό συμβούλιο και μια σημαντική στιγμή για την πόλη ότι ο δήμος θα εγκρίνει με βάση τις παρατηρήσεις που έγιναν και τη δουλειά που έγινε, αυτήν την εισήγηση, ώστε πολύ σύντομα να πάμε στο επόμενο στάδιο και να δούμε τα σχέδια, να έχουμε τις άδειες και την τελική κατασκευή του νέου γηπέδου της Τούμπας, έκανε λόγο ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας στην εισήγησή του στο σημερινό δημοτικό συμβούλιο.

Ο δήμαρχος δήλωσε συγκινημένος, γιατί «φτάνουμε σε ένα τελικό στάδιο σαν δημοτικό συμβούλιο, μετά 4 διαδοχικές συνεδριάσεις και συζητήσεις, όπου δίνουμε την έγκρισή μας για αυτή τη φάση. «Ουσιαστικά με αυτήν την απόφαση κλείνει ένας μακρύς κύκλος που συζητήσαμε πολλά θέματα, περιβαλλοντικά, κυκλοφοριακά, πολεοδομικά για να καταλήξουμε σε ένα πρότζεκτ που νομίζω συμφωνούμε όλοι ότι πρέπει να γίνει. Το αξίζει ο ΠΑΟΚ, η Τούμπα, η πόλη μας. Πρέπει να γίνει με τον καλύτερο και με τον συντομότερο δυνατό τρόπο», είπε ο δήμαρχος.

Όπως είπε, η απόφαση θα οδηγήσει σε ένα Προεδρικό Διάταγμα που θα είναι το κανονιστικό πλαίσιο. «Αυτήν τη στιγμή δεν υπάρχουν σχέδια και συγκεκριμένα στοιχεία για το έργο. Αυτήν την στιγμή καταλήγουμε  σε ένα πλαίσιο και με βάση αυτό θα μπορέσουν να εκπονηθούν και να έρθουν προς έγκριση τα σχέδια γιατί όλα χρίζουν αδειοδότησης από πολλούς φορείς», τόνισε.

Για το ιδιοκτησιακό

Σε σχέση με το ιδιοκτησιακό, είπε ότι από τα περίπου 60 στρέμματα, τα 31 κατέχει με ιδιοκτησία ο Α.Σ. ΠΑΟΚ και τα υπόλοιπα του έχουν παραχωρηθεί για 99 χρόνια.

Ειδικότερα, είπε ότι ο ΠΑΟΚ έχει στην κατοχή του 31 στρέμματα τα οποία είχαν αγοραστεί από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας «με το υστέρημα των παοκτσήδων». Μέχρι και λαχειοφόρος αγορά υπήρχε τότε, όπως είπε σημειώνοντας ότι επί των ημερών που ο πατέρας του ήταν πρόεδρος στον αθλητικό σύλλογο ΠΑΟΚ, είχε εξοφληθεί αυτή η έκταση.

Το 2018 δόθηκε στον Α.Σ. ΠΑΟΚ πρόσθετη έκταση 29.294 τ.μ. από το Ταμείο εθνικής άμυνας για 99 χρόνια.

Αυτή όπως είπε είναι η κατάσταση που αφορά το ιδιοκτησιακό και το κομμάτι στο οποίο θα ανεγερθεί το γήπεδο με όποιους πολεοδομικούς όρους έχουν περιγραφεί στην εισήγηση της υπηρεσίας του δήμου. Εκεί περιλαμβάνονται συγκεκριμένο όροι και για νηπιαγωγείο για χώρους αστικού πρασίνου και για παιδικό σταθμό ακόμα και για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, γιατί με βάση αυτό το πλαίσιο που θα αποφασίσουμε δίνεται δυνατότητα πρόσθετου συντελεστή στο σχολικό συγκρότημα που βρίσκεται πέραν της Κλεάνθους.

Είπε ακόμη ότι ο δήμος προφανώς θα απαιτήσει η απόδοση όποιου κοινόχρηστου χώρου να γίνει με δαπάνες του πρότζεκτ ενώ σημείωσε ότι ακόμη και για το δημοτικό κολυμβητήριο προβλέπεται η δυνατότητα να γίνει κλειστό και ο δήμος θα προσπαθήσει να το διεκδικήσει. Θα είναι μέρος ενός μεγάλου αθλητικού κέντρου, τόνισε.

Εξαιρετικά σημαντικό τόνισε ο δήμαρχος είναι από εκεί και μετά να υπάρχει βιωσιμότητα του πρότζεκτ και γι αυτό περιλαμβάνονται μέσα οι χρήσεις του γηπέδου και είναι πολλές.

«Θα δίνεται η δυνατότητα πόρων και από την άλλη μιας καλύτερης λειτουργίας για την περιοχή και την πόλη». Αναφέρθηκε σε μια μελέτη για τα οφέλη και τη συνεισφορά της λειτουργίας ενός νέου αθλητικού κέντρου μέσα στον ιστό της πόλης.

Για το θέμα του κυκλοφοριακού

«Με βάση το ειδικό χωρικό που υποθέτω ότι θα εγκρίνουμε σήμερα, δημιουργούνται περίπου  1000 θέσεις υπόγειας στάθμευσης, που θα διατεθούν -πλην των αγώνων- στους πολίτες στους περίοικους», όπως είπε. Δεν μπορεί να δημιουργηθεί η δυνατότητα να υπάρχουν θέσεις για όλους οι οποίοι θα έρθουν με το ΙΧ, άλλωστε αυτό δεν είναι ο σκοπός. Σκοπός είναι να υπάρχουν άλλες προσβάσεις. Θέλω να πιστεύω ότι μέχρι το 2023-2024 που θα μπορούμε να συζητάμε για το γήπεδο της Τούμπας και να το βλέπουμε να διαμορφώνεται, θα έχει ολοκληρωθεί και το Μετρό ώστε να εξυπηρετείται από το σταθμό Παπάφη.Σε άλλο σημείο ανέφερε ότι δεν έχει εκδοθεί οικοδομική άδεια, γιατί δεν υπάρχουν ακόμα τα σχέδια «τα οποία πιστεύουμε θα αρχίσουν να εκπονούνται μέσα στο 2021 για να είναι ολοκληρωμένα μέσα στο 2022».

Τα επόμενα βήματα

Στα επόμενα βήματα αναφέρθηκε ο αντιδήμαρχος Γιώργος Αβαρλής. Όπως είπε θα σταλεί στο ΥΠΕΝ κι από εκεί στο ΚΕΣΥΠΟΘΑ. Εάν δοθεί έγκριση, θα πάει μετά στο ΣτΕ για έλεγχο νομιμότητας. Αν περάσει από εκεί θα δημοσιευθεί το Προεδρικό Διάταγμα. Από τη στιγμή που θα δημοσιευθεί θα ξεκινήσουν οι μελέτες υλοποίησης.

Απαντώντας σε ερωτήματα που τέθηκαν από την αντιπολίτευση για το κυκλοφοριακό είπε ότι «δεν έχει τελειώσει η υπόθεση» καθώς όπως επισημαίνει η υπηρεσία στην εισήγησή της, οι ήδη διατυπωθείσες παρατηρήσεις του δήμου Θεσσαλονίκης που, όπως είπε, έχουν να κάνουν και με την Κλεάνθους για τα κυκλοφοριακά θέματα, εξακολουθούν να ισχύουν για το στάδιο των εξειδικευμένων κυκλοφοριακών μελετών που θα εκπονηθούν κατ΄εφαρμογή του ειδικού πολεοδομικού σχεδίου μετά την έγκρισή του.

Από την πλευρά του, ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων κ. Μάκης Κυριζίδης είπε πως μέσα στην εισήγηση αναφέρεται ρητά ότι «οι προβλεπόμενοι κοινόχρηστοι χώροι θα παραδοθούν διαμορφωμένοι και έτοιμοι προς κοινή χρήση στο δήμο Θεσσαλονίκης άνευ καταβολής οιουδήποτε οικονομικού ανταλλάγματος, οι δε για την εξυπηρέτηση δημοτικών σκοπών κοινωφελείς χώροι θα παραδοθούν ελεύθεροι βαρών και θα μεταβιβαστούν στον δήμο Θεσσαλονίκης προς αξιοποίηση για την εκπλήρωση του σκοπού τους».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Θεσσαλονίκη: Κραυγή αγωνίας στο Θεαγένειο - Ένας νοσηλευτής για 30 ασθενείς
Οι εργαζόμενοι αντιδρούν και στα απογευματινά χειρουργεία - «Θέλουμε να κοιτάμε τους ασθενείς στα μάτια και όχι στην τσέπη», ανέφερε ο πρόεδρος του...
Θεσσαλονίκη: Κραυγή αγωνίας στο Θεαγένειο - Ένας νοσηλευτής για 30 ασθενείς
Χωρίς λεωφορεία σήμερα η Θεσσαλονίκη για 4 ώρες - Ξαφνική στάση εργασίας
Ποιες ώρες θα είναι χωρίς λεωφορεία ΟΑΣΘ σήμερα η Θεσσαλονίκη - Γιατί κάνουν στάση εργασίας οι εργαζόμενοι, τι απαντά η διοίκηση του Οργανισμού
Χωρίς λεωφορεία σήμερα η Θεσσαλονίκη για 4 ώρες - Ξαφνική στάση εργασίας