Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

KALAMARIA: Ένας νέος τουριστικός προορισμός γεννήθηκε

Με το σύνθημα "Sea More" και έμφαση στην αξιοποίηση του θαλάσσιου μετώπου το νέο επιχειρησιακό σχέδιο τουριστικής προβολής του δήμου Καλαμαριάς

Της Λεμονιάς Βασβανη

 

Έμφαση στην αξιοποίηση του θαλάσσιου μετώπου δίνει το νέο επιχειρησιακό σχέδιο τουριστικής προβολής του δήμου Καλαμαριάς χρησιμοποιώντας το σύνθημα «Sea More» και με ένα λογότυπο που παίζει με το όνομα του δήμου τονίζοντας τη λέξη «Mar» που σημαίνει «θάλασσα».

KALAMARIA είναι το νέο λογότυπο που παρουσιάστηκε το βράδυ της Τρίτης στο σινέ Αύρα σε μια εκδήλωση στην οποία ήταν παρούσα η υφυπουργός Τουρισμού κυρία Σοφία Ζαχαράκη αλλά και εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης και φορέων του τουρισμού της πόλης μας.

seamore.jpg

«Νιώθω αν ο πατέρας πού κρατάει το παιδί στα σχέδια πρώτα του βήματα, οργανωμένα και όχι άναρχα. Πατώντας στα συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιοχής με τη θάλασσα, τα 6,5χλμ ακτογραμμής, με τους ανθρώπους που ασχολούνται με εστίαση, τουρισμό αλλά και τους απλού δημότες που δείχνουν να έχουν διάθεση να φιλοξενήσουν τον επισκέπτη θα αναπτυχθεί το σχέδιο” τόνισε ο Δήμαρχος Καλαμαριάς Γιάννης Δαρδαμανέλλης σχολιάζοντας πως «η Καλαμαριά είναι η προσφυγομάνα της Θεσσαλονίκης» και πρόσθεσε πως κάθε μέλος της επιτροπής έβαλε το δικό του «λιθαράκι» σε αυτή την προσπάθεια που γίνεται.

kalamaria1.jpg

«Στρατηγική χρειάζεται, μελέτες και προετοιμασία για να διεκδικήσουμε χρήματα από ευρωπαϊκούς χώρους», ανέφερε η κυρία Ζαχαράκη κατά τον χαιρετισμό της ενώ μιλώντας για λογότυπο που απεικονίζει το όνομα του δήμου θυμίζοντας ένα κατάρτι είπε πως «είναι απλό, σε ταξιδεύει, και σού μένει».

kalamaria.jpg

Πρόσθεσε πως «από την Καλαμαριά δίνεται ελπιδοφόρο μήνυμα. Η πόλη καλεί επισκέπτες να την εξερευνήσουν με κάθε τους αίσθηση. Αυτή είναι η έναρξη μιας νέας εποχής για την περιοχή και τη Μακεδονία. Στόχος είναι η αξιοποίηση συγκριτικών πλεονεκτημάτων του τόπου, ενώ κάθε αναπτυξιακή προσπάθεια πρέπει να έχει όρους βιωσιμότητας».

Η ίδια μιλώντας για το δήμο Καλαμαριάς είπε ότι «είναι προικισμένος απ' τη φύση με παραλιακό μέτωπο, πλούσια γαστρονομία και καλεί κάθε επισκέπτη σε ένα ταξίδι εμπειριών». Εξάλλου αναφέρθηκε στη σημασία του Slow tourism, του να απολαμβάνει δηλαδή ο επισκέπτης τον τουρισμό και την φύση του τόπου τον οποίο επιλέγει για ταξίδια. Τόνισε πως «πρέπει να εστιάσουμε στο γνήσιο και στο αυθεντικό που διαθέτουμε στην χώρα», ενώ αναφέρθηκε και στο πρώτο πρόγραμμα του ταμείου ανάκαμψης με μετεκπαίδευση 5000 εργαζομένων σε επτά θεματικές ενότητες στο κομμάτι του τουρισμού ως στο τέλος του 2021, με στόχο τα επόμενα 2 + 2 χρόνια ο αριθμός να ξεπεράσει τους 20000.

Ο ΥΜΑΘ Σταύρος Καλαφάτης είπε πως έχουμε τη δυνατότητα να αξιοποιήσουμε νέους στόχους. "Αυτό κάνει και η Καλαμαριά. Έχει τα προσόντα να βγει μπροστά", ανέφερε χαρακτηριστικά.

Η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης κα. Βούλα Πατουλίδου εστίασε στο κομμάτι των συνεργασιών που φέρνει ανάπτυξη ενώ ο τομεάρχης Τουρισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας Αλέξανδρος Θάνος τόνισε πως η τουριστική οικονομία είναι πολύ σημαντική. Ενδεικτικά είπε πως μέχρι το 2019 2,3 εκατ ευρώ είχαν προστεθεί στο ΑΕΠ της ΠΚΜ. Η δυναμική παραμένει όπως σχολίασε, ενώ μίλησε και για το τουριστικό αφήγημα της Κεντρικής Μακεδονίας.

kalamaria_3.jpg

Στο γεγονός πως τους δήμους τους ενώνει μια πλούσια πολιτιστική κληρονομιά αναφέρθηκε η αντιδήμαρχος Πολιτισμού και Τουρισμού του δήμου Θεσσαλονίκης κυρία Μαρία Καραγιάννη σημειώνοντας πως το σχέδιο για την Καλαμαριά "θα είναι ένα σχέδιο για όλη την πόλη. Τέλος δεσμεύτηκε να αναπτυχθεί μια ουσιαστική συνεργασία για την προβολή του προορισμού ενεργοποιώντας και ένα σύμφωνο συνεργασίας που υπήρχε ανάμεσα στους δύο δήμους από το 2015.

Πώς θα αναπτυχθεί το έργο

Παρουσιάζοντας το τι θα γίνει ο Θανάσης Δερμετζοπουλος συνεργάτης της tourism plus μίλησε για τις τρεις φάσεις του έργου. Όπως είπε θα δοθεί έμφαση σε τουρισμό και αθλητισμό αξιοποιώντας τα Μουσεία Φωτογραφία «Χρήστος Καλεμκερής» και Μουσείο Προσφυγικού Ελληνισμού ως τόπους έλξης, καθώς και τον ναυταθλητισμό με εκδηλώσεις. Παράλληλα θα αναπτυχθούν Ενεργητικές μορφές τουρισμού για όσους αναζητούν κάτι διαφορετικό, θα σχεδιαστούν συνέδρια και εξειδικευμένες εκδηλώσεις και yachting και  dark tourism, χώροι όπως το Κόδρα, η Πλαζ Αρετσούς και το Κυβερνείο θα αξιοποιηθούν για εκθέσεις και δράσεις, αλλά και για δραστηριότητες που σχετίζονται με την εστίαση. «Θα γίνει ένα γίνει ενιαίο αφήγημα, ένα ενιαίο πολιτιστικό προϊόν, με δικτύωση για προσέλκυση ξένων αγορών, αλλά και με την τοπική κοινωνία στο πλευρό μας» ανέφερε ο κ. Δερμετζόπουλος μιλώντας παράλληλα και για την ανάπτυξη επικοινωνιακών δραστηριοτήτων των εργαζομένων στο κομμάτι του τουρισμού. Εξάλλου είπε ως θα γίνει αναθέρμανση σχέσεων με αδελφοποιημένες πόλεις, θεματικές διαδρομές στην περιοχή, Fam trips και ανοιχτό εμπορικό κέντρο.

helmis.jpg

Το brand name της Καλαμαριάς τώρα αρχίζει να χτίζεται τόνισε ο Χρήστος Χέλμης από εταιρεία colibri προσθέτοντας πως σημασία έχουν οι πράξεις και όχι τόσο τα λόγια.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ