Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Μετρό Θεσσαλονίκης: Ο πρώτος συρμός θα κάνει δοκιμαστικά τον Ιούλιο

Τί λέει στο TyposThes.gr ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε., για την πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ, για το χρονοδιάγραμμα κατασκευής του έργου, αλλά και για τις δοκιμές του συρμού που οσονούπω ξεκινούν...

Από την έντυπη έκδοση "Τύπος Θεσσαλονίκης"

Του ΔΑΝΙΗΛ Γ. ΠΑΠΑΔΑΝΙΗΛ

Για "αστειότητες" και μάλιστα για "προβοκάτσια", κάνει λόγο ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε., Νίκος Ταχιάος, για τους ψιθύρους που ακούγονται ακόμα, όσον αφορά την απόσπαση των αρχαιοτήτων και τη μη επανατοποθέτησή τους, στο σταθμό Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης, μετά και την πρόσφατη τελεσίδικη απόφαση που πήρε η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας. Ο κ. Ταχιάος μιλά στον "Τύπο Θεσσαλονίκης", για την απόφαση αυτή του ΣτΕ που "ξεκλειδώνει" το έργο στον επίμαχο σταθμό της Βενιζέλου, αναφέρεται στη συνολική πορεία του έργου καθώς και στις προθεσμίες που τρέχουν, ενώ εστιάζει και στα δοκιμαστικά δρομολόγια του συρμού, που αναμένεται να ξεκινήσουν εντός του Ιουλίου.

Μέσα στο μήνα τα δοκιμαστικά

"Μέσα στο μήνα θα γίνουν κάποια δοκιμαστικά", λέει ο κ. Ταχιάος, "ενώ όλες οι δοκιμές θα κρατήσουν περίπου 18 μήνες. Τώρα ξεκινάμε με μια πρώτη διέλευση του συρμού μέσα από τις σήραγγες και θα το συνεχίσουμε". Ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό, μας λέει ότι ένα βαγόνι θα κάνει τις δοκιμές, το ίδιο πάντα, μέχρι να αρχίσουν να μπαίνουν και τα άλλα στο δίκτυο. Να σημειωθεί ότι η δοκιμαστική διαδρομή μέσα στη σήραγγα θα πραγματοποιηθεί από το αμαξοστάσιο της Πυλαίας μέχρι και το Συντριβάνι. Το στρώσιμο των ραγών, μετά το σταθμού Βενιζέλου, έχει ολοκληρωθεί κατά 95%, ποσοστό που επιτρέπει στους υπεύθυνους της Αττικό Μετρό να κάνουν μια διαδρομή με χαμηλή ταχύτητα και ειδικό συρμό προς το Συντριβάνι, ενώ ως τώρα τα τεστ των συρμών γίνονταν με πορεία 200 μέτρων μέσα στο αμαξοστάσιο.

Το χρονοδιάγραμμα

Όσον αφορά το χρονοδιάγραμμα, και το αν τελικά το έργο και η ολοκλήρωσή του θα ξεφύγει από τις αρχικές προθεσμίες, μας λέει: "Ναι, δεν είμαστε στον Απρίλιο του 2023, είμαστε σε μεταγενέστερο χρόνο αλλά ακόμα έχουμε την αίσθηση ότι μπορούμε να είμαστε μέσα στο 2023. Αν δεν μας καθυστερήσουν παραπάνω οι αρχαιολογικές εργασίες", σημειώνει χαρακτηριστικά. Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, λέει ότι το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης θα ολοκληρωθεί και θα τεθεί σε εμπορική λειτουργία εντός του 2023, όσον αφορά τη βασική γραμμή, ενώ η επέκταση προς την Καλαμαριά θα παραδοθεί 6 μήνες αργότερα. Σημειώνεται ότι το χρονοδιάγραμμα πήγε πίσω, λόγω της αναμονής για την απόφαση του ΣτΕ για τα αρχαιολογικά ευρήματα στο σταθμό Βενιζέλου αλλά και της πανδημίας, ενώ o κ. Ταχιάος ξεκαθαρίζει ότι ευρήματα, τα οποία ανακαλύφθηκαν χάρη στα έργα του Μετρό, θα επανατοποθετηθούν εντός του σταθμού πριν την εμπορική του λειτουργία.

"Αστειότητες" και "προβοκάτσια" η μη επανατοποθέτηση των αρχαίων  

Σχολιάζοντας τη απόφαση του Στε, τονίζει ότι "οι πάντες πρέπει να δείξουν σεβασμό στη δικαιοσύνη. Ανεξάρτητα αν είναι ή δεν είναι ικανοποιημένοι από το αποτέλεσμα.  Οτιδήποτε άλλο, θα λειτουργήσει εις βάρος της πόλης". Ενώ για το αν θεωρεί ότι μετά την απόφαση αυτή θα "τρέξουν" τα πράγματα, απαντά κατηγορηματικά: "Από την πλευρά μας ναι". Και τί απαντάει ο Νίκος Ταχιάος σ' αυτούς που λένε ότι αυτά που τώρα θα αποκολληθούν δεν πρόκειται να επιστρέψουν; "Δεν θα επιστρέψουν; Αστειότητες! Δεν υπάρχει τέτοιο θέμα, για τον πολύ απλό λόγο. Διότι κατασκευάζουμε έναν χώρο αποκλειστικά γι' αυτά. Γιατί τον κατασκευάζουμε, για να τον έχουμε κενό; Και μάλιστα δεν είναι ακριβώς αστειότητες", λέει ο κ. Ταχιάος, "είναι προβοκάτσια, διότι πάνω σ' αυτή τη λογική, έχουν προσπαθήσει να διασύρουν τη χώρα, διεθνώς. Ότι δεν θα σεβαστεί τις αρχαιότητές της...", καταλήγει ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό. 

Απόφαση ΣτΕ: «Ανοίγει ο δρόμος για ολοκλήρωση του μετρό»

Σημειώνεται ότι την Πέμπτη η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας «άναψε πράσινο φως» για την απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων στον σταθμό Βενιζέλου του μετρό Θεσσαλονίκης, με το δήμαρχο Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνο Ζέρβα να δηλώνει ότι «ανοίγει ο δρόμος για την ολοκλήρωση του μετρό». Ο κ. Ζέρβας επεσήμανε ότι η ευθύνη για την ταχεία πρόοδο των εργασιών βαραίνει την ανάδοχο εταιρεία – την Αττικό Μετρό και τα ισχύοντα χρονοδιαγράμματα πρέπει να τηρηθούν και το 2023 το μετρό πρέπει να λειτουργεί. Πρόσθεσε μάλιστα ότι ο Δήμος Θεσσαλονίκης θα ελέγχει την πορεία των έργων, θα εποπτεύει την διαδικασία της απόσπασης, της φύλαξης και της επανατοποθέτησης σε ποσοστό ακόμη και πάνω από το 92% των αρχαιοτήτων, όπως προβλέπει η συμφωνία αλλά και την πορεία των εργασιών.

ΣΥΡΕΤΕ ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΣΥΡΕΤΕ ΔΕΞΙΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ