Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Πώς λειτούργησε η ελάχιστη βάση στις πανελλαδικές του 2021

Χιλιάδες έμειναν εκτός λόγω της ελάχιστης βάσης εισαγωγής

Της Λεμονιάς Βασβάνη

Από την έντυπη έκδοση "Τύπος Θεσσαλονίκης"

Τέλος στην αγωνία χιλιάδων υποψηφίων των Γενικών Λυκείων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2021 έδωσε χθες η ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής για τις σχολές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση που δόθηκαν στη δημοσιότητα από το υπουργείο Παιδείας.

Σε 429 σχολές είχαμε μεγαλύτερες βάσεις εισαγωγής, ενώ σε 112 υπήρξε πτώση.

Με τα δεδομένα της προηγούμενης χρονιάς όπου τα πανεπιστήμια έμειναν κλειστά για μήνες και γίνονταν τηλεκπαίδευση λόγω της πανδημίας, αρκετοί ήταν αυτοί που επέλεξαν να φοιτήσουν στην πόλη τους ώστε να μην επιβαρυνθεί ο οικογενειακός προϋπολογισμός.

Η ελάχιστη βάση εισαγωγής που θεσπίστηκε από τη φετινή χρονιά μπορεί να έθεσε όρια στην επιλογή φοιτητών όμως άφησε τμήματα με ελάχιστους ή και καθόλου φοιτητές όπως στην περίπτωση του τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης στην Ξάνθη που φέτος δεν θα υποδεχθεί κανένα νέο φοιτητή παρότι υπήρχε πρόβλεψη για 108 θέσεις.

Στα αζήτητα και το Τμήμα Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος στη Δράμα, καθώς κανείς δεν εισήχθη με 159 προσφερόμενες θέσεις.

Συνολικά 16 τμήματα δεν έχουν εισακτέους, ενώ πολλά έχουν μονοψήφιο αριθμό εισακτέων.

Τη μεγαλύτερη ποσοστιαία άνοδο σημείωσε στο Τμήμα Δασολογίας και Διαχείρισης Φυσικού Περιβάλλοντος του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών (1.725%, 11.406 μόρια από 625 το 2020). Παράλληλα, η μεγαλύτερη άνοδος ως προς τον αριθμό των μορίων καταγράφηκε στη Σχολή Οικονομικών Επιστημών του ΑΠΘ (από 2.450 μόρια πέρυσι σε 15.588 φέτος).

Στον αντίποδα, η μεγαλύτερη πτώση καταγράφηκε στη σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του ΕΚΠΑ (-46%, από 19.550 μόρια πέρυσι, 10.549 μόρια φέτος).

Από την άλλη, η μεγαλύτερη βάση εισαγωγής είναι αυτή στη σχολή των Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του ΕΜΠ (19.929, άνοδος 4% σε σχέση με πέρυσι) και η χαμηλότερη στη Σχολή Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (7.141 μόρια).

Μικρές αυξομειώσεις σε 1ο και 4ο πεδίο,

άνοδος σε υψηλόβαθμες σχολές σε 2ο και 3ο

βασεις-αει-τει-2018.jpg

«Στο 1ο (ανθρωπιστικές και κοινωνικές επιστήμες) και στο 4ο πεδίο (οικονομία και πληροφορική) είχαμε μικρές αυξομειώσεις, ενώ στο 2ο (θετικές και τεχνολογικές επιστήμες) και στο 3ο(επιστήμες υγείας) που έχουμε ειδικά στις υψηλόβαθμες σχολές υπήρξε άνοδος των βάσεων» ανέφερε ο μαθηματικός του φροντιστηρίου «Κορυφή» κ. Θεαγένης Κούρτογλου στο «ΤyposThes». Συμπλήρωσε πως «αυτή τη χρονιά τα θέματα ήταν ευκολότερα από πέρυσι», και πρόσθεσε πως με την εφαρμογή της ελάχιστης βάσης εισαγωγής «υπήρξαν αρκετά παιδιά που έμειναν εκτός. Ενώ με αυτούς τους βαθμούς πέρυσι θα περνούσαν σε κάποια σχολή, φέτος δεν είχαν αυτή τη δυνατότητα. Έτσι θα πρέπει ή να ξαναδώσουν εξετάσεις ή να πάνε σε δημόσιο ΙΕΚ».

Πάντως κληθείς να σχολιάσει το πόσο επηρέασε η καραντίνα στην απόδοση των μαθητών τόνισε ότι «οι καλοί μαθητές ωφελήθηκαν. Το χρόνο που θα ξόδευαν για τις μετακινήσεις πχ στο σχολείο τον χρησιμοποίησαν για να διαβάσουν περισσότερο και πιο συστηματικά. Θα λέγαμε πως ο εγκλεισμός τους βοήθησε στο να συγκεντρωθούν. Αντίθετα στα πιο αδύναμα παιδιά φάνηκε πως η καραντίνα δεν είχε θετική επίδραση στο διάβασμα και στην απόδοσή τους στις εξετάσεις».

Περισσότεροι εκτός λόγω της ελάχιστης βάσης εισαγωγής

πανελλαδικες.jpg

Από την πλευρά του ο Διευθυντής Σπουδών στα Φροντιστήρια Πουκαμισάς στη Θεσσαλονίκη κ. Θεοχάρης Μουτίδης σημείωσε στο TyposThes: «Φέτος παρατηρήθηκε άνοδος σε 429 τμήματα και πτώση σε 112, σε σύγκριση με τις βάσεις του 2020. Η σύγκριση αυτή βεβαίως είναι σε κάθε περίπτωση λανθασμένη, καθώς φέτος είχαμε συντελεστές βαρύτητας σε 2 μαθήματα κάθε επιστημονικού πεδίου, κάτι το οποίο δε συνέβη την προηγούμενη χρονιά».

Εστιάζοντας στο κομμάτι της ελάχιστης βάσης εισαγωγής ανέφερε: «Από πολύ νωρίς είχαμε επισημάνει πως η θέσπισή της θα επέφερε υπερδιπλασιασμό του αριθμού των απορριπτόμενων από την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Για την τεκμηρίωση τονίζουμε ότι οι διαγωνισθέντες μαθητές από το γενικό λύκειο μείον τους επιτυχόντες σε αυτήν την κατηγορία είναι 25.014, υπερδιπλάσιοι δηλαδή από τους περσινούς. Επιπλέον,  ως φροντιστές θα θέλαμε να υπογραμμίσουμε πως οι πανελλαδικές εξετάσεις δεν αποτελούν απλά απολυτήριες εξετάσεις με διαγνωστικό χαρακτήρα, αλλά είναι απαιτητικές δοκιμασίες και όλοι γνωρίζουμε πολύ καλά ότι ένας μαθητής που συγκεντρώνει 10.000 μόρια, σε καμία περίπτωση δεν είναι ούτε αδιάφορος, ούτε αδιάβαστος. Χαρακτηριστικό της ελάχιστης βάσης εισαγωγής είναι το γεγονός ότι ακόμα και σε κεντρικά τμήματα, όπως το Φυσικό ΑΠΘ υπάρχουν κενές θέσεις. Τέλος, είναι αξιοσημείωτη η περίπτωση της Αρχιτεκτονικής του ΔΠΘ, όπου δεν εισάγεται κανένας προερχόμενος από το γενικό λύκειο, αλλά και της Νοσηλευτικής Διδυμοτείχου, όπου υπάρχει μόνο μια επιτυχούσα».

 

«Η φροντιστηριακή εκπαίδευση σήκωσε το βάρος της προετοιμασίας των υποψηφίων»

δωρεαν-φροντιστηριο-καλαμαρια-θεσσαλονικη.jpg

«Η φροντιστηριακή εκπαίδευση σήκωσε το βάρος της προετοιμασίας των χιλιάδων υποψηφίων για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Έτσι πέτυχαν να περάσουν στις σχολές που ήθελαν παρά τα εμπόδια που έβαλε η πανδημία», σχολίασε σε τηλεφωνική μας συνομιλία ο Υπεύθυνος Μέσης Εκπαίδευσης, Καθηγητής Μαθηματικών στα φροντιστήρια «Άξονας». κ. Γεώργιος Μαργώνης.

Παράλληλα πρόσθεσε πως «λόγω της ελάχιστης βάσης εισαγωγής αρκετά τμήματα θα έχουν κενές θέσεις».

«Να εξετασθούν τα τρωτά σημεία του συστήματος εισαγωγής στα Πανεπιστήμια»

λαικο-πανεπιστημιο.jpg

Για τον αγώνα των μαθητών που πέρασαν μια ομολογουμένως δύσκολη χρονιά ώστε να καταφέρουν να δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις αναφέρθηκε η Φιλόλογος των "Φροντιστηρίων Αξιώτη», κυρία Χρύσα Δομουχτσή, σχολιάζοντας στο TyposThes παράλληλα τις ιδιαιτερότητες της ελάχιστης βάσης εισαγωγής που λειτούργησε από φέτος.

Μιλώντας στον «Τύπο Θεσσαλονίκης» δήλωσε τα εξής: «Σήμερα είναι μια μέρα χαράς για όσους μαθητές κατάφεραν να εισαχθούν στη σχολή της προτίμησής τους και μια μέρα που ίσως φέρει απογοήτευση σε εκείνους που δεν τα κατάφεραν όπως θα ήθελαν. Αξίζουν, ωστόσο, όλοι οι μαθητές τα συγχαρητήριά μας, αφού ανταποκρίθηκαν επάξια στις τόσο δύσκολες συνθήκες της πανδημίας και της τηλεκπαίδευσης. Ας μην ξεχνάμε ότι αυτά τα παιδιά προσπαθούσαν μήνες ολόκληρους μέσα από μία οθόνη να αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις ενός συστήματος που είναι και σκληρό αλλά και άδικο κάποιες φορές. Γιατί είναι άδικο να μένει η σχολή της Αρχιτεκτονικής της Ξάνθης (και όχι μόνο) χωρίς φοιτητές, ενώ υπάρχουν πολλοί ταλαντούχοι νέοι που θα μπορούσαν να γίνουν άριστοι αρχιτέκτονες και είναι άδικο, επίσης, να μένουν 14000 μαθητές περισσότεροι από πέρσι εκτός σχολών εξαιτίας της βάσης εισαγωγής. Άδικο είναι, τέλος, να μπορεί να φιλοξενήσει μια πανεπιστημιακή σχολή 300, για παράδειγμα, φοιτητές, αλλά εξαιτίας της ελάχιστης βάσης εισαγωγής και της οικονομικής κρίσης να υπάρχουν σε αυτή μόνο 5 επιτυχόντες.

Από την άλλη, η ανοδική πορεία 400 και πλέον σχολών αποδεικνύει ότι οι Έλληνες μαθητές έχουν στόχους, θέληση και πολλή αγωνιστικότητα μέσα τους, αφού κατάφεραν να σημειώσουν καλύτερες επιδόσεις από πέρσι. Υπήρξαν βέβαια και περιπτώσεις σχολών, περίπου 100, που οι βάσεις εισαγωγής κινήθηκαν πτωτικά, δίνοντας την ευκαιρία στους μαθητές να εισαχθούν ευκολότερα σε αυτές».

Η κυρία Δομουχτσή συμπλήρωσε ότι «τα σημερινά αποτελέσματα στέλνουν το μήνυμα σε όσους ασχολούνται με τα εκπαιδευτικά ζητήματα να εξετάσουν τα τρωτά σημεία του συστήματος εισαγωγής στα Πανεπιστήμια. Αυτό που όλοι επιδιώκουμε είναι δικαιοσύνη και αξιοκρατία αλλά και νέους με όρεξη για ζωή και εργασία, με διάθεση να προσφέρουν στην επιστημονική, κοινωνική, οικονομική κι ευρύτερα πολιτισμική πρόοδο της χώρας και όχι μόνο. Και για αυτό αξίζει να παλεύουμε!».

Σχολές στην πόλη τους επέλεξαν οι πρώτοι των πρώτων

Πανέτοιμα να περάσουν το κατώφλι των πανεπιστημιακών σχολών που επιθυμούσαν ως φοιτητές και μάλιστα ως αριστούχοι είναι αρκετά πρώην ...Λυκειόπαιδα, πλέον, της Θεσσαλονίκης.  Με την ανακοίνωση των βάσεων από το υπουργείο Παιδείας μαθητές και μαθήτριες, δημόσιων αλλά και ιδιωτικών λυκείων της πόλης, γέμισαν από χαμόγελα για το ότι κατάφεραν να πιάσουν τον στόχο τους αλλά και από υπερηφάνεια, διότι παρά τις δυσκολίες που έφερε η πανδημία στη διδασκαλία και την παρακολούθηση των μαθημάτων, ο στόχος επιτεύχθηκε. Και όπως φαίνεται, εκ του αποτελέσματος, οι περισσότεροι επέλεξαν να μείνουν στον τόπο κατοικίας τους για σπουδές.

Η Άννα Δασκοπούλου με 21.725 μόρια πέρασε 1η στην Αρχιτεκτονική Θεσσαλονίκης. «Είχα κάνει την προσπάθεια μου. Είχα απαιτήσεις από τον εαυτό μου, όμως δεν περίμενα και την πρωτιά», είπε στο ΑΠΕ - ΜΠΕ. Η μαθήτρια του Κολεγίου «Ανατόλια» υπογράμμισε πως λόγω της πανδημίας οι συνθήκες ήταν δύσκολες και τόσο η ίδια όσο και οι συμμαθητές της καθώς επηρεάστηκαν «και ψυχολογικά και πρακτικά. Μας έλειπε η επαφή όλο αυτό το διάστημα, όμως τελικά τα καταφέραμε».

Φοιτήτρια της Ιατρικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης είναι πλέον η Σοφία Κλεμπετσάνη, μαθήτρια του 1ου Λυκείου Ωραιοκάστρου. Χαρούμενη και δικαιωμένη δήλωσε στο ΑΠΕ - ΜΠΕ και παράλληλα ανυπόμονη να βρεθεί στο αμφιθέατρο της Σχολής της. «Μένω στη Θεσσαλονίκη, ήθελα να μείνω και Θεσσαλονίκη. Τώρα, ανυπομονώ να πάμε κανονικά στα πανεπιστήμια. Ταλαιπωρηθήκαμε αρκετά και ψυχολογικά αλλά και στον εκπαιδευτικό τομέα τα προηγούμενα χρόνια λόγω κορονοϊού», είπε χαρακτηριστικά. Παρά το ότι είναι ακόμη νωρίς, η 18χρονη αρχίζει να σκέφτεται και την ειδικότητα που θα ακολουθήσει, που όπως φαίνεται θα είναι η παθολογία.

Ο Γιώργος Κατιρτζής πέρασε 2ος στη Φιλολογία στη Θεσσαλονίκη, γράφοντας άριστα στις πανελλήνιες εξετάσεις και συγκεντρώνοντας 19.150 μόρια. Αυτή, όμως, ήταν η πρώτη του επιλογή και μάλιστα στη Θεσσαλονίκη. «Με ενδιαφέρει η Γλωσσολογία ως αντικείμενο και γι αυτό είχα ως πρώτη προτίμηση τη συγκεκριμένη Σχολή. Θέλω να εξερευνήσω το φάσμα των γνώσεων που προσφέρει η Φιλολογία. Βλέπω τη Σχολή μου ως ...ταξίδι», πρόσθεσε από την πλευρά του ο μαθητής του 1ου Πειραματικού ΓΕΛ Θεσσαλονίκης. «'Ηθελα να μείνω Θεσσαλονίκη, αν και στο μέλλον σκέφτομαι είτε το μεταπτυχιακό, είτε να φύγω στο εξωτερικό», συμπήρωσε.

Έτοιμη για τη Νομική Σχολή του ΑΠΘ είναι και η Κυριακή Κυριακού, μαθήτρια του Ελληνικού Κολεγίου, που έγραψε 18.200 μόρια. ‘Ηταν η πρώτη της επιλογή και επιθυμώντας να δώσει μια συμβουλή προς τα παιδιά που θα βρεθούν στην ίδια θέση των πανελληνίων εξετάσεων την επόμενη χρονιά υπογράμμισε πως «θέλει πρόγραμμα και όσο το δυνατόν λιγότερο άγχος».  

Για πρώτη φορά μέσω sms αποτελέσματα

kinhta.jpg

Τα αποτελέσματα αναρτήθηκαν στην ειδική ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδείας https://results.it.minedu.gov.gr τα αποτελέσματα εισαγωγής των υποψηφίων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, καθώς και για τα δημόσια ΙΕΚ μέσω του παράλληλου μηχανογραφικού δελτίου.

Οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να πληροφορούνται τα αποτελέσματα μέσω της ιστοσελίδας του Υπουργείου  πληκτρολογώντας:

α) τον οκταψήφιο κωδικό αριθμό τους και

β) τα τέσσερα αρχικά γράμματα των προσωπικών τους στοιχείων (Επώνυμο - Όνομα - Πατρώνυμο - Μητρώνυμο).

Επίσης, φέτος για πρώτη φορά οι υποψήφιοι που είχαν αιτηθεί στην ειδική εφαρμογή του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης Δημόσιας Διοίκησης gov.gr, θα λάβουν τα αποτελέσματα εισαγωγής στο Τμήμα επιτυχίας και με γραπτό μήνυμα SMS στο κινητό τους τηλέφωνο.

Ταυτόχρονα, τα αποτελέσματα αποστέλλονται ηλεκτρονικά στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, προκειμένου να προωθηθούν στα σχολεία ευθύνης τους, για να εκτυπωθούν καταστάσεις των επιτυχόντων και να αναρτηθούν στα Λύκεια ως το μεσημέρι της Παρασκευής. Διευκρινίζεται ότι οι καταστάσεις που θα αναρτηθούν στα Λύκεια θα περιέχουν μόνο τον κωδικό κάθε υποψηφίου και τα στοιχεία της επιτυχίας του και όχι τα ονομαστικά στοιχεία του.

Επίσης ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα των εισαγόμενων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με τις ειδικές κατηγορίες των αλλοδαπών-αλλογενών αποφοίτων Λυκείων εκτός Ε.Ε. και των αποφοίτων Λυκείων ή αντίστοιχων σχολείων Κρατών-Μελών της Ε.Ε.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ