Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Thessaloniki Helexpo Forum: Στο επίκεντρο το έργα που «τρέχουν» στη Θεσσαλονίκη

Η πορεία υλοποίησης των μεγάλων έργων της Θεσσαλονίκης συζητήθηκε στο Thessaloniki Helexpo Forum

M.K.

Η πορεία υλοποίησης των μεγάλων έργων της Θεσσαλονίκης και η ολοκλήρωση των μεγάλων έργων μεταφορών και υποδομών στην Ελλάδα, βρέθηκαν στο επίκεντρο πάνελ του 2ου Thessaloniki Helexpo  Forum που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή στο πλαίσιο της 85ης ΔΕΘ.

Αυτό που χρειάζεται η πόλη αυτήν την στιγμή πάνω στα ζητήματα έργων υποδομής είναι να μην γίνονται πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης, δήλωσε ο Υφυπουργός Υποδομών, κ. Γιώργος Καραγιάννης ενώ πρόσθεσε ότι τα έργα στη Θεσσαλονίκη «τρέχουν» και η κυβέρνηση έχει έναν συνολικό σχεδιασμό στην πόλη που εξυπηρετεί τη βιώσιμη ανάπτυξη αλλά και την καλυτέρευση της καθημερινότητας των πολιτών. Κλείνουμε μια ατζέντα δεκαετιών, σημείωσε και αναφέρθηκε στην πρόοδο σε μια σειρά από σημαντικά έργα υποδομής στη Θεσσαλονίκη.

Ειδικότερα, για το Fly Over είπε ότι είναι το μεγαλύτερο  τεχνικό έργο μετά το μετρό που υλοποιείται στην πόλη αυτήν την στιγμή. «Είναι έργο της τάξης των 380 εκατ. περίπου. Στα στα τέλη χρόνου θα έχουμε προσωρινό ανάδοχο και το 2022 θα ξεκινήσουν τα πρώτα εργοτάξια», όπως είπε. Αναφέρθηκε στην οδική σύνδεση προς Χαλκιδική, σημειώνοντας ότι υπάρχει αυτήν την στιγμή εργοτάξιο στην Ποτίδαια αλλά και στο τμήμα Θέρμη- Γαλάτιστα όπου τα πρώτα 3,5 χιλιόμετρα θα παραδοθούν εντός του Οκτώβρη ενώ το έργο θα παραδοθεί εντός του 2022.

Αναφορά έκανε και στον προαστιακό δυτικής Θεσσαλονίκης που πρόκειται να εξαγγελθεί τις επόμενες ημέρες, λέγοντας ότι «μαζί με την επέκταση του Μετρό τα επόμενα χρόνια, η Θεσσαλονίκη θα έχει και προαστιακό που θα πιάνει την κάτω πλευρά των δυτικών συνοικιών».

Μίλησε ακόμη για την οδική και σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού. «Από την πρώτη στιγμή είπαμε ότι πρέπει να υπάρχει οδική σύνδεση του 6ου προβλήτα. Ήδη στήθηκαν τα εργοτάξια στο Καλοχώρι, ήδη προχωράμε και θα έχουμε οδική σύνδεση σε 2,5 χρόνια και ήδη «βγάζουμε» και τη σιδηροδρομική σύνδεση.

Ο δρόμος Θεσσαλονίκη- Έδεσσα έμενε όπως είπε στα χαρτιά «και τώρα προχωράει αυτός ο σχεδιασμός», όπως προχωράνε και τα αντιπλημμυρικά έργα σε Λαχαναγορά και Καλαμαριά.

Αναφορικά με τη σχολική στέγη είπε ότι προχωράει ο διαγωνισμός για 16 σχολικές μονάδες στη Θεσσαλονίκη και μια στην Κατερίνη, ενώ σε ότι αφορά το νέο δικαστικό μέγαρο είπε ότι «θα έχουμε σε λίγα χρόνια ένα χώρο τοπόσημο».

Επανέλαβε ότι η πόλη θα έχει μετρό το 2023, ενώ για το θέμα των αστικών συγκοινωνιών, τόνισε ότι αυτήν την στιγμή κυκλοφορούν στη Θεσσαλονίκη 500 λεωφορεία του ΟΑΣΘ από 235 το 2019.

Ο Χρ. Γιαννούλης

«Τα έργα υποδομής αυτά που προβάλουν τη χώρα μας στο μέλλον, δεν έχουν κυβερνητική θητεία […]Η κοινωνία απαιτεί αποτελεσματικότητα, διαφάνεια και να έχει εμπιστοσύνη σε αυτούς που εκπέμπουν εξαγγελίες», ανέφερε από την πλευρά του ο Χρήστος Γιαννούλης, βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης, αναπληρωτής τομεάρχης Μεταφορών και Υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ.

«Η κυβέρνηση πολύ εύκολα χρησιμοποιεί τον όρο πρώτη φορά. Δεν δικαιούται καμία κυβέρνηση να μιλά για πρώτη φορά από τη μεταπολίτευση και μετά», είπε μεταξύ άλλων.

Ο ίδιος είπε ότι λείπει ο εθνικός σχεδιασμός με ένα μίνιμουμ συναίνεσης και ενδεικτικά υπογράμμισε ως πολύ σημαντικά τα έργα της Σιδηροδρομικής Εγνατίας και της βελτίωσης της διασύνδεσης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τα οδικά και σιδηροδρομικά δίκτυα.

Ο ΟΛΘ

Στην υλοποίηση των έργων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και στους στόχους για την ανάπτυξή του αναφέρθηκε ο Αθανάσιος Λιάγκος, Εκτελεστικός Πρόεδρος του Δ.Σ. της ΟΛΘ ΑΕ.

Ειδικότερα για την επέκταση του 6ου προβλήτα, ένα έργο ύψους 150 εκατ. ευρώ (σε ότι έχει να κάνει με την υποδομή) συν 35-40 εκατ. ευρώ για μηχανολογικό εξοπλισμό και εκσυγχρονισμό υπαρχόντων μηχανημάτων, είπε ότι εξελίσσεται ομαλά ενώ το χαρακτήρισε έργο αναγκαίο «αν θέλουμε να έχουμε ένα σύγχρονο λιμάνι που θα υποδέχεται πλοία κεντρικών γραμμών και τρίτης γενιάς».

Θα πρέπει η Θεσσαλονίκη να είναι ένα λιμάνι διεθνών προδιαγραφών που να υποδέχεται όλα τα είδη πλοίων, όπως τόνισε.  

Μεταξύ άλλων ανέφερε ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης επηρεάστηκε θετικά από την κρίση του κορωνοϊού παραθέτοντας τα στοιχεία α΄αξάμηνου που δείχνουν ότι υπήρξε ανάπτυξη 8% στα εμπορευματοκιβώτια  και  13% στο συμβατικό φορτίο. «Φανταστείτε τι θα γίνει όταν αυξήσουμε και τη δυναμικότητα του λιμανιού και όταν προσελκύσουμε περισσότερες εταιρίες», πρόσθεσε.

Ανέφερε εξάλλου στοιχεία για το αποτύπωμα και ο όφελος που θα έχει το έργο επέκτασης του 6ου προβλήτα, όχι μόνο για το λιμάνι αλλά και για την κοινωνία και για την οικονομία, σε δύο στάδια, στο στάδιο της κατασκευής (ολοκληρώνεται το 2025), αλλά και μετά την ολοκλήρωση, σε έναν ορίζοντα 10ετίας.

Συγκεκριμένα ανέφερε ότι από το 2022-2025 που θα γίνονται τα έργα,  μελέτη της Deloitte δείχνει ότι θα δημιουργήσει έσοδα άνω των 230 εκατ. ευρώ ετήσια στο οικοσύστημα του λιμένα.

Επίσης υπολογίζεται προστιθέμενη αξία άνω των 90 εκατ. ευρώ ετησίως κατά την περίοδο κατασκευής, συνεισφέροντας το συγκεκριμένο ποσό στο ΑΕΠ της χώρας. Το παραπάνω διάστημα υπολογίζεται ότι θα δημιουργηθούν περίπου 3.000 θέσεις εργασίας.

Σε ότι αφορά τη δεκαετία από την ολοκλήρωση έργου «μιλάμε εκτός από τον τριπλασιασμό της δυναμικότητας του λιμανιού (κοντά στα 2 εκατ. TEU) πάμε στη δημιουργία εσόδων για όλους, 272εκατ. περίπου ετησίως σε όλο το εύρος της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Επιπλέον των ποσών που ανέφερε για την πρώτη τριετία, πάμε σε έσοδα του δημοσίου (άμεσους και έμμεσους φόρους), άνω των 55 εκατ. ετησίως. Κατά τη διάρκεια 10ετούς λειτουργίας αναμένεται να παράξει προστιθέμενη αξία άνω των 177 εκατ. ευρώ ετησίως συνεισφέροντας στο ΑΕΠ της χώρας συν περίπου 3.500 θέσεις (έμμεσα ή άμεσα).

Σε ότι αφορά τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις είπε ότι οι πληρότητες για Σποράδες ήταν στο 95% το καλοκαίρι ενώ επετεύχθη η σύνδεση με ΒΑ Αιγαίο. Αναφέρθηκε ακόμη και στη σημασία του να είναι το λιμάνι home port για την κρουαζιέρα.

Επίσης, μίλησε για το σχεδιασμό για ίδρυση δεύτερου dry port στη Σερβία, μετά από αυτό που αναπτύχθηκε το 2020 στη Βουλγαρία.

Τέλος, αναφορά έκανε και στην αξιοποίηση αναξιοποίητων χώρων του λιμανιού.

Η Aegean

Στους κλυδωνισμούς που υπέστη παγκοσμίως ο κλάδος των αερομεταφορών εξαιτίας της πανδημίας, αναφέρθηκε ο κ. Δημήτρης Γερογιάννης, Διευθύνων Σύμβουλος της AEGEAN, σημειώνοντας ότι η Aegean υπέστη και αυτή μεγάλο ταρακούνημα τους τελευταίους 18 μήνες, ωστόσο η υγιής κατάσταση, στην οποία βρισκόταν πριν την πανδημία, την βοήθησε να παραμείνει όρθια και να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων.

«Μπορούμε να αντιμετωπίσουμε την αρχή του τέλους της κρίσης από καλή θέση» είπε ο κ. Γερογιάννης. Ανέφερε ότι η εταιρία εξακολουθεί να κρατάει ζωντανή τη μεγάλη επένδυση για ανάπτυξη του στόλου. Όπως είπε, έχουν ήδη παραληφθεί 10 νέα αεροσκάφη και την επόμενη διετία θα ολοκληρωθεί η προμήθεια ακόμη 20 αεροσκαφών. «Το brand της χώρας μας πήγε εξαιρετικά καλά φέτος το καλοκαίρι και πρέπει να το κρατήσουμε», είπε ακόμη, αναφέροντας ότι γι  αυτό η χώρα μας σε σχέση με τις άλλες χώρες του νότου είχε μια πολύ καλύτερη απόδοση όσον αφορά την είσοδο των τουριστών και των επισκεπτών.Αναφέρθηκε και στη σημασία του εμβολιασμού. Ζήτησε εξάλλου να συνεχιστούν οι επενδύσεις στον κλάδο και ιδιαίτερα στην αεροναυτιλία.

Αναφέρθηκε στις 7 νέες συνδέσεις που προστέθηκαν φέτος το καλοκαίρι από Θεσσαλονίκη και ανακοίνωσε ότι σύντομα θα μπει σε λειτουργία το νέο ανανεωμένο lounge  στη Θεσσαλονίκη, που θα είναι υπερδιπλάσιο του προηγούμενου και άνω των 500 τετραγωνικών μέτρων με αναβαθμισμένη αισθητική και παροχές. 

«Φτάσαμε το καλοκαίρι του 2021 να προσφέρουμε 29 απευθείας συνδέσεις της Θεσσαλονίκης με 15 προορισμούς στην Ελλάδα και 14 στο εξωτερικό, εκ των οποίων οι 7 προστέθηκαν φέτος το καλοκαίρι», όπως είπε.

Έκανε ειδική μνεία στο ρόλο του αεροδρομίου «Μακεδονία», ενός έργου, που όπως τόνισε, «είναι αντάξιο της Θεσσαλονίκης, αναβαθμίζει την πόλη και δημιουργεί εξαιρετικές προοπτικές ανάπτυξης».

Η ΕΡΓΟΣΕ

Τέλος, ο κ. Χρήστος Βίνης, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, επισήμανε ότι κεντρικός στόχος του υπουργείου και της επιχείρησης είναι η διαμόρφωση της χώρας μας ένα περιφερειακό  hub logistics μεταφορών. Βασικό κομμάτι του αποτελεί και η Θεσσαλονίκη, όπως τόνισε.

Στο πλαίσιο αυτό και μεταξύ άλλων ανακοίνωσε ότι έχει εκκινήσει η διαχείριση ολοκλήρωσης της σηματοδότησης και η τοποθέτηση των σχετικών συστημάτων μέχρι τη Θεσσαλονίκη που θα επιστρέψει το σιδηροδρομικό δρομολόγιο από Αθήνα να γίνει στις τρεις ώρες και ένα τέταρτο. Επίσης έχει προχωρήσει η διαγωνιστική διαδικασία του έργου που θα ολοκληρώσει τα συστήματα της σηματοδότησης και βελτιώσεις στη γραμμή Θεσσαλονίκης μέχρι και τα σύνορα στην Ειδομένη, ενώ μέχρι τέλη Οκτώβρη ολοκληρώνεται η οριστική μελέτη για αναβάθμιση του τμήματος Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας και στα πλαίσια του επενδυτικού που έχει διαμορφώσει η εταιρία από τον Οκτώβρη του 2019 μέσω ενός διαγωνιστικού μοντέλου της ανταγωνιστικής διαδικασίας έχει προχωρήσει στο σχεδιασμό να προχωρήσει άμεσα στη σύνδεση του 6ου προβλήτα του λιμένα της Θεσσαλονίκης με το σιδηροδρομικό δίκτυο καθώς και την αναβάθμιση και δημιουργία («γιατί είχε καταργηθεί») του προαστιακού της δυτικής Θεσσαλονίκης. Είπε ακόμη ότι προχωράει το οραματικό έργο της σιδηροδρομικής Εγνατίας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Θεσσαλονίκη - Χαλκιδική: Ποιες περιοχές σάρωσε η κακοκαιρία - Που έπεσε πολύ νερό
Μεγάλα προβλήματα αντιμετωπίζουν αρκετές περιοχές στη χώρα - Που καταγράφηκαν τα μεγαλύτερα ύψη βροχής
Θεσσαλονίκη - Χαλκιδική: Ποιες περιοχές σάρωσε η κακοκαιρία - Που έπεσε πολύ νερό