Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Ζέρβας στο TyposThes: Τα επείγοντα μέτρα για το κυκλοφοριακό στη Θεσσαλονίκη

Πρωτοβουλίες του δημάρχου για καλύτερη διαχείριση της κίνησης

Του Γιώργου Καλλίνη

Το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης είναι γνωστό εδώ και δεκαετίες, όμως δεν παύει να προβληματίζει καθημερινά τους ανθρώπους της πόλης. Ειδικά τις τελευταίες μέρες, τα έργα στους δρόμους, οι άσχημες καιρικές συνθήκες, η απουσία εναλλακτικών μέσων συγκοινωνίας και οι καθημερινές παρανομίες στα διπλοπαρκαρίσματα, στους λεωφορειόδρομους αλλά και τις άναρχες χρονικά φορτοεκφορτώσεις, μετέτρεψαν μια βόλτα στο κέντρο ή την μετάβαση στην εργασία σε… εφιάλτη.

Οι δημοτικές αρχές, η τροχαία αλλά και η Πολιτεία γνωρίζουν πολύ καλά το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης, το οποίο είναι ικανό να καταπιεί την πόλη στην κίνηση. Οι παρεμβάσεις για την καλύτερη κυκλοφορία γίνονται συχνά και η διαχείριση του προβλήματος είναι πάντα σε πρώτο πλάνο. Όμως, χωρίς να μπει σε λειτουργία το Μετρό Θεσσαλονίκης, να ανοίξουν νέοι χώροι στάθμευσης σε καίρια σημεία και χωρίς την ενίσχυση της Τροχαίας και της Δημοτικής Αστυνομίας, το κυκλοφοριακό είναι σίγουρο ότι θα ταλαιπωρεί τους Θεσσαλονικείς για αρκετό καιρό ακόμη.

Ο Κωνσταντίνος Ζέρβας, δήμαρχος Θεσσαλονίκη, κλήθηκε να απαντήσει στο TyposThes για το κυκλοφοριακό, ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα της πόλης, αμέσως μετά την διευρυμένη σύσκεψη που έλαβε χώρα την Πέμπτη στο δημαρχείο Θεσσαλονίκης με πρωτοβουλία Ζέρβα στην οποία παραβρέθηκαν εκπρόσωποι του ΙΜΕΤ (Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών).

«Η σύσκεψη που κάναμε, μας οδήγησε σε πολύ σημαντικές διαπιστώσεις για τη φύση του κυκλοφοριακού στη Θεσσαλονίκη», μας εξήγησε ο κ. Ζέρβας προχωρώντας στην απαρίθμηση των πιο σημαντικών παραμέτρων. «Το πιο σημαντικό πρόβλημα από όλα, είναι ότι δεν υπάρχει εναλλακτικό μέσο μαζικής μεταφοράς από τα λεωφορεία, εκτός από τα ταξί και τα Ι.Χ.. Αυτό σημαίνει ότι όποιος δεν θέλει να πάρει λεωφορείο, αυτομάτως θα πάρει αυτοκίνητο, με αποτέλεσμα να επιβαρυνθεί το κυκλοφοριακό», τονίζει ο δήμαρχος.

«Ο ΟΑΣΘ τον τελευταίο καιρό έχει βελτιωθεί σημαντικά, καθώς πολλά λεωφορεία σε πολύ καλή κατάσταση κυκλοφορούν πλέον στους δρόμους. Όμως, είναι γεγονός, ότι πολλοί λιγότεροι άνθρωποι εμπιστεύονται πλέον τα λεωφορεία λόγω της πανδημίας και αυτό είναι ένα παγκόσμιο φαινόμενο», αναλύει ο κ. Ζέρβας.

Τις τελευταίες μέρες τα έργα στους δρόμους, τα οποία αναγκαστικά δεσμεύουν λωρίδες στους κεντρικούς δρόμους ή στον περιφερειακό έχουν φέρει πολλά παράπονα από τους Θεσσαλονικείς. Είναι όμως αυτό η ρίζα του προβλήματος; «Σκεφτείτε ότι την περασμένη Δευτέρα που έβρεχε, ήταν η πιο φορτισμένη μέρα, όσον αφορά το κυκλοφοριακό στην πόλη. Μπορεί να γίνονται έργα καθημερινά στους δρόμους και θα συνεχίσουν να γίνονται, όμως δεν είναι τα έργα, ο σημαντικότερος λόγος πίσω από το κυκλοφοριακό», εξήγησε ο δήμαρχος.  

«Έχουμε επιστρέψει σε συνθήκες κανονικότητας μετά από αρκετούς μήνες με περιορισμούς λόγω πανδημίας, όλοι είναι έξω, τα πάντα είναι ανοιχτά. Αν συνδυάσεις την αυξημένη κίνηση, με κάποια αναγκαστικά έργα, τις κακές καιρικές συνθήκες, αλλά και κάποιες πορείες διαμαρτυρίας που έγιναν τις τελευταίες μέρες, θα καταλάβει κανείς γιατί βιώσαμε τέτοια άσχημη κατάσταση στους δρόμους», προσθέτει.

 

Τα μέτρα που πρέπει να παρθούν

Ο δήμαρχος μας εξηγεί ότι έχει ζητήσει επανειλημμένως περισσότερη αστυνόμευση, ειδικά για τα διπλοπαρκαρίσματα, τις παρανομίες των Ι.Χ. στις λεωφοριολωρίδες, αλλά και τις «άναρχες» φορτοεκφορτώσεις, οι οποίες γίνονται ανά πάσα στιγμή, σε διάφορα σημεία της πόλης με αποτέλεσμα να δημιουργούνται μικρά μποτιλιαρίσματα. Οι συζητήσεις για την καλύτερη διαχείριση και τις παρεμβάσεις στο κυκλοφοριακό, έχουν ανοίξει και είναι σε προχωρημένο στάδιο.

«Συναντήσαμε τους ιδιοκτήτες των σούπερ μάρκετ, γιατί εκεί διαπιστώσαμε ότι δημιουργούνται εστίες κυκλοφοριακής συμφόρησης λόγω φορτοεκφορτώσεων, όπως και στα καταστήματα εστίασης. Επίσης, ζητήσαμε από την Τροχαία να διαθέσει όσο περισσότερο προσωπικό γίνεται στους κόμβους που παρουσιάζουν μεγαλύτερο κυκλοφοριακό φόρτο. Ένα πολύ σημαντικό μέτρο, το οποίο υλοποιείται μέσω της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, είναι το νέο «έξυπνο» σύστημα λειτουργίας σηματοδοτών, για να βοηθήσει στην καλύτερη ροή της κυκλοφορίας», κατέγραψε τις παρεμβάσεις ο κ. Ζέρβας.

«Η τροχαία έχει σπάσει κάθε ρεκόρ στους ελέγχους για τη στάθμευση, προσφάτως από τις συνολικές άνω των 1000 κλήσεων για παραβάσεις, οι 800 ήταν για τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Όμως δεν φτάνει αυτό. Έχουμε ζητήσει ενίσχυση και της Τροχαίας και της Δημοτικής αστυνομίας. Ζητήσαμε από την ελληνική κυβέρνηση να δοθεί η δυνατότητα τουλάχιστον διπλασιασμού της δύναμης της Δημοτικής Αστυνομίας. Σήμερα η υπηρεσία αριθμεί περίπου 80 άτομα, ενώ στο οργανόγραμμα απαιτούνται περισσότερα από 300 στελέχη. Υποβάλλαμε αίτημα στον αρμόδιο Υπουργό Προστασίας του Πολίτη και από τον Αρχηγό της ΕΛ.ΑΣ. την άμεση ενίσχυση της Διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης με περισσότερους τροχονόμους. Τέλος, προσπαθούμε να φέρουμε το δυνατόν νωρίτερα, νέες θέσεις στάθμευσης στο κέντρο της πόλης και υπολογίζουμε να προστεθούν περίπου 150-200 θέσεις στα τέλη Δεκεμβρίου όταν μπορέσουμε να εκμεταλλευτούμε την Πλατεία Ελευθερίας», συμπλήρωσε ο δήμαρχος.

Όμως, ο κ. Ζέρβας δηλώνει ανοιχτά και το παράπονο του. «Ενώ εμείς κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε για να λειτουργήσει το Μετρό στην ώρα του και να έρθει μια πραγματική ανάσα στο κυκλοφοριακό και συνολικά στην πόλη, πάλι έχουμε προσφυγή από 300 επαγγελματίες για ασφαλιστικά μέτρα για το Μετρό, μία πράξη που μπορεί και πάλι να προκαλέσει καθυστερήσεις. Από την πλευρά μας, βιαζόμαστε. Όλο και περισσότερες λαμαρίνες βγαίνουν από έργα για το Μετρό, όπως στην Αγίας Σοφίας, την 3η Σεπτεμβρίου και στο Συντριβάνι, ενώ και στην Ανάληψη υπολογίζουμε να βγουν μέχρι το Πάσχα».

«Το κυκλοφοριακό είναι δύσκολο πρόβλημα, προσπαθούμε να παρέμβουμε με όσα μέσα έχουμε, χωρίς να σταματούν τα έργα που πρέπει να γίνονται στην πόλη μας», κατέληξε ο δήμαρχος.

Μάλιστα, στο δελτίο τύπου μετά τη σύσκεψη, ο δήμος δήλωσε ότι η συνεργασία με το ΙΜΕΤ θα συνεχιστεί με συστηματικό τρόπο και τις αμέσως επόμενες ημέρες θα παραδοθεί σειρά προτάσεων άμεσης εφαρμογής με στόχο τη βελτίωση της κυκλοφορίας. Απώτερος σκοπός είναι η εγκαθίδρυση μόνιμου συστήματος ανταλλαγής δεδομένων σε πραγματικό χρόνο για την ταχεία και στοχευμένη παρέμβαση όπου και όταν απαιτείται.

 

Τα 10 μέτρα που έχει ζητήσει ο Ζέρβας

Δέσμη παρεμβάσεων αλλά και διεκδικήσεων για το κυκλοφοριακό πρόβλημα, που ταλαιπωρεί την πόλη ιδιαίτερα κατά τις ώρες αιχμής, ανακοίνωσε ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας στην πρόσφατη (11/10) συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης.

Ειδικότερα, ο κ. Ζέρβας παρουσίασε έναν σχεδιασμό δέκα σημείων για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού:

1. Ετοιμάζουμε 20 σημεία στάθμευσης μέσα στον αστικό ιστό περίπου 700 θέσεων

2. Απομακρύνουμε συστηματικά εγκαταλειμμένα οχήματα, που καταλαμβάνουν θέσεις στάθμευσης

3. Στηρίξαμε πολιτικά αλλά και εμπράκτως την ανάταξη του ΟΑΣΘ

4. Η Δημοτική Αστυνομία έχει σπάσει κάθε ρεκόρ ελέγχων στους δρόμους της πόλης

5. Ζητούμε από την ελληνική κυβέρνηση να δοθεί η δυνατότητα τουλάχιστον διπλασιασμού της δύναμης της Δημοτικής Αστυνομίας. Σήμερα η υπηρεσία αριθμεί περίπου 80 άτομα, ενώ στο οργανόγραμμα απαιτούνται περισσότερα από 300 στελέχη

6. Αίτημα στον αρμόδιο Υπουργό Προστασίας του Πολίτη και από τον Αρχηγό της ΕΛ.ΑΣ. την άμεση ενίσχυση της Διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης με περισσότερους τροχονόμους, με στόχο την υποβοήθηση της κυκλοφορίας ειδικά κατά τις ώρες αιχμής

7. Επαναφέρουμε τη συνεργασία με τον ΟΑΣΘ. Τα στοιχεία που συγκεντρώνονται μέσω της τηλεματικής θα δείξουν ακριβώς πού και πότε πονάει η πόλη, ώστε να αναλαμβάνουμε κοινή πρωτοβουλία στους λεωφορειόδρομους και σε όποιο άλλο σημείο απαιτείται επέμβαση της Δημοτικής Αστυνομίας

8. Προχωράμε τη διαδικασία για το υπόγειο πάρκινγκ στην πλατεία Ελευθερίας

9. Συνεργαζόμαστε με το ΙΜΕΤ – ΕΚΕΤΑ, έχοντας ετοιμάσει το δικό μας Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, το οποίο λαμβάνεται υπόψη σε κάθε ανάπλαση και σε κάθε παρέμβαση

10. Προχωρούμε στην ενίσχυση του Ενιαίου Συντονιστικού Κέντρου, ώστε να διαμορφωθεί ένα «στρατηγείο» κυκλοφορίας για τη Θεσσαλονίκη.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ουκρανία: Εκκενώνονται δύο νοσοκομεία στο Κίεβο υπό το φόβο ρωσικών επιδρομών
Από την έναρξη της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία έχουν καταγραφεί τουλάχιστον 1.682 επιθέσεις σε εγκαταστάσεις υγειονομικής περίθαλψης
Ουκρανία: Εκκενώνονται δύο νοσοκομεία στο Κίεβο υπό το φόβο ρωσικών επιδρομών
«Ακριβό μου σπίτι»: Δεύτερη ακριβότερη στην ΕΕ η Ελλάδα - Πόσος μισθός πάει για στέγαση
Eάν ληφθεί υπόψη το εισόδημα που έχουν τα ελληνικά νοικοκυριά, τότε θεωρείται η δεύτερη ακριβότερη χώρα στη στέγαση
«Ακριβό μου σπίτι»: Δεύτερη ακριβότερη στην ΕΕ η Ελλάδα - Πόσος μισθός πάει για στέγαση