Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Τουρισμός: Επιστροφή στα υψηλά νούμερα του 2019 προσδοκά το 2022 η Κ. Μακεδονία

Πώς πήγε η χρονιά φέτος – Ισχυρή η ζήτηση από τον Μάρτιο του 2022 και μετά

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ "ΤΥΠΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ"

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

Πολύ καλά, δεδομένων πάντα των συνθηκών, πήγαν οι μήνες Ιούλιος και Αύγουστος αναφορικά με την τουριστική κίνηση στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, ενώ ισχυρή είναι όπως όλα δείχνουν η ζήτηση για τον προορισμό από τον Μάρτιο του 2022 και μετά. Μάλιστα, από την Περιφέρεια προσδοκούν ότι το 2022 θα «πιάσουμε» τα υψηλά νούμερα του 2019, αν όχι να τα ξεπεράσουμε. Ήδη, στο πλαίσιο τουριστικών εκθέσεων πραγματοποιούνται επαφές με αεροπορικές εταιρίες για τη δυνατότητα σύνδεσης με περισσότερους προορισμούς. Μεγάλος στόχος εξάλλου για την Περιφέρεια είναι να έρθει στη Θεσσαλονίκη η πρώτη υπερατλαντική πτήση σε δυο χρόνια από σήμερα.

Συνεχίζεται και τον Οκτώβριο η ροή τουριστών

«Ουσιαστικά η σεζόν του 2021 ξεκίνησε από τα μέσα Ιουλίου. Τότε υπήρξε μια ισχυρή άνοδος άφιξης τουριστών κυρίως από τον οδικό άξονα αλλά όχι μόνο καθώς είχαμε και κάποιες πτήσεις. Δεδομένων των συνθηκών ο Αύγουστος πήγε πολύ καλά. Θα τον χαρακτηρίζαμε σαν αυτόν του 2019», δήλωσε μιλώντας στο «TyposThes» ο Τομεάρχης Τουρισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας κ. Αλέξανδρος Θάνος.

Μάλιστα η τουριστική κίνηση συνεχίστηκε και τον Σεπτέμβριο, ενώ ροή υπάρχει και τον Οκτώβριο. Ωστόσο στο κομμάτι των κρατήσεων παραμένει το χαρακτηριστικό της φετινής σεζόν, δηλαδή οι κρατήσεις της «τελευταίας στιγμής». Πάμε ουσιαστικά μήνα-μήνα, αλλά κρατάει και ανθίσταται στο κομμάτι της πανδημίας το τουριστικό προϊόν, αναφέρει ο κ. Θάνος.

Αναφορικά με τις αγορές, ο κ. Θάνος κάνει λόγο για μια πολυεπίπεδη παρουσία. Ήρθαν τουρίστες από τις βασικές αγορές της ΠΚΜ, δηλαδή Γερμανία, Βρετανία, ενώ πολλοί ταξίδεψαν στον προορισμό από την Αμερική μέσω Αθήνας. Ο μεγαλύτερος όγκος τουριστών, όπως και το 2019, ήρθε οδικώς από τη βαλκανική αγορά, με πολλούς Πολωνούς, Ρουμάνους, Βούλγαρους και Σέρβους να φτάνουν σε δημοφιλείς καλοκαιρινούς προορισμούς της περιοχής. Ταξίδια μέσω οδικών αξόνων έγιναν όμως και από την κεντρική Ευρώπη.

Παρουσία υπήρξε και από Ρωσία, αλλά όχι σε μαζικό επίπεδο. Επρόκειτο για μεμονωμένους επισκέπτες και upper class τουρισμό.

Ισχυρή ζήτηση από τον Μάρτιο

Ερωτηθείς για τα αποτελέσματα των μέχρι τώρα επαφών με παράγοντες της τουριστικής αγοράς στο πλαίσιο εκθέσεων του εξωτερικού, ο κ. Θάνος αναφέρει ότι προκύπτει πως έχουμε μια ισχυρή ζήτηση από τον Μάρτιο και μετά. Και οι αεροπορικές εταιρίες της χώρας, όπως η Aegean βάζουν περισσότερες απευθείας πτήσεις από Θεσσαλονίκη, ενώ συζητήσεις γίνονται με εταιρίες όπως η Transavia και η WizzAir, πιο low cost εταιρίες, με τη Jet2 που υπάρχει συνεργασία χρόνων κλπ

«Υπάρχει ισχυρή ζήτηση και το αεροδρόμιο «Μακεδονία» αποτελεί πια πόλο έλξης και με την καινούρια επένδυση που έκανε η Fraport», τονίζει χαρακτηριστικά ο κ. Θάνος, ενώ προσθέτει ότι στρατηγικό πλάνο της Περιφέρειας που βρίσκεται σε σχετικές συζητήσεις με τον ΕΟΤ Αμερικής αποτελεί να μπορέσει να καταφέρει σε δυο χρόνια από τώρα να φέρει στη Θεσσαλονίκη την πρώτη υπερατλαντική πτήση. «Το μεθοδεύουμε και είναι ένας μεγάλος στόχος που έχουμε μπροστά», υπογραμμίζει.  

«Do Something GREAT» - Νέα τουριστική καμπάνια

Πρόσφατα παρουσιάστηκε το νέο σήμα και τη νέα τουριστική καμπάνια της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Το νέο τουριστικό σήμα της καμπάνιας που θα συνοδεύει την τουριστική προβολή της Κεντρικής Μακεδονίας για τα επόμενα χρόνια είναι: «Do Something GREAT».

«Έχουμε ένα νέο οπτικοακουστικό υλικό που δίνει την εικόνα της αυθεντικότητας, της εμπειρίας του προορισμού και της εναλλακτικότητας. Θα το ταξιδέψουμε σε όλες τις αγορές του κόσμου . Για το 2022 έχουμε καταστρώσει ένα ισχυρό σχέδιο που περιλαμβάνει προώθηση σε πάρα πολλές αγορές ώστε να επικοινωνηθεί ο προορισμός με τον καλύτερο δυνατό τρόπο», αναφέρει σχετικά ο κ. Θάνος και προσθέτει:  Μας ενδιαφέρει και να επιμείνουμε σε παραδοσιακές αγορές αλλά και το «άνοιγμα» νέων. Για παράδειγμα, η Μέση Ανατολή και οι ΗΠΑ αποτελούν τέτοιους άξονες. Περιμένουμε και την Ασία να ανοίξει γιατί ακόμα είναι κλειστή.

«Το 2022 προσδοκούμε ότι θα επιτύχουμε τα νούμερα του 2019 αν όχι να τα ξεπεράσουμε. Είναι φιλόδοξος στόχος αλλά νομίζω ότι υπό συνθήκες και αν μας βοηθήσει η κατάσταση με την πανδημία θα το καταφέρουμε», επεσήμανε ο κ. Θάνος.

Υπενθυμίζεται ότι το 2019 είχαν επισκεφθεί την Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας περίπου 8.5 εκατ. τουρίστες και τα έσοδα από τον τουρισμό στο ΑΕΠ της ΠΚΜ έφτασαν περίπου 2,5 δις. Ευρώ.

 

Η Κ. Μακεδονία τόπος γυρισμάτων για ταινίες του Χόλυγουντ

Μετά τα επιτυχημένα γυρίσματα της ταινίας με πρωταγωνιστή τον Αντόνιο Μπαντέρας, η Θεσσαλονίκη ετοιμάζεται να υποδεχθεί μια ακόμη χολυγουντιανή παραγωγή που θα φέρει στην πόλη πολλούς παλιούς και νεότερους σταρ του Hollywood, μεγάλα ονόματα στον παγκόσμιο κινηματογράφο. Μάλιστα, ο προϋπολογισμός για τα γυρίσματα που θα γίνουν στην Κεντρική Μακεδονία είναι κοντά στα  19 εκ. ευρώ, ενώ  το 50% της ταινίας θα γυριστεί στη Θεσσαλονίκη.

Η περιοχή μπαίνει για τα καλά στον χάρτη των οπτικοακουστικών παραγωγών παγκοσμίως και το Χόλυγουντ μας έχει βάλει στα πλάνα του ως περιοχή αλλά και ως χώρα.

«Τα γυρίσματα ταινιών έχουν φέρει κόσμο από διάφορα μέρη στην πόλη, προσδοκούμε στο μέλλον αυτό να δημιουργήσει μια προστιθέμενη αξία στο κομμάτι της επικοινωνίας», τονίζει σχετικά ο κ. Θάνος, επισημαίνοντας ότι υπάρχει συνεργασία με το ΕΚΟΜΕ για να δοθεί μεγαλύτερη διάσταση και καλύτερη προβολή της Περιφέρειας Κ. Μακεδονία ως τόπου γυρισμάτων. «Προσδοκούμε εφόσον οι ταινίες αυτές προβληθούν αργότερα να δημιουργήσουν και προστιθέμενη αξία στο τουριστικό προϊόν», προσθέτει ο ίδιος.

 

Τα ισχυρά «brands» της περιοχής

Πέρα από το «ήλιος-θάλασσα» και τις υπέροχες παραλίες που προσφέρουν οι παραθαλάσσιες περιοχές της Περιφέρειας, τους τουρίστες «τραβούν» στην ΠΚΜ όσα έχουν να κάνουν με τον πολιτισμό και την ιστορία. «Μ. Αλέξανδρος,  Αριστοτέλης, θρησκευτικός τουρισμός , τα βήματα του Αποστόλου Παύλου αποτελούν ισχυρά brands για την περιοχή. Η Θεσσαλονίκη φυσικά αποτελεί ένα ισχυρό city break προορισμό με την γαστρονομία της. Επίσης πόλο έλξης αποτελούν τα εναλλακτικά προϊόντα. Πολύ μεγάλη επισκεψιμότητα τόσο πέρυσι όσο και φέτος σημειώνεται και στον Όλυμπο. Τον Οκτώβριο πέρυσι σημειώθηκε ίσως και ρεκόρ στην επισκεψιμότητα σύμφωνα με τον κ. Θάνο. Υπάρχουν και πολλές άλλες περιοχές στην Κ. Μακεδονία όπου αναπτύσσονται εναλλακτικές δραστηριότητες. «Είμαστε χαρούμενοι γιατί βλέπουμε ότι αναπτύσσονται και υπηρεσίες από επαγγελματίες που μπορούν να στηρίξουν αυτήν την εναλλακτικότητα που προσφέρει η Κ. Μακεδονία ως προορισμός και αυτός είναι και ο σκοπός και της καμπάνιας μας. Να δείξουμε μια εικόνα μιας Ελλάδας πέρα από το καθαρό «ήλιος- θάλασσα» για το οποίο είμαστε ήδη γνωστοί. Με αυτόν τον τρόπο επιδιώκεται ο 12μηνος τουρισμός και η διεύρυνση της τουριστικής περιόδου, η οποία δεν είναι πλέον μόνο καλοκαιρινή αλλά ειδικά στην Κ. Μακεδονία μπορεί να διευρυνθεί σε όλους τους μήνες», καταλήγει ο Τομεάρχης Τουρισμού της Περιφέρειας.

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ