Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Έρχονται τα «έξυπνα» φανάρια – Μέχρι 30% μείωση καθυστέρησης

Η Περιφέρεια ανέλαβε την ευθύνη της συντήρησης και λειτουργίας φαναριών που του Δήμου Θεσσαλονίκης - Τα σημεία

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ "ΤΥΠΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ"

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας αναλαμβάνει τη συντήρηση και λειτουργία των εγκαταστάσεων φωτεινών σηματοδοτών εντός των διοικητικών ορίων του δήμου Θεσσαλονίκης. Πρόκειται συγκεκριμένα για τα φανάρια του δήμου σε 27 διασταυρούμενους κόμβους, σύμφωνα με τη διαβαθμική συνεργασία που υπέγραψαν ΠΚΜ και δήμος. Στόχος είναι να ενταχθούν στο ενιαίο σύστημα διαχείρισης της κυκλοφορίας της Περιφέρειας. Σημειώνεται ότι από τον Μάρτιο του 2020 η Περιφέρεια «τρέχει» έργο με τίτλο «ευφυές σύστημα ολοκληρωμένης διαχείρισης της κυκλοφορίας - ενοποίηση κέντρων ελέγχου κυκλοφορίας».

Παράλληλα, σύμφωνα με τη σύμβαση, η τεχνική υπηρεσία του δήμου Θεσσαλονίκης αναλαμβάνει τη συντήρηση του παράπλευρου οδικού δικτύου της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Μουδανιών, στο τμήμα από τον ισόπεδο κόμβο της Βούλγαρη μέχρι την οδό Αλλατίνη που έχουν ενταχθεί στο ρυμοτομικό σχέδιο του δήμου Θεσσαλονίκης.

Η ΠΚΜ είχε μέχρι πρόσφατα στην αρμοδιότητά της πάνω από 280 κόμβους, διασταυρώσεις και τώρα αναλαμβάνει τη διαχείριση και των 27 του δήμου Θεσσαλονίκης . «Αναλαμβάνουμε τη διαχείριση όλων αυτών των συστημάτων συν το σύστημα της ενιαιοποιήσής τους», αναφέρει στον «Τύπο Θεσσαλονίκης» ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων, Πάρις Μπίλλιας.

Μέχρι τώρα τα φανάρια της ΠΚΜ είχαν τρία ξεχωριστά λογισμικά, ωστόσο πλέον μέσα από σύμβαση που έχει υπογραφεί σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Μεταφορών, αυτά τα τρία λογισμικά ενιαιοποιούνται σε ένα και με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να υπάρχει παρακολούθηση της κατάστασης που επικρατεί στους δρόμους, ενώ σε συνδυασμό και με τους αισθητήρες που έχουν τοποθετηθεί θα υπάρχει καλύτερη διαχείριση της κυκλοφορίας στην πόλη, που αποτελεί το νούμερο ένα πρόβλημα για τη Θεσσαλονίκη.

Ήδη έχουν προχωρήσει οι εργασίες για αυτό που αποκαλούμε «έξυπνα φανάρια», με τον κ. Μπίλλια να αναφέρει ότι «αυτήν την στιγμή πιλοτικά παρακολουθείται η λειτουργία τους σε κάποιους κόμβους και στο τέλος του Μαρτίου του 2022 θα έχει μπει σε πλήρη λειτουργία».

Ο αντιπεριφερειάρχης μίλησε για το θέμα στην ειδική συνεδρίαση που έγινε στο δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης τη Δευτέρα με θέμα το κυκλοφοριακό.

Όπως είπε ο κ. Μπίλλιας, με την ολοκλήρωση του έργου «ευφυές σύστημα ολοκληρωμένης διαχείρισης της κυκλοφορίας - ενοποίηση κέντρων ελέγχου κυκλοφορίας», αναμένονται μείωση των καθυστερήσεων σε 120 βασικούς σηματοδοτούμενους κόμβους κατά 20% έως 30%, μείωση των χρόνων διαδρομής στις ώρες αιχμής κατά 15% έως 25% και μείωση των ρύπων κατά 10%.

Σημειώνεται ότι στην ίδια συνεδρίαση παρουσιάστηκαν στοιχεία από το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ), σύμφωνα με τα οποία το 2021 σε σχέση με το 2019 διαπιστώθηκε αύξηση κατά 10% με 12% στον συνολικό αριθμό των μετακινήσεων στην πόλη της Θεσσαλονίκης και κατά 15% με 25% στον μέσο χρόνο διαδρομής σε κύριους οδικούς άξονες. Εξάλλου, ο διευθυντής Τροχαίας Θεσσαλονίκης κ. Θωμάς Γέρμανος μίλησε για μεγάλη αύξηση της κίνησης στην πόλη από τον Σεπτέμβριο και μετά, ενώ τόνισε ότι όσοι τροχονόμοι και να βρεθούν στους δρόμους δεν θα λυθεί το πρόβλημα. Στην ίδια συνεδρίαση τοποθετήθηκαν και εκπρόσωποι φορέων που εμπλέκονται σε ζητήματα κυκλοφορίας στην πόλη καθώς και οι εκπρόσωποι των παρατάξεων στο δημοτικό συμβούλιο.

 

Ποια φανάρια του Δ. Θεσσαλονίκης μπαίνουν στο ενιαίο σύστημα λειτουργίας

 

Ακολουθεί αναλυτικά ο κατάλογος εγκατάστασης φωτεινής σηματοδότησης δήμου Θεσσαλονίκης

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Επταπυργίου /Ανθέων. Διασταύρωση Ανθέων

Ολυμπιάδος / Ιουλιανού. Διασταύρωση Ιουλιανού

Ολυμπιάδος / Γράτσιου – Φ. Δραγούμη. Διασταύρωση Γράτσιου-Φ. Δραγούμη.

Ολυμπιάδος / Θεοτοκόπουλου. Διασταύρωση Θεοτοκοπούλου

Πεζοδιάβαση Εθνικής Αμύνης / Παλαιά Φιλοσοφική Σχολή.

Πεζοδιάβαση Λεωφόρου Νίκης / Πλατεία Αριστοτέλους.

ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Μαρίας Κάλλας / 25ης Μαρτίου (Μέγαρο Μουσικής). Διασταύρωση 25ης Μαρτίου

Ολύνθου/Αγ. Μαρίνας - Β. Αδαμίδου. Διασταύρωση Αγ. Μαρίνας και Β. Αδαμίδου

Αμφιπόλεως/Δορυλαίου. Διασταύρωση Δορυλαίου

Ανατολικής Θράκης/ Αρτάκης – Μ. Μπότσαρη -Επταλόφου. Διασταύρωση Αρτάκης-Μ. Μπότσαρη-Ιλισσού και Επταλόφου

Απόλλωνος – Αμφιπόλεως/Αρτάκης. Διασταύρωση Αρτάκης/ Βοσπόρου

Πυλαίας/ Βιζύης. Διασταύρωση Βιζυής

Ολύνθου /Διαγόρα. Διασταύρωση Διαγόρα

Καρακάση /Μιχ. Μητσάκη - Καρολίδου. Διασταύρωση  Μιχ. Μητσάκη με Καρολίδου

Κηφισίας – Ψελλού.  Διασταύρωση Ψελλού

Ανατ. Θράκης-Κλεάνθους- Μ. Ασίας. Διασταύρωση Ανατ. Θράκης και Μ. Ασίας

28ης Οκτωβρίου/ Μακεδονίας.  Διασταύρωση Μακεδονίας

Γιαν. Αγγέλου/ Μυστακίδου – Αλκαμένους.  Διασταύρωση Μυστακίδου και Αλκαμένους

Παπάφη / Κανάρη. Διασταύρωση Κανάρη

Επταλόφου /Πόντου- Βοσπόρου. Διασταύρωση Πόντου και Βοσπόρου

Αμφιπόλεως / Πυλαίας – Ναυπλίου – Επιδαύρου. Διασταύρωση Πυλαίας-Ναυπλίου και Επιδαύρου

Βενιζέλου-Ελευθερίας (Τριανδρία). Διασταύρωση Ελευθερίας

ΔΥΤΙΚΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Αγίων Πάντων /Αμπελώνων – Αγάθωνος. Διασταύρωση Αμπελώνων και Αγάθωνος

Αγίων Πάντων /Κολωνιάρη. Διασταύρωση Κολωνιάρη

Παναγίας Φανερωμένης .Αρκαδιουπόλεως. Διασταύρωση Αρκαδιουπόλεως

Γιαννιτσών /Κωλέτη. Διασταύρωση Κωλέτη

Κλαυδιανού / Πρόνοιας. Διασταύρωση Πρόνοιας

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Θεσσαλονίκη: Βέλγοι φοιτητές θα σχεδιάσουν το τουριστικό προϊόν της πόλης
Το project είναι σχεδιασμένο για φοιτητές του 2ου έτους στη Διοίκηση Τουρισμού και Αναψυχής και στοχεύει στη γεφύρωση του χάσματος μεταξύ της...
Θεσσαλονίκη: Βέλγοι φοιτητές θα σχεδιάσουν το τουριστικό προϊόν της πόλης