Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Τέλος στην εισιτηριοδιαφυγή βάζει ο ΟΑΣΘ – Στάσιμοι ελεγκτές από 1/12

Νέο μοντέλο ελέγχου κομίστρου θέτει σε εφαρμογή ο Οργανισμός από την 1η Δεκεμβρίου

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

Νέο μοντέλο για έλεγχο των εισιτηρίων θα εφαρμόσει ο ΟΑΣΘ από την 1η Δεκεμβρίου, σε μια προσπάθεια να καταπολεμήσει την εισιτηριοδιαφυγή και να αυξήσει τα έσοδα του Οργανισμού, με εισαγωγή των «στάσιμων ελεγκτών», σταδιακό άνοιγμα της μπροστινής πόρτας των λεωφορείων για οπτικό έλεγχο και από τον οδηγό και ηλεκτρονική έκδοση προστίμων με «έξυπνα» κινητά και φορητούς εκτυπωτές.

Στόχος είναι να εμπεδωθεί στον κόσμο η αντίληψη ότι υπάρχει έλεγχος, ώστε να επικυρώνουν το εισιτήριό τους. Η επιβολή προστίμων δεν είναι αυτοσκοπός, όπως επεσήμανε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ καθηγητής Γεώργιος Σκόδρας, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που δόθηκε σήμερα.  

Ειδικότερα, όπως ανακοίνωσαν ο κ. Σκόδρας καθώς και ο Διευθυντής Διασφάλισης Εσόδων του ΟΑΣΘ κ. Χρήστος Χατζηγεωργίου, από την 1η Δεκεμβρίου οι έλεγχοι θα είναι τριών κατηγοριών. Στο πλαίσιο του προληπτικού ελέγχου:

-Εισάγεται η έννοια των «Στάσιμων Ελεγκτών», που θα φορούν στολή που θα φέρει τα διακριτικά του ΟΑΣΘ, θα είναι δηλαδή αναγνωρίσιμοι,  και θα βρίσκονται τόσο εντός των λεωφορείων σε όλο το μήκος της διαδρομής με εμφανή παρουσία όσο και στους τερματικούς σταθμούς, όπου θα ελέγχουν την επικύρωση των εισιτηρίων κατά την επιβίβαση. Όπως αναφέρθηκε θα βρίσκονται κυρίως στις «βαριές» γραμμές, σε αυτές δηλαδή που διασχίζουν όλη την πόλη και δέχονται μεγάλο επιβατικό φόρτο. «Με την παρουσία τον Στάσιμων Ελεγκτών θέλουμε να δώσουμε την αίσθηση- το οποίο θα είναι και μια πραγματικότητα ότι ελέγχεται η επικύρωση του εισιτηρίου, ώστε να προλάβουμε και το πρόστιμο. Ιδανικά δε θέλουμε κανένα πρόστιμο. Θέλουμε όμως όλοι να επικυρώνουν τα εισιτήριά τους. Άλλος τρόπος για να χρηματοδοτηθεί ο Οργανισμός δεν υπάρχει», είπε ο κ. Σκόδρας.

-Παράλληλα, θα υπάρχει ελεγκτική συνδρομή και από τον οδηγό. Σταδιακά και μετά την τοποθέτηση ειδικού, σταθερού, διάφανου, διαχωριστικού στην καμπίνα του οδηγού, θα ανοίξει η μπροστινή πόρτα στα λεωφορεία και ο οδηγός θα πραγματοποιεί οπτικό έλεγχο. Ο διαγωνισμός για την τοποθέτηση διαχωριστικών βρίσκεται σε εξέλιξη. Το μέτρο ανοίγματος της πρώτης πόρτας θα αρχίσει να εφαρμόζεται σταδιακά σε γραμμές περιφερειακές με χαμηλότερο φόρτο.

Στο πλαίσιο του αιφνιδιαστικού ελέγχου:

-Συνεχίζει ο κλασικός, αιφνιδιαστικός, έλεγχος από ελεγκτές με συμβατική ενδυμασία, που είναι και αυτός που θα επιβάλει κυρίως και τα πρόστιμα.

- Σχεδιάζεται η έκδοση των προστίμων να γίνεται ηλεκτρονικά, με τη χρήση «έξυπνων» κινητών τηλεφώνων από τους ελεγκτές κομίστρου και φορητών εκτυπωτών ώστε να βγαίνει το πρόστιμο εκείνη την ώρα.

-Για την υποστήριξη του νέου μοντέλου διπλασιάζεται ο αριθμός των ελεγκτών (από 47 άτομα τον Αύγουστο σε 90) με εσωτερικές μετακινήσεις από τον Οργανισμό. Οι ελεγκτές, παλιοί και νέοι, επιμορφώθηκαν κατάλληλα για τον τρόπο διεξαγωγής των ελέγχων ενώ θα φέρουν μέσα ατομικής προστασίας για τον κορωνοϊό.

- Ο κ. Σκόδρας ανέφερε ότι σταδιακά «και σχετικά γρήγορα» ο Οργανισμός θα προχωρήσει και στην ηλεκτρονική εποχή όπου θα μπορεί να γίνεται έλεγχος στο άυλο εισιτήριο μέσω του κινητού τηλεφώνου. Παράλληλα, σχεδιάζονται νέα προϊόντα που έχουν στόχο να διευκολύνουν και τους επισκέπτες της πόλης, η «έξυπνη» κάρτα πολλαπλών διαδρομών που «είναι προ των πυλών και πολύ σύντομα θα διατεθεί» ενώ ενέργειες γίνονται και στην κατεύθυνση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και στη διασφάλιση της διαλειτουργικότητας με τα άλλα μέσα και έχει δημιουργηθεί και ένα e-shop το οποίο σύντομα θα «ξεκινήσει» και μέσω του οποίου οι πολίτες θα μπορούν να προμηθεύονται τα προϊόντα του Οργανισμού. 

-Από το νέο έτος θα «τρέξει» καμπάνια ευαισθητοποίησης του επιβατικού κοινού, με έμφαση στις νεαρότερες ηλικίες. Στην καμπάνια συμμετέχουν πέντε κορυφαίοι και δημοφιλείς αθλητές από διάφορα αθλήματα  τους οποίους ο ΟΑΣΘ ευχαρίστησε για την αφιλοκερδή συμμετοχή τους.

st-oasth.jpg

Στοιχεία για τα έσοδα του Οργανισμού

Όπως επισημάνθηκε, στόχος –με βάση πάντα και την εξέλιξη της πανδημίας- είναι μέσα στο α΄εξάμηνο του 2022 τα μηνιαία έσοδα του οργανισμού, τα οποία έπεσαν γύρω στο 1 εκατ. ευρώ, να αυξηθούν στα επίπεδα που ήταν προ Covid, δηλαδή της τάξης των 2,5-3,5 εκατ. ευρώ το μήνα, ανάλογα με το μήνα και «έχοντας βελτιώσει την παρεχόμενη υπηρεσία στους συμπολίτες μας να τα αυξήσουμε ακόμη περισσότερο». Όπως είπε ο κ. Σκόδρας από το καλοκαίρι τα έσοδα άρχισαν να αυξάνονται ελαφρά. Σήμερα είμαστε περίπου στα 1,2-1,3 εκατ. το μήνα, ωστόσο τα έξοδα του Οργανισμού αγγίζουν τα 9 εκατ. το μήνα (μισθοδοσία, καύσιμα κλπ). Η πραγματικότητα σήμερα λόγω της πανδημίας είναι ότι οι συμπολίτες μας δύσκολα ανεβαίνουν στο λεωφορεία με αποτέλεσμα αυτό σε συνδυασμό με το κίνημα «Δεν πληρώνω» να έχει οδηγήσει σε αυτά τα νούμερα, σύμφωνα με τον κ. Σκόδρα. Η πανδημία και το 2020 ήταν από ιδρύσεως του ΟΑΣΘ η χειρότερη χρονιά από πλευράς εισπράξεων.

Ο πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΘ κ. Γιάννης Δήμκας τόνισε μεταξύ άλλων ότι «ο ΟΑΣΘ πρέπει να πάει παρακάτω» και οι επιβάτες «να καταλάβουν ότι πρέπει να επικυρώνουν το εισιτήριό τους». Σημείωσε ακόμη ότι οι εργαζόμενοι στον Οργανισμό δεν είναι ο εχθρός τους, αλλά σύμμαχος. «Ο πρώτος που ακούει τα παράπονα των πολιτών είναι ο εργαζόμενος», είπε χαρακτηριστικά ζητώντας και από τους πολίτες να βοηθήσουν στο δύσκολο  έργο τους , ενώ ζήτησε και προφύλαξη των εργαζομένων λόγω της περιόδου που διανύουμε.

Ο γ.γ. του υπουργείου Υποδομών

Ο γ.γ. του υπουργείου Υποδομών Γιάννης Ξιφαράς, μιλώντας μέσω Zoom στη συνέντευξη τόνισε ότι «είναι πολύ σημαντικό για εμάς να διασφαλίσουμε την παροχή ποιοτικού έργου στους επιβάτες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη». Όπως τόνισε στην περίπτωση του ΟΑΣΘ έχει καλυφθεί πολύ μεγάλο κενό «σε σχέση με αυτά τα οποία κληρονομήσαμε», το πλήθος των λεωφορείων έχει αυξηθεί και η ποιότητα αυτών που κυκλοφορούν στους δρόμους δεν έχει καμία σχέση με τα λεωφορεία που κυκλοφορούσαν το προηγούμενο διάστημα, όπως είπε, σημειώνοντας πάντως ότι υπάρχει πολύς δρόμος ακόμη παρά το σημαντικό έργο που έχει γίνει. Μεταξύ άλλων μίλησε για το συντονισμό των δρομολογίων και την περαιτέρω αύξησή τους, για την  ποιότητα που παρέχεται καθώς και για τη διασφάλιση ζητημάτων που σχετίζονται με την εταιρεία.

Όπως είπε ο κ. Ξιφαράς το 86% των εσόδων του ΟΑΣΘ προέρχεται από κρατικό χρήμα και το 14% από έσοδα κομίστρου. «Θα πρέπει επανερχόμενοι σιγά σιγά στην κατάσταση κανονικότητας να εξετάσουμε πώς μπορούμε να διασφαλίσουμε τα οικονομικά της εταιρίας», όπως είπε. Θα πρέπει, πρόσθεσε, να γίνουμε ανταγωνιστικοί και δελεαστικοί για το επιβατικό κοινό, ώστε να διαλέγουν συνειδητά να μετακινηθούν με το λεωφορείο ενώ θα πρέπει να διασφαλιστεί ότι αποφεύγεται και εισιτηριοδιαφυγή. Όπου υπάρχει εισιτηριοδιαφυγή αρχίζει και υπάρχει αδυναμία παρακολούθησης στις μέγιστες πληρότητες, αδυναμία παρακολούθησης των πραγματικών αναγκών του επιβατικού κοινού «που τις χρειαζόμαστε για να μπορέσουμε να διασφαλίσουμε ότι συντονίζουμε και προγραμματίζουμε τα δρομολόγια με βάση τις ανάγκες της πόλης, άρα υπάρχει κακή παροχή υπηρεσιών μέσα από αυτή τη διαδικασία».

Το παρών έδωσε επίσης το μέλος του Δ.Σ. και αναπληρωτής πρόεδρος του ΟΑΣΘ, καθηγητής Ιωάννης Κιοσέογλου.

st-oasth_2.jpg

Δείτε παρακάτω το βίντεο που προβλήθηκε στη συνέντευξη Τύπου

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Απαγόρευση κυκλοφορίας το βράδυ σε παιδιά κάτω των 13 σε πόλη στη Γαλλία
Κάθε ανήλικος ηλικίας κάτω των 13 ετών δεν θα μπορεί, χωρίς να συνοδεύεται από έναν ενήλικο, να κυκλοφορεί από τις 23.00 έως τις 06.00 σε δημόσιους...
Απαγόρευση κυκλοφορίας το βράδυ σε παιδιά κάτω των 13 σε πόλη στη Γαλλία
Η επικίνδυνη ασθένεια που απειλεί όσους ξεχνούν να βουρτσίζουν τα δόντια τους
Ένας καθηγητής του Χάρβαρντ μιλά για τον κίνδυνο σοβαρών ασθενειών που διατρέχουν όσοι αμελούν τη στοματική τους υγιεινή
Η επικίνδυνη ασθένεια που απειλεί όσους ξεχνούν να βουρτσίζουν τα δόντια τους