Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Δήμος Θεσσαλονίκης: «Πάσχει νομιμότητας» η πρόταση προϋπολογισμού της αντιπολίτευσης

«Δεν μπορεί το Δημοτικό Συμβούλιο να καλείται να παρανομήσει», ανέφερε ο Μ. Κυριζίδης

“Δεν είναι δυνατόν να καλείται το Δημοτικό Συμβούλιο να παρανομήσει”, τόνισε ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων και Πρόεδρος της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Θεσσαλονίκης Εφραίμ Κυριζίδης, αναφερόμενος στο αίτημα να εισαχθεί προς συζήτηση και ψήφιση στο δημοτικό συμβούλιο εναλλακτική πρόταση που  κατατέθηκε από δημοτικούς συμβούλους της αντιπολίτευσης στο πλαίσιο της συζήτησης για τον προϋπολογισμό.

“Αναφορικά με τη διαδικασία κατάθεσης εναλλακτικού προϋπολογισμού ο νόμος θέτει τρεις πολύ συγκεκριμένες προϋποθέσεις: Πρώτη, η κατάθεση ενός ολοκληρωμένου προϋπολογισμού, που δεν υπάρχει. Δεύτερη, η σύνταξη αιτιολογικής έκθεσης, που όμως δεν υπάρχει. Τρίτη, η ύπαρξη θετικής εισήγησης από τις αρμόδιες δημοτικές υπηρεσίες, που επίσης δεν υπάρχει””, σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Κυριζίδης, σημειώνοντας ότι “δεν μπορεί για λόγους εντυπώσεων να καλείται το δημοτικό συμβούλιο να πράξει κάτι που είναι παράνομο”. 

Μιχ. Κούπκας: “Έωλη, αστήριχτη, πρόταση που πάσχει νομιμότητας”

Η πρόταση που κατατέθηκε από δημοτικούς συμβούλους της αντιπολίτευσης είναι “έωλη, αστήρικτη και πάσχει νομιμότητας”, παρατήρησε και ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών Μιχάλης Κούπκας.
“Θα ήθελα να ξεκαθαρίσω ότι η Διοίκηση είναι ανοιχτή στον διάλογο. Πραγματικά πρώτος εγώ ως αρμόδιος αντιδήμαρχος θα χαιρόμουν αν ερχόταν μια εναλλακτική πρόταση προϋπολογισμού. Όμως το αρχείο excel που εστάλη την Παρασκευή το μεσημέρι απέχει παρασάγγας από εναλλακτική πρόταση προϋπολογισμού”, σχολίασε ο κ. Κούπκας.

Γ. Αβαρλής: “Δεκτή κάθε πρόταση, αρκεί να μην πάσχει από νομιμότητα”

“Προσωπικά θα μπορούσα να δεχτώ οποιαδήποτε πρόταση, αρκεί να μην πάσχει από νομιμότητα”, υπογράμμισε από την πλευρά του ο Αντιδήμαρχος Επιχειρησιακού Σχεδιασμού, Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Μεταναστευτικής Πολιτικής Γιώργος Αβαρλής.  
Ενδεικτικά, επικαλούμενος και σχετικό έγγραφο των οικονομικών υπηρεσιών, ο κ. Αβαρλής σημείωσε ότι με την εναλλακτική πρόταση ζητείται μεταξύ άλλων να μεταφερθούν κωδικοί που αφορούν το τεχνικό πρόγραμμα, το οποίο όμως έχει ήδη ψηφιστεί, αλλά και να μεταφερθούν κονδύλια από ανταποδοτικά τέλη σε κωδικούς που δεν είναι δυνατόν να χρηματοδοτηθούν από τη συγκεκριμένη πηγή εσόδων, δεδομένου ότι τα έσοδα από τα τέλη ανταποδοτικού χαρακτήρα πρέπει να καλύπτουν υποχρεωτικά τις δαπάνες των αντίστοιχων υπηρεσιών.

Η πρόταση δεν πληροί τις νόμιμες προϋποθέσεις λένε οικονομική και νομική υπηρεσία
Στη διαπίστωση ότι η πρόταση πάσχει νομιμότητας καταλήγουν τόσο οι οικονομικές όσο και η νομική υπηρεσία του Δήμου Θεσσαλονίκης. 

“...κάθε υποβαλλόμενη εναλλακτική πρόταση προϋπολογισμού πρέπει να παρίσταται και να αποτελεί εναλλακτικό προϋπολογισμό ως σύνολο και όχι ως απλή πρόταση για μεμονωμένους κωδικούς του σκέλους των εξόδων. Επίσης πρέπει να συνοδεύεται από αναλυτική αιτιολογία της διαφορετικής αντιμετώπισης του κάθε θέματος και κυρίως να υφίσταται εισήγηση των αρμοδίων υπηρεσιών του δήμου αναφορικά με την πληρότητα της εναλλακτικής πρότασης αλλά και το εφαρμόσιμο αυτής σε περίπτωση υπερψήφισής της”, σημειώνει μεταξύ άλλων η Διεύθυνση Νομικής Υποστήριξης του Δήμου Θεσσαλονίκης. 

Η Διεύθυνση Οικονομικής και Ταμειακής Διαχείρισης (τμήμα Προϋπολογισμού) του Δήμου Θεσσαλονίκης, γνωμοδοτώντας επί της εναλλακτικής πρότασης εννέα Δημοτικών Συμβούλων, διατυπώνει με σαφήνεια την αντίρρησή της, υπογραμμίζοντας ότι η πρόταση αυτή “πάσχει από άποψη νομιμότητας”. 

Την ορθότητα των απόψεων που διατυπώνουν οι οικονομικές υπηρεσίες του Δήμου Θεσσαλονίκης επιβεβαιώνει και η Διεύθυνση Νομικής Υποστήριξης του Δήμου Θεσσαλονίκης.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ