Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Πέθανε, από κορωνοϊό, 58χρονος εργαζόμενος στον ΟΑΣΘ

Μέτρα για την προστασία του προσωπικού ζητά με ανακοίνωσή της η ΔΑΣ ΟΑΣΘ και κάνει λόγο για μεγάλες ελλείψεις

Μέτρα για την προστασία από τον κορωνοϊό ζητά επιτακτικά με ανακοίνωσή της η Δημοκρατική Αγωνιστική Συνεργασία ΟΑΣΘ (ΔΑΣ ΟΑΣΘ), με αφορμή το θάνατο από κορωνοϊό ενός 58χρονου εργαζόμενου στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης.

Σε ανακοίνωσή της η ΔΑΣ ΟΑΣΘ υπογραμμίζει, μεταξύ άλλων, πως «τα μέσα μαζικής μεταφοράς έχουν μείνει ανοχύρωτα με υγειονομικά πρωτόκολλα (πληρότητα λεωφορείων στο 85%) τα οποία δεν ανταποκρίνονται σε ουσιαστικά μέτρα πρόληψης και προστασίας της δημόσιας υγείας» και κάνει λόγο για «ελλείψεις σε μέσα και προσωπικό, με μεγάλες καθυστερήσεις στα δρομολόγια, και τον τεράστιο συγχρωτισμό τις ώρες αιχμής».

Αναλυτικά, στην ανακοίνωση αναφέρεται:

Νέος θάνατος εργαζόμενου του ΟΑΣΘ από covid-19

Λίγο πριν φύγει το 2021 οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ μετράμε ακόμα μια απώλεια συναδέλφου λόγω covid, ο όγδοος κατά σειρά. Ήταν 58 ετών.

Είναι γνωστό ότι βασικοί χώροι διασποράς του κορωνοϊού είναι οι μεγάλοι χώροι εργασίας, τα σχολεία κλπ. και μεταξύ αυτών και τα μέσα μαζικής μεταφοράς που έχουν μείνει ανοχύρωτα με υγειονομικά πρωτόκολλα (πληρότητα λεωφορείων στο 85%) τα οποία δεν ανταποκρίνονται σε ουσιαστικά μέτρα πρόληψης και προστασίας της δημόσιας υγείας. Ταυτόχρονα με τα παραπάνω η κυβέρνηση αλλάζει διαρκώς τα ιατρικά πρωτόκολλα για τις επαφές με κρούσματα μειώνοντας το χρόνο για τις καραντίνες και πολλαπλασιάζοντας τους κινδύνους μετάδοσης.

Δυστυχώς η γνωστή καθημερινή κατάσταση στον ΟΑΣΘ επαναλαμβάνεται και είναι τραγική με ελλείψεις σε μέσα και προσωπικό, με μεγάλες καθυστερήσεις στα δρομολόγια, και τον τεράστιο συγχρωτισμό τις ώρες αιχμής.

Μέσα σε όλα αυτά η διοίκηση του ΟΑΣΘ «στήνει παγίδες» στους εργαζόμενους της επιβάλλοντας παράτυπα πρόστιμα εκατοντάδων και χιλιάδων ευρώ για τα rapid test και εξοντωτικές ποινές για «ψύλλου πήδημα».

Ακόμα και αυτές τις μάσκες υψηλής προστασίας οι εργαζόμενοι τις πληρώνουν από την τσέπη τους μέχρι, όταν και αν διεκπεραιωθούν οι δαιδαλώδεις διαγωνισμοί προμηθειών. Το μόνο που την ενδιαφέρει είναι να ξεκινήσει το safari της είσπραξης κομίστρου. Έτσι με ιδιοκατασκευές στην πόρτα του οδηγού -που είναι και επικίνδυνες και δεν έχουν καμία έγκριση τύπου από κανέναν φορέα- θέλει να ανοίξει την μπροστινή πόρτα των λεωφορείων ενώ έχει ήδη δώσει εντολή στους ελεγκτές κομίστρου για έλεγχο εντός των λεωφορείων με ότι κινδύνους συνεπάγεται αυτό.

Διοίκηση και κυβέρνηση κρύβουν τις ευθύνες τους της πίσω από την “ατομική ευθύνη” και τον ανορθολογισμό που καλλιέργησαν.

Τώρα μέτρα προστασίας του λαού από την πανδημία

• Μαζικά και επαναλαμβανόμενα δωρεάν τεστ για όλους τους εργαζόμενους

• Οργάνωση της επιδημιολογικής επιτήρησης και της ουσιαστικής ιχνιλάτησης στους χώρους εργασίας με ευθύνη του κράτους.

• Εξασφάλιση αδειών ειδικού σκοπού σε όσους εργαζόμενους βγαίνουν θετικοί, νοσούν, σε όσους βρίσκονται σε καραντίνα και σε όσους πρέπει να επιτηρούν μικρά παιδιά ή ηλικιωμένους, με το κόστος να επιβαρύνει αποκλειστικά το κράτος και την εργοδοσία.

• Μέτρα για τακτικά και ασφαλή δρομολόγια στις αστικές συγκοινωνίες, με προσλήψεις προσωπικού, επίταξη λεωφορείων, πύκνωση δρομολογίων και αυστηρή τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΞΕΕ: Θετικό πρόσημο θα έχει η εφετινή τουριστική χρονιά - Οι μεγαλύτερες προκλήσεις
Όλες οι ενδείξεις συνηγορούν για άλλη μια σεζόν με θετικό πρόσημο, αναφέρει ο Αλέξανδρος Βασιλικός
ΞΕΕ: Θετικό πρόσημο θα έχει η εφετινή τουριστική χρονιά - Οι μεγαλύτερες προκλήσεις