Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Δήμος Θεσσαλονίκης: Νέες θέσεις στάθμευσης για ποδήλατα και πατίνια

Στόχος η προώθηση της μικροκινητικότητας – Σε εξέλιξη η διαδικτυακή διαβούλευση

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ "ΤΥΠΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ"

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

Σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικτυακή διαβούλευση που ξεκίνησε στα τέλη Δεκεμβρίου και θα διαρκέσει έως τα τέλη του Ιανουαρίου για χώρους στάθμευσης ποδηλάτων αλλά και πατινιών στο δήμο Θεσσαλονίκης. Συνολικά πρόκειται να δημιουργηθούν  700 και πλέον θέσεις στάθμευσης για πατίνια καθώς και περίπου 400 ποδηλατοστάσια, τόσο κοντά σε ποδηλατόδρομους όσο και σε σημεία ενδιαφέροντος μέσα στην πόλη, όπως πλατείες, πάρκα, σχολεία, τράπεζες, γήπεδα, δημόσιες υπηρεσίες κλπ.

Θέσεις για πατίνια

Όπως εξήγησε μιλώντας στο «TyposThes» ο τεχνικός σύμβουλος του δημάρχου Θεσσαλονίκης κ. Δημήτρης Μήτρου, ο Δήμος Θεσσαλονίκης και το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (Ι.ΜΕΤ.) του ΕΚΕΤΑ είναι εταίροι στο χρηματοδοτούμενο έργο ΜΟΜΕΝTUM (Ορίζοντας 2020), στο πλαίσιο του οποίου έχει αναπτυχθεί ένα ερωτηματολόγιο σχετικά με τη μικροκινητικότητα (ηλεκτρικά πατίνια).

Στόχο της έρευνας αποτελεί η αναγνώριση των αναγκών των υφιστάμενων χρηστών, τόσο ιδιωτικών, όσο και κοινόχρηστων πατινιών, για τη βελτίωση των προσφερόμενων υπηρεσιών, με απώτερο σκοπό να καταστεί το πατίνι ένα μέσο που μπορεί να εξυπηρετήσει καθημερινές μετακινήσεις.

Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να απαντήσουν σε ένα ερωτηματολόγιο όπου εκτός από κοινωνικοοικονομικά χαρακτηριστικά ζητούνται και κάποια στοιχεία αναφορικά με το προφίλ κινητικότητας του ερωτώμενου, όπως η συνηθέστερη μετακίνηση που κάνουν μέσα στην ημέρα, τα μέσα που χρησιμοποιούν, πόσο συχνά χρησιμοποιούν πατίνι κλπ.

Υπάρχει υπερσύνδεσμος για τις προτεινόμενες θέσεις στάθμευσης και οι ερωτώμενοι καλούνται να απαντήσουν αν θεωρούν ότι το προτεινόμενο δίκτυο σταθμών στάθμευσης πατινιών είναι ικανοποιητικό για την κάλυψη των αναγκών τους και να προτείνουν επιπλέον θέσεις σταθμών εάν το επιθυμούν.

Σύμφωνα με τον κ. Μήτρου στο πλαίσιο του έργου ΜΟΜΕΝTUM έχει γίνει η μελέτη και έχουν οριστεί 700 και πλέον θέσεις στάθμευσης για πατίνια που θα γίνουν σε 3 φάσεις: Η πρώτη και η δεύτερη θα αφορά από 235 θέσεις κοντά σε σημεία ενδιαφέροντος και η τρίτη άλλες τόσες περίπου σε πιο απομακρυσμένα σημεία, ώστε να καλυφθεί όλος ο δήμος.

Ποδηλατοστάσια

Παράλληλα, αντίστοιχη διαδικτυακή διαβούλευση με ερωτηματολόγιο «τρέχει» και για τα ποδηλατοστάσια που πρόκειται να τοποθετηθούν με σκοπό τη δημιουργία οργανωμένων και ασφαλών χώρων στάθμευσης ποδηλάτων.

Στους συνδέσμους που βρίσκονται στο σχετικό ερωτηματολόγιο παρουσιάζονται οι θέσεις ποδηλατοστασίων σε μορφή χαρτών καθώς και σε μορφή πίνακα οι οποίες θα τοποθετηθούν μετά από μελέτη που έχει ολοκληρωθεί από την Διεύθυνση Κυκλοφοριακού Σχεδιασμού του Δήμου Θεσσαλονίκης.

Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να απαντήσουν σε ένα ερωτηματολόγιο στο οποίο, μεταξύ άλλων, μπορούν και να προσθέσουν κάποιες επιπλέον θέσεις που πιστεύουν ότι εξυπηρετούν μεγάλο τμήμα των χρηστών ποδηλάτων.

Μετά το τέλος των διαβουλεύσεων, οι απόψεις των πολιτών θα ληφθούν υπόψη για τυχόν αλλαγές και προσθήκες. «Θέλουμε τη γνώμη των πολιτών για κάποια σημεία που πιστεύουν ότι δεν έχει καλυφθεί», όπως λέει ο κ. Μήτρου, σημειώνοντας ότι υπάρχει προσέγγιση για 400 ποδηλατοστάσια.

Μετά το τέλος της διαβούλευσης (μπορείτε να βρείτε τους σχετικούς συνδέσμους στην ιστοσελίδα του δήμου) και με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ ο δήμος θα ξεκινήσει την υλοποίηση θέσεων στάθμευσης για ποδήλατα και παράλληλα θα ξεκινήσει η διαδικασία που θα επιλέξει η διοίκηση με βάση την τελική μελέτη για την διάθεση των θέσεων στάθμευσης πατινιών σε όλες τις ενδιαφερόμενες εταιρίες, σύμφωνα με τον ίδιο.

Για τα ποδήλατα θα δημιουργηθούν μόνιμα ποδηλατοστάσια όπου κάποιος θα μπορεί να κλειδώνει ποδήλατο. Στα πατίνια ο δήμος εκτιμά ότι τις θέσεις θα τις αξιοποιήσουν οι εταιρείες που διαθέτουν κοινόχρηστα πατίνια ώστε να γίνεται εκεί το κλείδωμα με βάση κάποια εφαρμογή και να μην τα αφήνουν όπου να ‘ναι μέσα στην πόλη.

Έργα για σύγχρονους ποδηλατόδρομους – Συνεχίζονται οι ασφαλτοστρώσεις

Στο μεταξύ, συνεχίζονται τα έργα του δήμου Θεσσαλονίκης τόσο για ανακατασκευή υφιστάμενων ποδηλατοδρόμων όσο και για ασφαλτοστρώσεις. 

Αν και ο δήμος ήταν έτοιμος να ξεκινήσει τα έργα για τους ποδηλατόδρομους και πριν τις γιορτές αποφασίστηκε σε συνεννόηση και με την τροχαία να αρχίσουν μετά ώστε να μην δημιουργηθεί πρόβλημα στην αγορά. «Θα ξεκινήσουμε εντός των επόμενων δυο εβδομάδων.

Έχουν βγει τα κυκλοφοριακά μέτρα από την τροχαία και θα ξεκινήσουμε την κατασκευή ποδηλατικού διαδρόμου με διαχωρισμό από τη μηχανοκίνητη κυκλοφορία με νησίδα ασφαλείας 70 εκατοστών, στις οδούς Κουντουριώτου, Σαλαμίνος, Πολυτεχνείου και Αναγεννήσεως», αναφέρει ο κ. Μήτρου. Οι ποδηλατόδρομοι θα είναι διπλής κατευθύνσεως και θα αντικαταστήσεις τους παλιούς, υπάρχοντες, ποδηλατόδρομους, οι οποίοι είχαν παλιές προδιαγραφές. Στο μεταξύ, σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία, σε μετρήσεις σε ώρες αιχμής, έχει διαπιστωθεί ότι στον νέο ποδηλατόδρομο που έχει δημιουργηθεί επί της Λεωφόρου Νίκης κινούνται περίπου 400 ποδήλατα και πατίνια την ώρα.

Παράλληλα συνεχίζεται και το πρόγραμμα ασφαλτοστρώσεων στο δήμο. Ήδη το προηγούμενο διάστημα ασφαλτοστρώθηκαν μεγάλες οδοί, όπως η Αγίου Δημητρίου, η Λ. Νίκης, η Αγ. Πάντων, η Ανατ. Θράκης στην Τούμπα, η Ελ. Βενιζέλου στην Τριανδρία, τμήμα της Ελευθερίας κ.ά. Τη σκυτάλη την επόμενη εβδομάδα παίρνει η οδός Χατζηλαζάρου, ενώ εκτιμάται ότι καιρού επιτρέποντος την μεθεπόμενη εβδομάδα θα ξεκινήσει η ασφαλτόστρωση για το τμήμα της Αγίας Σοφίας από την οδό Εγνατία μέχρι την οδό Αγίου Δημητρίου.

«Ένας από τους λόγους που γίνονται αυτές οι επεμβάσεις, πέραν από την ασφάλεια κυκλοφορίας των ΙΧ είναι και για να βοηθήσουμε την μικροκινητικότητα, δηλαδή τη μετακίνηση με ποδήλατα και πατίνια», τονίζει ο κ. Μήτρου.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αυτόματη υποβολή δηλώσεων για 1,3 εκατ. φορολογούμενους - Το μήνυμα της ΑΑΔΕ
Οι φορολογούμενοι θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να ελέγξουν εξονυχιστικά την προσυμπληρωμένη φορολογική δήλωσή τους
Αυτόματη υποβολή δηλώσεων για 1,3 εκατ. φορολογούμενους - Το μήνυμα της ΑΑΔΕ
Προκαλεί ο Μίτσκοσκι: Η «Μακεδονία» είναι Ευρώπη - «Οι γείτονές μας παρεμποδίζουν»
«Η «Μακεδονία» πληρώνει βαρύ τίμημα, επειδή οι γείτονές μας παρεμποδίζουν την ένταξη στην ΕΕ» δηλώνει
Προκαλεί ο Μίτσκοσκι: Η «Μακεδονία» είναι Ευρώπη - «Οι γείτονές μας παρεμποδίζουν»