Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Ποδηλατόδρομος «στολίδι» στο κέντρο - Ισοζύγιο για θέσεις πάρκινγκ

Τι αναφέρει στο TyposThes ο Τεχνικός Σύμβουλος του Δημάρχου Θεσσαλονίκης κ. Δημήτρης Μήτρου - Ποιες οι εντυπώσεις των επιχειρηματιών της περιοχής για το έργο

Της Λεμονιάς Βασβάνη

Από την έντυπη έκδοση "Τύπος Θεσσαλονίκης"

Ποδηλατόδρομο με νησίδα προστασίας για τους ποδηλάτες έχει πλέον η Θεσσαλονίκη. Οι εργασίες για την αναβάθμισή του στις οδούς Κουντουριώτου και Σαλαμίνος ολοκληρώθηκαν από το δήμο Θεσσαλονίκης.

Συγκεκριμένα όπως ανέφερε στο «ΤyposThes» ο Τεχνικός Σύμβουλος του Δημάρχου Θεσσαλονίκης κ. Δημήτρης Μήτρου: «πρόκειται για την πρώτη φάση του άξονα Κουντουριώτου – Σαλαμίνος – Πολυτεχνείου – Αναγεννήσεως. Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή ποδηλατόδρομου διπλής κατεύθυνσης με νησίδα ασφαλείας 70 εκατοστών που έχει διαχωριστικό από την μηχανοκίνητη πορεία. Η δεύτερη φάση του έργου αναφέρεται στην κατασκευή ποδηλατόδρομου στην Παπάφη. Ο προϋπολογισμός του έργου που έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ είναι στα 1,3 εκατ ευρώ ενώ με την έκπτωση που δόθηκε το ποσό έχει πέσει στις 650.000 ευρώ. Υπολογίζουμε πως η πρώτη φάση θα έχει ολοκληρωθεί ως το καλοκαίρι και η β΄φάση ως τα Χριστούγεννα».

Για τις σχάρες

Ερωτηθείς σχετικά με  τις σχάρες που υπάρχουν στον ανανεωμένο ποδηλατόδρομο και τις αντιδράσεις που υπήρξαν από πολίτες για το ότι μπορεί να είναι επικίνδυνες για τους ποδηλάτες ο κ. Μήτρου σχολίασε πως «Οι θέσεις είναι καθορισμένες από την ΕΥΑΘ γιατί όπως αντιλαμβάνεστε όπου υπάρχει ένα κλειστό σύστημα όπως στον ποδηλατόδρομο εν προκειμένω, πρέπει κάπως να γίνεται η απορροή των υδάτων. Έχουμε συζητήσει με τον εργολάβο του έργου για το ζήτημα  και έχουν ληφθεί οδηγίες ώστε να μην υπάρχει υψομετρική διαφορά με το οδόστρωμα».

Ο ίδιος συμπλήρωσε πως οι μόνιμοι ποδηλατόδρομοι όπως οι προαναφερθέντες μέριμνα είναι να έχουν διαχωριστικό από την μηχανοκίνητη πορεία.

Έσωσε ζωές η μετακίνηση του ποδηλατόδρομου στην Λ.Νίκης

Εξήγησε πως ο ποδηλατόδρομος της Λ.Νίκης είναι προσωρινός, δεν έχει διαχωριστικό και βρίσκεται στα δεξιά επειδή μοιράζεται τμήμα της μηχανοκίνητης πορείας. Συμπλήρωσε πως μόλις γίνουν οι απαραίτητες μελέτες και ληφθεί η σχετική αδειοδότηση θα γίνει το ξύλινο ντεκ στην παλιά Παραλία με επέκταση 6-10 μέτρα για τους πεζούς. Εκεί θα ανέβει μελλοντικά και ο ποδηλατόδρομος. Ο κ. Μήτρου υπογράμμισε πως η μεταφορά του ποδηλατόδρομου προς το οδόστρωμα ήταν μια κίνηση που μπορεί να έχει σώσει ζωές, καθώς την περίοδο της πανδημίας δόθηκε περισσότερος χώρος για τους πεζούς και αποφεύχθηκε ο συνωστισμός στο σημείο. «Στην περίοδο της πανδημίας είναι ψηλά στην ατζέντα του δήμου η διασφάλιση της δημόσιας υγείας. Στην παλιά Παραλία βρίσκει διαφυγή αρκετός κόσμος που δεν έχει άλλο τρόπο αναψυχής. Το ότι υπήρχε περισσότερος ελεύθερος χώρος για αυτούς ήταν μια κίνηση ζωτικής σημασίας και εκτιμούμε πως έσωσε ζωές γιατί δεν υπήρχε συνωστισμός», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Πολιτική κίνηση τα εμπόδια για τον ποδηλατόδρομο της Παπάφη

Κληθείς να σχολιάσει το θέμα του ποδηλατόδρομου της Παπάφη ο κ. Μήτρου υποστήριξε πως «η απόφαση μερίδας της αντιπολίτευσης να πει όχι στις εργοταξιακές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις ήταν πολιτική». Υπενθύμισε πως οι εργοταξιακές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις αφορούν στη σήμανση κατά την κατασκευή του έργου, πώς πχ θα είναι οι πινακίδες, η διαρρύθμιση της περιοχής κλπ. «Απαιτούνταν αυξημένη πλειοψηφία για το έργο με 25 ψήφους. Οι 18 τάχθηκαν υπέρ και οι υπόλοιποι ψήφισαν όχι ή λευκό. Σκεφτείτε πως οι μόνιμες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις έχουν εγκριθεί και δεν πέρασαν οι εργοταξιακές. Αυτό είναι σχήμα οξύμωρο. Ήταν πολιτικό το σκεπτικό όσων είπαν όχι ή ψήφισαν λευκό με στόχο να μην γίνει το έργο. Εμείς θα επαναφέρουμε το θέμα προς συζήτηση. Κρούουμε όμως τον κώδωνα του κινδύνου γιατί αν δεν περάσουν και οι εργοταξιακές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις τότε μπορεί να χαθεί η χρηματοδότηση από την ΕΕ».

Σχετικά με τους κατοίκους που αντιδρούν στο έργο ο κ. Μήτρου σημείωσε πως το κύριο πρόβλημα που τους απασχολεί είναι αυτό της στάθμευσης. «Έχουμε έρθει σε επικοινωνία μαζί τους για να τους ενημερώσουμε για αντισταθμιστικά μέτρα στο κομμάτι της στάθμευσης. Εξάλλου με την κατάργηση του ποδηλατόδρομου της Κωνσταντίνου Καραμανλή έχουν απελευθερωθεί θέσεις παρκαρίσματος», σημείωσε ο Τεχνικός Σύμβουλος του Δημάρχου Θεσσαλονίκης.

Εμπορική ανάπλαση 10 δρόμων – Ανάμεσά τους και η Παπάφη

Παράλληλα πρόσθεσε πως η οδός Παπάφη από την Καυτανζόγλου μέχρι και την Κανάρη είναι ένας από τους δέκα δρόμους γύρω από σταθμούς του μετρό της πόλης μας για τους οποίους ο δήμος Θεσσαλονίκης διεκδικεί χρηματοδότηση για την εμπορική ανάπλασή τους.

Το πρότζεκτ αφορά τις οδούς 25ης Μαρτίου, Μάρκου Μπότσαρη, Παπάφη, Κλαυθμώνος, Ολύμπου, Κολωνιάρη, Παναγίας Φανερωμένης, Ελευθερίας, Ελευθερίου Βενιζέλου (στην Τριανδρία) και Εγνατία (από το σιντριβάνι μέχρι την πλατεία Δημοκρατίας).

Ισοζύγιο για τις θέσεις στάθμευσης

Σχετικά με το θέμα των θέσεων στάθμευσης που προβληματίζει κυρίως τους πολέμιους των ποδηλατόδρομων ο κ. Μήτρου σημείωσε στον «Τύπο Θεσσαλονίκης» πως «υπάρχει ισοζύγιο» και «όσες νόμιμες θέσεις στάθμευσης χάνονται λόγω ποδηλατόδρομων καλύπτονται σε σύντομο διάστημα».

Εξάλλου συμπλήρωσε πως συνεχίζεται το πρόγραμμα ασφαλτοστρώσεων σε άλλους 60 δρόμους της πόλης μας και ότι στόχος του δήμου είναι να βοηθήσει την μικροκινητικότητα στη Θεσσαλονίκη.

Οι γνώμη των καταστηματαρχών της περιοχής

Πώς όμως βλέπουν το νέο ποδηλατόδρομο καταστηματάρχες της περιοχής του λιμανιού;

Εκπρόσωπος καταστήματος εστίασης στην οδό Σαλαμίνος δήλωσε στο «ΤyposThes» πως «υπάρχει πλέον μια καθαρή εικόνα. Τα αυτοκίνητα κινούνται σε δύο λωρίδες και τα ποδήλατα σε ξεχωριστό σημείο». Ο ίδιος πρόσθεσε πως ταλαιπωρήθηκαν μόνο κατά την περίοδο κατασκευής του έργου «από την σκόνη και τον θόρυβο».

Αντίθετα εργαζόμενη σε κατάστημα εστίασης στην οδό Κουντουριώτου σχολίασε στο «ΤyposThes» πως «είναι ένα προβληματικό έργο». Εξήγησε ότι «οι ποδηλάτες θα πρέπει να περνούν την διάβαση από το σημείο που σταματάει ο ποδηλατόδρομος της Λ.Νίκης για να μεταβούν στον ποδηλατόδρομο της Κουντουριώτου». Πρόσθεσε πως «η περιοχή έχει ήδη πρόβλημα παρκαρίσματος που τώρα θα επιδεινωθεί» και τόνισε ότι με το νέο ποδηλατόδρομο «θα υπάρξει θέμα με την τροφοδοσία των καταστημάτων και συγκεκριμένα με την φορτοεκφόρτωση εμπορευμάτων στα καταστήματα εστίασης».

Δείτε φωτογραφίες από το νέο ποδηλατόδρομο:

podilatodromos_limani_3.jpeg

 

podilatodromos_limani_2.jpeg

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

Ήττα Πούτιν «βλέπει» η Δύση – Ο πόλεμος θα λήξει στις 9 Μαΐου, λένε διεθνή ΜΜΕ

Καιρός στη Θεσσαλονίκη: Ανοιξιάτικος ήλιος για βόλτες – Όλη η πρόγνωση

Θεσσαλονίκη: «Σαρώνει» η Όμικρον 2 στην πόλη – Σε υψηλό δύο μηνών ο ιός

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ