Skip to main content

Καραγιάννη: Τα θετικά μηνύματα για τον τουρισμό της Θεσσαλονίκης

Συγκρατημένη αισιοδοξία για τον τουρισμό στη Θεσσαλονίκη – Η πεποίθηση είναι ότι θα πάμε καλύτερα από το 2021

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ "ΤΥΠΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ" 

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

Συγκρατημένη αισιοδοξία εκφράζεται από την πλευρά του δήμου Θεσσαλονίκης για την τουριστική κίνηση στην πόλη της Θεσσαλονίκης τη φετινή σεζόν. Αν και οι εξελίξεις με τον πόλεμο και την ενεργειακή κρίση επέβαλαν αναθεώρηση των αρχικών στόχων, τα μηνύματα που λαμβάνονται από διάφορες πλευρές, κρίνονται ως θετικά και δημιουργούν την πεποίθηση ότι θα έχουμε μια καλύτερη χρονιά συγκριτικά με το 2021.

«Είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι. Πριν γίνουν όλα αυτά με τον πόλεμο στην Ουκρανία και την ενεργειακή κρίση, πιστεύαμε ότι θα φτάσουμε πολύ κοντά στα επίπεδα του 2019. Τώρα έχουμε αναθεωρήσει τον στόχο μας αλλά σίγουρα θα είμαστε καλύτερα από το 2021. Το 2021 ήμασταν στο 50-58%, ανάλογα με τον μήνα, των κρατήσεων του 2019. Φέτος έχουμε σοβαρή πεποίθηση με βάσει και των μηνυμάτων που λαμβάνουμε, ότι θα πάμε πολύ καλύτερα», δηλώνει χαρακτηριστικά μιλώντας στον «TyposThes» η αντιδήμαρχος Πολιτισμού και Τουρισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης κ. Μαρία Καραγιάννη.

Όπως αναφέρει η ίδια, ο Ιανουάριος και ο Φεβρουάριος ήταν δυο κακοί μήνες τουριστικά για την πόλη, ωστόσο, από τα μέσα Μαρτίου η εικόνα άρχισε να βελτιώνεται. Άρχισαν να υπάρχουν κάποιες κρατήσεις, κυρίως από Έλληνες, στα ξενοδοχεία της πόλης για την περίοδο του Πάσχα και για την Πρωτομαγιά, αλλά και από Ιταλία, Γαλλία και Σερβία.

Παράλληλα, σύμφωνα με τα στοιχεία από την καταγραφή της ροής τουριστών που γίνεται στο info kiosk του δήμου Θεσσαλονίκης, προκύπτει ότι υπάρχει τουριστική κίνηση από Γερμανία, Αυστρία και Αγγλία, ενώ έχουμε πολύ υψηλές κρατήσεις σε καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης (Airbnb) στην πόλη.

Από τις πληροφορίες που λαμβάνουμε συνδυαστικά βλέπουμε αύξηση της τουριστικής κίνησης στην πόλη και αυτό μας κάνει να ελπίζουμε, αναφέρει η κ. Καραγιάννη.

Κρουαζιέρα και ακτοπλοϊκές συνδέσεις

Πολύ καλά είναι σύμφωνα με την κ. Καραγιάννη και τα νέα από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και την κρουαζιέρα, καθώς, σύμφωνα με τον ΟΛΘ υπάρχουν αυτήν την στιγμή 62 επιβεβαιωμένες αφίξεις κρουαζιερόπλοιων, έναντι 17 το 2021, εκ των οποίων οι μισές περίπου είναι «Home port».  Μερικές από αυτές έχουν εξάλλου παραμονή στο λιμάνι πέραν τον ολίγων ωρών.

«Έχουμε πλοία που θα μείνουν στο λιμάνι και δυο και τρεις ημέρες που αυτό σημαίνει ότι οι τουρίστες της κρουαζιέρας θα βγουν στην πόλη, θα επισκεφθούν εστιατόρια και καφέ και φυσικά θα γνωρίσουν την πόλη, γεγονός πολύ σημαντικό», λέει η κ. Καραγιάννη.

Παράλληλα, για το καλοκαίρι, όπως και πέρυσι, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκη Κωνσταντίνος Ζέρβας βρίσκεται σε συνεννόηση με τον δήμαρχο Σκιάθου Θοδωρή Τζούμα «και υπάρχει σύμφωνα με την κ. Καραγιάννη η υπόσχεση ότι θα έχουμε και φέτος ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκη – Σποράδες», σύμφωνα με την κ. Καραγιάννη. Επίσης θα υπάρχει και η σύνδεση με νησιά του Β. Αιγαίου. 

Πολύ καλά είναι τα μηνύματα που έρχονται από την TUI, με τις πληροφορίες να λένε ότι οι τουρίστες αγαπάνε Θεσσαλονίκη και θέλουν να την επισκεφθούν.

Η προβολή και τα διεθνή μέσα

Πολύ ενθαρρυντικά χαρακτηρίζει η κ.Καραγιάννη και τα μηνύματα από διάφορα διεθνή ταξιδιωτικά έντυπα που προτείνουν τη Θεσσαλονίκη ως προορισμό.

Χαρακτηριστικό το πρόσφατο δημοσίευμα της Guardian που εντάσσει τη Θεσσαλονίκη στους 22 must see προορισμούς της Ευρώπη. Όσο για τις χολιγουνταινές κινηματογραφικές παραγωγές που γυρίζονται στην πόλη, η αντιδήμαρχος σημειώνει ότι είναι πολύ σημαντικό για την προβολή της πόλη στο εξωτερικό το γεγονός ότι έντυπα ασχολούνται με τη Θεσσαλονίκη με αφορμή τα γυρίσματα ταινιών, ενώ και εξαιρετικά σημαντική είναι και η απήχηση που έχουν οι αναρτήσεις των ίδιων των πρωταγωνιστών μέσω των σόσιαλ μίντια, δεδομένου ότι έχουν εκατομμύρια followers. Ιδιαίτερη θεωρείται η συμβολή της ταινίας The Bricklayer που γυρίζεται αυτό το διάστημα καθώς διαδραματίζεται στη Θεσσαλονίκη, βάσει σεναρίου,  και δεν γυρίζεται απλά εδώ. Σύμφωνα με την κ. Καραγιάννη «είναι ενθουσιασμένοι με την πόλη» ενώ δηλώνουν την πρόθεσή τους να γίνει αναφορά στη Θεσσαλονίκη και στα backstage που θα γυριστούν, δηλαδή στις μικρές συνεντεύξεις που δίνουν πρωταγωνιστές πριν βγει η ταινία για προβολή στους κινηματογράφους. «Η πόλη αρχίζει να αναγνωρίζεται» τονίζει  η κ. Καραγιάννη. Είναι ενδεικτικό ότι σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα εταιρίας σημειώνεται άνοδος διαδικτυακών αναζητήσεων για τη Θεσσαλονίκη κατά 213% σε σχέση με το 2021 και αύξηση κατά 3% σε σχέση με το 2019. Κατά την κ. Καραγιάννη αυτό δεν έγινε τυχαία. Συνέβαλαν μια σειρά από γεγονότα όπως οι χολιγουντιανές παραγωγές αλλά και η ένταξή στο Δίκτυο Δημιουργικών Πόλεων Γαστρονομίας (Creative Cities of Gastronomy) της UNESCO που πέτυχε πρόσφατα η πόλη, με αποτέλεσμα να υπάρχουν αναφορές στον παγκόσμιο Τύπο.

«Όλα αυτά που γίνονται στην πόλη βοηθούν στην εξωστρέφειά της και δυναμώνουν τον προορισμό», λέει η κ. Καραγιάννη, ενώ δρουν ως συγκοινωνούντα δοχεία για άλλες σημαντικές ενέργειες, όπως η αύξηση των αεροπορικών πτήσεων, καθώς για να βάλει μια εταιρία πτήσεις θα πρέπει να υπάρχει ζήτηση για τον προορισμό.

Μάλιστα, πρόσφατα έγιναν συζητήσεις για απευθείας πτήσης Θεσσαλονίκη- Τελ Αβίβ. Το Ισραήλ αγαπάει πολύ τη Θεσσαλονίκη και υπάρχουν παραδοσιακοί δεσμοί, όπως λέει η κ. Καραγιάννη που ταξίδεψε στο Τελ Αβίβ για να συμμετέχει στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού ΙΜΤΜ 2022. Έγινε σειρά επαφών για την ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος από το Ισραήλ. Οι συγκεκριμένοι τουρίστες αποτελούν δυνατό target group για τη Θεσσαλονίκη καθώς δεν είναι τουρίστες του «ήλιος-θάλασσα» αλλά τουρίστες πόλης, δηλαδή οι διακοπές τους είναι κυρίως Σεπτέμβριο-Οκτώβριο.

Η κ. Καραγιάννη με τον υπουργό Τουρισμού κ. Κικίλια στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού ΙΜΤΜ 2022

Σε ότι αφορά τις τουριστικές ροές από Ρωσία - Ουκρανία, η κ. Καραγιάννη επισημαίνει ότι οι εξελίξεις δεν επηρεάζουν τόσο πολύ τη Θεσσαλονίκη ως προορισμό καθώς οι συγκεκριμένες χώρες αποτελούν μικρό ποσοστό του εισερχόμενου τουρισμού για την πόλη σε επίπεδο διαμονών. Μεγαλύτερο πλήγμα θα δεχθούν Χαλκιδική και Πιερία.

Τέλος, για την εικόνα που υπάρχει για άλλες αγορές, η ίδια αναφέρει ότι ενδιαφέρον έχει σημειωθεί και από Δανία και Αυστρία ενώ στο «παιχνίδι» μπαίνουν και Σκανδιναβικές χώρες. Κινήσεις γίνονται και για προσέλκυση τουρισμού από τις ΗΠΑ. Το ενδιαφέρον από Αμερική είναι κυρίως για προσκυνηματικό τουρισμό. Δεν είναι μόνο η Θεσσαλονίκη που συμμετέχει σε αυτό αλλά και η Καβάλα και η Καλαμπάκα.