Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Χωρίς λεωφορεία η Θεσσαλονίκη – Προ των πυλών νέα 24ωρη απεργία στον ΟΑΣΘ

Κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις τους οι εργαζόμενοι - Κάνουν πορεία στους δρόμους του κέντρου

Της ΛΕΜΟΝΙΑΣ ΒΑΣΒΑΝΗ

Με 24ωρη απεργία την Τετάρτη 1/6 θα συνεχίσει τις κινητοποιήσεις του το Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΘ. Την ίδια ώρα δεσμεύεται ότι την περίοδο των  πανελλαδικών εξετάσεων δεν θα  υπάρχει απεργία και ότι τα λεωφορεία θα κυκλοφορήσουν κανονικά.

Σε κάθε περίπτωση εάν δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματα των εργαζομένων που είναι το ζήτημα της συλλογικής σύμβασης εργασίας και αυτό των δύο επιδομάτων (βαρέα ανθυγιεινά και θέσης) θα προβούν σε άλλες μορφές κινητοποιήσεων.

Αυτή την ώρα όπως ανέφερε ο πρόεδρος του συνδικάτου εργαζομένων ΟΑΣΘ κ. Γιάννης Δήμκας "Κυκλοφορούν κατά μέσο όρο από 280 ως 320 λεωφορεία", ενώ υπάρχουν προβλήματα υποστελέχωσης ανθρώπινου δυναμικού, με ένα μεγάλο μέρος του να είναι σε μεγάλη ηλικία. Ενδεικτικά τόνισε πως αυτή την στιγμή υπάρχει ανάγκη για επιπλέον 250 οδηγούς και ότι ο οργανισμός έχει να κάνει προσλήψεις από το 2011. Συμπλήρωσε επίσης ότι το 1/4 των εργαζομένων έχει φύγει με μετατάξεις.

Ο κ.  Δήμκας έκανε μια αναδρομή στο παρελθόν, μίλησε για τις επιπτώσεις της κρατικοποίησης του οργανισμού και της παραχώρησης γραμμών στα ΚΤΕΛ. "Το 2019 δόθηκαν  άλλες 25 γραμμές στα ΚΤΕΛ. Ήρθαν οχήματα λίζινγκ για το συγκοινωνιακό έργο. Οχήματα ακατάλληλα για την Ελλάδα, με δύο πόρτες, που δεν είχαν παράθυρα... . Όλο αυτό το διάστημα οι εργαζόμενοι έβαλαν "πλάτη", δουλεύοντας σε συνθήκες ακατάλληλες, δίχως την σωστή συντήρηση οχημάτων. Είχαμε 9 συναδέλφους νεκρούς και το 1/4 των εργαζομένων είχε νοσήσει", δήλωσε. Μιλώντας για τα αιτήματα των εργαζομένων σημείωσε ότι η κατάσταση είναι στάσιμη. "Η κυβέρνηση δεν ενεργοποιεί την συλλογική σύμβαση εργασίας. Από αρχές Απρίλη έκοψε το ανθυγιεινό επίδομα και το επίδομα θέσης" σημείωσε. Απαντώντας σε ερώτηση είπε πως το ανθυγιεινό επίδομα αφορά στο 80% των εργαζομένων και ότι είναι 150 ευρώ μεικτά, ενώ πρόσθεσε ότι ζητούνται να επιστραφούν τα παραπάνω επιδόματα για τα πέντε τελευταία χρόνια που δόθηκαν.

Παράλληλα έκρουσε τον κώδωνα κινδύνου για το μέλλον του οργανισμού σχολιάζοντας ότι δεν γνωρίζουν τι θα γίνει μετά τις 31/12/22 οπότε και εκκαθαρίζεται ο ΟΑΣΘ. "Μέχρι σήμερα με όποιους ήρθαμε σε επικοινωνία για να μάθουμε τι θα γίνει μετά, ποιο θα είναι το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη, κανείς δεν ξέρει να μας πει", ανέφερε ο κ Δήμκας ενώ  αναρωτήθηκε "μήπως όλα αυτά έχουν στόχο την ιδιωτικοποίηση του οργανισμού".

Για χρήση παρωχημένων ανταλλακτικών έκανε λόγο ο Κώστας Ηλίου, μέλος του ΔΣ του συνδικάτου εργαζομένων ΟΑΣΘ τονίζοντας ότι: «Με προφορικές εντολές της διοίκησης βγαίνουν ανταλλακτικά παροπλισμένα και με αυτά αλλάζονται αλλά χαλασμένα για να βγουν έπειτα τα οχήματα σε κυκλοφορία».

Από την πλευρά του ο αντιπρόεδρος του ΕΚΘ κ. Παναγιώτης Χατζάκος εξέφρασε την στήριξη στους εργαζόμενους τονίζοντας πως θεωρεί τον αγώνα τους δίκαιο. "Η διοίκηση ΟΑΣΘ προσπαθεί να βάλει εργαζόμενους και επιβατικό κοινό να αλληλοχτυπηθούν. Από πλευρά ΕΚΘ διαβεβαιώνουμε πως στηρίζουμε αγώνα εργαζομένων. Δεν φταίνε οι εργαζόμενοι για τα δεινά των συγκοινωνιών στην πόλη" σημείωσε.

Να σημειωθεί ότι μέχρι τις 2 τι μεσημέρι σήμερα υπάρχει στάση εργασίας. Επίσης εκπρόσωποι των εργαζομένων έκαναν συγκέντρωση μπροστά στο ΕΚΘ, ενώ κάνουν και πορεία στους δρόμους του κέντρου.

Δείτε τις φωτογραφίες του TyposThes:

oasth_apergia_4.jpg
oasth_apergia_2.jpg
oasth_apergia_1.jpg
oasth_apergia_3.jpg

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

Θεσσαλονίκη: «Δεν πληρώνω» σε βενζινάδικα – Πάνε στο POS αλλά η κάρτα δεν έχει λεφτά

Κλειστοί οι δρόμοι αυτή την Κυριακή στο κέντρο της Θεσσαλονίκης

Θεσσαλονίκη: Κατάστημα πουλούσε λαθραία τσιγάρα – Τα έκρυβε σε αφρολέξ (ΦΩΤΟ)

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Δόμνα Μιχαηλίδου: Μικρή ήθελα να γίνω ναυπηγός, αστροναύτης ή υπάλληλος σουπερμάρκετ
Για αρκετό καιρό πρέπει να αποδείξεις ότι δεν είσαι ελέφαντας, είπε σε συνέντευξή της η υφυπουργός
Δόμνα Μιχαηλίδου: Μικρή ήθελα να γίνω ναυπηγός, αστροναύτης ή υπάλληλος σουπερμάρκετ