Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Πόσο θα ανέβει η ταρίφα στα ταξί - Οι νέες τιμές

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

Αυξήσεις στα κόμιστρα των ταξί φέρνουν οι εκρηκτικές τιμές στα καύσιμα αφού, όπως δηλώνουν οι αυτοκινητιστές, ο κλάδος τους αντιμετωπίζει πολύ μεγάλο πρόβλημα και δεν έχει άλλες αντοχές.

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταξί ενημέρωσε με ανακοίνωσή της ότι μετά από συνάντηση που πραγματοποίησε το Προεδρείο της ΠΟΕΙΑΤΑ στις 16/6/2022 με το Υπουργείο, ο Υπουργός έκανε αποδεκτή την ομόφωνη πρόταση της ομοσπονδίας για την αναπροσαρμογή του κομίστρου. Το νέο τιμολόγιο θα ισχύει από την στιγμή που αναρτηθεί το σχετικό ΦΕΚ, κάτι που αναμένεται να γίνει την επόμενη εβδομάδα.

«Με το πετρέλαιο κινούμαστε, γι αυτό και ζητήσαμε την αναπροσαρμογή. Από την στιγμή που δεν υπάρχει κάποια επιδότηση καυσίμου, ή μείωση φόρου καυσίμου για τους επαγγελματίες, θα πρέπει να αναπροσαρμόσουμε το τιμολόγιο τόσο όσο να καλύψει κάτι από τα λειτουργικά μας έξοδα», όπως δηλώνει χαρακτηριστικά μιλώντας στο "TyposThes" ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Θεσσαλονίκης «Ο Ερμής» κ. Κλήμης Λεοντιάδης.

Όπως σημειώνει το τιμολόγιο είχε να αναπροσαρμοστεί 14 χρόνια, από το 2008, ενώ ερωτηθείς αν φοβούνται ότι θα υπάρξει επίπτωση στην κίνηση,  αναφέρει ότι «δεν θα είναι τόσο μεγάλη η αύξηση ώστε να αποτρέψει τον κόσμο από το να πάρει ταξί. Θα είναι σε λογικά πλαίσια. Ο επιβάτης δε θα δει τρομερή διαφορά σε κάθε δρομολόγιο». «Η τιμή του κομίστρου που υπάρχει μέχρι τώρα δε βοηθούσε και γι αυτό ζητήσαμε αναπροσαρμογή. Είναι πολύ λίγα τα χρήματα που εισπράττουμε, βάσει της ακρίβειας που υπάρχει. Δεν είναι μόνο το πετρέλαιο, είναι  και τα υπόλοιπα είδη που έχουν ανέβει, όπως ανταλλακτικά κλπ», προσθέτει.

Γενικά όλο το διάστημα της πανδημίας του κορωνοϊού, ο κόσμος χρησιμοποιούσε αρκετά το ταξί φοβούμενος να μπει στα λεωφορεία. Πλέον τις ημέρες που υπάρχει δουλειά κινούνται τα ταξί στην πόλη. Ωστόσο αν δεν υπάρχει δουλειά προτιμούν να βρίσκονται στις πιάτσες. «Όσο είναι τα ταξί στις πιάτσες να ξέρετε ότι δεν υπάρχει δουλειά», τονίζει ο κ. Λεοντιάδης χαρακτηριστικά.

5-pinakas-komistro-edx-oxhmatvn.png

Οι νέες τιμές

Με βάση τον τιμοκατάλογο που δημοσίευσε η ΠΟΕΙΑΤΑ, μετά την αναπροσαρμογή του κομίστρου, η πτώση της σημαίας θα αυξηθεί στο 1,80 από 1,19 ευρώ, ενώ η ελάχιστη αποζημίωση ορίζεται στα 4 ευρώ, από 3,16 ευρώ.

Επίσης, η τιμή χλμ εντός περιμετρικής ζώνης (μονή ταρίφα) ορίζεται στα 0.90 ευρώ από 0.68 και εκτός περιμετρικής ζώνης (διπλή ταρίφα) στο 1,25 από 1,19. Το νυχτερινό από 00.00-05.00 θα είναι 1,25 ευρώ από 1,19.

Η διαδρομή από Αεροδρόμιο προς το κέντρο της Θεσσαλονίκης και αντίστροφα, κατά τις ώρες από 05.00 έως 00.00 ορίζεται στα 24 ευρώ από 18 ευρώ, ενώ τις νυχτερινές ώρες θα είναι 32 ευρώ. Η χρέωση από και προς αεροδρόμιο αυξάνεται στα 4 ευρώ από 3,16 ευρώ.

Από λιμάνια, σιδηροδρομικούς σταθμούς και ΚΤΕΛ η χρέωση παραμένει στο 1,07 όπως και η χρέωση για αποσκευές άνω των 10 κιλών παραμένει στα 40 λεπτά η μία.

Επίσης, η Χρονοχρέωση ανά ώρα-Μέγιστη διάρκεια αναμονής 20 λεπτά ορίζεται στα 15 ευρώ (από 10,85).

 Η διαδρομή Αεροδρόμιο-Κέντρο Αθήνας (Δακτύλιος) και το αντίστροφο: 40 ευρώ (από 35 ευρώ) και το Αεροδρόμιο-Κέντρο Αθήνας (Δακτύλιος) και το αντίστροφο-Νύχτα (00.00-05.00): 55 ευρώ (από 48 ευρώ).

Αλλαγή τιμολογιακής πολιτικής και από την Beat

Στο μεταξύ, «κόστος προμίσθωσης €1,92 έως €2» επέβαλε από την Πέμπτη 16 Ιουνίου η Beat, όπως ενημέρωσε η εταιρεία τους χρήστες της εφαρμογής.

Ειδικότερα η ανακοίνωση της εταιρείας αναφέρει:

«Για περισσότερα από 11 χρόνια απορροφούμε ένα κόστος προκειμένου να μπορείς να βρεις ποιοτικές υπηρεσίες με τη γνωστή ασφάλεια και αξιοπιστία, με την οποία ταυτίστηκε το ΒΕΑΤ. Παρά το γεγονός πως σχεδιάζουμε πολύ όμορφα πράγματα για το μέλλον, δυστυχώς είναι αδύνατον σήμερα να συνεχίσουμε με το ίδιο μοντέλο λειτουργίας.

Με τη ζήτηση για υπηρεσίες ταξί να αυξάνεται συνεχώς και συνολικά 61% σε σχέση με το 2019, είναι δύσκολο για τους οδηγούς να τα βγάλουν πέρα, και παράλληλα να συνεργάζονται με εφαρμογές. Το υψηλό πλέον κόστος λειτουργίας ενός ταξί σε συνδυασμό με μια από τις χαμηλότερες τιμές ταξί στην Ευρώπη και τη συνειδητή επιλογή του ΒΕΑΤ να αποδίδει φόρους στο ελληνικό κράτος και όχι στο εξωτερικό, καθιστούν αναγκαία μια αλλαγή.

Από αύριο 16 Ιουνίου 2022 στις 12:00 το μεσημέρι, σε όλες τις κλήσεις ταξί μέσω του ΒΕΑΤ θα υπάρχει κόστος προμίσθωσης €1,92 έως €2. Αυτή η αλλαγή θα ενισχύσει το εισόδημα των οδηγών μας και θα μας επιτρέψει να εξυπηρετήσουμε περισσότερους πελάτες. Από την πλευρά μας θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε στενά την αγορά αξιολογώντας συνεχώς την απόφαση αυτή και τα αποτελέσματα της, ώστε να προβούμε έγκαιρα σε τυχόν αναπροσαρμογές εφόσον αυτό κριθεί αναγκαίο ή το επιβάλλουν τυχόν νέες ρυθμιστικές αποφάσεις για το κόστος υπηρεσιών ταξί».

Σημειώνεται ότι το κόστος προμίσθωσης είναι μια νόμιμη χρέωση σύμφωνα με τη νομοθεσία, που μπορεί να κυμαίνεται από  €0 έως €5,65 (αρ.απόφασης ΥΜΕ Α54501/5518/28.1.2014) και αντιστοιχεί στο ποσό που πρέπει να πληρώσεις για να χρησιμοποιήσεις μια υπηρεσία κλήσης ταξί. Χρησιμοποιείται ήδη από τους περισσότερους παρόχους τηλεφωνικής ή ψηφιακής διαμεσολάβησης ταξί στην Ελλάδα. Σύμφωνα με την Beat το ποσό εισπράττει ο οδηγός.

Η ανακοίνωση του υπουργείου

Νέο ενιαίο τιμολόγιο θεσπίζεται για τα κόμιστρα των Επιβατηγών Δημόσιας Χρήσης αυτοκινήτων - ταξί σε όλη την επικράτεια, με απόφαση του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιου για τις Μεταφορές, Μιχάλη Παπαδόπουλου.

Το τιμολόγιο, στο οποίο συμπεριλαμβάνεται ο Φόρος Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α.) ποσοστό 13%, διαμορφώνεται ως εξής:

− Εκκίνηση της χρέωσης κομίστρου (πτώση σημαίας): 1,8 ευρώ

− Τιμολόγιο 1 (μονή χρέωση): 0,9 ευρώ

− Τιμολόγιο 2 (για τις ώρες 00.00 έως 05.00): 1,25 ευρώ

− Χρονοχρέωση / ώρα (για το διάστημα όπου το ταξί βρίσκεται σταματημένο κατά τη διάρκεια εκτέλεσης της διαδρομής επί είκοσι (20) λεπτά της ώρας): 15 ευρώ

− Ελάχιστη διαδρομή: 4 ευρώ

− Από και προς αεροδρόμια: 4 ευρώ

− Επιβάρυνση για κάθε μίσθωση από λιμάνια - σιδηροδρομικούς σταθμούς και σταθμούς υπεραστικών λεωφορείων: 1,07 (όπως ισχύει)

− Αεροδρόμιο - κέντρο Αθήνας (δακτύλιος) και το αντίστροφο: 40 ευρώ

− Αεροδρόμιο - κέντρο Αθήνας (δακτύλιος) και το αντίστροφο (για τις ώρες 00.00 έως 05.00): 55 ευρώ

− Αεροδρόμιο - κέντρο Θεσσαλονίκης και το αντίστροφο: 25 ευρώ

− Αεροδρόμιο - κέντρο Θεσσαλονίκης και το αντίστροφο (για τις ώρες 00.00 έως 05.00): 35 ευρώ

- Αεροδρόμιο - κέντρο Καβάλας και το αντίστροφο: 40 ευρώ

- Αεροδρόμιο - κέντρο Καβάλας και το αντίστροφο (για τις ώρες 00.00 έως 05.00): 55 ευρώ.

Διευκρινίζεται ότι η επιβάρυνση για τη μίσθωση ύψους 4 ευρώ στις διαδρομές, από και προς τα αεροδρόμια, αφορά σε όλες τις διαδρομές από και προς τα αεροδρόμια της χώρας, εκτός από τις τρεις διαδρομές όπου θεσπίζονται προκαθορισμένες τιμολογήσεις (αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» - δακτύλιος Αθήνας, αεροδρόμιο «Μακεδονία» - κέντρο Θεσσαλονίκης και αεροδρόμιο Καβάλας «Μέγας Αλέξανδρος» - κέντρο Καβάλας και στις αντίστροφες κατευθύνσεις).

Επίσης, το κόμιστρο για κάθε μία (1) αποσκευή των επιβατών το βάρος της οποίας υπερβαίνει τα δέκα (10) κιλά, παραμένει στα 0,39 ευρώ συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α..

Το νέο τιμολόγιο θα τεθεί ισχύ με τη δημοσίευση της απόφασης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ