Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Μετρό στο τέλος του 2023 με το σταθμό Βενιζέλου σε λειτουργία

Στον Σταθμό «Βενιζέλου» δημιουργείται ο μεγαλύτερος αρχαιολογικός χώρος στα πλαίσια τεχνικού έργου διεθνώς, όπως τονίστηκε σήμερα

Του Μιχαήλ Λιάπη

Το μετρό Θεσσαλονίκης θα λειτουργήσει εξ αρχής με τον σταθμό Βενιζέλου ξεκαθάρισε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κώστας Καραμανλής έπειτα από σχετική ερώτηση του «TyposThes» και «Τύπος Θεσσαλονίκης». Αναλυτικά, ο υπουργός απάντησε ότι είχαν πει εξ αρχής από το 2019 ενώ διευκρίνισε ότι ποτέ δεν πίστεψαν ότι θα μπορούσε να λειτουργήσει το μετρό της Θεσσαλονίκης χωρίς τους δύο κεντρικούς σταθμούς Βενιζέλου και Αγ. Σοφίας. «Το μετρό θα λειτουργήσει στο τέλος του 2023 και με τον σταθμό Βενιζέλου», τόνισε.  Ο υπουργός μεταφορών μίλησε μέσα από τις εγκαταστάσεις του Μετρό Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο κοινής συνέντευξη Τύπου με την υπουργό πολιτισμού και αθλητισμού Λίνα Μενδώνη και τον υφυπουργό Υποδομών Γιώργο Καραγιάννη.

 «Οι προσφυγές ορισμένων καθυστέρησαν το έργο»

Την ευθύνη για την καθυστέρηση του έργου έχουν οι προσφυγές που έγιναν από ορισμένες μειοψηφίες, υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής αναφερόμενος στις καθυστερήσεις του έργου, παράλληλα κατηγόρησε ως «ψεύτες τον ΣΥΡΙΖΑ» καθώς το μετρό δεν μπορούσε να παραδοθεί το 2020 όπως έλεγαν ενώ, παράλληλα, είπε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ ξεκίνησε τις μελέτες του έργου τον Μάιο του 2019 μόλις δύο μήνες πριν τις εκλογές, αφήνοντας αιχμές για σκοπούς ψηφοθηρίας από την Αξιωματική αντιπολίτευση.

315.000 επιβάτες ημερησίως – 60.000 λιγότερα ΙΧ

Όπως είπε ο υπουργός Μεταφορών, στην πρώτη φάση του έργου, αναμένεται να έχει 315.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ θα μειωθεί σε ημερήσια βάση η κίνηση των οχημάτων κατά 60.000. Επιπλέον, όπως δήλωσε, αυτή την στιγμή στην Θεσσαλονίκη υπάρχουν 18 συρμοί τελευταίας τεχνολογίας χωρίς οδηγό ενώ αναμένεται να προστεθούν  ακόμη 15. Όπως είπε το μετρό Θεσσαλονίκης, θα είναι από τα πιο σύγχρονα Μετρό της Ευρώπης και αρχικώς θα έχει μήκος 9,6 χλμ και 13 συγχρόνους σταθμούς.

Επέκταση Μετρό προς Καλαμαριά

Όπως εξήγησε, ο κ. Καραμανλής, για την επέκταση προς Καλαμαριά, έχουν υλοποιηθεί στο 85% τα έργα πολιτικού μηχανικού, ενώ βρίσκεται στο 57% η πρόοδος στα ΗΜ συστήματα.

Για την επέκταση προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία» τόνισε ότι βρίσκονται σε εξέλιξη η γεωτεχνική έρευνα και οι τοπογραφικές μελέτες, ενώ για αυτήν προς τα δυτικά, επισήμανε πως έχει εκκινήσει η διαδικασία προσυμβατικού ελέγχου από το ελεγκτικό συνέδριο και σύντομα θα υπογραφεί η σύμβαση, ώστε να ξεκινήσουν οι πρόδρομες εργασίες. Ωστόσο, για την επέκταση προς δυτική Θεσσαλονίκη, ο κ. Καραμανλής ανέφερε πως όλα θα εξαρτηθούν από τη Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης που αναμένεται στο τέλος του 2022.

Άλματα προόδου στον σταθμό «Βενιζέλου»

Αναφορικά για την κατάσταση που επικρατεί στον σταθμό «Βενιζέλου» ο οποίος έχει καθυστερήσει την ολοκλήρωση του έργου είπε ότι έχουν γίνει άλματα προόδου και τα έργα προχωράνε. «Ολοκληρώθηκε σχεδόν στο σύνολο του έργου η ασφαλής απόσπαση των αρχαιοτήτων ώστε να φυλαχθούν και στη συνέχεια να επανατοποθετηθούν», είπε. Μάλιστα όπως υπογράμμισε, η αξιωματική αντιπολίτευση  υποστήριζε ότι κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό, αλλά όπως δήλωσε ο ίδιος , έγινε και μάλιστα σε χρόνο ρεκόρ. Επίσης όπως είπε, έχει ήδη ξεκινήσει η εφαρμογή των αναγκαίων μέτρων αντιστήριξης του σταθμού και το κατασκευαστικό έργο στο κεντρικό τμήμα του σταθμού  Βενιζέλου. «Θέλουμε και μετρό και αρχαία» υπογράμμισε. Είπε ότι οι λαμαρίνες υπολογίζεται να απομακρυνθούν περί τον Σεπτέμβριο του 2023 και η άνοδος στην οδό θα δοθεί στην κυκλοφορία στο τέλος Δεκεμβρίου 2023.

«Δεν υπάρχει πουθενά αλλού αντίστοιχος τέτοιος αρχαιολογικός χώρος»

 «Στον Σταθμό «Βενιζέλου» δημιουργείται ο μεγαλύτερος αρχαιολογικός χώρος στα πλαίσια τεχνικού έργου διεθνώς δεν υπάρχει πουθενά αλλού αντίστοιχος τέτοιος αρχαιολογικός χώρος», υπογράμμισε κατά την τοποθέτησή της η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λινα Μενδώνη. 

 «Τα νέα ευρήματα στους σταθμούς «Βενιζέλου» και «Αγ. Σοφίας» αποτυπώνουν διαχρονικά την πολεοδομικής εξέλιξη του αστικού Ιστού στο ύψος της κεντρικής οδού που πάντα διέτρεχε την πόλη στην ίδια περίπου χάραξη». Παράλληλα η κα Μενδώνη αποκάλυψε ότι από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα οι οδοί διανοίγονται περίπου στα ίδια σημεία. «Διαχρονικά οι βασική άξονες της Θεσσαλονίκης επομένως και του μετρό δεν μπορούσε παρά να ακολουθήσει την ίδια περίπου χάραξη κατέληξε.

Παράλληλα η κα. Μενδώνη ανακοίνωσε την δημιουργία ενός μεγάλου μουσείου με τα αρχαιολογικά ευρήματα του Μετρό τα οποία στον αριθμό ξεπερνούν τα 300.000, στον χώρο του πρώην Στρατοπέδου Παύλου Μελά καθώς και στον σταθμού του Σιντριβανίου.

Ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι με την ολοκλήρωση του μετρό Θεσσαλονίκης πολίτες και επισκέπτες θα απολαμβάνουν τα αποτελέσματα της μεγαλύτερης ανασκαφής που έχει γίνει στην πόλη, με τα «ζωντανά μουσεία» στους σταθμούς Βενιζέλου, Πλατεία Δημοκρατίας, Αγίας Σοφίας, Συντριβάνι και Φλέμινγκ, αλλά και στο crossover μπροστά στη Βιβλιοθήκη του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, όπου θα εκτεθεί μέρος των 300.000 ευρημάτων, μεταξύ των οποίων το τμήμα του Decumanus Maximus που αποσπάστηκε από την Αγίας Σοφίας.

Εξάλλου, όπως αναφέρθηκε το ενιαίο εισιτήριο για τη χρήση του μετρό Θεσσαλονίκης αναμένεται να είναι κοντά στο ένα ευρώ, αν και ακόμη δεν έχει οριστικοποιηθεί το ακριβές ύψος του.

Δείτε το βίντεο του TyposThes από την "καρδιά" του μετρό Θεσσαλονίκης, από το κέντρο ελέγχου που επισκέφθηκε νωρίτερα σήμερα η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τροχαίο στη Βουλή: Ενοχή του αστυνομικού για ανθρωποκτονία από αμέλεια ζήτησε ο Εισαγγελέας
Η απόφαση του δικαστηρίου θα ανακοινωθεί αύριο το πρωί - Τι είπε ο κατηγορούμενος στην απολογία του
Τροχαίο στη Βουλή: Ενοχή του αστυνομικού για ανθρωποκτονία από αμέλεια ζήτησε ο Εισαγγελέας