Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Η «καρδιά» του τουρισμού θα χτυπά για ένα τριήμερο στη Θεσσαλονίκη

Από 18-20 Νοεμβρίου θα διοργανωθεί το τουριστικό δίδυμο Philoxenia και Hotelia, ενώ παράλληλα διοργανώνεται φέτος και η Real Estate Expo North

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

Η «καρδιά» του τουρισμού θα χτυπά στη Θεσσαλονίκη το τριήμερο 18 με 20 Νοεμβρίου, όπως αναφέρθηκε από τη διοίκηση της ΔΕΘ-Helexpo, στη διάρκεια σημερινής συνέντευξης Τύπου για τις εκθέσεις Philoxenia και Hotelia, στις οποίες θα είναι παρούσα όλη η εγχώρια τουριστική βιομηχανία και οι φορείς του κλάδου, με 3.500 επιχειρηματικά ραντεβού να είναι ήδη προγραμματισμένα ενώ πολλές και ενδιαφέρουσες είναι και οι παράλληλες εκδηλώσεις.

Κατά το ίδιος διάστημα θα διοργανωθεί φέτος και η Real Estate Expo North η βορειοελλαδική εκδοχή της γνωστής διοργάνωσης Real Estate Expo που για πρώτη φορά φιλοξενείται στη ΔΕΘ και η οποία έρχεται να καλύψει τις βορειοελλαδικές επενδυτικές ανάγκες στον χώρο της κτηματαγοράς.

Για το σημαντικότερο τουριστικό γεγονός στη χώρα, έκανε λόγο ο πρόεδρος της ΔΕΘ-Helexpo κ. Τάσος Τζήκας, σημειώνοντας ότι ο Νοέμβριος συνεχίζει με δυνατά εκθεσιακά γεγονότα.

Με 235 εκθέτες από 18 χώρες, τιμώμενη χώρα την Αρμενία και τιμώμενο δήμο το Ηράκλειο Κρήτης, η 37η Διεθνής Έκθεση Τουρισμού Philoxenia θα αποτελέσει για μια ακόμη χρονιά σημείο συνάντησης του τουριστικού κλάδου και θα φέρει πιο κοντά στους βορειοελλαδίτες επισκέπτες δημοφιλείς προορισμούς από όλη την Ελλάδα.

Όπως είπε ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ-Helexpo κ. Κυριάκος Ποζρικίδης έπειτα από δυο χρόνια φέτος θα βρίσκονται στη Θεσσαλονίκη με φυσική παρουσία 115 hosted buyers από 35 χώρες και μία επιχειρηματική αποστολή 158 ατόμων από το Ιρακινό Κουρδιστάν συντονισμένη από το Εμπορικό Επιμελητήριο του Ερμπίλ, γεγονός που δείχνει την εξωστρέφεια και τη διεθνοποίηση των δυο εκθέσεων.  Μάλιστα η συντριπτική πλειοψηφία των hosted buyers, το 97% συγκεκριμένα, έρχεται για πρώτη φορά στην έκθεση. Μάλιστα, μετά τη λήξη της διοργάνωσης θα πραγματοποιηθούν γι’ αυτούς τρία fam trips σε συνεργασία με την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας  Θράκης, τον Δήμο Επιδαύρου και το Επιμελητήριο Κιλκίς

Το ξενοδοχείο του μέλλοντος, γαστρονομία και η τέχνη του καφέ

Η Διεθνής Έκθεση Ξενοδοχειακού Εξοπλισμού Hotelia, συγκέντρωσε φέτος 100 εκθέτες και θα επικεντρωθεί στο ξενοδοχείο του μέλλοντος ενώ θα υποδεχθεί και τις γνωστές θεματικές

 All About Gastronomy (με την επιμέλεια της εταιρείας Chef Stories) και All About Café.

Στο πλαίσιο της πρώτης θα παρουσιαστούν δράσεις με ιδιαίτερες γεύσεις και ιδέες, μοναδικοί συνδυασμοί προϊόντων και βραβευμένοι παραγωγοί, που θα εμπλουτίσουν τις γνώσεις κάθε ενδιαφερόμενου επαγγελματία. Στο τραπέζι της ειδικής ενότητας dining area στο περίπτερο 9, στις 3 ημέρες της έκθεσης, θα γίνουν masterclasses και θα παρουσιαστούν γευστικά τοπικά προϊόντα, άριστης ποιότητας, με χαμηλό ενεργειακό αποτύπωμα, από διάφορες περιοχές της χώρας, σε μοναδικούς συνδυασμούς με θέμα «My Local Greek Choice». Στο All About Café, που αποτελεί μια ενότητα αφιερωμένη στην τέχνη της δημιουργίας καφέ με workshops και με τον μοναδικό Latte Art ThrowDown Competition. Καταξιωμένοι baristas και roasters θα εντυπωσιάσουν με τις τεχνικές και τις δεξιότητές τους και θα αποκαλύψουν μέσα από μια σειρά σεμιναρίων και παρουσιάσεων τις αρωματικές «συνταγές» του καφέ στους επαγγελματίες του χώρου, αλλά και στους λάτρεις του στο Περίπτερο 12 με Μέγα Χορηγό το Barista’s Gold της Νουνού και Χορηγό Μηχανολογικού Εξοπλισμού την εταιρεία Eurogat.

Συνέδριο για τον αθλητικό τουρισμό, φωτογραφία και φεστιβάλ εργασίας

Η Philoxenia πλαισιώνεται από πλούσιες παράλληλες εκδηλώσεις με θεματικές παρουσιάσεις και ημερίδες. Μεταξύ αυτών ξεχωρίζει το Συνέδριο της, που φέτος θα εστιάσει στον αθλητικό τουρισμό, τις καλές πρακτικές και ευκαιρίες ανάπτυξης του στο οικονομικό και στο τουριστικό επίπεδο (19 Νοεμβρίου στο Περίπτερο 14). Την εναρκτήρια ομιλία του θα κάνει ο υπουργός Τουρισμού, κ. Βασίλης Κικίλιας, ενώ στο συνέδριο θα συμμετάσχουν αναγνωρισμένοι ομιλητές.

Εν τω μεταξύ η ΔΕΘ-Helexpo σε συνεργασία με την ομάδα Greek Instagrammers Events προσκάλεσαν φωτογράφους κάθε επιπέδου (επαγγελματίες ή μη) να στείλουν φωτογραφίες για συμμετοχή σε ανοιχτό διαγωνισμό με θέμα «Philoxenia & Travel». Στόχος του διαγωνισμού ήταν η δημιουργία ομαδικής έκθεσης φωτογραφίας που θα αναδεικνύει τη χώρα μας ως έναν όμορφο και φιλόξενο ταξιδιωτικό προορισμό και όπου τελικά συμμετέχουν 87 φωτογράφοι. Παράλληλα με τις εκθέσεις, στο Σ.Κ. Ι. Βελλίδης θα διεξαχθεί το μεγαλύτερο φεστιβάλ εργασίας από τη Skywalker, όπου θα πραγματοποιηθούν συναντήσεις και συνεντεύξεις πρόσληψης προσωπικού με τουριστικές επιχειρήσεις από όλη τη χώρα.

Ξένοι επενδυτές στη Θεσσαλονίκη

Περισσότεροι από 50 ξένοι επενδυτές από διεθνείς αγορές θα βρεθούν στη Real Estate Expo North, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της RM International, συνδιοργανώτριας της έκθεσης για το real estate, κ. Κωστή Μοσχονά. Όπως σημείωσε, η γεωγραφική θέση της Θεσσαλονίκης και η σχέση της με τα Βαλκάνια είναι σημαντικό σημείο για την ανάπτυξη της κτηματαγοράς στην περιοχή.

Top επενδυτικό προορισμό στο real estate χαρακτήρισε τη Θεσσαλονίκη ο πρόεδρος του Συλλόγου Μεσιτών Θεσσαλονίκης, κ. Κωνσταντίνος Τζάρος, εκφράζοντας την ικανοποίησή του για τη διοργάνωση της Real Estate Expo North στην πόλη.

“Sold out” η Θεσσαλονίκη

Μετά απο δυο χρόνια η Θεσσαλονίκη θα είναι πραγματικά sold out όπως τόνισε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ. Κωνσταντίνος Ζέρβας, αναφέροντας ότι μετά τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο που θεωρούνται ως «μήνες της Θεσσαλονίκης», πλέον και ο Νοέμβριος είναι sold out μήνας ενώ η πόλη συνεχίζει δυναμικά και για τα Χριστούγεννα.

Η Philoxenia με τη μακρά της εμπειρία βρίσκει σήμερα ένα πολύ καλύτερο τουριστικό περιβάλλον στην πόλη σήμερα, σημείωσε ο δήμαρχος και μίλησε για τις διακρίσεις της πόλης και την έμφαση που δίνεται στον τομέα της γαστρονομίας, για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας αλλά και για τις νέες επενδύσεις σε ξενοδοχεία, λέγοντας πως πλέον η πόλη έχει 5.000 κλίνες πέντε αστέρων. Μίλησε ακόμη και για τα μεγάλα επενδυτικά protects που είτε έχουν ολοκληρωθεί είτε βρίσκονται σε φάση ωριμότητας, είτε ξεκινούν, αναφέροντας πως ξεκινάει το μεγάλο προτζεκτ στα ανατολικά, η επένδυση στα Κεραμεία Αλλατίνη, αλλά και το προτζεκτ Φιξ.

Όλα αυτά, θα συντελέσουν ώστε στην επόμενη δεκαετία η Θεσσαλονίκη να έχει ένα τελείως διαφορετικό πρόσωπο.

Οι κλαδικές εκθέσεις της ΔΕΘ-Helexpo έχουν εκτοξευθεί εντυπωσιακά, δήλωσε η πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης, κα Βούλα Πατουλίδου, ενώ ειδικά για τη Philoxenia είπε ότι το ισχυρό της brand ενισχύεται κάθε χρόνο όλο και περισσότερο. Μίλησε για την προσπάθεια προβολής της πόλης, αναφέροντας ως παράδειγμα ότι για δυο εβδομάδες κυκλοφορούσαν στο Λονδίνο τα κόκκινα διώροφα λεωφορεία με τη λέξη Θεσσαλονίκη και με προβολή του προορισμού, στο πλαίσιο της μεγάλης τουριστικής έκθεσης World Travel Markets, στην οποία συμμετείχε και ο ΟΤΘ με δικό του σταντ. Προανήγγειλε δε και μια έκπληξη στη φετινή Philoxenia λέγοντας ότι ένας Έλληνας θα κάνει μια προσπάθεια να παρουσιάσει τη Θεσσαλονίκη με το δικό του τρόπο έτσι ώστε να τραβήξει η πόλη περαιτέρω τα φώτα της δημοσιότητας.

Περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης των σχέσεων Ελλάδας - Αρμενίας

Πρώτη φορά η Αρμενία γίνεται Τιμώμενη Χώρα σε μια τουριστική έκθεση στην Ελλάδα, όπως ανέφερε ο επίτιμος πρόξενος της Δημοκρατίας της Αρμενίας, κ. Akis T. Dagazian, ο οποίος χαρακτήρισε το γεγονός αυτό ως ορόσημο για τις διμερείς σχέσεις των δύο χωρών. «Οι σχέσεις μας βρίσκονται σε πολύ υψηλό επίπεδο, αλλά υπάρχει μεγάλο περιθώριο περαιτέρω βελτίωσης στους τομείς του εμπορίου, της οικονομίας και του τουρισμού», είπε μεταξύ άλλων.

Δίνοντας κάποια στοιχεία για τον τουρισμό είπε ότι στον τομέα αυτό η Αρμενία έχει να επιδείξει πολλές επιτυχίες τα τελευταία 10 χρόνια, κάνοντας λόγο για διπλασιασμό του εισερχόμενου τουρισμού στη χώρα το διάστημα αυτό (1,9 εκατ. το 2019). Το πρώτο δεκάμηνο του 2022 έχει ήδη καταγράψει 1,4 εκατ. τουρίστες η χώρα.

Επιτυχημένη η τουριστική περίοδος στο Ηράκλειο

Τόσο ο δήμαρχος Ηρακλείου όσο και μεγάλη αποστολή από την περιοχή θα δώσει το παρών στην έκθεση Philoxenia, όπως δήλωσε ο αντιδήμαρχος αναπτυξιακού προγραμματισμού-ψηφιακού μετασχηματισμού, ολοκληρωμένης ανάπτυξης υπαίθρου και τουρισμού, κ. Γιώργος Σισαμάκης. Όπως είπε, ο δήμος επέλεξε η Philoxenia να είναι η πρώτη έκθεση όπου συμμετέχει, για να παρουσιάσει το ανανεωμένο του τουριστικό προϊόν.  Για τη φετινή τουριστική περίοδο είπε πως ήταν πετυχημένη. «Πιάσαμε περίπου τα νούμερα του 2019» όπως είπε, αναφέροντας ότι και τον Οκτώβριο, το ποσοστό αφίξεων στο Ηράκλειο σε σχέση με το 2019 ήταν αυξημένο κατά 18,5%. Είπε ακόμα ότι γενικά στην Ελλάδα αλλά και ιδιαίτερα στην Κρήτη και στο Ηράκλειο «φαίνεται να αναπτύσσονται επενδύσεις στον τουρισμό με πάρα πολύ συγκεκριμένο προσανατολισμό σε υψηλού επιπέδου επισκέπτες και αυτό είναι πολύ σημαντικό, παράλληλα με τα δυο βασικά έργα υποδομών που χρειάζεται η Κρήτη, αυτό του βορειοδυτικού άξονα και του νέου αεροδρομίου Ηρακλείου». Για την στρατηγική του δήμου Ηρακλείου για την ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος, ανέφερε ότι έχει βασική κατεύθυνση της γαστρονομία, ενώ πρόσθεσε ότι αποτελεί στόχο η ανάδειξη του προορισμού σε city break προορισμό.

ΕΞΘ: Να αλλάξει πίστα η Θεσσαλονίκη

Την επιθυμία των ξενοδόχων να αλλάξει η Θεσσαλονίκη «πίστα» την επόμενη ημέρα μετέφερε ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, κ. Ανδρέας Μανδρίνος.

«Βάζουμε ψηλά τον πήχη», ανέφερε ενημερώνοντας ότι οι πληρότητες στην πόλη για τον Οκτώβριο φέτος, αγγίζουν το 75%, κατά 10% μειωμένες έναντι του 2019, ενώ το σύνολο της χρονιάς θα κλείσει κατά 13% κάτω από το 2019. Για τη μέση τιμή του δωματίου για την τρέχουσα χρονιά, είπε πως παρουσιάζει αύξηση κατά 13%, έναντι του 2019, καθώς έγινε επανακοστολόγηση τιμών λόγω της διεθνούς συγκυρίας και του ενεργειακού.

Τη Philoxenia επέλεξε το Thessaloniki Convention Bureau (TCB)  για να παρουσιάσει την Greek Meetings Alliance, μια στρατηγική συμμαχία του με το This is Athens Convention & Visitors Bureau και τον HAPCO, όπως ανέφερε ο πρόεδρος του TCB, κ. Γιάννης Ασλάνης, σημειώνοντας πως η ανάπτυξη του κομματιού MICE είναι μια σημαντική ευκαιρία για τον τουρισμό και τις τοπικές οικονομίες. Όπως είπε η χώρα ανέβηκε στην 47η θέση παγκοσμίως, σε ό,τι αφορά τον συνεδριακό τουρισμό και στην 35η θέση στην Ευρώπη κάνοντας λόγο για πολύ σημαντικά νούμερα. Όπως πρόσθεσε, το σημαντικό πλεονέκτημα του συνεδριακού, επιχειρηματικού και εκθεσιακού τουρισμού, είναι ότι δεν έχει εποχικότητα και συμβάλει στην επιμήκυνση της σεζόν ενώ έχει και υψηλότερη κατά κεφαλήν δαπάνη. Στο πλαίσιο αυτό τόνισε την ανάγκη πραγματοποίησης για αυτό το είδος τουρισμού μιας εξειδικευμένης καμπάνιας από τον ΕΟΤ και δημιουργίας πολιτικής κινήτρων. 

Τη δυναμική με την οποία συνεχίζει τις εκθεσιακές της δράσεις η ΔΕΘ-Helexpo υπογράμμισε ο γενικός διευθυντής της εταιρείας, κ. Αλέξης Τσαξιρλής.

ΧΡΗΣΙΜΑ

Ωράριο για Philoxenia (Περίπτερα 13, 14, 15)

Παρασκευή 11.00-20.00 - για εμπορικούς επισκέπτες

Σάββατο 10:00-20:00 - για εμπορικούς επισκέπτες και κοινό

Κυριακή 10:00-18:00 - για εμπορικούς επισκέπτες και κοινό

Είσοδος σε Philoxenia

  • Με προσκόμιση του Δελτίου Εμπορικού Επισκέπτη στην είσοδο της έκθεσης
  • Με προεγγραφή στην ιστοσελίδα της ΔΕΘ-HELEXPO
  • Με εισιτήριο για το κοινό (τιμή εισιτηρίου 5€)

Είσοδος σε Ηοtelia (Περίπτερα 8, 9, 10, 12) 

  • Με προσκόμιση του Δελτίου Εμπορικού Επισκέπτη στην είσοδο της έκθεσης
  • Με προεγγραφή στην ιστοσελίδα της HOTELIA
  • Με εισιτήριο για το κοινό, μόνο για το Σαββατοκύριακο, τιμή εισιτηρίου 5€

Eγγραφή επισκεπτών για REAL ESTATE EXPO NORTH ΕΔΩ

Δωρεάν Parking για τους εκθέτες και τους επισκέπτες

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Θεσσαλονίκη: Έργα στον Περιφερειακό από την ΠΚΜ – Πού έχει κυκλοφοριακές ρυθμίσεις
Εργασίες κοπής πρασίνου πραγματοποιούνται και σήμερα από συνεργεία της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας
Θεσσαλονίκη: Έργα στον Περιφερειακό από την ΠΚΜ – Πού έχει κυκλοφοριακές ρυθμίσεις