Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

O ΟΑΣΘ αντιδρά στις δηλώσεις Χρυσοχοίδη

Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ κ. Χρήστος Στεφανίδης δήλωσε στον «Τ.Θ.»: «Αιφνιδιάστηκα από τις δηλώσεις Χρυσοχοίδη»

Της Γεωργίας Σκονδράνη

«Υπάρχει ένα πολύ χαμηλό εισιτήριο και μία πολύ μεγάλη επιδότηση ενός ιδιωτικού φορέα, που ασκεί κοινωνικό έργο» είπε ο υπουργός υποδομών κ. Μ. Χρυσοχοίδης σε δηλώσεις του την Δευτέρα.

«Ως ιδιωτικός φορέας έχει στοιχεία κέρδους και επιδότησης» τόνισε και πρόσθεσε ότι ο υφυπουργός Υποδομών, κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος έχει δει τους εκπροσώπους του ΟΑΣΘ, ο οποίος «έχει διάφορες απαιτήσεις».

«Πρέπει να συζητήσουμε όλα τα ζητήματα, να μπουν όλα στο τραπέζι. Η ΟΣΥ μείωσε μισθούς. Όλη η χώρα, όλοι οι συνάνθρωποι μας πλήττονται» παρατήρησε ο κ. Χρυσοχοίδης, υπονοώντας ότι στον ΟΑΣΘ δεν υπήρξαν αντίστοιχες «θυσίες». Πρόσθεσε ακόμη ότι ο ΟΑΣΘ «με κοινωνική επιδότηση, δηλαδή με την επιδότηση όλων μας» δεν μείωσε το κόστος λειτουργίας του. «Δεν μπορεί κάποιοι να έχουν τόσο υψηλές αποδοχές. Θα περιμένω τους εκπροσώπους του ΟΑΣΘ να έρθουν στο τραπέζι να συζητήσουν όλα τα ζητήματα με καλή πίστη» πρόσθεσε.

«Δεν πρόκειται τα χρήματα του λαού να μην επενδύονται με εκείνο τον τρόπο που θα επιστρέφουν ένα κοινωνικό αποτέλεσμα. Θα μειώσουμε όλοι τα κόστη όπως οι πιο φτωχοί Έλληνες. Αυτό είναι καθαρό, έστω κι αν γίνουμε δυσάρεστοι» είπε, στέλνοντας ένα σαφές μήνυμα προς τη διοίκηση του συγκοινωνιακού φορέα ότι πρώτα πρέπει να μειώσει το κόστος λειτουργίας και μετά να ζητήσει μεγαλύτερη επιδότηση.

«Την διαφορά από το χαμηλό εισιτήριο ποιος θα την πληρώσει»;

Μιλώντας στον «Τ.Θ.» ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ κ. Χρήστος Στεφανίδης δήλωσε πως αιφνιδιάστηκε από τις δηλώσεις του κ. Χρυσοχοίδη καθώς σε συναντήσεις που είχαν κατά τις προηγούμενες εβδομάδες συμφώνησαν να προχωρήσουν σε λύσεις στα προβλήματα του οργανισμού.

Όσον αφορά το χαμηλό εισιτήριο του ΟΑΣΘ ο κ. Στεφανίδης τόνισε πως «το εισιτήριο είναι χαμηλό, αλλά την διαφορά που προκύπτει από αυτό ποιος θα την πληρώσει; Με συνολικές δαπάνες 183 εκατ. ευρώ και περίπου 175 εκατ. επιβάτες ετησίως, το κόστος του εισιτηρίου βγαίνει στα 1,70 ευρώ. Το εισιτήριο αυτό πρέπει όλοι να το πληρώνουμε, αλλά καθώς τα μειωμένα εισιτήρια συγκεκριμένων ομάδων όπως είναι οι φοιτητές, οι ηλικιωμένοι, οι πολύτεκνοι και τα ΑμεΑ που πληρώνουν μισό εισιτήριο, μας υπολείπονται 20 εκατομμύρια ευρώ. Αυτά τα χρήματα δεν μας τα αποζημιώνει το κράτος. Κανένας. Και έτσι ο οργανισμός ζημιώνεται».

Ακόμη ο κ. Στεφανίδης συμπλήρωσε πως και το εισιτήριο στην πόλη μας είναι πιο χαμηλό (0,80 ευρώ) από ότι είναι στην Αθήνα (1,20 ευρώ), και πως ακόμη και η μηνιαία κάρτα απεριορίστων διαδρομών που κοστίζει 30 ευρώ και στην Αθήνα 45 ευρώ, ζημιώνει τον οργανισμό.

Ο προϋπολογισμός του ΟΑΣΘ για την φετινή χρονιά θα είναι περίπου στα 180 με 183 εκατ. Ευρώ και θα κατατεθεί στο αρμόδιο υπουργείο μέχρι τις 10 Οκτωβρίου, σύμφωνα με τον κ. Στεφανίδη. Και από αυτόν προκύπτει και το κόστος του εισιτηρίου στα 1, 70 ευρώ. Επιπλέον σχετικά με τις αποδοχές των εργαζομένων του ΟΑΣΘ, ο κ. Στεφανίδης δήλωσε πως δεν μπορεί να προχωρήσει σε μειώσεις μισθών καθώς αυτοί έχουν προσδιοριστεί με επιχειρησιακή σύμβαση, που υπογράφτηκε το 2001 μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και του ΟΑΣΘ και δεν επιτρέπεται να αλλάξει σύμφωνα και με τις μνημονιακές υποχρεώσεις.

Ο κ. Στεφανίδης είπε πως το χρέος προς τον ΟΑΣΘ υπάρχει ακόμη. «Τα 80 εκατ. που χρωστάει το κράτος στον ΟΑΣΘ, τα χρωστάει και ο ίδιος ο οργανισμός και πρέπει να τα δώσει. Συναντήθηκα με τον κ. Παπαδόπουλο στις 6/9 και μου υποσχέθηκε πως η αρμόδια επιτροπή που συστάθηκε για τον οργανισμό θα συνεδριάζει κάθε εβδομάδα για να έρθει λύση στα προβλήματα μας. Κάτι τέτοιο δεν έγινε και τώρα περιμένουμε να έχουμε άλλη μια συνάντηση μαζί του για το τι μέλλει γενέσθαι».

Μάτης: «Λεονταρισμός η πίεση του υπουργού Υποδομών στον ΟΑΣΘ»

Ανακοίνωση εξέδωσε ο δημοτικός σύμβουλος Θεσσαλονίκης- Επικεφαλής της παράταξης Ενεργοί Πολίτες- Οικολογία στην πράξη κ. Χρήστος Μάτης σχετικά με τις δηλώσεις του κ. Χρυσοχοίδη.

Συγκεκριμένα μεταξύ άλλων είπε πως η πίεση του υπουργού Υποδομών στον ΟΑΣΘ με στόχο να μειωθεί η ετήσια επιδότηση είναι λεονταρισμός με στόχο τον εντυπωσιασμό και τη δικαιολόγηση της περικοπών των κοινωνικών δαπανών.

«Οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης είναι στην ομηρία ενός μεγαλοϊδεατισμού, που θα αποκτήσει σάρκα και οστά, όταν ...με το καλό γίνει το μετρό και συγχρόνως η διαχείριση της επιδότησης του ΟΑΣΘ γίνεται χωρίς κανένα έλεγχο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην μπορεί να γίνει κανένας μακροπρόθεσμος σχεδιασμός, που να ανταποκρίνεται στην ενίσχυση των μετακινήσεων με τις αστικές συγκοινωνίες με φτηνό εισιτήριο» είπε μεταξύ άλλων ο κ. Μάτης.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κοιμάστε στον καναπέ, αντί για το κρεβάτι σας; Αυτά είναι τα 3 χαρακτηριστικά σας
Το να κοιμάστε εκτός κρεβατιού μπορεί να επηρεάσει την υγεία και την ποιότητα του ύπνου σας, ενώ αποτελεί ένδειξη ορισμένων χαρακτηριστικών της...
Κοιμάστε στον καναπέ, αντί για το κρεβάτι σας; Αυτά είναι τα 3 χαρακτηριστικά σας
Τραμπ: «Θα είμαι αυστηρός με τον Νετανιάχου για να επιτευχθεί συμφωνία εκεχειρίας»
«Ελπίζουμε ότι αυτό θα γίνει και ελπίζουμε ότι θα γίνει μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα» είπε για την εκεχειρία
Τραμπ: «Θα είμαι αυστηρός με τον Νετανιάχου για να επιτευχθεί συμφωνία εκεχειρίας»