Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Αλλάζουν τα δεδομένα στο κάπνισμα – Μεγάλη «στροφή» για 3 στους 10 καπνιστές

«Η μείωση της βλάβης στην καθημερινότητα μας» στο επίκεντρο εκδήλωσης των social talks της Παπαστράτος - Η Ελλάδα να είναι η πρώτη χώρα στην οποία το τσιγάρο θα γίνει παρελθόν

Της Λεμονιάς Βασβάνη 

Τρεις στους δέκα έκαναν στροφή στα εναλλακτικά καπνικά προϊόντα, ενώ σύμφωνα με προβλέψεις το τσιγάρο σε λίγα χρόνια θα είναι μειονότητα για τους καπνιστές.

Αυτά αναφέρθηκαν το βράδυ της Τετάρτης στο πλαίσιο της εκδήλωσης με τίτλο "Η μείωση της βλάβης στην καθημερινότητα μας" των social talks της εταιρείας Παπαστράτος που φιλοξενήθηκε στο ξενοδοχείο Electra palace στη Θεσσαλονίκη.

Συγκεκριμένα ο Ιάκωβος Καργαρώτος αντιπρόεδρος της εταιρείας Παπαστράτος απαντώντας σε σχετική ερώτηση είπε ότι:"  Περίπου τρεις στους δέκα έχουν αντικαταστήσει το κάπνισμα με άλλα καπνικά προϊόντα. Κάποια στιγμή θα δούμε τσιγάρο να είναι μειονότητα. Εκτιμούμε ότι αυτό στην Ελλάδα με το καθεστώς που υπάρχει και την συνεργασία πολιτείας και φορέων θα γίνει γρήγορα. Φιλοδοξούμε να γίνει η Ελλάδα η πρώτη χώρα στην οποία το τσιγάρο θα αποτελέσει παρελθόν". 

Ο ίδιος ξεκίνησε την τοποθέτηση του λέγοντας ότι το κάπνισμα είναι μια βλαβερή συνήθεια για την υγεία, ενώ σημείωσε πως "πριν 15 χρόνια η εταιρεία έφερε μέσα από έρευνα νέα προϊόντα".  Κάποια ήδη είναι στην αγορά και άλλα έπονται, ενώ όλα έχουν απουσία καύσης, εξήγησε και πρόσθεσε πως "ο χρήστης δεν εισπνέει χημικές ενώσεις που είναι βλαβερές". Όπως είπε τα νέα αυτά προϊόντα είναι καλές εναλλακτικές του καπνίσματος.

Η προσπάθεια αυτή με τα νέα προϊόντα ξεκίνησε το 2008. "Προσπαθούμε να υπάρχει ένας δημόσιος διάλογος ώστε καπνιστής να έχει έγκυρη ενημέρωση. Γίνονται καμπάνιες, ημερίδες, επιστημονικά συνέδρια στο πλαίσιο αυτό", τόνισε, και πρόσθεσε ότι"η απόλαυση μπορεί να συνδυαστεί με την μειωμένη βλάβη". 

Αλλαγές στη δυτική πλευρά της Θεσσαλονίκης

Στις αλλαγές που θα γίνουν ειδικά στην δυτική πλευρά της πόλης εστίασε από την πλευρά του ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ. Κωνσταντίνος Ζέρβας. Μίλησε για τις συνεργασίες με την Dimand Real Estate και για τρία σημαντικά πρότζεκτ: το hub26, τις αλλαγές στο συγκρότημα του Φιξ και στο συγκρότημα της Balkan export. "Αυτά τα σχέδια ουσιαστικά σηματοδοτούν την προοπτική της πόλης μας για το 2030", σημείωσε, υπογραμμίζοντας ότι "θα χρησιμοποιηθεί όλη η γνώση της βιοκλιματικής και θα αξιοποιηθεί ο κοινόχρηστος χώρος", ενώ "παράλληλα με το Μουσείο Ολοκαυτώματος, το συγκρότημα στην Βίλκα, το Μύλο, και το κτήριο των Σφαγείων θα αλλάξει η εικόνα της δυτικής εισόδου της πόλης". Είπε πως "η Θεσσαλονίκη θα έχει νέες θέσεις εργασίας". Παράλληλα τόνισε πως καθαριότητα, πράσινο, φωτισμός και συγκοινωνίες είναι τομείς που στοχεύει ο δήμος να βελτιώνει καθημερινά, όμως δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στην ευθύνη των πολιτών. 

80 θέσεις για φόρτιση ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων εντός του '23

Αξίζει να σημειωθεί ότι στο πλαίσιο της συζήτησης και απαντώντας σε ερώτηση ο κ. Ζέρβας τόνισε ότι θα γίνουν στη Θεσσαλονίκη μέσω ΣΔΙΤ εντός του 2023 80 σταθμοί φόρτισης ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων.  

Το hub26

Για το πρώτο διακλιματικό συγκρότημα γραφείων που θα κατασκευαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να μην επιβαρυνθεί το περιβάλλον, με φυσικά υλικά, που υπάρχουν μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα και πολλαπλούς αυτοματισμούς (σε κλιματισμό, φωτισμό κλπ) μίλησε η κυρία Όλγα Ίτσιου από την εταιρεία Dimand. "Μας αρέσουν οι μεγάλες αναπλάσεις. Κάτι τέτοιο θα κάνουμε και στο hub26", ανέφερε, ενώ τόνισε πως με αυτή την κατασκευή θα υπάρχει μια μεγαλύτερη ισορροπία ανάμεσα στον αριθμό θέσεων εργασίας σε Ανατολική και Δυτική Θεσσαλονίκη.

Στο δρόμο προς την ηλεκτροκίνηση 

Στην μείωση της βλάβης από τα τροχαία που έχει επιτευχθεί μέσα και από τις τεχνολογικές εξελίξεις στην κατασκευή των αυτοκινήτων αναφέρθηκε ο κ. Νίκος Πρέζας διευθυντής της A. Ismailos Mercedes Benz. Εξάλλου μίλησε και για την  ηλεκτροκίνηση αναφέροντας ότι έχουν ληφθεί μέτρα προς αυτή την κατεύθυνση με επιδοτήσεις, ενώ και οι υποδομές πχ σημεία φόρτισης, έχουν βελτιωθεί. Σχολίασε επίσης ότι μαζί με τις τεχνολογικές εξελίξεις θα πρέπει να υπάρχει και κατάλληλη κατάρτιση και επιμόρφωση εκ μέρους του εργατικού δυναμικού στις νέες τεχνολογίες. Μίλησε για την ασφάλεια των δρόμων που πρέπει να συνδυάζεται με ασφάλεια αυτοκινήτων. Τέλος υπογράμμισε ότι οι εναλλακτικές μορφές κινητικότητας θα είναι η απάντηση για το μικρότερο ενεργειακό αποτύπωμα πχ με διαμοιρασμό αυτοκινήτων, συνεργεία με δήμους για θέσεις πάρκινγκ κλπ. Αυτό εξήγησε ότι ήδη εφαρμόζεται σε χώρες της Ευρώπης με καλά αποτελέσματα. "Στο μέλλον θα πάμε από την κτήση στην χρήση των αυτοκινήτων", δήλωσε.

Παρούσα στην εκδήλωση ήταν και η κυρία Μελίνα Δερμετζοπούλου εκπροσωπώντας την Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.  

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η GenZ δεν πάει για δουλειά – Τι δείχνουν τα στοιχεία, η σύγκριση με την Ευρώπη
Τα στοιχεία του 2023, που είναι και τα πιο επίκαιρα, φέρνουν την Ελλάδα στην 3η θέση από το τέλος με ποσοστό απασχόλησης 52,6%
Η GenZ δεν πάει για δουλειά – Τι δείχνουν τα στοιχεία, η σύγκριση με την Ευρώπη