Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Άρχισαν τα έργα που θα δώσουν νέα «πνοή» στο Καπάνι

Ήδη πραγματοποιούνται εργασίες από την ΕΥΑΘ ενώ τις επόμενες ημέρες ξεκινούν και τα συνεργεία του δήμου

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ | ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ "ΤΥΠΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ"

Άρχισαν τα έργα στο Καπάνι ή αλλιώς “Αγορά Βλάλη”, που στοχεύουν στην σημαντική λειτουργική και αισθητική αναβάθμιση της  παραδοσιακής αγοράς της Θεσσαλονίκης, ώστε να επανασυστηθεί σε κατοίκους και επισκέπτες ως ένας σημαντικός πόλος έλξης του κέντρου.

Η σύμβαση για τη δημιουργία Ανοιχτού Κέντρου Εμπορίου στο Καπάνι και τον εκσυγχρονισμό της αγοράς, υπεγράφη τον περασμένο Σεπτέμβριο.

Το έργο αφορά την ανάπλαση της αγοράς Βλάλη και συγκεκριμένα την περιοχή που περικλείεται από τις οδούς Εγνατία, Αριστοτέλους, Ερμού και Βενιζέλου. Όπως προβλέπεται, θα αναβαθμιστούν οι πεζόδρομοι Μενεξέ, Βλάλη, Σολωμού, Ασκληπιού, Χαλκέων, Κυδωνιάτη, Σπανδωνή, κ.ά., ενώ παράλληλα θα γίνουν ανακατασκευές πεζοδρόμων και οδών ήπιας κυκλοφορίας, δενδροφυτεύσεις και χρήση εφαρμογών έξυπνης πόλης.

Στο πλαίσιο κατασκευής του έργου, η ΕΥΑΘ προχωρά ήδη με ίδιους πόρους στην αντικατάσταση των αγωγών αποχέτευσης ακαθάρτων και ομβρίων υδάτων με νέο αγωγό σύγχρονης τεχνολογίας, που θα έχει τη δυνατότητα εύκολου και άμεσου ελέγχου.

Παράλληλα και εντός της επόμενης εβδομάδας αναμένεται να ξεκινήσουν και τα έργα του δήμου, τα οποία θα γίνονται τμηματικά με κύριο μέλημα να μην διαταραχθεί η ομαλή λειτουργία της αγοράς, στην οποία σήμερα δραστηριοποιούνται περίπου 180 επαγγελματίες.

«Ξεκινάει η ΕΥΑΘ και μπαίνουμε παράλληλα και εμείς», αναφέρει ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων του Δήμου Θεσσαλονίκης κ. Μάκης Κυριζίδης, μιλώντας στο «ΤyposThes», επισημαίνοντας ότι η σημασία του συγκεκριμένου έργου ανάπλασης της αγοράς είναι τεράστια.

«Η ιστορική αγορά είχε εγκαταλειφθεί εδώ και δεκαετίες. Έπρεπε να γίνουν και τα έργα της ΕΥΑΘ για ύδρευση και αποχέτευση των καταστημάτων αλλά και η ανακαίνιση της αγοράς, η οποία θα την επανασυστήσει ως προορισμό στο κέντρο της πόλης. Ήδη έχει γίνει η ιδιωτική επένδυση και στην διπλανή αγορά Μοδιάνο και έτσι ευελπιστούμε ότι θα αλλάξει όλη η εικόνα της περιοχής», τονίζει.

Για ένα πάρα πολύ σημαντικό έργο κάνει εξάλλου λόγο και ο πρόεδρος του Συλλόγου Επαγγελματιών Ιστορικού Κέντρου (ΣΕΠΙΚ) κ. Χρήστος Νικολόπουλος μιλώντας στο TyposThes. «Έχει πάρα πολλά χρόνια που δεν έχει γίνει κάποια παρέμβαση και η αγορά δυστυχώς ενώ είναι στο κέντρο της πόλης είχε υποβαθμιστεί πάρα πολύ, με τα προβλήματα στην ύδρευση-αποχέτευση, με την εικόνα στο οδόστρωμα στα στέγαστρα κλπ». Αυτό, όπως αναφέρει είχε ως αποτέλεσμα να κλείσουν κάποια μαγαζιά και να μην υπάρχει ενδιαφέρον και γενικά να υποβαθμιστεί η λειτουργία της αγοράς. Με τις παρεμβάσεις στο πλαίσιο του μεγάλου αυτού έργου «θα μεταμορφωθεί η αγορά, όχι στο 100% αλλά είναι μια μεγάλη αρχή», όπως συμπληρώνει ο κ. Νικολόπουλος, εκτιμώντας ότι και οι ίδιοι οι καταστηματάρχες θα μπουν στη διαδικασία κατόπιν να βελτιώσουν κάποια πράγματα στον εξοπλισμό τους κλπ.

Η πορεία των έργων

Σύμφωνα με τον κ. Νικολόπουλο η ΕΥΑΘ έχει ξεκινήσει και περνάει τους αγωγούς αποχέτευσης. Μια δεύτερη εργολαβία θα είναι η ύδρευση με αλλαγή του δικτύου υδροδότησης.

Ο κ. Κυριζίδης από την πλευρά του αναφέρει ότι μόλις η ΕΥΑΘ θα ολοκληρώνει ένα κομμάτι του έργου, σε κάποιον δρόμο, θα μπαίνουν κατόπιν τα συνεργεία του δήμου για να πραγματοποιήσουν εργασίες στο συγκεκριμένο σημείο. «Την άλλη εβδομάδα ξεκινάμε εμείς εκεί που θα τελειώσει η ΕΥΑΘ», λέει χαρακτηριστικά, «Τα έργα θα γίνονται με την αγορά σε λειτουργία. Δεν μπορούμε να την κλείσουμε», επισημαίνει ο αντιδήμαρχος, σημειώνοντας ότι αυτό πάει λίγο πίσω τα χρονοδιαγράμματα υλοποίησης του έργου. Με δεδομένο ότι στο Καπάνι λειτουργούν πολλές επιχειρήσεις και εργάζονται πολλοί άνθρωποι το έργο έχει χωριστεί σε έξι τομείς. Με το που θα ολοκληρώνεται ο ένας, θα αποδίδεται σε χρήση και μετά θα προχωρούν στον επόμενο τομέα.

Αλλαγές στις προσόψεις καταστημάτων

Από την πλευρά του ο Σύλλογος Επαγγελματιών Ιστορικού Κέντρου (ΣΕΠΙΚ) βρίσκεται στη διαδικασία κατάρτισης του καταλόγου των ενδιαφερομένων επιχειρήσεων που επιθυμούν να αναβαθμίσουν τις προσόψεις των καταστημάτων τους, στόρια, τέντες κλπ. Αφού ολοκληρωθεί η λίστα το έργο που αφορά τους εξωραϊσμούς καταστημάτων θα βγει σε δημόσιο διαγωνισμό ώστε να αναλάβει το έργο ανάδοχος. Στόχος σύμφωνα με τον κ. Νικολόπουλο είναι να υπάρχει ομοιομορφία και ομαδικότητα.

Στο πλαίσιο του έργου εξάλλου θα τοποθετηθεί δωρεάν wi-fi για καταστηματάρχες και επισκέπτες.

Όταν στο πλαίσιο του έργου διαμορφωθεί ο δημόσιος χώρος κατάλληλα, αυτό θα παρασύρει και τα καταστήματα να αλλάξουν προς το καλύτερο, όπως εκτιμά ο κ. Νικολόπουλος, ενώ τονίζει ότι η αναβάθμιση της αγοράς είναι κάτι που αναμένουν και πολλοί πελάτες τους, οι οποίοι τους ρωτούν με ενδιαφέρον για την εξέλιξη των έργων. «Πιστεύω ότι θα τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα και θα πάμε καλά», τονίζει, ενώ σημειώνει και τη σημασία ολοκλήρωσης του μετρό που θα διευκολύνει την πρόσβαση στην αγορά. «Είναι το οξυγόνο της αγοράς», όπως λέει χαρακτηριστικά.

Σημειώνεται ότι το έργο δημιουργίας ανοιχτού κέντρου εμπορίου στο Καπάνι συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) -Άξονας Προτεραιότητας «Ανάπτυξη επιχειρηματικότητας με Τομεακές προτεραιότητες»- του Ε.Π. «Ανταγωνιστικότητα Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία».

Πώς κινείται η αγορά

Σε ότι αφορά την κίνηση που σημειώνεται στην αγορά, ο κ. Νικολόπουλος αναφέρει ότι το διάστημα των εορτών κινήθηκε πολύ καλά. Μετά από την εορταστική περίοδο όμως σημειώθηκε μια πτώση, όπως εξάλλου και στο σύνολο της αγοράς και του εμπορίου.

«Τελευταία είχαμε και τα κρύα και τις παγωνιές. Ευελπιστούμε ότι τώρα θα στρώσουν τα πράγματα, επισημαίνει», τονίζοντας ότι οι τιμές στην αγορά είναι πολύ χαμηλές. «Όλοι παραδέχονται -και γι αυτό έρχεται και ο κόσμος στο Καπάνι- ότι οι τιμές είναι πολύ χαμηλές. Το κίνητρο για να έρθει κάποιος στην αγορά είναι η φρεσκάδα των προϊόντων, η ποιότητά τους και οι τιμές», λέει χαρακτηριστικά. Παρόλο που αυξάνονται τα λειτουργικά τους έξοδα με τις ανατιμήσεις στο κόστος ενέργειας και ρεύματος, οι καταστηματάρχες προσπαθούν σύμφωνα με τον κ. Νικολόπουλο να συμπιέσουν το κέρδος τους. Πρόκειται εξάλλου κατά κύριο λόγο για μικρές επιχειρήσεις, με προσωπική εργασία των επαγγελματιών στις περισσότερες και χωρίς πολύ προσωπικό.  «Όσο μπορούμε συμπιέζουμε τις τιμές για να μπορούμε να είμαστε ανταγωνιστικοί. Υπάρχει και ο ανταγωνισμός γι αυτό έρχεται ο κόσμος. Δεν έχουμε μόνο ένα μανάβικο ή κρεοπωλείο. Δεν υπάρχουν εδώ μονοπωλιακές καταστάσεις», αναφέρει.

Στην αγορά του Καπανίου λειτουργούν περίπου 180 επιχειρήσεις αυτήν την στιγμή ενώ στην Άθωνος περίπου 40 ακόμη, πέρα από τις ταβέρνες.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ