Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Έρχεται χωρίς... σκηνικά η παράσταση «Ψηλά απ' τη γέφυρα»

«Στην παράσταση δεν υπάρχουν καθόλου σκηνικά. Οι ηθοποιοί είναι "γυμνοί" επάνω στη σκηνή, απολύτως εκτεθειμένοι και δεν έχουν από κάπου να ...κρυφτούν», δηλώνει ο σκηνοθέτης

Ένας τραγικός ήρωας προσπαθεί να τιθασεύσει το ανομολόγητο πάθος του για την νεαρή ανιψιά της γυναίκας του. Ό,τι συμβαίνει στο μυαλό του, η εσωτερική σύγκρουση που πυροδοτείται, ο μονόδρομος προς την αυτοκαταστροφή του και η στάση που κρατούν οι άνθρωποι του περιβάλλοντός του, μεταφέρονται με έναν ιδιαίτερο τρόπο στους θεατές της παράστασης «Ψηλά απ' τη γέφυρα», που έρχεται αυτόν τον μήνα στη Θεσσαλονίκη.

Το έργο ενός από τους κορυφαίους Αμερικανούς θεατρικούς συγγραφείς, του Άρθουρ Μίλερ, αναδεικνύεται περισσότερο, με την ιδιαίτερη σκηνοθεσία του Γιώργου Νανούρη. «Στην παράσταση δεν υπάρχουν καθόλου σκηνικά. Οι ηθοποιοί είναι "γυμνοί" επάνω στη σκηνή, απολύτως εκτεθειμένοι και δεν έχουν από κάπου να ...κρυφτούν. Η παράσταση βασίζεται αποκλειστικά στην ατμόσφαιρα και τις ερμηνείες τους, ενώ οι ίδιοι πρέπει να δίνουν το 100% τους, διότι οι θεατές εστιάζουν μόνο πάνω τους, σαν να έχει γίνει ένα κοντινό πλάνο στους ήρωες», δηλώνει ο σκηνοθέτης.

theatro.jpg

Σύμφωνα με το ΑΠΕ - ΜΠΕ, την επίπονη αυτή δουλειά βγάζουν σε πέρας ο Πυγμαλίων Δαδακαρίδης, που κουβαλά το μεγαλύτερο βάρος, ως ο τραγικός πρωταγωνιστής, αλλά και η Ιωάννα Παππά, που υποδύεται τη σύζυγό του, η οποία καταλαβαίνει τι του συμβαίνει και προσπαθεί μέχρι τελευταία στιγμή να τον βοηθήσει να βγει απ' το αδιέξοδο του. «Όλη η παράσταση είναι φτιαγμένη γύρω από αυτόν ήρωα και το τι συμβαίνει στο μυαλό και στην ψυχή του, το οποίο δεν ομολογεί σε κανέναν, ποτέ, σε όλο το έργο. Σταδιακά όμως, αρχίζουν να το καταλαβαίνουν όλοι, τόσο οι ήρωες όσο και οι θεατές. Οπότε θέλησα να κάνω τον θεατή να μπει μέσα στο μυαλό αυτού του ανθρώπου και να δει τι συμβαίνει στην ψυχή του σε σχέση με την νεαρή ανιψιά του, που άθελά του -μάλλον, έχει ερωτευτεί και την πάλη που κάνει στο να αντισταθεί σε αυτό», εξηγεί ο κ. Νανούρης.

theatro.jpg

Ο ίδιος χαρακτηρίζει το έργο ανθρώπινο, με το οποίο μπορεί να ταυτιστεί ο καθένας, καθώς σίγουρα θα δει κάτι που θα του θυμίσει μία κατάσταση ή θα τον αγγίξει προσωπικά. «Κάθε ένας από εμάς μπορεί σε κάποια στιγμή της ζωής του να σκεφτεί κάτι, για κάποιον άνθρωπο, που δεν πρέπει. Άλλωστε και ο Μίλερ νομίζω ότι αυτό ακριβώς δείχνει, ότι είναι στην ανθρώπινη φύση να σκεφτούμε κάτι για κάποιον άνθρωπο που δεν πρέπει, αλλά επίσης στην ανθρώπινη φύση είναι να το παλέψουμε και όχι να υποταχθούμε σε αυτό. Αυτό κάνει και ο ήρωας, ο οποίος δεν υποτάσσεται και προσπαθεί να το τιθασεύσει ακόμη και αν έχει καταστροφικά αποτελέσματα για τον ίδιο», δηλώνει ο Γιώργος Νανούρης.

Το καστ συμπληρώνουν οι Δημήτρης Μαυρόπουλος, Δημήτρης Καπετανάκος, Ρένος Ρώτας και Ευγενία Ξυγκόρου, γύρω από τους οποίους δημιουργείται μία δίνη. Παίζοντας πάνω σε μία περιστροφική σκηνή, με συντονισμένα τα φώτα και τη μουσική, η παράσταση θυμίζει από την αρχή έως το τέλος της μία χορογραφία, σαν ένα ενιαίο σύστημα από το οποίο δεν μπορούν να ξεφύγουν...

parastasi_2.jpg

Το «Ψηλά απ' τη γέφυρα» κάνει πρεμιέρα στο Θέατρο Αριστοτέλειον στις 21 Απριλίου, όπου θα ανεβαίνει κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή, για λίγες εβδομάδες.

parastasi.png

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πολλές ταυτόχρονες φωτιές σε 24 ώρες - Έκτακτη σύσκεψη της Πολιτικής Προστασίας
Η σύσκεψη πραγματοποιείται λόγω των πολλών και ταυτόχρονων εστιών που εκδηλώθηκαν τις τελευταίες ώρες και των θυελλωδών ανέμων
Πολλές ταυτόχρονες φωτιές σε 24 ώρες - Έκτακτη σύσκεψη της Πολιτικής Προστασίας
Θεσσαλονίκη: Καλλιτεχνική διαμαρτυρία «save art» στην Αριστοτέλους
Δράση μαθητών και μαθητριών του Καλλιτεχνικού Σχολείου Θεσσαλονίκης με σκοπό την ανάδειξη των προβλημάτων της τέχνης και του σχολείου τους
Θεσσαλονίκη: Καλλιτεχνική διαμαρτυρία «save art» στην Αριστοτέλους