Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Ελλείψεις σε προσωπικό και απορριμματοφόρα, λένε οι εργαζόμενοι

Τι αναφέρει ο Σύλλογος Εργαζομένων Δήμου Θεσσαλονίκης

Της Λεμονιάς Βασβάνη

Ελλείψεις εξοπλισμού και προσωπικού στην αποκομιδή απορριμμάτων της πράσινης και μπλε γραμμής καταγγέλλει ο Σύλλογος Εργαζομένων Δήμου Θεσσαλονίκης, τονίζοντας πως τα δύο τρίτα του στόλου των απορριμματοφόρων είναι εκτός λειτουργίας, κρούοντας παράλληλα τον κώδωνα του κινδύνου για την σωματική ακεραιότητα των εργαζομένων.

«Αυτή την στιγμή υπάρχουν 65 απορριμματοφόρα που μπορούν να ενεργήσουν. Από αυτά βγαίνουν 22 για την πράσινη γραμμή και πέντε για την μπλε. Από τους 15 τράκτορες μεταφόρτωσης βγαίνουν έξω μόνο οι 3-4. Αντιλαμβάνεστε ότι τα δύο τρίτα του στόλου είναι εκτός λόγω πχ βλαβών. Υπάρχουν υποχρεώσεις της διοίκησης στον εργολάβο που δεν έχουν καλυφθεί.  Παράλληλα η Ελληνική Εταιρεία Ανακύκλωσης έχει να μας δώσει απορριμματοφόρα από το 2016. Ο δήμος μας με δικούς του κάδους, οχήματα και προσωπικό μαζεύει τον μπλε κάδο. Κάνουμε τα πάντα μόνοι μας», σημείωσε ο πρόεδρος συλλόγου εργαζομένων Δήμου Θεσσαλονίκης κ. Κώστας Φουντούκης.

ergazomenoi_kathariotita_1.jpg

Ο ίδιος αναφέρθηκε και στα μέσα ατομικής προστασίας τονίζοντας πως από τις κινητοποιήσεις που είχαν γίνει το περασμένο φθινόπωρο, έχουν δοθεί μόνο κάποια πλαστικά γάντια, παρόμοια με αυτά που χρησιμοποιούμε στο σπίτι μας, και κάποια κράνη, ενώ, όπως ανέφερε, τις τελευταίες τρεις εβδομάδες σημειώθηκαν τρία εργατικά ατυχήματα. Παράλληλα είπε πως στους εργαζόμενους καθαριότητας έχει σημειωθεί «το μεγαλύτερο ποσοστό θνησιμότητας στα πρώτα πέντε χρόνια μετά την συνταξιοδότηση».

Εστιάζοντας στην εικόνα που υπάρχει στην πόλη μας σημείωσε τα εξής:

ergazomenoi_kathariotita_3.jpg

«Πρέπει να κυκλοφορούν περισσότερα οχήματα και να γίνει επισκευή όσων είναι εκτός λειτουργίας. Είναι θέμα διοίκησης σε επίπεδο αιρετών να λύσει το θέμα. Πρέπει επίσης η πολιτεία να αποφασίσει τι είδους ανακύκλωση θέλει. Και να υπάρχει σωστή εκπαίδευση του κόσμου σχετικά με τον μπλε κάδο και τα απορρίμματα που πετάμε σε αυτόν. Αυτή την στιγμή δεν μπορούμε να ανταποκριθούμε μόνοι μας στο έργο της αποκομιδής. Δίνουμε έμφαση στο κέντρο της πόλης όπου υπάρχει και τουρισμός, ενώ σε κάποιες περιοχές η αποκομιδή γίνεται ανάλογα και με τα διαθέσιμα οχήματα. Πχ σε ένα στενό μπορεί να περάσει συγκεκριμένο όχημα και συγκεκριμένες ώρες. Συνήθως η αποκομιδή γίνεται βραδινές ώρες. Καθημερινά 200 άτομα δουλεύουν για αυτήν σε μια πόλη 350.000 κατοίκων. Βοηθητικά δουλεύουν και εργαζόμενοι που είχαν παλιότερα ατυχήματα. Όμως για να λειτουργούσαν σωστά όλα θα έπρεπε να υπάρχει τουλάχιστον το διπλάσιο προσωπικό», σημείωσε ο κ. Φουντούκης.

Την ανάγκη να γίνουν άμεσα εργασίες συντήρησης των οχημάτων καθαριότητας υπογράμμισε ο κ. Φώτης Παρατζιδης μέλος του συλλόγου, ενώ σχολίασε πως ένα μικρό ποσοστό των απορριμμάτων που μπαίνουν στους μπλε κάδους τελικά ανακυκλώνεται, και δυστυχώς το μεγαλύτερο καταλήγει στην χωματερή. «Χρειάζεται άμεσα ενημέρωση των πολιτών για την ανακύκλωση», υπογράμμισε.

Παράλληλα σχολίασε ότι αν προχωρήσει και το θέμα με τους καφέ κάδους, είναι πολύ πιθανό να δούμε ανάλογα προβλήματα. «Ο δήμος Θεσσαλονίκης έχει πάρει από το ΦΟΔΣΑ 6.500 καφέ κάδους, τρία οχήματα για τον καφέ καρό και υποτίθεται ότι θα ξεκινήσει κι αυτή η γραμμή. Με ελλείψεις προσωπικού όμως είναι αδύνατο να μπει κ άλλη γραμμή», ανέφερε ο κ. Παρατζίδης.

Να σημειωθεί ότι οι εργαζόμενοι θα αποφασίσουν τις επόμενες κινήσεις τους μετά την γενική τους συνέλευση.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αγρίνιο: 15χρονη ξυλοκόπησε και έστειλε στο νοσοκομείο την ανήλικη αδερφή της
Η 17χρονη αδερφή της σωριάστηκε λιπόθυμη – Συνελήφθη η μικρότερη αδερφή και σε βάρος της σχηματίστηκε δικογραφία
Αγρίνιο: 15χρονη ξυλοκόπησε και έστειλε στο νοσοκομείο την ανήλικη αδερφή της