«Η απόφαση για τα χρήματα αυτά, έχει υπογραφεί» δήλωσε στον «Τ.Θ.» ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Χ. Στεφανίδης
Της ΓΕΩΡΓΙΑΣ ΣΚΟΝΔΡΑΝΗ
Τα δεδουλευμένα δυο μηνών διεκδικούν οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ, οι οποίοι με ανακοίνωση τους δηλώνουν πως θα προχωρήσουν σε απεργιακές κινητοποιήσεις, με τη μορφή επίσχεσης εργασίας, από την Παρασκευή, σύμφωνα με το σωματείο τους.Οι εργαζόμενοι διεκδικούν δεδουλευμένα δύο μηνών (Οκτωβρίου και Νοεμβρίου). Σύμφωνα με τον πρόεδρο των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ Δημήτρη Τσερμενίδη: «Την Παρασκευή δε θα κυκλοφορήσουν τα λεωφορεία, αν δεν υπάρξει λύση, καθώς η Πέμπτη είναι η τελευταία προβλεπόμενη μέρα για την καταβολή της μισθοδοσίας» τόνισε με δηλώσεις του.
Ο «Τ.Θ.» επικοινώνησε με τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ Χρήστο Στεφανίδη, ο οποίος δήλωσε πως η απόφαση για τα χρήματα αυτά έχει υπογραφεί. «Την απόφαση για την εκταμίευση των 30 εκατομμυρίων, ο κ. Σταικούρας την έχει υπογράψει» είπε και τόνισε πως οι διαδικασίες για να μεταβιβαστούν τα χρήματα στον ΟΑΣΘ βρίσκονται στο τελευταίο στάδιο και εντός της ημέρας ή την Παρασκευή το πρωί το αργότερο, τα χρήματα αυτά θα περιέλθουν στον Οργανισμό.
«Για λίγες ώρες πιστεύω να δείξουν κατανόηση οι εργαζόμενοι και να μην προχωρήσουν σε κινητοποιήσεις. Απ’ τη μεριά μου θα επικοινωνήσω με το σωματείο των εργαζομένων, για να τους ενημερώσω» συμπλήρωσε ο κ. Στεφανίδης.
Οι εργαζόμενοι υποστηρίζουν ότι το δημόσιο δεν έχει ανταποκριθεί επαρκώς στις συμβατικές του υποχρεώσεις προς τον ΟΑΣΘ, με αποτέλεσμα να καθυστερεί μεταξύ άλλων και η μισθοδοσία των 2.700 υπαλλήλων του οργανισμού και καλούν την κυβέρνηση να ενεργήσει «ώστε να αποφευχθεί η ανεπιθύμητη απ' όλους μας κατάλυση της συγκοινωνίας στην πόλη μας».
Οι εργαζόμενοι στην ανακοίνωσή τους μεταξύ άλλων αναφέρουν πως «αιτία αποτελεί η άρνηση και αδιαφορία των συναρμόδιων Υπουργείων εδώ και 2 χρόνια περίπου να ανταποκριθούν στις συμβατικές οικονομικές υποχρεώσεις του Ελληνικού Δημοσίου έναντι του Ο.Α.Σ.Θ., με αποτέλεσμα ο Οργανισμός να αδυνατεί να εκπληρώσει τις οικονομικές υποχρεώσεις του έναντι πιστωτών αλλά και μισθοδοσίας προσωπικού».
Οι εργαζόμενοι ζητούν την κατανόηση του επιβατικού κοινού της Θεσσαλονίκης για την ταλαιπωρία που θα υποστεί λόγω κινητοποιήσεων και καταδεικνύουν ως μοναδικούς υπεύθυνους «τους συναρμόδιους Υπουργούς της Κυβέρνησης που αδιαφορούν να ανταποκριθούν στις νόμιμες συμβατικές υποχρεώσεις τους ώστε να αποφευχθεί η ανεπιθύμητη απ' όλους μας κατάλυση της συγκοινωνίας στην πόλη μας».
Όσον αφορά το υπόλοιπο των 50 εκατ. που χρωστά το κράτος προς τον Οργανισμό, ο κ. Στεφανίδης συμπλήρωσε πως το δημόσιο ενώ δεν είχε δικαίωμα, άσκησε έφεση για τα χρήματα αυτά και πως το εφετείο είναι στις 14 Μαΐου του 2014. «Είναι απόφαση διαιτησίας τα χρήματα αυτά και είναι τελεσίδικη. Δεν αλλάζει» κατέληξε ο κ. Στεφανίδης.
Έρχεται ενιαίο εισιτήριο για αστικά λεωφορεία, μετρό, τραμ και θαλάσσια συγκοινωνία
Σύστημα δημόσιων αστικών μετακινήσεων που δεν θα περιλαμβάνει μόνο τα αστικά λεωφορεία, αλλά και το μετρό, το τραμ και τη θαλάσσια συγκοινωνία προωθείται ως στόχος για την επόμενη προγραμματική περίοδο 2014 – 2020, όπως ανέφερε χθες ο πρόεδρος του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ), κ. Γιάννης Παλαιστής κατά τη συνάντηση που είχε με τον πρέσβη της Σιγκαπούρης, Γιόνγκ Γκουάν Κόχ (Yong Guan Koh).
Ο κ. Κοχ, που είναι και πρόεδρος μιας από τις μεγαλύτερες συγκοινωνιακές εταιρείες, της SMART, έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο έξυπνο ηλεκτρονικό εισιτήριο, μια κάρτα πολλαπλών χρήσεων, με δίκαιη και αναλογική τιμολόγηση σε σχέση με τη χρήση, η οποία χρησιμοποιείται στη Σιγκαπούρη για τη χρέωση όλων των μετακινήσεων (λεωφορεία, μετρό, τραμ, ταξί κτλ.), αλλά και για αγορές, φαγητό ή επισκέψεις σε χώρους πολιτισμού.
Ο κ. Παλαιστής ενημέρωσε τον πρέσβη για την πρόθεση του ΣΑΣΘ και ΟΑΣΘ να υιοθετήσουν ανάλογο σύστημα ηλεκτρονικού εισιτηρίου και για τη Θεσσαλονίκη.