Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Απόστολος Αντωνούδης: Να «ζωντανέψουμε» τις γειτονιές της Θεσσαλονίκης

Συνέντευξη του υποψήφιου δημοτικού συμβούλου με την παράταξη «Θεσσαλονίκη για όλους» του Σπύρου Πέγκα στο TyposThes

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

Τους λόγους για τους οποίους αποφάσισε να είναι υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος στις επερχόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές με την παράταξη «Θεσσαλονίκη για όλους» του Σπύρου Πέγκα, εξηγεί μιλώντας στον «Τύπο Θεσσαλονίκης» ο κ. Απόστολος Αντωνούδης, Τοπογράφος Μηχανικός, ο οποίος έχει διατελέσει πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της «Εγνατία Οδός ΑΕ».

Ο κ. Αντωνούδης διαθέτει πολυετή αυτοδιοικητική εμπειρία, καθώς για περίπου 13 χρόνια ήταν δημοτικός σύμβουλος στο Δήμο Πυλαίας – Χορτιάτη και υποψήφιος δήμαρχος. Ο ίδιος είναι «γέννημα θρέμμα Θεσσαλονικιός», όπως λέει. Γεννήθηκε στην Τριανδρία Θεσσαλονίκης και σπούδασε στη Θεσσαλονίκη, ενώ εδώ είναι και η δουλειά του τα τελευταία 40 χρόνια. Το 2000 μετακόμισε στο Χορτιάτη, ωστόσο από το 2016 επέστρεψε και κατοικεί στη Θεσσαλονίκη.

Για το όραμα για την πόλη τονίζει πως «θέλουμε μια πόλη που να έχει έντονο το στοιχείο της πολυπολιτισμικότητας», «θέλουμε να αυξηθεί κι άλλο η επισκεψιμότητα», κάτι που όπως επισημαίνει, θα έχει ως αποτέλεσμα να λειτουργήσει η οικονομία της πόλης, όχι όμως μόνο στο κέντρο αλλά και στις γειτονιές. Είναι σημαντικό, όπως λέει, να ζωντανέψουμε τις γειτονιές μέσα από δράσεις, από συναντήσεις με φορείς καταστηματάρχες, κατοίκους, μέσα από τον Πολιτισμό, καθώς «αν δώσουμε ζωή στις γειτονίες, η Θεσσαλονίκη θα είναι πραγματικά μια πόλη αξιοβίωτη. Θα αξίζει πραγματικά να ζεις σε μια τέτοια πόλη, θα χαίρεσαι να λες ελάτε να την επισκεφθείτε».

Γιατί με την παράταξη «Θεσσαλονίκη για όλους»

Στο ερώτημα γιατί κατεβαίνει με τον Σπύρο Πέγκα, ο ίδιος τονίζει ότι τον έχει εκτιμήσει από τη θητεία του ως αντιδήμαρχος στη διοίκηση Μπουτάρη καθώς έχει δείξει ένα πολύ σημαντικό έργο όσον αφορά το «άνοιγμα» της πόλης. «Η επισκεψιμότητα είχε αυξηθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό και έχει περιοριστεί τώρα», όπως λέει. «Ο κ. Πέγκας έχει εμπειρία αλλά και ταυτόχρονα γνώση για το πώς να λύσουμε τα προβλήματα. Και βέβαια όλη η ομάδα, όλη η συλλογικότητα της παράταξης «Θεσσαλονίκη για όλους», έχουμε την ισχυρή θέληση, αυτό το οποίο είχαμε ζήσει την 9ετία του Γιάννη Μπουτάρη να το ξαναφέρουμε. Έχει κάνει βήματα πίσω αυτήν την τετραετία ο δήμος και νομίζω είναι επιτακτική ανάγκη να επαναφέρουμε σε τροχιά ανάπτυξης αυτόν τον τόπο, αναφέρει.

Τα προβλήματα της Θεσσαλονίκης και οι προτάσεις

Όσον αφορά τα προβλήματα που θεωρεί σημαντικότερα στο δήμο Θεσσαλονίκης σήμερα και πώς θα μπορούσαν να βελτιωθούν/επιλυθούν, ο ίδιος τονίζει: Τα σημαντικότερα προβλήματα, και αυτό νομίζω είναι πανθομολογούμενο, είναι η καθαριότητα, το κυκλοφοριακό, οι ελεύθεροι χώροι, οι χώροι πρασίνου και οι κοινωνικές δομές, οι οποίες έχουν υποχωρήσει.

Για την καθαριότητα σημειώνει ότι με μια σωστή αναδιάταξη του τομέα και αξιοποίηση των υφιστάμενων δυνάμεων του δήμου, με την εφαρμογή της διαλογής στην πηγή, «που είναι βαλτωμένη εδώ και πολλά χρόνια», ταυτόχρονα και με την εφαρμογή πιλοτικά κάποιων καινοτόμων προγραμμάτων (όπως το «πληρώνω όσο πετάω», «πληρώνω όσο παράγω») όπου δίνονται οικονομικά κίνητρα, θα έχουμε μείωση του όγκου των απορριμμάτων, που σημαίνει ότι θα έχουμε μια πιο καθαρή πόλη.

Σε ό,τι αφορά το κυκλοφοριακό, αναφέρει ότι υπάρχουν προβλήματα που έχουν να κάνουν με τα Σχέδια Βιώσιμης Κινητικότητας, τα οποία δεν εφαρμόζονται. «Για παράδειγμα αυτήν την στιγμή δεν μπορεί κάποιος με ποδήλατό να κινηθεί σε όλη την πόλη. Παράλληλα, πρέπει να αναπτύξουμε σε μεγαλύτερο βαθμό τους λεωφορειόδρομους καθώς σήμερα μεγάλοι οδοί δεν έχουν λεωφορειόδρομο, ενώ έχουμε ωράρια φορτοεκφορτώσεων στο κέντρο που δεν εφαρμόζονται ποτέ», σημειώνει ενώ αναφέρεται και στο σχεδιασμό για μια συνολική λύση στο κυκλοφοριακό που πιάνει και το fly over και τη θαλάσσια συγκοινωνία, ενδεχομένως και έναν μακροπρόθεσμο σχεδιασμό για την ανάπτυξη του τραμ. «Δεν πρέπει να ενθαρρύνουμε διαρκώς τη χρήση του αυτοκινήτου», τονίζει ο κ. Αντωνούδης.

Για τους χώρους πρασίνου και συγκεκριμένα για τη ΔΕΘ σημειώνει πως «πρέπει να πάμε σε μια αξιοποίηση μέσω Μητροπολιτικού Πάρκου και βέβαια θα προσπαθήσουμε να διεκδικήσουμε και την έκταση που υπάρχει στο Γ΄ Σώμα Στρατού». Εξάλλου, προσθέτει ότι η πλατεία Ελευθερίας «πρέπει να γίνει Πάρκο Μνήμης, επιτέλους και να μην είναι πάρκινγκ», ενώ αναφέρεται και στην πρόταση της παράταξης για «πράσινες» σχολικές αυλές.

Αναφορικά με το Fly Over δηλώνει: «Εμείς δεν λέμε όχι στα νέα έργα, θέλουμε νέα έργα αλλά έχουμε εναλλακτική πρόταση, και αυτή είναι και η σωστότερη, ότι πρέπει να αξιοποιήσουμε την εξωτερική περιφερειακή, να τη βάλουμε μπροστά επιτέλους, είναι αυτή που θα λύσει το πρόβλημα της διαμπερούς κυκλοφορίας, γιατί το fly over δε θα λύσει τη συγκεκριμένη λειτουργία. «Πιστεύω ότι είμαστε μπροστά σε μια συνολική αντιμετώπιση μέσα από ένα στρατηγικό σχέδιο για τις μεταφορές», υπογραμμίζει.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κρεμλίνο: Δεν υπάρχει πρόσφορο έδαφος για ειρηνευτικές συνομιλίες με την Ουκρανία
Εξαιτίας της επίσημης άρνησης του Κιέβου να διαπραγματευτεί με τη Μόσχα δήλωσε ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου Ντμίτρι Πεσκόφ
Κρεμλίνο: Δεν υπάρχει πρόσφορο έδαφος για ειρηνευτικές συνομιλίες με την Ουκρανία