Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ | ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ "ΤΥΠΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ"
Με την κατασκευή της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής της Θεσσαλονίκης (Flyover) να ξεκινά τον επόμενο μήνα, όπως ανακοίνωσε επίσημα χθες η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, μεγάλο ζήτημα παραμένει το τι θα γίνει με την κυκλοφοριακή «ασφυξία» που αναμένεται να προκληθεί στο κέντρο της πόλης για όσο διάστημα γίνονται έργα στον Περιφερειακό.
Στις αρχές του τρέχοντος μήνα, ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Γιάννης Οικονόμου είχε ανακοινώσει ότι η Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης θα ενισχυθεί με επιπλέον 100 αστυνομικούς σε ανθρώπινο δυναμικό, καθώς και σε εξοπλισμό, όπως με ελικόπτερο και εναέρια μέσα επιτήρησης κυκλοφορίας για την αντιμετώπιση των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αλλά και ο ίδιος ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, από τη Θεσσαλονίκη είχε δηλώσει ότι με εντολή του θα αποσπαστούν στη Θεσσαλονίκη 100 αστυνομικοί. Τι έχει γίνει όμως σχετικά μέχρι σήμερα;
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Θεσσαλονίκης, κ. Θοδωρή Τσαϊρίδη, μόνο οκτώ αστυνομικοί από την υπόλοιπη Ελλάδα μετακινήθηκαν στην Τροχαία Θεσσαλονίκης και 3 από την απεμπλοκή τους από την φύλαξη επίσημων. Παράλληλα, χθες βγήκε διαταγή σύμφωνα με την οποία 60 αστυνομικοί που υπηρετούν σε διάφορες υπηρεσίες της Θεσσαλονίκης Θα ενισχύσουν την τροχαία Θεσσαλονίκης. «Δηλαδή άλλαξε ο Μανωλιός και έβαλε τα ρούχα του αλλιώς», όπως λέει χαρακτηριστικά.
Ο ίδιος, μιλώντας στο «ΤyposThes» κάνει λόγο για «παραλογισμό» και «ερασιτεχνισμό». «Δείχνει ξεκάθαρα ότι δεν υπάρχει σχέδιο, δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη» όσον αφορά το θέμα της ενίσχυσης της Τροχαίας, δηλώνει.
«Πάνε να λύσουν ένα πρόβλημα δημιουργώντας μεγαλύτερα»
Σημειώνει ότι η Ένωση από την αρχή που έγιναν οι σχετικές κυβερνητικές δηλώσεις ζητούσε να ξεκαθαριστεί από πού θα προέλθουν τα 100 άτομα. «Υπάρχουν διάφοροι τρόποι και δυστυχώς επιβεβαιώθηκε ο χειρότερος τρόπος για εμάς», τονίζει, λέγοντας ότι με την εσωτερική μετακίνηση «αυτήν την στιγμή πάνε να λύσουν ένα πρόβλημα δημιουργώντας μεγαλύτερα προβλήματα σε όλες τις υπόλοιπες διευθύνσεις που θα έχουν αντίκτυπο στην ασφάλεια των πολιτών».
Όπως εξηγεί, ήδη υπάρχει έλλειμμα αστυνόμευσης και πάνε να δημιουργήσουν ακόμη μεγαλύτερο. Ποιος θα ενισχύσει την τροχαία, διερωτάται, «τα τμήματα, η ομάδα ΔΙΑΣ, τα τμήματα Ασφαλείας και οι διμοιρίες που είναι “άδειες”;».
Με εντολή του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας εκδόθηκε διαταγή από την ΓΑΔΘ, η οποία κοινοποιείται σε όλες τις υφιστάμενες Διευθύνσεις, για την ενίσχυση της Διεύθυνσης Τροχαίας με 60 Αστυνομικούς από όλες τις Διευθύνσεις της.
Σύμφωνα με τη διαταγή που έχει βγει αν δεν υπάρχουν επιθυμούντες, δηλαδή αστυνομικοί που θέλουν να μετακινηθούν στην Τροχαία Θεσσαλονίκης, τότε θα πρέπει να προτείνει η υπηρεσία άτομα «αόριστα, ούτε κριτήρια ούτε τίποτα», όπως αναφέρει. Αυτοί οι αστυνομικοί μπορεί να είναι από τα τμήματα, από την άμεση δράση, από τις διμοιρίες, από το αεροδρόμιο από τη διεύθυνση αλλοδαπών κλπ.
Μάλιστα όπως καταγγέλλει η Ένωση, από τη μία πρόκειται να φέρουν άτομα για ενίσχυση διευθύνσεων και από την άλλη καλούνται αυτές οι διευθύνσεις με διαταγές να ενισχύσουν την Τροχαία. «Μιλάμε για τον απόλυτο παραλογισμό», τονίζει ο κ. Τσαϊρίδης. Ας έβγαζαν, όπως λέει, διαταγή για να ενισχύσουν απευθείας την τροχαία.
Ειδικότερα, η Ένωση αναφέρει ότι η Διεύθυνση Αστυνομίας, η Διεύθυνση Ασφαλείας και η Διεύθυνση Αστυνομικών Επιχειρήσεων ενισχύονται με Αστυνομικούς από άλλους Νόμους, με έξοδα δημοσίου, λόγω υπηρεσιακών αναγκών. «Δηλαδή, οι Διευθύνσεις που ενισχύονται από άλλους νομούς, καλούνται να ενισχύσουν την Διεύθυνση Τροχαίας. Ο παραλογισμός σε όλο του το μεγαλείο!».
Σύμφωνα με την ένωση εξάλλου, ακόμη «και με αυτόν τον παράλογο τρόπο που επιχειρεί η φυσική Ηγεσία να λύσει το πρόβλημα, ο αριθμός της ενίσχυσης φτάνει το 71» (60+8+3=71). Οι επιστροφές των αποσπασμένων στην εν λόγω Διεύθυνση, οι οποίες παρουσιάζονται ως καταλυτική ενέργεια, σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να θεωρηθούν πραγματική ενίσχυση, προσθέτει.
Ένα άλλο ζήτημα που γεννάται με τις αποσπάσεις που είναι 3μηνες ή το πολύ 6μηνες είναι ότι μπορεί να έρθουν άτομα από άλλους νομούς που δεν γνωρίζουν τις οδούς και τους δρόμους, τις εξόδους της Θεσσαλονίκης κλπ και μέχρι να τους μάθουν θα φεύγουν πάλι πίσω.
Τι προτείνουν οι αστυνομικοί
Η Ένωση προτείνει:
-Την ακύρωση της διαταγής ενίσχυσης της Διεύθυνσης Τροχαίας από τις λοιπές διευθύνσεις της ΓΑΔΘ.
-Την ενίσχυση της ΓΑΔΘ μέσω των επικείμενων συμπληρωματικών μεταθέσεων με τουλάχιστον 100 αστυνομικούς
-την έκδοση νέας διαταγής ενίσχυσης της ΓΑΔΘ μέσω αποσπάσεων με προσωπικό από άλλους Νομούς, χωρίς ωστόσο να χάνουν την μοριοδότηση οι έχοντες τόπο συμφερόντων την Θεσσαλονίκη. Κάτι το οποίο ισχύει στην περίπτωση των αποσπάσεων για μεταναστευτικές ροές.
Τέλος, σύμφωνα με την Ένωση, πέραν της ενίσχυσης της Τροχαίας θα πρέπει άμεσα να προωθηθούν μέτρα, ώστε να μπορέσει η καθημερινότητα της πόλης να επηρεαστεί όσο το δυνατόν λιγότερο από το μεγάλο έργο που έρχεται.
«Δεν έχουμε ακούσει κανένα μέτρο»
Γενικά για το έργο του Fly Over, ο πρόεδρος της Ένωσης επισημαίνει ότι δεν υπάρχει καν σχεδιασμός. «Δεν έχουμε ακούσει κανένα μέτρο ούτε για μονά-ζυγά, ούτε για τις φορτοεκφορτώσεις, ούτε για την αποκομιδή σκουπιδιών, ούτε για μονοδρομήσεις. Δεν έχουμε ακούσει απολύτως τίποτα», σημειώνει.
Αλλά όπως προσθέτει ακόμη και η τροχαία να ενισχυθεί με τον τρόπο που πρέπει, οι αστυνομικοί δεν μπορούν να κάνουν μαγικά και να «εξαφανίζουν» τα αυτοκίνητα.
Σημειώνει δε ότι αυτήν την στιγμή τμήματα της Τροχαίας έχουν ήδη πολύ μεγάλη γεωγραφική έκταση να αστυνομεύσουν, όπως εισόδους εξόδους πόλης κ.λπ
Συν το γεγονός ότι η υποδιεύθυνση Τροχαίας που είναι επιφορτισμένη για το κομμάτι από τα «Πράσινα Φανάρια» μέχρι τα όρια δυτικά της πόλης είναι ήδη υποστελεχομένη.
«Αυτήν την στιγμή οι συνάδελφοι στην Τροχαία πραγματικά κάνουν τα αδύνατα δυνατά», όπως λέει, τονίζοντας και το γεγονός ότι και οι πολίτες δεν συνετίζονται και συνεχίζουν να παρκάρουν παράνομα παρά τους ελέγχους και τις κλήσεις. Για να υπάρξει όπως λέει αποτέλεσμα πρέπει να περνούν από κεντρικούς δρόμους συνεχώς αστυνομικοί. Πού θα βρεθούν;, αναρωτιέται
Ο ίδιος σημειώνει ένα παράδειγμα. Το Προεδρείο της Ένωσης επισκέφθηκε, «κατόπιν αιτήματος των αγανακτισμένων» συναδέλφων τους, το Α.Τ. Ευόσμου, το οποίο θα έπρεπε με βάση το επίσημο οργανόγραμμα να είναι στελεχωμένο με 84 αστυνομικούς και αυτή την στιγμή αριθμεί μόλις 28. «Δηλαδή θα πάρουν από αυτό το τμήμα δυο για να τους πάνε στην τροχαία;», διερωτάται.