Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Έρχεται μεγάλο logistics center στη δυτική Θεσσαλονίκη

Προχωρά το έργο δημιουργίας Logistics - Center στο Στρατόπεδο Γκόνου

Η ανάπτυξη μέσα στις “ Ελεύθερες Ζώνες” των λιμανιών με ψηφιοποίηση των διαδικασιών, ασφάλεια και προστασία του περιβάλλοντος, προκειμένου να ενισχυθούν οι εξαγωγές και το διεθνές εμπόριο απασχόλησε συζήτηση στο πλαίσιο του διεθνούς συνεδρίου Southeast Europe Connectivity Forum (SECF), το οποίο πραγματοποιείται από 31 Οκτωβρίου έως 1 Νοεμβρίου 2023 στη Θεσσαλονίκη υπό την αιγίδα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, της Ελληνικής Εταιρείας Logistics και του Συνδέσμου Εξαγωγέων Ελλάδος.

Τη μεγάλη σημασία και βαρύτητα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης για τις εξαγωγές επισήμανε ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων (ΣΕΒΕ), CEO, DIOPAS SA κ. Συμεών Διαμαντίδης, που τόνισε ότι ο Σύνδεσμος εκπροσωπεί 800 επιχειρήσεις. Αναφερόμενος στις εξαγωγικές επιδόσεις της χώρας σημείωσε ότι κάθε 4 μονάδες αύξησης των εξαγωγών προκαλούν 1% αύξηση του ΑΕΠ.

«Από το 2009 οι εξαγωγές έχουν τριπλασιαστεί εν μέσω κρίσης, πανδημίας και πολέμων. Στόχος είναι μέσα στα επόμενα 4 χρόνια να φτάσουν τα 120 δισ. Ευρώ οι εξαγωγές προϊόντων και υπηρεσιών» πρόσθεσε ο κ. Διαμαντίδης, ενώ υπογράμμισε ότι τα τελευταία χρόνια έχουν βελτιωθεί όλες οι υπηρεσίες του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και με την προώθηση της κατασκευής του 6ου προβλήτα, η Θεσσαλονίκη θα αναβαθμίσει περαιτέρω το λιμενικό ρόλο της.

Προχωρά το έργο δημιουργίας Logistics-Center στο Στρατόπεδο Γκόνου

Ο Πρόεδρος του ΣΕΒΕ αναφερόμενος στο Logistics-Center στο Στρατόπεδο Γκόνου της Θεσσαλονίκης σημείωσε ότι οι σχετικές διαδικασίες έχουν προχωρήσει και το 2024 θα βγει στον «αέρα» ο διαγωνισμός για την κατασκευή του. Μάλιστα ο κ. Διαμαντίδης τόνισε με έμφαση πως η Θεσσαλονίκη μετατρέπεται σε Logistics-Hub, καθώς εκτός από το Στρατόπεδο Γκόνου υλοποιούνται και ιδιωτικές επενδύσεις logistics. 

Στο κομμάτι των σιδηροδρομικών μεταφορών, κατά τον κ. Διαμαντίδη, «έχουμε μείνει πίσω», ενώ ο ίδιος προέβλεψε ότι το 2024-2025 θα καταγραφεί μεγάλη ανάπτυξη στη Θεσσαλονίκη.

Η ιδιωτικοποίηση των λιμένων αναπτύσσει και τις Ελεύθερες Ζώνες

Από την πλευρά του ο κ. Νίκος Μαυρίκος, Πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Εφοδιαστών Πλοίων και Εξαγωγέων περιέγραψε το καθεστώς λειτουργίας των ελευθέρων ζωνών τονίζοντας μεταξύ άλλων ότι οι εφοδιασμοί των πλοίων έχουν άμεση σχέση με το διεθνές εμπόριο και εξασφαλίζουν ανάπτυξη του πρωτογενούς τομέα και της απασχόλησης. «Η αύξηση των εσόδων επιτυγχάνεται με το διεθνές εμπόριο» επεσήμανε ο κ. Μαυρίκος, ο οποίος στάθηκε ιδιαίτερα στις ιδιωτικοποιήσεις των ελληνικών λιμανιών, που πλέον υπό συνετή διαχείριση, αναπτύσσονται. 

Για τις μελλοντικές προκλήσεις στο πεδίο των ελευθέρων ζωνών αναφέρθηκε κυρίως στα ζητήματα του κεντρικού τελωνισμού, της ψηφιοποίησης των λιμένων, της διαλειτουργικότητας και της διασύνδεσης με τον σιδηρόδρομο, ενώ καταλήγοντας σημείωσε πως η Ελλάδα έχει καλή γεωγραφική θέση, αλλά δεν την εκμεταλλευόμαστε επαρκώς.

Η ψηφιοποίηση ισοδυναμεί με ανάπτυξη στις Ελεύθερες Ζώνες

Σε ζητήματα τελωνειακής νομοθεσίας με το βλέμμα στο μέλλον και στην ανάπτυξη των λιμένων, των εξαγωγών και του εμπορίου αναφέρθηκε ο κ. Δημήτρης Ντουντουνάκης, Προϊστάμενος του Τμήματος Ειδικών Διαδικασιών της Διεύθυνσης Δασμολογικών Θεμάτων, Ειδικών Καθεστώτων και Απαλλαγών από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων. 

«Η ενωσιακή νομοθεσία προβλέπει ειδικές διατάξεις για τις ελεύθερες ζώνες. Παράλληλα ο σχετικός ενωσιακός κώδικας μιλάει και για την ψηφιακή ανταλλαγή δεδομένων. Στην τελωνειακή υπηρεσία δημιουργήσαμε ένα εργαλείο ανάπτυξης για όλες τις ελεύθερες ζώνες της χώρας. Η διαδικασία ψηφιοποίησης έχει δημιουργήσει ένα καθαρά ηλεκτρονικό περιβάλλον τελωνείων. Οι Ελεύθερες Ζώνες μπορούν να φιλοξενούν το υγιές εμπόριο και την υγιής επιχειρηματικότητα και στο πλαίσιο αυτό έχουμε υιοθετήσει τις καλύτερες πρακτικές από το διεθνές εμπόριο» υπογράμμισε ο κ. Ντουντουνάκης και περιγράφοντας περαιτέρω το πλαίσιο λειτουργίας των Ελεύθερων Ζωνών στην Ελλάδα είπε πως έχει προωθηθεί η ψηφιοποίηση με αποτέλεσμα να μειώνονται οι χρόνοι των τελωνειακών διαδικασιών με ασφάλεια, απλούστευση και ελέγχους.

Την συζήτηση συντόνισε η δημοσιογράφος Μαρία Σαμολαδά.

31 Οκτωβρίου και 1 Νοεμβρίου 2023

 

Makedonia Palace, Θεσσαλονίκη

 

#SECF #ConnectivityForum #SEEConnectivity #Thessaloniki #Innovation #Networking

Το SECF, διοργανώνεται από την Tsomokos Communications με στρατηγικό εταίρο την ΟΛΘ Α.Ε.

Χορηγοί 

Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, ΕΛΙΜΕ, Howden Hellas Insurance & Reinsurance Brokers S.A, Large Infrastructure Projects, Οργανισμός Λιμένος Αλεξανδρούπολης Α.Ε., Οργανισμός Λιμένος Βόλου Α.Ε., MEGATUGS, Οργανισμός Λιμένος Καβάλας Α.Ε., Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς Α.Ε.,TZIGAS Transport & Logistics, V.Ch.Kampakis LTD, Rogan &  Associates, Παγκρήτια Τράπεζα Α.Ε.

Χορηγοί Επικοινωνίας

ΕΡΤ3 - FM100 - Grtimes.gr - Logistics & Management και Supply Chain - Logistics και O.MIND CREATIVES - Μακεδονία - Metaforespress.gr - Ναυτεμπορική - Rthess Media Group - Τύπος Θεσσαλονίκης -ThessToday.gr - TV100 - Voria.gr - Ypodomes.com

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μεγάλη απεργία 24 ωρών: Ποιοι βάζουν λουκέτο - Χωρίς λεωφορεία η Θεσσαλονίκη
Πώς θα κινηθούν τα ΜΜΜ - Στον ΟΑΣΘ μόνο 50 λεωφορεία τα οποία θα λειτουργούν με προσωπικό ασφαλείας, θα εξυπηρετούν τους πολίτες
Μεγάλη απεργία 24 ωρών: Ποιοι βάζουν λουκέτο - Χωρίς λεωφορεία η Θεσσαλονίκη