Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη - Σοφια σε 90 λεπτά: Σχέδιο για ταξίδι με τρένο στα 320 χλμ/ώρα

sofia

Θα αναπτύσσει ταχύτητα έως και 320 χιλιόμετρα την ώρα

Οι επενδύσεις στη συνδεσιμότητα και οι υποδομές στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και των Βαλκανίων αποτέλεσαν αντικείμενο συζήτησης στο πλαίσιο του διεθνούς συνεδρίου Southeast Europe Connectivity Forum (SECF) το οποίο πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο Makedonia Palace στη Θεσσαλονίκη, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, της Ελληνικής Εταιρείας  Logistics και του Συνδέσμου Εξαγωγέων.

Ο κ. Roumen Markov, Γενικός Διευθυντής της Large Infrastructure Projects LLC, επισήμανε ότι η εταιρεία του χρηματοδοτεί με ίδια κεφάλαια project στο κομμάτι των ακινήτων, της διαχείρισης υδάτων, του σιδηροδρόμου και των οδικών παρεμβάσεων. Μάλιστα δήλωσε ότι ένα από τα project που μελετούν είναι η σιδηροδρομική σύνδεση Σόφιας-Θεσσαλονίκης σε 90 λεπτά με τρένο που θα αναπτύσσει ταχύτητα έως και 320 χιλιόμετρα την ώρα. 

Τέλος του 2027 η οδική σύνδεση Σόφια (Βουλγαρίας)- Προμαχώνας-Θεσσαλονίκη

Στο μεταξύ, στο τέλος της τρέχουσας προγραμματικής περιόδου (2021-2027), αναμένεται να ολοκληρωθεί ο αυτοκινητόδρομος Στρούμα στη δυτική Βουλγαρία και συγκεκριμένα το κομμάτι που ενώνει τη Σόφια με τον μεθοριακό πέρασμα στον Προμαχώνα, ενώ συνεχίζουν οι συζητήσεις για την υλοποίηση του διακρατικού έργου Sea2Sea, της κατασκευής δηλαδή του σιδηροδρομικού άξονα Θεσσαλονίκη- Kαβάλα - Αλεξανδρούπολη - Μπουργκάς - Βάρνα - Ρούσε.

Τα προαναφερόμενα επισήμανε η υφυπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών της Δημοκρατίας της Βουλγαρίας, Anna Mihneva -Natova, στη διάρκεια της τοποθέτησής της στο διεθνές συνέδριο Southeast Europe Connectivity Forum (SECF), προσθέτοντας «όνειρό μας είναι να συνδεθεί σιδηροδρομικά και η Σόφια με την Αθήνα, αν και προτεραιότητα αποτελούν οι οδικές άξονες».

Σε ό,τι αφορά το έργο Sea2Sea, για τη σιδηροδρομική σύνδεση Ελλάδας - Βουλγαρίας - Ρουμανίας, ουσιαστικά με την κατασκευή του θα έρθουν πιο κοντά τα λιμάνια της Βόρειας Ελλάδας και το Αιγαίο με τον Εύξεινο Πόντο και με το Δούναβη. Θα δημιουργηθεί μία χερσαία γέφυρα εμπορευματικών μεταφορών, που θα παρακάμπτει τα Στενά του Βοσπόρου και έτσι η Θεσσαλονίκη και η Καβάλα θα γίνουν λιμάνια εξόδου για όλα τα προϊόντα της νοτιοανατολικής Ευρώπης. Παράλληλα, η Αλεξανδρούπολη θα αναδειχθεί ως κόμβος μεταφορών και υποδομών, αλλά και ενεργειακός κόμβος της ευρύτερης περιοχής.

Υπενθυμίζεται ότι ο αυτοκινητόδρομος Στρούμα στη δυτική Βουλγαρία, ξεκίνησε να κατασκευάζεται λόγω της ανάγκης βελτίωσης της συγκοινωνιακής σύνδεσης μεταξύ Σόφιας και Ελλάδας. Είναι γνωστός και ως αυτοκινητόδρομος A3/E79 και συνδέει τη βουλγαρική πρωτεύουσα, τη Σόφια, με την Κουλάτα, κοντά στα ελληνικά σύνορα στα νότια. Ο δρόμος εκτείνεται σε 149 χιλιόμετρα και ξεκινά επίσημα από το Dolna Dikanya, ακριβώς νοτιοδυτικά της Σόφιας. Ο αυτοκινητόδρομος διέρχεται από τη γραφική ύπαιθρο και προσφέρει μερικά τουριστικά αξιοθέατα κατά μήκος της διαδρομής.

Η βουλγαρική κυβέρνηση «τρέχει» σειρά σιδηροδρομικών και οδικών έργων και όπως επισήμανε η αρμόδια υφυπουργός της Βουλγαρίας, αυτή η δυνατότητα της δίνεται χάρη και στα σημαντικά ευρωπαϊκά κονδύλια-πέραν των εθνικών πόρων- που εισρέουν στη γείτονα χώρα.

Ωστόσο, η ίδια υπογράμμισε την ανάγκη αύξησης της απορροφητικότητας των κοινοτικών πόρων, που σήμερα φτάνει στο 59%, από 30% που ήταν προηγούμενα και σημειώνοντας βέβαια την πρόοδο που έχει σημειωθεί, η ίδια είπε ότι «πρέπει να αυξήσουμε τον ρυθμό απορρόφησης των κοινοτικών κονδυλίων και να φτάσουμε την ανάπτυξη άλλων ευρωπαϊκών χωρών». Χαρακτηριστικά ανέφερε ότι «τη στιγμή που άλλες χώρες της ΕΕ βαδίζουν στο δρόμο της ανάπτυξης, εμείς πρέπει να πατήσουμε γκάζι και να τρέξουμε με μεγάλη ταχύτητα».

Πάντως, όπως ξεκαθάρισε η ίδια, η βουλγαρική κυβέρνηση επιδιώκει σταθερά να διασφαλίσει τη συνδεσιμότητα των μεταφορών, με στόχο να πετύχει και την ανάπτυξη της περιοχής. Στο πλαίσιο αυτό, δήλωσε ότι η ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου στη γείτονα χώρα αποτελεί μεν μια πρόκληση, αλλά και συνιστά και σε ευκαιρία για τη Βουλγαρία.

Αναφερόμενη στα εργαλεία που αξιοποιεί η βουλγαρική κυβέρνηση για την υλοποίηση έργων υποδομής, η κ. Mihneva -Natova μίλησε και για τα ΣΔΙΤ και τόνισε ότι δεν χρησιμοποιούνται ευρέως, ούτε και είναι τόσο γνωστά. Στο πλαίσιο αυτό δήλωσε ότι θα προχωρήσει αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου και των νομικών διαδικασιών, ώστε να μην γίνονται Projects μόνο και κυρίως με παραχωρήσεις.

*Φωτ. αρχείου

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τέλος χρόνου για «Φωτοβολταϊκά στη στέγη» - Μέχρι πότε γίνονται αιτήσεις
Με τη λήξη του προγράμματος, όλα τα νέα φωτοβολταϊκά οικιακών καταναλωτών, τα οποία καταθέτουν αίτηση σύνδεσης στον ΔΕΔΔΗΕ, θα υπάγονται στο...
Τέλος χρόνου για «Φωτοβολταϊκά στη στέγη» - Μέχρι πότε γίνονται αιτήσεις
«Πόλεμος» του ντονέρ στην Ευρώπη: Αίτημα της Τουρκίας που προκαλεί αντιδράσεις
Μόνο μεγάλες πλάκες βοδινού και αρνίσιου κρέατος οριζόντια κομμένες σε κομματάκια πάχους 3 έως 5 χιλιοστών θα μπορούν να χαρακτηρίζονται ως ντονέρ αν...
«Πόλεμος» του ντονέρ στην Ευρώπη: Αίτημα της Τουρκίας που προκαλεί αντιδράσεις